Mitä nuoret söi 80-luvulla ennenkuin oli pitsaa, pastaa ja hampurilaisia?
Ajattelin tulla kysymään täältä, jos täällä sattuis oleen ketään ketä muistaa 80-luvun. Mä ja mun sisko mietittiin tätä Ja kysyttiin meidän äidiltä mut se sanoi ettei silloin ollut paljon mitään herkkuja kun kaikki oli köyhiä ja kasvatti melkein kaiken ruuan itse. Mut mitä te muut söitte esim kaupungeissa kerta siel ei voinut viljellä?
Kommentit (505)
Eka pitzeria käynti oli elämys :) pöytiin sai jonottaa. Kait jotain 1981 ?
Tilasimme Ruotsista hampurilaisia joka juhannus, se oli erikoisjuhla. Pizzaa tilasimme New Yorkista lentokoneella aina vapuksi. Muuten söimme vain lanttuja ja karjalan paistia.
AP, jo 1980-luvulla syötiin pastaa pizzaa ja hampurilaisia.Lisäksi nakkisämpyöitä ja lihiksiä.
Oliko sulla vielä jotain?
Kyllä mun lapsuudessa 80-luvulla oli pastaa, pitsaa ja hampurilaisia. Tietenkään valmiita hampurilaisia ja pitsoja myyviä ravintoloita oli huomattavasti vähemmän, mutta niitä tehtiin kotona. Pasta oli ihan normaalia arkiruokaa, enemmän meillä oli pastaa kuin riisiä.
70 luvulla piti itse porata reiät makarooneihin
Pupalla oli tuta tarkoitusta varten käyrä 3.5 mm poranterä
Montakohan sivua tässä on kommentteja kuinka "80-luvulla sai kyllä jo pizzaa" 🤣
Joo ei saa...ana, vielä sivulla 17 ilmoitetaan että kuule ap kyllä 80-luvulla sai jo pizzaa.
Ihanko totta!!!!!! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Grilleiltä sai lihapiirakoita, ranskalaisia, makkaraperunoita jne. Kotona syötiin semmoista tavallista liha- ja perunapohjaista ruokaa. Joskus kun oikein eksoottiseksi äiti ryhtyi, oli riisiä ja kanaa (siis kanaa, ei broileria).
Oliko ite tapettu? Kaupasta ei saanut kanaa vaan broileria. Kana on kuiva, lihaton raukka kun se on muninut itsensä loppuun.
Vierailija kirjoitti:
AP, jo 1980-luvulla syötiin pastaa pizzaa ja hampurilaisia.Lisäksi nakkisämpyöitä ja lihiksiä.
Joo ymmärrän. Olen nyt 8 vuotta vanhempi kuin tehdessäni tämän avauksen.ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun lapsuudessa 80-luvulla oli pastaa, pitsaa ja hampurilaisia. Tietenkään valmiita hampurilaisia ja pitsoja myyviä ravintoloita oli huomattavasti vähemmän, mutta niitä tehtiin kotona. Pasta oli ihan normaalia arkiruokaa, enemmän meillä oli pastaa kuin riisiä.
Ihanko totta!!
lihapiirakat ja lämpimät voileivät muistan myös. moni saattoi nakkarilla tilata palan painikkeeksi jopa maidon! sellaista hillottua kurkkusalaattia tungettiin näihin herkkuihin. muistan jopa kalaburgerin: pari kalapuikkoa vierekkäin johonkin sämpylään ja sitä kurkkusalaattia ja tietysti grillimaustetta. se grillimauste (täyttä kemiaa) teki mistä tahansa täytetystä leivästä eksoottisen ihanan makuisen. juu en tiedä, mitä se mauste sisälsi. varmasti parempi olla tietämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ymmärrän. Olen nyt 8 vuotta vanhempi kuin tehdessäni tämän avauksen.ap
Ihana 😄
Mut nää vaan täällä yhä kertoo sulle tätä samaa asiaa kohta 18 sivua 🤣
pitsat oli tietysti muunnettu suomalaiseen makuun, eli joku jauhelihakastike kaadettu lätyn päälle ja uuniin emmentalin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grilleiltä sai lihapiirakoita, ranskalaisia, makkaraperunoita jne. Kotona syötiin semmoista tavallista liha- ja perunapohjaista ruokaa. Joskus kun oikein eksoottiseksi äiti ryhtyi, oli riisiä ja kanaa (siis kanaa, ei broileria).
Oliko ite tapettu? Kaupasta ei saanut kanaa vaan broileria. Kana on kuiva, lihaton raukka kun se on muninut itsensä loppuun.
Totta kai, kaikillahan oli silloin kanoja, possuja ja muita kotieläimiä. Jos halusi nugetin niin ensin piti teroittaa kirves.
Eri
Vierailija kirjoitti:
pitsat oli tietysti muunnettu suomalaiseen makuun, eli joku jauhelihakastike kaadettu lätyn päälle ja uuniin emmentalin kanssa.
tähän sitten joku salaattibaari, eli raasteita, jotka tietysti on hyviä, mutta makean sonninpierauskastikkeen kanssa aika kaukana italialaisesta.
Vierailija kirjoitti:
70 luvulla piti itse porata reiät makarooneihin
Pupalla oli tuta tarkoitusta varten käyrä 3.5 mm poranterä
säilytettiinkö teriä vasussa?
Aloittaja on ihan pihalla. Ensimmäinen Carrolls hampurilaismesta avattiin -70 luvulla Helsingin City-tunneliin. Hampurilaisia nai nakkareilta ja pitsoja pitserioista.
Kasarilla ei tosiaan ollut vielä yleistä syödä näitä. Kaikkea oli, mutta suurin osa ei ollut edes maistanut mitään.
Me 80-luvulla kasvissyöjäksi alkaneet emme siis tiedä, miltä big Mac maistuu :)
Grillillä syötiin ranskanperunoita ja makkaraa ja muna siinä päällä. Kasvissyöjän makkarat meni kavereille ja koirille, jos niitä oli mukana. Grillit oli ulkogrillejä joten koirat saattoi olla mukana.
Kaikkea noita oli tarjolla 80-luvulla. Kuulen nykyään hassuja puheita että moni asia olisi vasta 2020 luvulla keksitty.
Minä söin 80-luvulla enimmäkseen pizzaa, pastaa ja hampurilaisia.