Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plantaarifaskiitti pilaa elämän

Vierailija
18.10.2023 |

Onko muita samasta vaivasta kärsiviä? Kipulääkekuuri ja yölasta, pehmusteet ja venytykset kokeiltu. Ei vaan helpota. Pari kk vaivannut jo, ja kaikki ihan peestä, kun ei voi edes kävellä kunnolla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kenkiin ihan Schollin Work-geelipohjallisia? Nehän ovat paljon paremmat kuin kevyemmät mallit.

Vierailija
2/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule. Mulla on varmaan kroonistunut, koska melkein 2 vuotta nyt viimeinen kiusannut. En voi käyttää lastaa, koska mulla on myös nivelrikkoa ja hermo puristuksissa, eli useita vaivoja samaan aikaan. Mutta oikeasti. Tämä on kamalaa. Mikään ei auta. Venyttelen, hieron. Ja onnun. Mutta käyn lenkillä, koska en nyt yksinkertaisesti voi olla kävelemättä ulkona koiran kanssa. Meno on hupaisan näköistä varmaan, hidasta, ontuvaa. Paljasjalkakengät on ainoat, mitä voin käyttää. Ei nekään tätä vaivaa mitenkään paranna, mutta niillä sentään voin lenkkeillä. Yhtään en voi käyttää mitään kovapohjaisia tai tukevia kenkiä. Toiset lääkärit vannoo kortisonipiikin nimeen, toiset taas sanoo, että se lopulta on vaan haitaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä venahti tosi pahasti pari kuukautta sitten, en edes kävelemään päässyt. Onneksi osteopaatti teki sellaisen kidutussession (avasi jalkojen faskiat), joten nyt kivut poissa ja tilanne normalisoitui.

Vierailija
4/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa parhaiten kylmähoito. Pidän kylmäpusseja kerran päivässä jalkapohjien alla, aina niin kauan että lämpenevät. Samaten paljasjalkakengät toimii mulla parhaiten, kävelytän koiria pelkästään pehmeällä alustalla metsässä barefootit jalassa. 

Vierailija
5/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkakengät paransi mun jalat. Kävely oli vuosia yhtä tuskaa vaikka kaikenlaiset pohjalliset, jumpat ja venytykset tuli kokeiltua. Nyt olen pari vuotta mennyt paljasjalkakengillä eikä jalat ole juuri koskaan kipeät

Vierailija
6/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaa se joo, muttei tämä akillesjänteen tulehduskaan herkkua ole...

Vierailija
7/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla sama vaiva kuin sulla, ap. Hän vannoo Kybun kenkien nimeen.

Vierailija
8/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, minulta nimenomaan kiellettiin paljasjalkakenkien käyttö ja kärsin myös tuosta faskiitista. Tosin minulla se on helpottanut sen jälkeen kun vaihdoin työtä enkä joudu käyttämään enää turvakenkiä.

Vierailija
9/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennispallotreeni autto mulla

Vierailija
10/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin kuukausia tuo vaivasi, mutta jostain syystä katosi toistaiseksi pysyvästi.

Vierailija
11/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkakengät ja sopivia harjoitteita. Kipu ei lopu yhdessä yössä, mutta saat kyllä jalkasi kuntoon.

Esim. tuolla hyvää asiaa ja jalkajumppaa:

Vierailija
12/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kävelin puoli vuotta pelkillä adidaksen lenkkareilla

Vierailija
13/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itsellä venahti tosi pahasti pari kuukautta sitten, en edes kävelemään päässyt. Onneksi osteopaatti teki sellaisen kidutussession (avasi jalkojen faskiat), joten nyt kivut poissa ja tilanne normalisoitui.

Faskiat saa avattua itsekin ihan tennispallolla. Faskioihin ei juurikaan mitkään perusvenyttelyt auta.

Vierailija
14/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutus auttaa

Vierailija
15/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokengät jalkaan ja fasciapallolla kantakalvon hierontaa. Seisot ja pallo jalkapohjan alle, siitä rullailet painaen kantapäälle.  Tennispallo on liian pehmeä. 

Vierailija
16/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yölasta ei mulla auttanut yhtään mitään.  Eikä se edes pysynyt kunnolla jalassa.

Mulla auttoi vain ja ainoastaan aika.  Pari vuotta vaivasi, mikä oli ihan helvetillistä.  Tuo vaiva vaikuttaa ihan kaikkeen.  Aamulla kun nousee ylös, ei tahdo edes vessaan päästä.  On pideltävä seinistä kiinni, että pystyy kävelemään.

En usko itselleni ollenkaan sopivan nuo paljasjalkakengät, koska juuri paljain jaloin kävellessä vaivasi kaikkein eniten.  Mutta ei sellainen kova- ja tasapohjainenkaan kenkä passannut.  Tilasin netistä sellaiset paksupohjaiset sketchersit, jotka on vähän kuin lenkkarit, mutta tukevat ja niissä oli juuri sopivasti muotoiltu pohja, kantaosa korkeampi ja sopivan tilava lesti.  Niillä kävelin edes suht. kunnolla.  Tilaisin toisetkin, mutta eipä niitä enää näy missään myynnissä.  Tilasin ne Klingeliltä, joka on nyt lopettanut Suomeen myynnin, ja mikään muukaan liike ei juuri tätä mallia myy.  

No mutta nyt kahden vuoden piinan jälkeen vaiva on poissa.  Toivottavasti ikuisesti.

Vierailija
17/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinesioteippi auttaa.  Minulla parani pysyvästi alle puolessa vuodessa.  YouTubesta ohjeet.

Vierailija
18/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti yli vuoden. Kengät joissa on vähän korkeampi kantaosa, auttoivat loppupeleissä.

Ja yhdet puman tennarit, jossa muotoiltu pohja ja hyvä kantaosa, oli aika hyvät.

Mitään littanoita en uskalla enää edes käyttää.

Vierailija
19/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi parhaiten kylmähoito ja varsinkin alkuvaiheessa lepo. Lääkäri kuitenkin sanoi, että heti kun kipu alkaa hellittää, pitää jälleen lähteä liikkeelle ja mielellään tehdä hieroa jalkapohjaa tennispallolla. Korkokengät ei tosiaankaan auttaneet, mutta ammattilaisen suosituksesta ostin Asicsen lenkkarit, jotka ovat kieltämättä hyvät jaloille vaikkakin vähän ehkä rumat.

Vierailija
20/22 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta pari kuukautta. Eikös tossa puoli vuotta - vuosi mee yleensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä