Mitä nuoret söi 80-luvulla ennenkuin oli pitsaa, pastaa ja hampurilaisia?
Ajattelin tulla kysymään täältä, jos täällä sattuis oleen ketään ketä muistaa 80-luvun. Mä ja mun sisko mietittiin tätä Ja kysyttiin meidän äidiltä mut se sanoi ettei silloin ollut paljon mitään herkkuja kun kaikki oli köyhiä ja kasvatti melkein kaiken ruuan itse. Mut mitä te muut söitte esim kaupungeissa kerta siel ei voinut viljellä?
Kommentit (505)
Vierailija kirjoitti:
Pikaruokapaikkoja oli 70-luvulla, varmasti aiemminkin. Niissä myytiin mm. hampurilaisia.
Hampurilainen on itse asiassa keksitty 30-luvulla. Ei se mikään uutuus kasarilla ollut. Ei edes Suomessa.
Wimpy oli Suomessa 1970-luvun alussa kaksi vuotta. Hampurilaispaikka. Lopetti kun ei ollut kysyntää. Carrolls 1979 oli ensimmäinen hampurilaispaikka, joka menestyi.
Kyllä hampurilaiset olivat kasarin alussa uutta ja ihmeellistä monelle. Ensimmäinen pizzan söin 1988, kun ostin opiskelijana Saarioisen kuraläpän.
Syy siihen miksi pikaruoka oli kasarin alussa monelle niin uutta ja ihmeellistä oli osittain siinä, että se oli niin erilaista kuin kotiruoka. Hampurilainen oli valtava harppaus perunasta ja kastikkeesta.
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä ainakin sai pizzaa italiailaisista ravitntoloista jo 70-luvulla Carrols, Clock ja Wimpy olivat voimissaan. 80-luvulla tuli Mäkkäri ja Burger Kingkin piipahti lyhyesti. Pizza Hutkin saapui silloin ja Rax.
Burger KIng oli Kaisaniemenkadulla itse asiassa pidempään, kuin Wimpy 70-luvulla.
Nakkikioskilta nakkeja sinapilla.
80 luvulla syötiin pastaa jota kutsuttiin makaroniksi tai spagetiksi, syötiin myös hampurilaisia joko grilliltä niin kuin nykyisinkin tai carrolsissa, pizzeriassa käytiin myös. Eli äitisi on väärässä.