Kuinka paljon käytät aamulla aikaa itsesi laittamiseen?
Pitääkö työssäsi olla edustava vai onko laittautuminen oma valintasi?
Kuinka kauan laittautumisessa menee?
Mitä se pitää sisällään?
Normaalisti en laittaudu töihin. Tietysti huolehdin perusasioista kuten käyn suihkussa ja harjaan hiukset. Joskus jos työpäivä sisältää asiointia kaupungilla, pyyhkäisen vähän meikkivoidetta ja tummennan melkein näkymättömän vaaleat kulmakarvani.
Mites te?
Kommentit (74)
Olen opiskelija, usein koulu alkaa 8:15. Tää tarkoittaa sitä että noin kuudelta pitää nousta ylös, jotta ehdin pestä hiukset ja antaa niiden kuivua luonnollisesti (vihaan hiustenkuivainta). Nyt tosin viime aikoina hiukseni ovat ihmeellisesti alkaneet rasvoittua vähemmän, ja voin siis pestä hiukset jo illalla ja herääminen siirtyy noin puol tuntia myöhemmäksi. Niin ihanaa ja todellakin toivon että rasvoittuminen pysyy jatkossakin kurissa! Naaman laittoon mulla menee noin 15 min, ihan törkeen pitkään vaikka käytän vain meikkivoidetta, puuteria ja peitevoidetta (finnien ja arpien peittämiseen se aika menee).
Aamulla vietän ensin n. 45 minuuttia (!) kahvikupposen ääressä ja lehteä lueskellen. Sitten onkin tuli perseen alla ja "laittautuminen" saa kestää n. 10 min. Tämä pitää sisällään kasvojen ja alapään pesun, puhtaiden alusvaatteiden vaihtamisen ja hampaiden harjaamisen. Työssä minun ei aina tarvitse olla edustava, mutta silloin kun pitää, laitan työpaikan vessassa vähän meikkiä. Eli ripsarit ja muut löytyvät työpöydän laatikosta :)
Olettepa nopeita, minä en tee juuri mitään mutta aamuisin olen hidas. Saatan jumittua esim.vessanpöntölle haaveilemaan ja sitten onkin jo kiire...
Vierailija kirjoitti:
Töissä pitää olla edustava - perusaamuni näyttää tältä:
Klo 6.00 Suihkuun + rasvaus.
Klo 6.10 Kahvi masiinasta kuppiin.
Klo 6.15 Peilin eteen meikkaamaan: kevyt meikkivoide, puuteri, rajaus, ripsiväri, huulipuna.
Klo 6.30 Juon sitä jo unohtunutta kahvia.
Klo 6.35 Hiusten föönaus tököttien kera samalla musiikkia kuunnellen (ja usein tanssien... myönnän!).
Klo 6.50 Vaatteiden valinta.
Klo 7.00 Viimeiset silaukset eli piilarit, hampaiden pesu, korujen valinta, yms yms.
Klo 7.10 Ovesta ulos.
Pakko kysästä että eikö piilareita suositella laitettavaksi ennen meikkausta..?
Haha :D Mä en laittaudu noin paljon, vaikka oisin baariin lähdössä! Aamulla vilkaisen peiliin ja saatan harjata hiukset ja koittaa saada ne asettumaan jotenkin. Jos on ylimääräistä aikaa, niin laitan joskus puuteria ja ripsaria. Hampaat toki pesen, mut ei kai se ole laittautumista. Suihkussa käyn iltaisin, koska mulla on niin paksut kiharat hiukset, ettei niitä voi föönata ja kuivumiseen menee ikuisuus. Laittautumiseen siis 15 sekuntia - 3 minuuttia, aamukahvin hörppimiseen 1 tunti.
Vierailija kirjoitti:
Klo 6.15 Peilin eteen meikkaamaan: kevyt meikkivoide, puuteri, rajaus, ripsiväri, huulipuna.
Klo 6.35 Hiusten föönaus tököttien kera samalla musiikkia kuunnellen (ja usein tanssien... myönnän!).
Klo 7.00 Viimeiset silaukset eli piilarit, hampaiden pesu, korujen valinta, yms yms.
Klo 7.10 Ovesta ulos.
Miks peset hampaat vasta meikin jälkeen? Mikset pesis ensin, sit muut hommat ja lopuksi vaikka suuvedellä suu kahvista raikkaaksi?
N. 10 min. Olen elintarvikekaupassa töissä, maito-osaston vastaava, joten en oo koko ajan asiakkaiden "nähtävillä" :D Hiukset pitää olla kiinni, jos on huono hiuspäivä niin laitan vaan pannan päähän ja nutturan.. Muuten suoristan otsatukan tai laitan pinneillä ylös. Ripsaria ja jos on kassavuoro, niin saatan laittaa meikkivoidetta ja puuteriakin ;D ja työvaatteet onki työpaikalla..
sopii mulle paremmin kuyn hyvin.. en jaksa laittautua. Vapaa-ajan urheilen tai olen tallilla, niin sinnekkään ei tarvii laittautuu. huh
Minuutti, kun vedän vaatteet päälle. 5 sekuntia ehkä, jos muistan suihkuttaa dödön. Jos mä oikein paneudun, niin saatan kiepauttaa hiukset kiinni. Siihen menee ehkä 15 sekuntia. Torkutan yleensä 8:15 asti ja koulu alkaa 8:30.
Eikö kukaan järjestele kotia, siivoa, viikkaa pyykkiä tai petaa periä? Tiedän, että sitä ei kysytty, mutta aikatauluihinne ei näköjään edes mahdu.
Itse herään kuudelta ja olen lähtökunnossa aikaisintaan 7.30, yleensä vasta 8.00. Ja harvoin edes meikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan järjestele kotia, siivoa, viikkaa pyykkiä tai petaa periä? Tiedän, että sitä ei kysytty, mutta aikatauluihinne ei näköjään edes mahdu.
Itse herään kuudelta ja olen lähtökunnossa aikaisintaan 7.30, yleensä vasta 8.00. Ja harvoin edes meikkaan.
Minä petaan pedin, vie maksimissaan 15 sekuntia. Herään kuudelta, töissä pitää olla kahdeksalta ja sinne lähteä kävelemään noin 7.30. Aamukahvin kanssa jumittaessa ja koiraa lenkittäessä menee suurin osa aamusta.
-herätyskello soi
- aamupesu
- naamaan kevyt päivämeikki ja tukka kiinni
- vaatteet niskaan
- lemmikin ruokinta
- ulos
--- yht. 20 min
Herään 6.15 ja 7.30 olen 3 lapsen kanssa jo autossa menossa kohti päiväkotia. Joskus on aamuja, jolloin vasta työpaikalla paniikissa tarkistan, tuliko puettua kaikki vaatteet.. ;) Yleensä naamalla kuitenkin kevyt meikki, mutta millä ajalla se on sudittu, on itsellekin arvoitus..
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt aamulla ennen töihin menoa tarvitse mitään järjestellä, siivota, viikata? Petaamaan en rupea, sillä mies jää vielä nukkumaan kun lähden. En voi aloittaa klo 5 tai aiemmin aamulla mitään hirveää mekastusta, koska mies ja koululaiset arvostavat sitä, että saavat nukkua ainakin seitsemään. Hissun kissun käyn vessassa, puen, juon vettä ja singahdan ovesta ulos noin vartin kuluessa heräämisestä.
Herään 8 ja laittautumiseen menee aamuisin tunti. Olen kotiäiti, mutta lapsi käy yhtenä päivänä viikossa päiväkodissa. Laitan itseni joka ikinen aamu:
- hampaiden pesu sekä kasvojen pesu
- kosteusvoide ja sen kuivuminen (kestää jonkin aikaa)
- ripsien taivutus ja ripsiväri
- meikkipohja, virheiden piilotus peitevoiteella, poskipuna ja aurinkopuuteri sekä valokynä
- kulmat ja huulipuna/-kiilto
- hiukset ponnarille tai nopea kampaus
- kivojen vaatteiden valinta
Jos käyn suihkussa, niin kestää 30min kauemmin. Päiväkoti päivinä mulla kestää tunti-75min aamuisin. Tähän tosin kuuluu jo lapsen aamupala, vaatteet ja pesut sekä oma nopea aamupala ja teen hörppiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 7.10 Ovesta ulos.
Pakko kysästä että eikö piilareita suositella laitettavaksi ennen meikkausta..?
Hmmm, en ole ikinä tällaisesta säännöstä kuullut. Mitä hyötyä siitä olisi? Tuntuisi hassulta sörkkiä silmää ja venyttää luomia rajausta laittaessa, jos piilarit olisivat jo paikoillaan (tulevat helposti ulos päivänkin aikana, jos hieron luomia tai vedän ulkonurkasta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 7.10 Ovesta ulos.
Miks peset hampaat vasta meikin jälkeen? Mikset pesis ensin, sit muut hommat ja lopuksi vaikka suuvedellä suu kahvista raikkaaksi?
En koe, että suu pelkällä suuvedellä raikastuisi... Pitäisi pestä kokonaan uudestaan, eli ei olisi tuosta järjestyksestä minulle hyötyä. En osaisi lähteä ulos ovesta, jos en olisi juuri pessyt hampaitani - pesen ne usein illallakin, jos olen tullut töistä kotiin ja lähden vielä jonnekin. Aamuratikassa valitettavasti monet eivät tätä toimenpidettä ole suorittaneet... Hyvät ihmiset, sen kyllä huomaa! :S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä petaan pedin, vie maksimissaan 15 sekuntia. Herään kuudelta, töissä pitää olla kahdeksalta ja sinne lähteä kävelemään noin 7.30. Aamukahvin kanssa jumittaessa ja koiraa lenkittäessä menee suurin osa aamusta.
En petaa, koska sängyn on hyvä tuulettua päivän aikana. Muuten pölypunkit sun muut muhivat siellä vielä kosteassa sängyssä. Petaan kun tulen töistä, eihän sitä päivällä kukaan edes näe.
Järjestelyt hoidan illalla ennen nukkumaanmenoa.
Mutta kyllä mulla kerran oli kämppis, joka tiskasi aina aamulla klo 6... En vaan voinut käsittää, mutta samapa tuo minulle :D.
Pesen hampaat eli noin 1 minuutti.
Mun työssä laittautumisesta on vaan haittaa.
Eli kestää noin 30-45 min heräämisestä siihen, että olen ulkona ovesta. Aamuisin juon kahvin, pesen naaman ja hampaat, harjaan hiukset, laitan dödön, puen, teen eväät ja lähden viimeistään 6.30 riippuen työmatkan pituudesta.
En minuuttiakaan. Aamulla herätys klo 5, torkutus ja ylös 5.05. Vessaan, vaatteet päälle, vesilasillinen ja ovesta ulos viimeistään klo 5.15. Töissä perillä 5.45.
Töihin ei tarvise laittautua, koska siellä ei ole muita kuin minä (yleensä).