Miksi miehen työttömyys on turnoff?
Nykyään kun suomessa on yli puol miljoonaa työtöntä niin siitä huolimatta naiset vaativat työssäkäyvää miestä. No, kohta ei ole enää työsskäyviä miehiä kun naisten määrä työelämässä lisääntyy kokoajan.
Kommentit (202)
Ei mulla ole se muuten turn off kuin siksi, kun oma mies on hyvä palkkaisessa työssä, niin jos tilalle tulisi työtön mies, niin kyllähän se vaikuttaisi omaankin elämänlaatuun. Olisi vaikeampi tehdä yhdessä kaikkea sellaista mitä on tottunut tekemään eli esim. viikon laskettelureissuja Lappiin jne.
Mutta jos sen miehen koulutus olisi sellainen, että niitä töitä olisi lähiaikoina hyvinkin mahdollisesti tiedossa, niin ei se työttömyys silloin haittaisi ollenkaan.
Ja jos mies olisi ollut työttömänä vain lyhyen ajan, niin ei sekään olisi niin paha kuin se, jos mies on ollut jo vuosia työttömänä. Vuosia työttömänä ollut tuskin niitä töitä enää edes kovin ahkerasti hakee. Motivaatio varmastikin jo aika nollissa, kun tottunut olemaan vain kotona.
Eli kai sitä voisi sanoa, että ei se itse työttömyys haittaa vaan ne sen lieveilmiöt, jos näin nyt voisi tiivistää.
Ei työttömyydelle mitään voi, mutta elintavoilla on merkitys. Jos työttömänä notkuu pubeissa ja käyttää viimesetkin pennoset kaljaan, tupakkaan ja uhkapeleihin, niin se on ylitsepääsemätön turn off. Puhumattakaan velkaongelmista. Tai sitten se, että päivät pitkät pelaa pleikkaa, eikä saa mitään aikaiseksi.
Työtönkin voi pitää terveydestään huolta ja hoitaa raha-asiansa oikein. Silloin kaikki on ok. Jos perhettä meinaa perustaa, niin työpaikka tuo taloudellista turvaa. Pelkkien tukien varaan ei ole kiva hankkia lapsia.
Ei työttömyys ole turn off, ainakaan jos kuitenkin yrittää töitä saada. Sitten se on turn off kun ei edes halua yrittää työnhakua ja on vaan vuosikaudet istunut kotona tukia saamassa.
No ei se naisenkaan työttömyys parisuhdemarkkinoilla mitään kuuminta hottia ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömyys ole turn off, ainakaan jos kuitenkin yrittää töitä saada. Sitten se on turn off kun ei edes halua yrittää työnhakua ja on vaan vuosikaudet istunut kotona tukia saamassa.
Meinaat että naisena haluat sellaista aivotonta robottia joka vuosikausia hakkaa päätänsä seinään ja hakemalla hakee töitä? Miten turvallisuushakuisia pelkureita te naiset oikein olettekaan? Konformistisia rahanahneita paskoja, sitä mieltä olen teistä kollektiivisesti.
Ei todellakaan työttömyys ole turn off. Ainakin vielä joku aika sitten miesten työttömyys oli suurempaa kuin naisten, ja nainen näkyy noilla työttömillä miehilläkin olevan. Omakin mieheni on ollut työttömänä. Työttömyys ei ole sinänsä ongelma, mutta voisin kuvitella, että elämäntapatyötöntä lusmuilijaa ei kovin moni jaksa arvostaa, ja mikäli toista ei arvosta, niin eihän siitä voi syntyä onnellista parisuhdetta. Elämäntapatyöttömyys aiheuttaa puolisolle paljon vaikeuksia (mm. tukien menettäminen) ja kertoo yksinekrtaisesti siitä, että ihminen on itsekäs ja laiska. Kukaan järkevä ihminen ei halua sellaista puolisoa.
Jos ajattelee laajemmin, kannattaa naisen ja miehenkin valita sellainen puoliso, joka kykenee huolehtimaan jälkeläisistä. Sossupummin valitseminen on minusta todella väärin niitä tulevia lapsia kohtaan. Lapset saavat todennäköisesti köyhän lapsuuden, johon ei kuulu asioita, joita muilla ympäristön lapsilla on elämässään. Pahinta on malli, jonka lusmuilija antaa omille lapsilleen: kyse on ilmiöstä joka periytyy usein sukupolvesta toiseen.
Työttömyys ei sinänsä haittaa, mutta jos ei edes hae töitä vaan ennemmin loisii sossunrahoilla niin se on turn off.
Tätähän on turhaa kysyä naisilta. Kaikki tulevat vaan tänne puhumaan paskaa ja yhtään rehellistä vastausta et tule saamaan.
Suurin osa nasista naisista laskee miehen arvon rahassa ja materiaaliassa ja haluaa miehestää ennen kaikkea taloudellista hyötyä. Se tarkoittaa sitä, että töissä on käytävä tai ainakin haettava töitä, muutenhan nainen ei ikinä sitä taloudellista hyötyä ikinä saa.
Poikkeuksia tähän on, mutta ne ovat harvassa ja valittetavasti se ahneiden ja pinallisten akkojen valtava massa pilaa niiden muutamien hyvien naisten maineen.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän on turhaa kysyä naisilta. Kaikki tulevat vaan tänne puhumaan paskaa ja yhtään rehellistä vastausta et tule saamaan.
Onhan se tosiaan vähän koomista, miten naisten ehdottomimmat vaatimukset ovat sellaisia, että ne näkyvät käytännön tasolla lähinnä siinä että miehen tilille tulee enemmän rahaa kuin tuilla eläessä, mutta silti yhdenkään naisen mukaan kyse ei ole rahasta, vaan aivan muista asioista.
Vasta pitkäaikaistyöttömyys on turnoff.
Vierailija kirjoitti:
Vasta pitkäaikaistyöttömyys on turnoff.
Luonnollisesti. Silloin mahdollisuus saada miehestä taloudellista hyötyä vähenee eksponentiaalisesti.
Uskallan tunnustaa, että työttömyys ja työkyvyttömyyseläke ovat minulle ehdoton turn off. Olen aina elättänyt itseni ja lapseni ilman mitään tukia enkä haluaisi seurustella minkään sossupummin kanssa.
Monilla työttömillä on taloudellisten ongelmien lisäksi ongelmia myös elämänhallinnassa. Päivät kuluvat nukkuen ja yöt kukkuen. Aikaa olisi, muttei tarmoa tarttua asioihin. Kotona jököttäessä elämänpiiri jää kovin suppeaksi. Yhteisistä matkoista olisi turha edes haaveilla, ellen maksaisi miehenkin matkaa.
Minulla on töitä tarjolla kokoajan. Kilpailen niistä maahanmuuttajien kanssa. Kuukausitulot on 1100e. Niillä maksaa juuri vuokran ja asumistukea saa siihen päälle paitsi jos puoliso on saanut töitä. Hän tienaa neljä kertaa enemmän kuin minä koska on korkeastikoulutettu.
Minä en itse arvosta koulutusta koska seurasin jo nuorena sitä mitä Japanissa on käynnissä.
Surullisia ihmiskohtaloita. Joskus on helpompi vain valita se vaatimaton polku kuljettavaksi. Käytännössä ei yksilö voi ihmeitä elämälleen tehdä. Nykyään suurin osa keskiluokkaisistakin on onnenkantamoisia.
Joku ylempänä selitteli että työtä tekevä ja osittain työtön mies kelpaisi. En oikein usko että monelle naiselle kelpaisi minun tuloilla oleva mies, joka on tietoisesti valinnut heikomman elintason. Omille lapsillekin olen pyrkinyt opettamaan ettei se Hesen ateria ole yhtään parempi kuin kuivahko kyynärän kokoinen palsternakka. Kaikkeen tottuu ja suosittelisin naisille laskemaan kynnystä sen elintasonsa kanssa.
Ei niitä lapin hiihtoreissuja oikeasti tarvita. Hirveää tuhlailua ja yleellisyyttä. Sen voisi vähentää kertaan kymmeneen vuoteen niin sen arvokin nousisi. Sama pätee kaikkea matkailua kohtaan.
Tutkikaa lähiympäristöä. Sieltä löytyy niin monimuotoista seurattavaa.
"Naiset vaatii työssäkäyvää miestä" - ei naiset mitään vaadi, mutta jokainen valitsee itse millaisesta ihmisestä kiinnostuu. Jos itse käy töissä ja saa edes jonkinlaista palkkaa ja haluaa sillä vapaa-ajallaan esimerkiksi matkustella, käydä ulkona syömässä, harrastaa erilaisia juttuja jne, niin miten suhde toimisi pitkäaikaistyöttömän miehen kanssa, jolla ei ole varaa lähteä mukaan minnekkään?
Vierailija kirjoitti:
Uskallan tunnustaa, että työttömyys ja työkyvyttömyyseläke ovat minulle ehdoton turn off. .
Sitä et sen sijaan kehtaa myöntää, että kyse on rahasta, vaan yrität muiden naisten tapaan piilottaa ahneutesi koomisten tekosyiden taakse.
Työttömyys ei ole välitön Turn off! Jos ei kuitenkaan ole koskaan ollut töissä, eikä kovin aktiivisesti hae töitä. Tai sitten, ettei tarjottu työ vastaa miehen "tasoa"(eli kieltäytyy ammattia vastaavista töitä, jotka eivät miellytä) niin nämä kyllä saavat miettimään kahdesti. Eri jos on lyhytaikaisesti työtön ja hakee töitä, tai sitten uudelleen kouluttaa itseään niin nämä ovat ok.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa nasista naisista laskee miehen arvon rahassa ja materiaaliassa ja haluaa miehestää ennen kaikkea taloudellista hyötyä. Se tarkoittaa sitä, että töissä on käytävä tai ainakin haettava töitä, muutenhan nainen ei ikinä sitä taloudellista hyötyä ikinä saa.
Poikkeuksia tähän on, mutta ne ovat harvassa ja valittetavasti se ahneiden ja pinallisten akkojen valtava massa pilaa niiden muutamien hyvien naisten maineen.
...koskaan en ole saanut naisilta niin paljon huomiota kuin valmistumisen tienoilla, ollessani jo hyväpalkkaisessa duunissa. Naisen koulutustasoon katsomatta "työelämästatukseni" selvittyä haluttiin tutustua enemmänkin, joskin hoitsutaustaiset olivat (hölmöyttään?) suorasukaisempia "sä varmaan tienaat hyvin jo nyt"-tyylisillä kysymyksillään.
Juu, annoin ymmärtää vakavamman jurun päälle jotta ymmärsivät antaa. Ja käytin tuota ajankohtaa elämässäni siekailematta hyväkseni, koskaan ollut niin paljoa naista "jonossa", ei ennen eikä jälkeen tuon räyhäkän valmistumisvuoden...
Mä en vaadi mitään. Mut mä oonkin mä. Mulla on ihan eri arvot.