Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko vittuilla puhelinmyyjälle?

Vierailija
27.01.2016 |

Teen normaalisti muita hommia mutta tällä hetkellä väliaikaisesti asiakashankintaa puhelimitse. Ette usko, kuinka alentavaa työtä tämä on. Lopetin juuri puhelun, jonka aikana miesasiakas mm. matki minua ja puheääntäni. Jos sanoin "niin", hän toisti kettumaisesti naristen "niiiin". Tässä hommassa tuntee olevansa alinta pohjasakkaa. Oon neljän lapsen äiti hommaamassa elantoa perheelleen. Kohdelkaa mua kuin ihmistä, jooko. Luojan kiitos en tee tätä kuin lyhyen aikaa. Äskeinen puhelu päättyi muuten niin, että sanoin etten häiritse tämän enempää johon asiakas "Joo, älä häiritse!" ja luuri korvaan. En tee tätä kiusallani vaikka hänkin ehkä niin luuli. Teen koska pomo on antanut tehtäväksi. Itse en enää IKINÄ tämän jälkeen kohtele huonosti puhelinmyyjää.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus opiskeluaikoina puhelinmyyntiä a-lehdillä, koska se oli yksinkertaisesti ainut paikka josta sain töitä ja vuokra oli maksettava.

Ensimmäisenä koulutuspäivänä sanottiin, että muistakaa kuunnella asiakasta. Loput neljä koulutuspäivää käytettiin siihen, että jos asiakas sanoo ei, niin lehti pitää silti väkisin myydä. En suostunut moiseen paskaan. Jos asiakas sanoi puhelimessa heti "EN TILAA MITÄÄN!", kiitin juttutuokiosta ja toivotin hyvää päivänjatkoa. Tästä tietysti tuli valitusta, kun esimies hihkuu niskassa että myyntiä, myyntiä. Myyntilukuni olivat silti keskivertoja, koska nimenomaan keskustelin asiakkaiden kanssa.

Lopputilin otin siinä kohtaa, kun moraalini loppui totaalisesti kesken. Vanhuksille soittaminen oli kamalinta. He halusivat vain jutella ihan normaaleista asioista, kun sukulaiset eivät soita tai käy viikkoihin tai kuukausiin. He tilasivat lehtiä, vain, jotta juttelisin heidän kanssaan vielä vähän pidempään. Yksikin mummo, jolle soitin ristikkolehdestä, sanoi, että hänen näkönsä on jo niin heikko ja kädet reumaattiset, ettei ristikoiden ratkomisesta ole toivoakaan. Silti hän tilasi lehden, "koska kuulostat niin mukavalta ja ihanaa kun joku soittaa".

Samaa mieltä kuin aiemmat, saisi kieltää lailla. Ihmiset jotka haluavat lehtiä, aivan varmasti osaavat niitä tilata omatoimisesti.

Itse olisin tuossa esimerkkitapauksessa sanonut, että olisikohan viisainta, jos jätettäisiin tilaus tällä erää. Tuohon myyntiin moraalini ei venyisi. Olen työssäni lukuisia kertoja ehdottanut tilauksen väliin jättämistä, vaikka asiakas on ollut tilaamassa myymääni tuotetta.

Järki käteen. Ammattitaito kasvaa tuossakin hommassa. Minun ei ole koskaan tarvinnut tuputtaa, ja siksi pidän työtäni tosi kiinnostavana, tykkään paljon.

T. tuo  kuusi vuotta puhelinmyyjänä ollut. 

Vierailija
22/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisään vielä, että teidän toimintanne pitäisi välittömästi kieltää lailla ja takautuvasti jokaiselle, joka on käyttänyt pakkomyynnissään hyväksi asiakkaan sairautta tai korkeaa ikää, niin vankeustuomio ankarimman mukaan, minimissään 3 vuotta ehdotonta. Niin ja tietysti vahingonkorvaukset henkisistä kärsimyksistä sekä tuntuvat sakot.

#17#

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen normaalisti muita hommia mutta tällä hetkellä väliaikaisesti asiakashankintaa puhelimitse. Ette usko, kuinka alentavaa työtä tämä on. Lopetin juuri puhelun, jonka aikana miesasiakas mm. matki minua ja puheääntäni. Jos sanoin "niin", hän toisti kettumaisesti naristen "niiiin". Tässä hommassa tuntee olevansa alinta pohjasakkaa. Oon neljän tlapsen äiti hommaamassa elantoa perheelleen. Kohdelkaa mua kuin ihmistä, jooko. Luojan kiitos en tee tätä kuin lyhyen aikaa. Äskeinen puhelu päättyi muuten niin, että sanoin etten häiritse tämän enempää johon asiakas "Joo, älä häiritse!" ja luuri korvaan. En tee tätä kiusallani vaikka hänkin ehkä niin luuli. Teen koska pomo on antanut tehtäväksi. Itse en enää IKINÄ tämän jälkeen kohtele huonosti puhelinmyyjää.

Työsi on moraaliltaan alhaisinta mitä tiedän (no joo, ehkä palkkamurhaaja menee edelle) ja mielestäni itsensä myyminenkin on huomattavasti rehellisempää touhua. Rinnastan teidät moraaliltanne jehovan todistajiin ja muihin uskonnon tyrkyttäjiin. Te hakemalla haette heikkoja uhreja ja kun olette saaneet jalkanne oven väliin, niin sitähän te ette sieltä vapaaehtoisesti pois ota, vaan aloitatte uuvuttavan painostuksen, jossa kaikki keinot on sallittuja. En minä itsestäni välitä, minä kyllä osaan pitää puoleni ja kykenen kyllä viemään helppoheikkejä satanolla, mutta sairaat ja vanhukset minua huolestuttaa, he kun ovat teidän pihdeissänne täysin altavastaajia.

Te olette yhteiskunnan pohjasakkaa ja teidän toimintanne kuvottaa minua.

Olisko mun pitänyt sanoa pomolle etten suostu tähän, koska moraali sotii vastaan? Teen siis normaalisti ihan muuta työtä. ap

Vierailija
24/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kunnon myytävää niin paha se on vaatia. Voisin tilata hyviä julkaisuja / tavaraa, kun sitä ei ole tarjolla niin sitten kaupustelu on vaikeaa. :)

Vierailija
25/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vittuile mutta jos sä valehtelet niin ei mullakaan ole velvollisuutta olla sulle kiltti.

Osa saadaan keskusteltua ihan hyvässä hengessä noista puheluista läpi. Sitten tämä valehtelu osasto joka kyllä ihan itse ansaitsee kohtelunsa.

Vierailija
26/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen lehtimyyntiä työkseni, kun oon tienannut tarpeeksi, alan soittamaan vittuilupuheluita asiakkaille firmasta, haukun asiakkaita homoiksi lesboiksi pikkutissisiksi ja vaikka miksi.

-yhdellekin soitin: päivää, olen lehtimyynnistä, mutta äänestä päätellen sä ruutana et tarvi ku kunnon panon

Jos mulle soittaisi joku tuollaisen puhelun, niin ainoa ajatus olisi hieman huvittunut sisäinen hymähdys, että joku on tainnut päästä päälataamosta avohoitoon liian aikaisin... Ei se tosiaan mitenkään loukkaisi tai satuttaisi vaan olisi vain kummallista, hullun ihmisen käytöstä.

Vierailija
27/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus opiskeluaikoina puhelinmyyntiä a-lehdillä, koska se oli yksinkertaisesti ainut paikka josta sain töitä ja vuokra oli maksettava.

Ensimmäisenä koulutuspäivänä sanottiin, että muistakaa kuunnella asiakasta. Loput neljä koulutuspäivää käytettiin siihen, että jos asiakas sanoo ei, niin lehti pitää silti väkisin myydä. En suostunut moiseen paskaan. Jos asiakas sanoi puhelimessa heti "EN TILAA MITÄÄN!", kiitin juttutuokiosta ja toivotin hyvää päivänjatkoa. Tästä tietysti tuli valitusta, kun esimies hihkuu niskassa että myyntiä, myyntiä. Myyntilukuni olivat silti keskivertoja, koska nimenomaan keskustelin asiakkaiden kanssa.

Lopputilin otin siinä kohtaa, kun moraalini loppui totaalisesti kesken. Vanhuksille soittaminen oli kamalinta. He halusivat vain jutella ihan normaaleista asioista, kun sukulaiset eivät soita tai käy viikkoihin tai kuukausiin. He tilasivat lehtiä, vain, jotta juttelisin heidän kanssaan vielä vähän pidempään. Yksikin mummo, jolle soitin ristikkolehdestä, sanoi, että hänen näkönsä on jo niin heikko ja kädet reumaattiset, ettei ristikoiden ratkomisesta ole toivoakaan. Silti hän tilasi lehden, "koska kuulostat niin mukavalta ja ihanaa kun joku soittaa".

Samaa mieltä kuin aiemmat, saisi kieltää lailla. Ihmiset jotka haluavat lehtiä, aivan varmasti osaavat niitä tilata omatoimisesti.

Itse olisin tuossa esimerkkitapauksessa sanonut, että olisikohan viisainta, jos jätettäisiin tilaus tällä erää. Tuohon myyntiin moraalini ei venyisi. Olen työssäni lukuisia kertoja ehdottanut tilauksen väliin jättämistä, vaikka asiakas on ollut tilaamassa myymääni tuotetta.

Järki käteen. Ammattitaito kasvaa tuossakin hommassa. Minun ei ole koskaan tarvinnut tuputtaa, ja siksi pidän työtäni tosi kiinnostavana, tykkään paljon.

Nää on aina hauskoja nää puhelinmyyntifirmojen pomot, kun ne aina hyökkää näihin keskusteluihin kertomaan, kuinka juuri se "ammattitaitoinen" myyjä kieltäytyy myymästä, vanhuksille ja muille heikompiosaisille. Ei todellakaan kieltäydy! Minä tunnen muutaman puhelinmyyjän ja pärjäävät työssään juuri siksi, että heillä ei ole minkäänlaista moraalia. Tuohon koijariammattiin osuu kaikkein parhaiten sanonta sääli on sairautta.

Vierailija
28/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaus! Älä soita, niin et kuule vittuilua!

Vierailija
29/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois mukava tietää mistä, nämä valehtelusta narisevat, luulevat että firma on saanut juuri sinun numerosi? Monesti unohdetaan että messuilla tai jossain on osallistuttu johonkin arvontaan. Ikävä kyllä totuuden vääristelijöitäkin on, koska he luulevat myyvänsä jollain tietyllä puheella paremmin. Mutta monesti aikoinaan sain itsekin paljon huutelua ja syyttelyä, vaikka numero ja tiedot olivat suoraan osallistumis lapulta otettuja.

Vierailija
30/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen normaalisti muita hommia mutta tällä hetkellä väliaikaisesti asiakashankintaa puhelimitse. Ette usko, kuinka alentavaa työtä tämä on. Lopetin juuri puhelun, jonka aikana miesasiakas mm. matki minua ja puheääntäni. Jos sanoin "niin", hän toisti kettumaisesti naristen "niiiin". Tässä hommassa tuntee olevansa alinta pohjasakkaa. Oon neljän tlapsen äiti hommaamassa elantoa perheelleen. Kohdelkaa mua kuin ihmistä, jooko. Luojan kiitos en tee tätä kuin lyhyen aikaa. Äskeinen puhelu päättyi muuten niin, että sanoin etten häiritse tämän enempää johon asiakas "Joo, älä häiritse!" ja luuri korvaan. En tee tätä kiusallani vaikka hänkin ehkä niin luuli. Teen koska pomo on antanut tehtäväksi. Itse en enää IKINÄ tämän jälkeen kohtele huonosti puhelinmyyjää.

Työsi on moraaliltaan alhaisinta mitä tiedän (no joo, ehkä palkkamurhaaja menee edelle) ja mielestäni itsensä myyminenkin on huomattavasti rehellisempää touhua. Rinnastan teidät moraaliltanne jehovan todistajiin ja muihin uskonnon tyrkyttäjiin. Te hakemalla haette heikkoja uhreja ja kun olette saaneet jalkanne oven väliin, niin sitähän te ette sieltä vapaaehtoisesti pois ota, vaan aloitatte uuvuttavan painostuksen, jossa kaikki keinot on sallittuja. En minä itsestäni välitä, minä kyllä osaan pitää puoleni ja kykenen kyllä viemään helppoheikkejä satanolla, mutta sairaat ja vanhukset minua huolestuttaa, he kun ovat teidän pihdeissänne täysin altavastaajia.

Te olette yhteiskunnan pohjasakkaa ja teidän toimintanne kuvottaa minua.

Olisko mun pitänyt sanoa pomolle etten suostu tähän, koska moraali sotii vastaan? Teen siis normaalisti ihan muuta työtä. ap

No tottakai olisi!!! Sinun oman moraalisihan pitäisi sanella se mihin työhön lähdet! 

Sinä ja vain sinä voit määritellä sen, minkälaista tytötä suostut tekemään. Ei kai pomosi ole sinua puhelinmyyntityöhön pakottanut eikä varmasti kukaan muukaan. Ihan itse sinä olet siihen työhön hakeutunut. Myytkö persettä? Jos et niin miksi et?

Vierailija
31/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on aina hauskoja nää puhelinmyyntifirmojen pomot, kun ne aina hyökkää näihin keskusteluihin kertomaan, kuinka juuri se "ammattitaitoinen" myyjä kieltäytyy myymästä, vanhuksille ja muille heikompiosaisille. Ei todellakaan kieltäydy! Minä tunnen muutaman puhelinmyyjän ja pärjäävät työssään juuri siksi, että heillä ei ole minkäänlaista moraalia. Tuohon koijariammattiin osuu kaikkein parhaiten sanonta sääli on sairautta.

No en ole pomo, ja minulla on moraali. Ja tilannetajukin on tallella. Varmaan siksi saankin myyntiä. Niin, aiempi työkokemus varmasti auttaa kohdallani. Niin, olen tosiaan yritykseni parhaita myyjiä, joten tietenkin oma onnistumiseni vaikuttaa asenteeseeni. 

Vierailija
32/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän saisi puhelinnumerolistan puhelinmyyjistä ja heidän pomoistaan, niin voisin soitella heille joka toinen päivä ja tarjota juttuseuraa.

Vierailija
33/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on inhottavia, kun niille soittaa väärällä hetkellä. Pitää olla paksu nahka jos haluaa tehdä myyntityötä. Ja kun puhelinmyynnissä on paljon moraalitonta toimintaa, niin toki se myös aiheuttaa asiatonta käytöstä. 

Itse yritän lopettaa puhelun nopeasti, mutta ystävällisesti, niin että myyjä pääsee soittamaan jllekin potentiaalisemmalle. Toisaalta, jos olisi aikaa, niin pitäisiköhän mielummin jututtaa pitkään, niin että se aika on pois vanhusten hätyyttelystä? 

Olen lopettanut lehtien tilaamisen ihan siitä syystä, että jos joskus erehtyy lehden tilaamaan, niin saa vuosiksi piinaajat perään. TIlasin Avotakan, lähinnä nostalgisista syistä, kun 80-luvulla lueskelin sitä mummulassa. Totesin, että lehti ei ole kehittynyt riittävästi sitten 80-luvun ja lopetin tilauksen vuoden jälkeen. Ilmoitin ensimmäiselle soittajalle pettyneeni lehteen ja pyysin kirjaamaan asian asiakasrekisteriin, jos mahdollista. Toistin saman toisen soittajan kohdalla. Kolmannelle soittajalle ilmoitin, että en tilaa enää mitään A-lehdiltä, kun siellä ei voida huolehtia asiakasrekisteristä. Neljännelle, viidennelle ja n:nelle kerroin, että olen alkanut kertoa myös kaikkille muille ihmisille, että Avotakka on surkea lehti ja niin ovat kaikki muutkin a-lehtien tuotteet. Kaikkien kohdalla jaksoin olla asiallinen, mutta en enää ystävällinen. Pari vuotta siinä meni, sitten loppuivat soitot.

Vierailija
34/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko soitella niitä tyrkyttäviä myyntipuheluita, älä soita enää!

Vierailija
35/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos häiritsette ihmisiä häirikkösoitoillanne. Jos ihan rahat suostut häiriköimään ihmisiä, on aika tekopyhää valittaa että "joudut" kuuntelemaan vittuilua.

Vierailija
36/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetuilu alkaa heti, kun myyjä aloittaa sen paperinmakuisen myyntipuheensa eikä kuuntele yhtään, mitä  hänelle sanoo. Kaikista eniten hermostuttaa liiallinen tuttavuus, ikään kuin oltaisiin parhaita kaveruksia vaikka ensimmäistä kertaa puhutaan keskenämme. Miksi puhelinmyyjät eivät voi puhua normaalia puhetta?!?

Vierailija
37/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on saatanasta. Kaikki tyrkyttäminen pitäisi kieltää lailla. 

En käyttäydy epäasiallisesti mutta en jää kyllä jaanaamaankaan. Kiitos ei ja sillä selvä.

Vierailija
38/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että pomo käskee, ei tee toiminnasta muiden silmissä mitenkään hyväksyttävämpää. Jos pomo käskisi vaikka kadulla ilkkumaan ihmisiä, eikö heillä olisi lupaa siitä närkästyä?

Puhelinmyyjillä on todella huono maine, eikä millään tavalla voi järkeillä, että myyjä uhr...asiakas olisi jollain tavalla "velkaa" myyjälle unohtaa kaikki aiemmat kokemuksensa ihan vaan siksi, että langan päässä on perheellinen ihminen.

Vierailija
39/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää IKINÄ tämän jälkeen kohtele huonosti puhelinmyyjää.

Ollaanpas sitä nyt marttyyria.

Vierailija
40/150 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minustakin on tosi kummallista tuo keljuilu. 

Olen tehnyt puhelinmyyntiä nyt kuusi vuotta. Olen soittanut myös kotikaupunkini yrittäjille, ja arvatkaa, astunko jalallanikaan muutamaan yritykseen, kun yrittäjä on hutanut ja möskynnyt puhelimeen. Pidän sitä omituisena, jos itse olisin yrittäjä, huomioisin yrityksen imagon aivan kaikissa kontakteissa. En tietenkään ole kertonut kenellekään näistä yrittäjistä, pidän vaitiolovelvollisuudesta kiinni, mutta muistan ikuisesti nuo puhelut ja kontaktit. 

Ja näinä työttömyyden ja laman aikoina tätäkin ammattia pitäisi arvostaa. Itse arvostan ihmisiä, jotka tekevät työtä elantonsa eteen. Olen mielummin puhelinmyyjä kuin kortistossa.

Ja joskus ihan naurattaa nuo keljuilijat, eivät tiedä, että toisessa päässä on aikuinen akateeminen perheellinen nainen, joka on tehnyt lähes kolmekymmentä vuotta arvostettua ja vaativaa työtä. Mutta, kun työkyky entiseen ammattiin menee, on pakko keksiä jotain muuta. 

Teen työtä eettisesti ja ihmistä kunnioittaen. Ja puhelinmyynnissä olen hyvä. 

Mutta kun yrityksiin tulevat myyntipuhelut ovat pahimmasta päästä. Olen kuullut liikaa kokemuksia siitä, että "yhteystietojen tarkistaminen" tarkoittaakin isoa laskua. Yrityksillä ei ole perumisoikeutta, puhelimessa syntynyt sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, näin olen ymmärtänyt. Kuluttajat saavat kaiketi perua puhelinmyynnin myöhemmin, jos tulevat katumapäälle.

Siksi kysyn itse firmaan soittavalta puhelinmyyjältä ensimmäisenä, onko nauhoitus päällä. Sitten sanon että en tilaa puhelimessa mitään, jos haluatte jotain tarjota, niin otan tarjouksia postitse vastaan. Minusta tästä on turha ottaa nokkiinsa, koska huonoja kokemuksia näistä puheluista on netti täynnä. Ja monenlaista huijausyritystä vuosien varrella, voitte uskoa: "Tarkistetaan yhteystiedot vaan" (kun sanoin että sopii mutta en maksa, niin puhelu loppui saman tien). "Olette tossa pari vuotta sitten laittanu kannatusilmoituksen XXX lehteen ja nyt varmaan saadaan laittaa sama uudestaan" (kun sanoin että varmasti ei olla ilmoitettu - muistaisin aivan varmasti, puhelu loppui saman tien). "Mites teidän mustekasettitilanne?" (Kun pyysin kirjallista tarjousta, en koskaan saanut sitä).

Ei se yrityksen tympeys puhelinmyyntiä kohtaan kohdistu siis sinuun henkilönä, vaan kyseessä on vaan liian monen huonon kokemuksen tuoma varovaisuus. Joka näköjään joidenkin kohdalla purkautuu epäasiallisuutena, mitä en taas pidä fiksuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan