Kuinka paljon käytät aamulla aikaa itsesi laittamiseen?
Pitääkö työssäsi olla edustava vai onko laittautuminen oma valintasi?
Kuinka kauan laittautumisessa menee?
Mitä se pitää sisällään?
Normaalisti en laittaudu töihin. Tietysti huolehdin perusasioista kuten käyn suihkussa ja harjaan hiukset. Joskus jos työpäivä sisältää asiointia kaupungilla, pyyhkäisen vähän meikkivoidetta ja tummennan melkein näkymättömän vaaleat kulmakarvani.
Mites te?
Kommentit (74)
Mä oon maailman hitain aamulla... :D
6.05: käyn vessassa, pesen naaman ja hampaat, rasvaan kasvot ja kaulan
6.25: aamupala tehty ja alan syömään, selailen nettiä samalla
6.55: olen syönyt, käynyt vessassa ja pessyt beautyblenderin, alan meikkaamaan.
7.25: tajuan että olen taas meikannut antaumuksella... :D kevyt meikkivoide, puuteri, poskipuna, ripsiväri ja kulmat ojennukseen
7.30: eväät valmiina ja laukku pakattu, vielä hiusten harjaus ja vessassa käynti ennen lähtöä.
7.40: lähden pihasta
Olen kotiäiti. Laittautumiseen menee noin puolituntia. Kivat vaatteet, tukka hyvin ja kevyt meikki.
Sängystä nousemisen ja ovesta ulos lähtemisen välillä yleensä 5-10 min, mutta nopeamminkin onnistuu tarvittaessa. Tänä aikana käyn vessassa, puen vaatteet päälle, ja keräilen mukaan lompakon, kännykän yms päivän aikana tarvitsemani esineet. Hiukset pidän niin lyhyenä etteivät tarvi laittamista enkä myöskään käytä meikkiä. (Olen siis miespuolinen.) Sänkyä en petaa. Suihkussa käyn iltaisin ja aamukahvit juon vasta työpaikalla. Etätyöpäivinä olen tietokoneella tekemässä töitä tuo 5-10 min herätyksistä. Aamuohjelmani on ihan tarkoituksella optimoitu ajansäästömielessä mahdollisimman nopeaksi.
No, mulla menee noin tunti. Joo, tiedän PLAAH!!! Ei minuakaan huvittaisi, mutta on vähänniinkuin ammatin takia pakko.
Pesen hiukset joka aamu, mulla on tosi pitkät hiukset että menee tossa aikaa föönatessakin. Aamupala, meikkaus jne jne. Sitten vielä tarkistelen että mukana varmasti on passit, varasukkikset ja muut pelit ja pensselit. Välillä lähden isomman veskan kanssa täihin kun on yöpyviä. Välillä mikään ei onnistu ja tulee hukattua liikaa aikaa, eli mielummin varaan sen tunnin kun hätäpäissäni vouhkaan ympäri kämppää.. No, siis, ei mulla aina aamuja ole, välilä töihin iltapäivällä. Mut kyl se pääsääntösesti on sitä meikkaamista ja nutturan vääntämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2.5-3 tuntia. Aivan vakio aika. Teen "kaiken", käyn suihkussa, pesen tukan, meikkaan, laitan tukan, yms.
Ei voi olla vakava vastaus :O
Eihän tuota aikaa saa mitenkään tuhlattua itseensä aamulla...
-Ap
No helposti saa. Jos pesen pitkät paksut luonnonkiharat hiukseni, aikaa heräämisestä siihen, että olen ovesta ulos, kuluu 2,5 tuntia. Jos en pese hiuksia, suoriudun 1 h 45 minuutissa. Nyt kävin laitattamassa ripsien pidennykset, niin olen lähtövalmis 1,5 tunnissa (ilman sitä hiusten pesua siis). Em. ajat sisältävät toki aamupalan jne. Petaan aina sängyn, laitan astiat koneeseen, viikkaan sovittamani vaatteet kaappeihin yms. eli siihen tietysti kuluu myös vähän aikaa.
Niin ja olen päälle nelikymppinen virkanainen eli kuten arvata saattaa, en kulje chattijuontajan meikeissä, mutta kyllä mulla perusmeikkiin kuuluu luomiväri, rajaus ja huulipuna meikkipohjan lisäksi.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi se on suomalaisille naisille ylpeyden aihe, että ehtii 20 minuutissa käymään suihkussa, pesemään hiukset ja föönaamaan ne, meikkaamaan ja syömään aamupalan. No erottaahan tuolta katukuvasta kyllä ne 20 minuutin lähtijät; hiukset on lyhyet pese ja pidä -mallia, mitättömissä ripsissä on sitä maailman parasta Lumenea, joka on bussipysäkille mennessä suttaantunut silmän alle ja/tai rasvaisina kiiltäviin yläluomiin, kulmat on mallia risumetsä ja huulissa kiiltelee joku Blistex. Hyvin ehtisin minäkin alle puolessa tunnissa matkaan, jos tuon näköisenä haluaisin ihmisten ilmoilla liikkua.
-Toinen, jolla menee 2,5-3 tuntia aamulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä pitää olla edustava - perusaamuni näyttää tältä:
Klo 6.00 Suihkuun + rasvaus.
Klo 6.10 Kahvi masiinasta kuppiin.
Klo 6.15 Peilin eteen meikkaamaan: kevyt meikkivoide, puuteri, rajaus, ripsiväri, huulipuna.
Klo 6.30 Juon sitä jo unohtunutta kahvia.
Klo 6.35 Hiusten föönaus tököttien kera samalla musiikkia kuunnellen (ja usein tanssien... myönnän!).
Klo 6.50 Vaatteiden valinta.
Klo 7.00 Viimeiset silaukset eli piilarit, hampaiden pesu, korujen valinta, yms yms.
Klo 7.10 Ovesta ulos.
Miks peset hampaat vasta meikin jälkeen? Mikset pesis ensin, sit muut hommat ja lopuksi vaikka suuvedellä suu kahvista raikkaaksi?
En koe, että suu pelkällä suuvedellä raikastuisi... Pitäisi pestä kokonaan uudestaan, eli ei olisi tuosta järjestyksestä minulle hyötyä. En osaisi lähteä ulos ovesta, jos en olisi juuri pessyt hampaitani - pesen ne usein illallakin, jos olen tullut töistä kotiin ja lähden vielä jonnekin. Aamuratikassa valitettavasti monet eivät tätä toimenpidettä ole suorittaneet... Hyvät ihmiset, sen kyllä huomaa! :S
No et sitten ole ksylitolpurkasta kuullut? Aamulla hampaat pestään ennen aamupalaa tai sitten odotetaan aamiaisen jälkeen puolituntia ennen harjausta, muuten tulee kiilteeseen turhaa kulumaa.
Piilolinssit suositellaan laitettavaksi silmiin kasvojen pesun jälkeen ennen meikkausta. Tämä siitä syystä, että silmämeikistä varisee aina jonkin verran puuteria tai luomiväriä silmiin ja meikkihiukkaset jäävät sitten linssin alle raapimaan sarveiskalvoa, johon pahimmassa tapauksessa tulee haavaumia. Linssi suojaa silmää meikiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä pitää olla edustava - perusaamuni näyttää tältä:
Klo 6.00 Suihkuun + rasvaus.
Klo 6.10 Kahvi masiinasta kuppiin.
Klo 6.15 Peilin eteen meikkaamaan: kevyt meikkivoide, puuteri, rajaus, ripsiväri, huulipuna.
Klo 6.30 Juon sitä jo unohtunutta kahvia.
Klo 6.35 Hiusten föönaus tököttien kera samalla musiikkia kuunnellen (ja usein tanssien... myönnän!).
Klo 6.50 Vaatteiden valinta.
Klo 7.00 Viimeiset silaukset eli piilarit, hampaiden pesu, korujen valinta, yms yms.
Klo 7.10 Ovesta ulos.
Miks peset hampaat vasta meikin jälkeen? Mikset pesis ensin, sit muut hommat ja lopuksi vaikka suuvedellä suu kahvista raikkaaksi?
En koe, että suu pelkällä suuvedellä raikastuisi... Pitäisi pestä kokonaan uudestaan, eli ei olisi tuosta järjestyksestä minulle hyötyä. En osaisi lähteä ulos ovesta, jos en olisi juuri pessyt hampaitani - pesen ne usein illallakin, jos olen tullut töistä kotiin ja lähden vielä jonnekin. Aamuratikassa valitettavasti monet eivät tätä toimenpidettä ole suorittaneet... Hyvät ihmiset, sen kyllä huomaa! :S
No et sitten ole ksylitolpurkasta kuullut? Aamulla hampaat pestään ennen aamupalaa tai sitten odotetaan aamiaisen jälkeen puolituntia ennen harjausta, muuten tulee kiilteeseen turhaa kulumaa.
Piilolinssit suositellaan laitettavaksi silmiin kasvojen pesun jälkeen ennen meikkausta. Tämä siitä syystä, että silmämeikistä varisee aina jonkin verran puuteria tai luomiväriä silmiin ja meikkihiukkaset jäävät sitten linssin alle raapimaan sarveiskalvoa, johon pahimmassa tapauksessa tulee haavaumia. Linssi suojaa silmää meikiltä.
Maassani ei ole xylitolpurkkaa enkä sitä saisi muutenkaan syödä. Mutta ei se purkkakaan hengitystä oikeasti raikasta. Lisäksi aamukahvini ja hampaiden pesun väliin jää juurikin puoli tuntia - ja hampaani ovat erinomaisessa kunnossa.
Piilolissi-vinkki on järkevämmän kuuloinen, mutta jännä tosiaan että olen linssejä 15 vuotta käyttänyt eikä tästä ole kukaan sanonut. Ei myöskään ole ongelmia ollut. Voisin vaikka meikatakin vasta linssien laiton jälkeen, mutta tosiaan rajauksen yhteydessä ne saattaisivat tulla pois silmästä, kun venytän luomea sitä laittaessa. Mutta tämä otetaan kokeiluun siitäkin huolimatta.
Miks peset hampaat vasta meikin jälkeen? Mikset pesis ensin, sit muut hommat ja lopuksi vaikka suuvedellä suu kahvista raikkaaksi?[/quote]
En koe, että suu pelkällä suuvedellä raikastuisi... Pitäisi pestä kokonaan uudestaan, eli ei olisi tuosta järjestyksestä minulle hyötyä. En osaisi lähteä ulos ovesta, jos en olisi juuri pessyt hampaitani - pesen ne usein illallakin, jos olen tullut töistä kotiin ja lähden vielä jonnekin. Aamuratikassa valitettavasti monet eivät tätä toimenpidettä ole suorittaneet... Hyvät ihmiset, sen kyllä huomaa! :S[/quote]
Piilolinssit suositellaan laitettavaksi silmiin kasvojen pesun jälkeen ennen meikkausta. Tämä siitä syystä, että silmämeikistä varisee aina jonkin verran puuteria tai luomiväriä silmiin ja meikkihiukkaset jäävät sitten linssin alle raapimaan sarveiskalvoa, johon pahimmassa tapauksessa tulee haavaumia. Linssi suojaa silmää meikiltä.[/quote]
Maassani ei ole xylitolpurkkaa enkä sitä saisi muutenkaan syödä. Mutta ei se purkkakaan hengitystä oikeasti raikasta. Lisäksi aamukahvini ja hampaiden pesun väliin jää juurikin puoli tuntia - ja hampaani ovat erinomaisessa kunnossa.
Piilolissi-vinkki on järkevämmän kuuloinen, mutta jännä tosiaan että olen linssejä 15 vuotta käyttänyt eikä tästä ole kukaan sanonut. Ei myöskään ole ongelmia ollut. Voisin vaikka meikatakin vasta linssien laiton jälkeen, mutta tosiaan rajauksen yhteydessä ne saattaisivat tulla pois silmästä, kun venytän luomea sitä laittaessa. Mutta tämä otetaan kokeiluun siitäkin huolimatta.[/quote]
Ok, jos aamiaisen ja hampaiden pesun väliin jää noin 30 min. harjan hankauksesta ei ole haittaa. Tämä sääntö kannattaa pitää mielessä silloin, jos aamiainen sisältää jotain hapanta, jogurttia, hedelmiä tms., muuten ei ole niin tarkkaa. Ja purkkaahan ei kaikki tosiaan voi syödä syystä tai toisesta. Pese siis rauhassa hampaasi vasta ennen lähtöä :-)
Noista piilareista sen verran, että normaalisti silikonilinssien ei kyllä pitäisi plopsahdella pois silmistä, jos esim. luomea venytetään rajauksen takia. Vai ovatko linssisi jotain muuta materiaalia (kun et ilmeisesti Suomessa asu)? Myös meikkivoiteesta tai silmänympärysvoiteesta saattaa jäädä silmiin pieni kalvo, jota ei välttämättä itse tunne, mutta se lyhentää linssien käyttöikää eli kannattaa kuitenkin vielä kokeilla, josko onnistusi meikkaaminen jne. piilarit silmissä.
No. 67
Joo en asu Suomessa, ja käytän kertakäyttölinssejä nykyisin. En tiedä miksi mutta todella helposti hyppäävät pois, oon kokeillut eri malleja mutta kaikissa sama juttu. Optikko veikkasi että kyse on silmän pinnan kaarevuudesta ja linssin mallista, joku niissä ei mätsää. Mutta muuten kyllä pysyvät silmissä koko päivän ja voin käyttää vaikk 16 tuntia päivässä eikä ole mitään ongelmaa. Mysteerijuttu siis :).
0 minuuttia, asiakaspalvelutyössä oleva perheenäiti olen. Hyvä iho, hyvin leikatut hiukset...mitä sitä tarttis laittautua. En laske pukeutumista ja aamupesua (en käy suihkussa) mukaan. Laitan vain dödöä, en pese kasvojani edes.
Oottepas te nopeita. Mulla menee jopa puolitoista tuntia. Tunti saattaisi riittää, mutta en tykkää kiireestä.
Ekana aamulla vessaan, hampaiden pesu, naaman pesu ja rasvaus. Sit silmänrajaus, ripsari, kulmaväri ja mineraalimeikkipohja naamaan. Jos ei oo kauhea akneilu päällä, niin ei mee niin kauheesti aikaa. Sit vaatteet päälle, ne on katottu valmiiksi edellisenä iltana. Sit hiusten laitto: hiukset on pesty jo illalla, mutta koska mulla on lättätukka, niin vaatii kuivashampoota ja tupeerausta joka aamu. Sit aamupalalle, siinä ei kauaa mene. Ja sit pakataan laukkuun kaikki tarvittava ja köpötellään bussipysäkille.
Asiakkaita tapaan työssäni melkein joka päivä, joten vähän täytyy katsoa miltä näyttää, mutta ei tarvii tälläytyä.
Oma perusaamuni:
5.45 herätys
5.50 kasvojen pesu ja hampaiden harjaus
5.55 kahvin ja aamupuuron keitto, kosteusvoiteen laitto
6.30 meikkaus: pohjustus, cc-voide, kulmat, poskipuna, luomiväri, rajaukset, ripsien taivutus ja ripsari
6.50 hiusten käsittely (paksut ja pitkät, aikaa kuluu), lasten herättäminen
7.20 pukeminen
7.30 eväiden teko
7.40 työpäivän aikana tarvittavien tavaroiden keräys
7.45 ulos ovesta
3-4h. Rumasta ei tehdä siedettävää hetkessä.
Noin 20-25 min. Hiuksia en yleensä aamuisin laita "alusta asti" vaan olen esim suoristanut jo illalla. Meikki on tällä ihon punoituksella pakko laittaa huolella. Lisäksi tykkään että on luomiväri ja rajaus vaikka teen sen mahdollisimman pienellä vaivalla. Eipä se kauaa vie, muutama sekunti per pohjustus ja korostus.
Herään tuntia ennen lähtöä kun säädän aina jotain ja luen tablettilehden aamukahvin ääressä.