Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee tekniikan ylioppilaasta (teekkarista) epähaluttavan?

Epätoivoinen Lemmen sopuli
26.01.2016 |

Tein tuossa äskettäin empiiristä tutkimusta Tinderissä. Kokeilin tiedoissani koulutuksen kohdalla omaa teknillistä yliopistoani, sekä sen jälkeen ilman yliopistoa. Tuloksena oli, että ilman koulutustaustaani tuli todella paljon enemmän nk. Tinder-pareja. Mistä tämä johtuu?

Samanlaista kokemusta löytyy KAHDELTA ystävältäni, jotka keskustelun alettua ovat selventäneet olevansa teekkareita, jonka jälkeen alka aika-yksikön on pari heidät poistanut. MIKSI?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistisen sivistyksen puute, kapea maailmankuva, puutteelliset sosiaaliset taidot, materialistiset arvot ja lapselliset harrastukset varmaan suurimpina syinä. Siis kun mielikuvien perusteella mennään.

t. mies

Vierailija
22/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden lyhyt oppimäärä kirjoitti:

Epätoivoinen Lemmen sopuli kirjoitti:

Tein tuossa äskettäin empiiristä tutkimusta Tinderissä. Kokeilin tiedoissani koulutuksen kohdalla omaa teknillistä yliopistoani, sekä sen jälkeen ilman yliopistoa. Tuloksena oli, että ilman koulutustaustaani tuli todella paljon enemmän nk. Tinder-pareja. Mistä tämä johtuu?

Samanlaista kokemusta löytyy KAHDELTA ystävältäni, jotka keskustelun alettua ovat selventäneet olevansa teekkareita, jonka jälkeen alka aika-yksikön on pari heidät poistanut. MIKSI?

Minulla on samankaltaisia kokemuksia. Itsekkin juttelin pidempää erään viehtättävän lääketieteen opiskelijan kanssa. Jostain syystä kyseinen daami kuvitteli minun opiskelevan kauppatieteitä (joojoo sivuaine). Oikean pää-aineeni selvittyä (konetekniikka) ei aikaa kauaa kulunut matchin poistumiseen. Turhauttavaa, että asia on jonkin mielestä pelkästään koulutuksesta kiinni. Älkää tytöt olko niin pinnallisia!!

Uskoit sitten tai et, mutta kyllä niitäkin pareja oikeasti on, jossa nainen on lääkiksestä tjms. ja mies on teekkari tjms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noina opiskelija-aikoina potentiaalisen kumppanin kiinnostavuus on vielä aika paljon kiinni ennakkoluuloista. Ehkä itsekin olisin 20-vuotiaana ajatellut, että esim. tietotekniikan ylioppilaat olisivat kuivia nörttejä, jotka harrastavat kavereineen roolipelejä. Mutta kas kummaa, nyt kolmikymppisenä olen onnellisesti naimisissa tietotekniikan diplomi-insinöörin kanssa, joka ei todellakaan ole kuiva tai nörtti - tosin roolipelejä hän kyllä kaveriensa kanssa pelaa, joten... ;D

Vierailija
24/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapahan on menetyksensä . Eivät  tajua ,että teistä teekkareista suuremmasta osasta ainakin tulee aika kovapalkaisia DI:tä.

Ei että raha olisi se päällimmäinen kriteeri.

Vierailija
25/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humanistisen sivistyksen puute, kapea maailmankuva, puutteelliset sosiaaliset taidot, materialistiset arvot ja lapselliset harrastukset varmaan suurimpina syinä. Siis kun mielikuvien perusteella mennään.

t. mies

Taidat itse olla humanisti.

Aika kapea mielikuva teekkareista :)

Vierailija
26/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse fysiikan ylioppilaana saan paljon erittäin kummallisia katseita. Niinkuin normaalinätti tyttö ei voisi opiskella fysiikkaa. Harvempi kuitenkaan ottaa ja häipyy sen takia

N22

Tarviitko työttömän, mutta fiksun lihaksikkaan pari vuotta vanhemman miehen rakastajaksi tai kumppaniksi?

Tumma ja tulinen olen. Sinä voit olla aivot ja minä voin olla se lihakasa joka vie sinut nautintoon matkalle kuuhun kohti loputonta ekstaasia. Minä en pelkäisi älykkyyttäsi, minä palvoisin sitä.

Vierailija
27/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. mies

Taidat itse olla humanisti.

Aika kapea mielikuva teekkareista :)

Olen kyllä humanisti ja kyllä, kyse on mielikuvista. Niinhän viestissäni sanoinkin.

Monista lukiokavereistani tuli dippareita, ja yllättävän monet kyllä istuvat tuohons stereotyyppiin. Teknistä osaamista, urheilullisuutta ja monia muita hyviä piirteitä heistä tietenkin löytyy, ja toivottavasti löytyisi myös naisia, jotka näistä piirteistä viehättyvät.

Koulutusalan perusteella ei tosiaan kannattaisi tehdä päätöstä yksittäisen ihmisen kiinnostavuudesta, mutta kyllä nuo mielikuvat vaikuttavat... ja joskus niissä on perääkin.

Vierailija
28/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan itseään arvostava DI huoli mitään ammattikoulun käynyttä parturi-kampaajaa tai AMK:n käynyttä hoitsua. Itse näin DI:nä kaipaan ainakin jotakin matematiikan asiantuntijaa vaikka sihteeriksi, jolle voi esim. laittaa ne vaikeat, joskin rutiinilla menevät differentiaaliyhtälölaskut ja muut pöytälaatikkolaskut tehäväksi. Itse keskityn innovoimaan ja ongelmien formulointeihin.

Meillä oli kerran joku fysiikan proffa, joka vähän vanhanaikainen, ja kirjoitti tentti- ja laskuharjoitukset käsin, tietysti hutaisten ja epäselvällä käsialalla, jonka sen sihteeri sitten kirjoitti puhtaaksi LaTex:lla. Paitsi että se sihteerinainen ei varmaan tajunnut hevon helvettiä fysiikasta ja matematiikasta, ja ne puhtaaksikirjoitukset olivat mitä olivat.

Vierailija
29/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

>differentiaaliyhtälölaskut ja muut pöytälaatikkolaskut tehäväksi

minä olen tehnyt DI:n hommia 15 vuotta ja kaikki tarvittavat laskut on voinut hoitaa nelilaskimella.

Matikka TKK:lla oli hauskaa, mut käytännössä en sitä hankittua matikkaosaamista ja laskutaitoa ole tarvinnut.

Maija

Vierailija
30/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>differentiaaliyhtälölaskut ja muut pöytälaatikkolaskut tehäväksi

minä olen tehnyt DI:n hommia 15 vuotta ja kaikki tarvittavat laskut on voinut hoitaa nelilaskimella.

Matikka TKK:lla oli hauskaa, mut käytännössä en sitä hankittua matikkaosaamista ja laskutaitoa ole tarvinnut.

Maija

Toi ei toimi ainakaan minulla. Aikaisemmin laskin Wolframin alphalla laskuni, mutta nyt sekään ei enää toimi. Nimittäin laskenta-aikaa saa vain rajallisesti per joku tehtävä, jos ei osta lisenssiä ohjelmaan. Siinä käy usein niin että laskuni jäävät laskematta, jos esim. differentiaaliyhtälö vähänkin mutkikkaampi. Tai kokeilkaapa itse. Ja toisaalta olen ns. riippumaton tutkija, joten rahaa ei ole itselläni kuin roskaa, millä rahoittaa tutkimukseni.

Vierailija
31/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekkarihuumori. Laumautuminen muiden teekkareiden kanssa. Testosteroninhajuinen finninaamainen ylikasvaneiden teinipoikien kerho, jonka suhde vastakkaiseen sukupuoleen on samanaikaisesti pelonsekainen, klähmäkiimainen ja hihittelevä. Lue teekkarien vappulehtien vitsejä niin ymmärrät. Viinaan samantapainen suhde. Örveltämiskulttuuri. Laumaidentiteettiä korostavat opiskelijahaalaritkin ovat teekkaripiireistä lähtöisin.

Vierailija
32/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet pitää teekkareita yksioikoisen teknisinä ja sitä myötä tylsinä tyyppeinä. Teknillisen suuntautumisen kuvitellaan aiheuttavan sen että ihminen ei tajua esim. musiikista mitään ja on jollain tavoin sivistymätön. On toki totta että monet teekkarit tapaavat kunnostautua viinalla läträämisessä ja älyttömien jäynien tekemisessä. Tai tämä ainakin on yleinen mielikuva.

Musiikissa nyt ainakin teekkarit on kunnostautuneet. Ei millään muulla tieteenalalla taida olla yhtä monta yhtä perinteikkäitä kuoroja tai orkestereita kuin teekkareilla. Sen lisäksi siellä monella osastolla eri yliopistoilla on omat laulukirjansa, joita ylläpidetään.

Taitaa myös johtaa eri harrasteseurojen määrässä, jonne kuuluu kaikenlaista kädentaitoihin ja kulttuuriin liittyvää, enkä tarkoita mitään Akateemista autokerhoa.

Viinalla läträäjiä on varmaan joka puolella Suomessa opinnoista riippumatta. Minä en kuulunut heihin kuin yhtenä päivänä vuodessa, vappuaattona. Muuten menin yhden juoman kera juhliin, enkä todellakaan ollut ainoa joka oli suuren osan illasta limsalinjalla. Opintotuella ei paljoa varsinkaan ravintola-annoksia ostettu.

Ja varmaan omien opintojeni suuntautuminen ei jäänyt epäselväksi...

Vierailija
33/96 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Itse punkkaan jo kahtakymmenettäkahdeksatta vuotta oman älykkään ja urheilullisen DI:ni kanssa <3. Tavattiin opiskeluaikoina (tyypillinen hoitaja-insinööripariskunta) ja tuo älykkyys on minusta ollut aina enemmänkin seksikästä. En kestäisi mitään 8-16 normikaveria, olemme molemmat tehneet aina lujasti töitä ja sumplittu aikataulut yhdessä. Perhe perustettu ja lapset kasvatettu. Pieni vatsakumpu ja pakeneva hiusraja tekee omasta älyköstäni vain entistä rakkaamman :).

ÖÖ, älykkyys ja di samassa lauseessa?? fatalerrorfatalerrorfatalerror

Vierailija
34/96 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden Lauri N nimisen teekkarin kanssa kävin treffeillä. Ei kyllä tuu toisia treffejä, tästä lähtien vältän kaikkia tinderin teekkareita.

Vierailija
35/96 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas asuin yli vuoden teekkarin kanssa. Ihanaa kun voi herätä aamulla aikasin ja avata heti kaljan eikä puoliso sano mitään vaan avaa itsekin. Nykyinen puoliso ei millään suostu aamulla juomaan viinaa vaikka sitä salaa sekottaisi hänen aamupuuroon.

Vierailija
36/96 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekkarimiehistä moni on sosiaalisesti liian jäyheä ja suhteessa tunnekylmä. Tai hakevat pelkkää seksiä. Iso osa on myös ikuisia pikkupoikia. Ehkä naisilla on ollut huonoja kokemuksia ja yrittävät välttää tekemästä samoja virheitä. 

Vierailija
37/96 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan itseään arvostava DI huoli mitään ammattikoulun käynyttä parturi-kampaajaa tai AMK:n käynyttä hoitsua. Itse näin DI:nä kaipaan ainakin jotakin matematiikan asiantuntijaa vaikka sihteeriksi, jolle voi esim. laittaa ne vaikeat, joskin rutiinilla menevät differentiaaliyhtälölaskut ja muut pöytälaatikkolaskut tehäväksi. Itse keskityn innovoimaan ja ongelmien formulointeihin.

Meillä oli kerran joku fysiikan proffa, joka vähän vanhanaikainen, ja kirjoitti tentti- ja laskuharjoitukset käsin, tietysti hutaisten ja epäselvällä käsialalla, jonka sen sihteeri sitten kirjoitti puhtaaksi LaTex:lla. Paitsi että se sihteerinainen ei varmaan tajunnut hevon helvettiä fysiikasta ja matematiikasta, ja ne puhtaaksikirjoitukset olivat mitä olivat.

Lisäksi tekniikkaäijien sovinismi ei pahemmin lämmitä naisten sydämiä. Mieluummin puhutaan tunteista punkkulasillisen äärellä humanistin kanssa.

Vierailija
38/96 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niillä on keskimäärin huonommat sosiaaliset taidot. Käsittääkseni harva teekkari on feministi. Meillä humanistisessa miehet ovat ihan helmiä ja teekkarithan on vähän niinku vastakohta humanisteille :D Tyhmäähän se on pelkän koulutuksen perusteella tehdä johtopäätöksiä, mutta kun se aika usein oikeasti menee näin.

Vierailija
39/96 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet pitää teekkareita yksioikoisen teknisinä ja sitä myötä tylsinä tyyppeinä. Teknillisen suuntautumisen kuvitellaan aiheuttavan sen että ihminen ei tajua esim. musiikista mitään ja on jollain tavoin sivistymätön. On toki totta että monet teekkarit tapaavat kunnostautua viinalla läträämisessä ja älyttömien jäynien tekemisessä. Tai tämä ainakin on yleinen mielikuva.

Musiikissa nyt ainakin teekkarit on kunnostautuneet. Ei millään muulla tieteenalalla taida olla yhtä monta yhtä perinteikkäitä kuoroja tai orkestereita kuin teekkareilla. Sen lisäksi siellä monella osastolla eri yliopistoilla on omat laulukirjansa, joita ylläpidetään.

Taitaa myös johtaa eri harrasteseurojen määrässä, jonne kuuluu kaikenlaista kädentaitoihin ja kulttuuriin liittyvää, enkä tarkoita mitään Akateemista autokerhoa.

Viinalla läträäjiä on varmaan joka puolella Suomessa opinnoista riippumatta. Minä en kuulunut heihin kuin yhtenä päivänä vuodessa, vappuaattona. Muuten menin yhden juoman kera juhliin, enkä todellakaan ollut ainoa joka oli suuren osan illasta limsalinjalla. Opintotuella ei paljoa varsinkaan ravintola-annoksia ostettu.

Ja varmaan omien opintojeni suuntautuminen ei jäänyt epäselväksi...

Olen myös huomannut, kuinka yliopistomaailman yhteiset asiat kuten Akateemiset pöytäjuhlat (sitsit) ja laulukirjat luullaan Teknillisen korkeakoulun keksinnöiksi, vaikka TKK on verraten nuori vaikkapa Helsingin yliopistoon (os Turun akatemia) verrattuna. Mutta mukava kuulla, että teilläkin on harrastusseuroja.

Valitettavasti suomen vanhin akateeminen kuorokin on Helsingin yliopiston. Mutta kiva että tekin yritätte sivistyä sen tissihihittelyn sivussa.

Teekkareiden sitsit (olin poikakaverin avec) on kyllä hirveää örveltämistä verrattuna oman ainejärjestöni sitseihin Helsingin yliopistossa.

Vierailija
40/96 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi teekkari joka on feministin, on Vesa Linja-Aho. Paitsi ettei se taida olla DI, vaan perus I

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi