Minkä ikäiset käyttää vielä niitä saappaan tai muun kengän alle vedettäviä housun punttien lenkkejä?
Ostin 10v:lle 140-senttiset sade-/välikausihousut ja niissä on nuo lenkit. Saahan ne pois, se ei ole tässä kysymys, vaan yleisesti tuntui hassulta ajatella, että tuo 10v rupeaisi käyttäämään tuollaisia lenkkejä.
Kommentit (21)
Eihän kouluikäiset niitä lenksuja käytä/tarvitse! Eskarissa korkeintaan.
Ainakin ip-kerhossa ne ovat pakolliset. Pojan henkselikuriksista ne olivat viikolla irronneet, ja heti tuli ip:n tädeiltä palautetta, että ne pitää ommella takaisin paikalleen.
Eikö ole kätevämpi, että ne on mukana, jolloin ne voi irrottaa.. Silloin kaikki ovat tyytyväisiä, ne jotka haluaa lenkit ja ne jotka ei halua!
Mitä haittaa niistä on? Sellainen huomaamaton väritön silikoninen renksu on ihan hyvä isommallakin.
Sadehousuissa on meilläkin, mutta ei muissa. 9-vuotias.
Kouluikään asti taisi olla melkein kaikissa housuissa ja haalareissa. Koululaisella (tokalla) on nyt yhdet ulkohousut joissa on.
2-luokkalaiselle syksyksi ostetussa pihahaalarissa ja kuriksissa on saapaslenkit. Ns. kouluhousuissa on toisenlaiset lahkeet eikä lenkkejä niissä.
Mun kokemus on se, että isommilla ne lenksut herkästi "unohtuu" laittaa paikalleen ja ne jää sitten vaan roikkumaan.
Mä oon 42v ja käytän. Hevosta kuraisella radalla treenatessa on sadevaatteet päällä ja ne renksut on tosi hyvät ettei puntit nouse ylös.
Mut jos tässä puhuttiin lapsista, niin kyllä ne kaikki on luopunut kuriksista eskarin jälkeen. Muissa housuissa en ole niitä edes nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
2-luokkalaiselle syksyksi ostetussa pihahaalarissa ja kuriksissa on saapaslenkit. Ns. kouluhousuissa on toisenlaiset lahkeet eikä lenkkejä niissä.
Siis minä olen ymmärtänyt niin, että haalarissa ja kurahousuissa lenksut on ihan käytännön syistä, koska kumartuessa haalarin tai kurahousun selkäosa vetää lahkeita ylöspäin ja tällöin lahkeet nousee helposti kengistä pois ellei ole lenksuja. Eli tämä ei ole varsinaisesti ikäkysymys vaan riippuu vaatteen mallista.
Onko niin vanhoja paikalla, että muistatte hiihtarit? :)
Niissähän oli aikuisilla naisillakin nämä lenkit.
älä välitä nyt kun kaikki maksut vain kiristyvät ensi vuonna niin kaikki käyttävät vain shortseja kesät-talvet muuhun ei ole varaa...
Vierailija kirjoitti:
Muistan joo. 80-luvulla oli oikein muotia hiihtarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan joo. 80-luvulla oli oikein muotia hiihtarit.
Mutta eikös niissä lenkki laitettu sukan ali ja se jäi kengän sisäpuolelle?
Minä käytän ja monimuu nehän pitäö lahkern alhaalla. 12v pyysi ompelemasan moiset.
Taaperot 1-2 vuotiaat käyttää, muilla ei tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän ja monimuu nehän pitäö lahkern alhaalla. 12v pyysi ompelemasan moiset.
😂
Minä olen joskus ihmetellyt sitä, kun pienillekin lapsille on kaupoissa tarjolla kumppareita, joissa on ihan tasapohja! Kun kuitenkin käytännössä kaikki alle kouluikäiset käyttää Suomessa haalareita ja kurahousuja, joiden lenksuja varten siellä pohjassa pitäisi olla vähän kantaa tai kolo, että se pysyy paikallaan.
Jos lapsi leikkii talvella ulkona niin toppahousuissa on hyvä olla lenksut. Jos lapsi on vain kotona puhelimalla tai välitunnilla vain seisoskelee paikoillaan niin eihän se sitten niitä lenksuja tarvitse. Tarkoitan, että riippuu ihan lapsesta (ja sen vahemmista) onko niistä lenksuista mitään hyötyä.
Meidän kymmenvuotiaalla oli ainakin viime talvena toppahaalarissa lenksut, eikä niissä mitään hassua ollut. Mun mielestä ne niinku kuuluu haalariin, en ajatellut, että pitäisi irrottaa. Vk-housuissa ei ole ollut lenksuja.