Mikä tekee tekniikan ylioppilaasta (teekkarista) epähaluttavan?
Tein tuossa äskettäin empiiristä tutkimusta Tinderissä. Kokeilin tiedoissani koulutuksen kohdalla omaa teknillistä yliopistoani, sekä sen jälkeen ilman yliopistoa. Tuloksena oli, että ilman koulutustaustaani tuli todella paljon enemmän nk. Tinder-pareja. Mistä tämä johtuu?
Samanlaista kokemusta löytyy KAHDELTA ystävältäni, jotka keskustelun alettua ovat selventäneet olevansa teekkareita, jonka jälkeen alka aika-yksikön on pari heidät poistanut. MIKSI?
Kommentit (96)
Huonot sosiaaliset taidot yhdistettynä ylimieliseen käytökseen ja muiden tieteenalojen halveksuntaan. Tälläkin palstalla lukenut kuinka on vain insinööritieteet ja kaikki muu on hömppää ja insinöörit yksin osaavat pyörittää maailmaan. Trust me, ennemmin äänestän sosiaalipolitiikan maisteria kuin dippainssiä. Kapea maailmankuva, vaikka aikuisella järjellä pitäisi ymmärtää ettei esim. yhteiskuntaa voi redusoida matematiikkaan. Materiaalinen maailmankuva, arvostus pelkässä rahanteossa. Sovinismi. Kulttuurin väheksyminen. Sniiduilu kotitalouden rahankäytössä. T: Nainen, joka kylläkin nai tekniikan tohtorin, mutta ei Suomesta
Ei teekkarius itsessään tee epähaluttavaksi, älykkyys on seksikästä, mutta muita tieteenaloja väheksyvä örveltäjä ei sytytä humanistia.
Epätoivoinen Lemmen sopuli kirjoitti:
Tein tuossa äskettäin empiiristä tutkimusta Tinderissä. Kokeilin tiedoissani koulutuksen kohdalla omaa teknillistä yliopistoani, sekä sen jälkeen ilman yliopistoa. Tuloksena oli, että ilman koulutustaustaani tuli todella paljon enemmän nk. Tinder-pareja. Mistä tämä johtuu?
Samanlaista kokemusta löytyy KAHDELTA ystävältäni, jotka keskustelun alettua ovat selventäneet olevansa teekkareita, jonka jälkeen alka aika-yksikön on pari heidät poistanut. MIKSI?
mikäli oot nainen niin ilmeisesti mies pitää taas sinua liian fiksuna joka on taas vähemmän saanut koulutusta, ei oo kanttia oikein lähestyä ja kyllä DI miehet saa vaimoja yhtä hyvin kouluttautuneita jne.
Samanlaiset ihmiset tuntevat vetoa toisiinsa.
Itse olen seurustellut teekkareiden kanssa ja ihania miehiä ovat olleet. Olen itsekin teekkari.
Mutta mikäli lisäät persoonaasi vähän taiteellisuutta, se voi kasvattaa vetovoimaasi. Korosta musiikkiharrastuksiasi, soita, laula tai maalaa. Tee videoita, keksi uusia asioita. Pukeudu kuvissa vaaleanpunaiseen tai oranssiin paitaan, kasvata hiuksiasi...
Luovuus kiinnostaa naisia, on kautta historian kiinnostanut.
Taiteilijoilla on aina ollut maailman kauneimmat naiset. Kauniimmat ja viehättävämmät kuin jääkiekkoilijoilla tai miljardööreillä.
Teekkarin aika on vasta sitten kun valmistutaan ja aletaan tienaamaan.
Itse en varsinaisesti oikea "juhlijateekkari" ole ollut koskaan, sillä juhlinnat hoitui tekuinssin opintojen aikana ja dippainssin paperit hankittiin ns oikean insinööriduunien ohessa joten eipä pahemmin jäänyt aikaa örveltää.
Tässä ketjussa muuten käy aika hyvin selväksi stereotypiat dippainssien sivistymättömyydestä. Ok, mitä on se sivistys, ei ole minulle vielä tähän päivään mennessä valjennut vaikka olenkin pari kirjahyllyllistä "yleissivistystä" lukenut (se mitä esim lukiossa opetettiin yleissivistyksellisesti, olisi lapsuudenkotini varsin monipuolisesta kirjahyllystä noin 1/10...)? Minä tuppaan aina sanoa yleissivistyksellä brassaileville, että kun sähkölaitos lähettää sähkölaskun, ne ei halua (yleis)sivistystä vaan selvää rahaa.
Erikoinen muutos tapahtui oikeastaan saman tien, kun valmistuin dippa-inssiksi eli musta tuli ex-teekkari... Teekkariin naiset oli suhtautunut vähän kuten tässä ketjussa kuvattu, mutta nyt yhtäkkiä koulutukseni tuntuukin herättävän arvostusta eli kelpaavan... :D
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen muutos tapahtui oikeastaan saman tien, kun valmistuin dippa-inssiksi eli musta tuli ex-teekkari... Teekkariin naiset oli suhtautunut vähän kuten tässä ketjussa kuvattu, mutta nyt yhtäkkiä koulutukseni tuntuukin herättävän arvostusta eli kelpaavan... :D
DI tienaa yleensä mukavasti ja työelämään siirryttyä jää vähemmän aikaa ryyppäämiselle ja mauttomille vitseille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI tienaa yleensä mukavasti ja työelämään siirryttyä jää vähemmän aikaa ryyppäämiselle ja mauttomille vitseille.
...ja jälleen kerran implisiittisesti tuli todettua, että se miehen tienestintekokyky onkin yllättäen hyvinkin merkittävää. Sinänsä tämä ei ole uutta, mutta kehtaisitteko edes myöntää sen avoimesti, ilman mitään kieroja selittelyitä?
Mitäs mieltä porukka on lääketieteen opiskelijoista? T. Lääketieteen opiskelija
Tuntuu että jotkut jopa lopettavat keskustelun heti kun saavat tietää opiskelupaikastani.
Vierailija kirjoitti:
Teekkarin aika on vasta sitten kun valmistutaan ja aletaan tienaamaan.
Itse en varsinaisesti oikea "juhlijateekkari" ole ollut koskaan, sillä juhlinnat hoitui tekuinssin opintojen aikana ja dippainssin paperit hankittiin ns oikean insinööriduunien ohessa joten eipä pahemmin jäänyt aikaa örveltää.
Tässä ketjussa muuten käy aika hyvin selväksi stereotypiat dippainssien sivistymättömyydestä. Ok, mitä on se sivistys, ei ole minulle vielä tähän päivään mennessä valjennut vaikka olenkin pari kirjahyllyllistä "yleissivistystä" lukenut (se mitä esim lukiossa opetettiin yleissivistyksellisesti, olisi lapsuudenkotini varsin monipuolisesta kirjahyllystä noin 1/10...)? Minä tuppaan aina sanoa yleissivistyksellä brassaileville, että kun sähkölaitos lähettää sähkölaskun, ne ei halua (yleis)sivistystä vaan selvää rahaa.
Aika alkeellista rakas Watson. Ja jos sitä sivistystä ei ole sattunut saamaan, niin asennekin auttaa. Tuo rahaan kaiken vetoaminen on niin sivistymätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että jotkut jopa lopettavat keskustelun heti kun saavat tietää opiskelupaikastani.
Siinäkin tapahtuu muutos, vanhempana et edes halua kertoa ammattiasi, koska saat jatkuvasti diagnosoida tuttavuen sairauksia.
No on teekkarilla ja teekkarillakin eroa. Tapailin joskus kauan sitten teekkaria. Menimme kerran taidenäyttelyyn eikä tyyppiä kiinnostanut maalaukset ollenkaan vaan tutki tiloissa olevia teknisiä härpäkkeitä. Olin itsekin teekkari silloin, eri alalta kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Lääketieteen opiskelijoita pidetään sisäänpäinlämpiävinä, ts. vain toinen lääkäriopiskelija kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon se ikuisesti kaikkien friendzoneen jäävä, jolta kysytään neuvoa sairauksiin ja muuhun, mutta hauskanpito tapahtuu amistyyppien kanssa
T. toinen medisiinari
Itse tunnen kaksi naispuolista dippainssiä, ja kumpikin ovat sellaisia tehokkaan perfektionisteja. Hyvin kyvykkäitä ihmisiä, mutta maailmankuva on heillä jotenkin mekaaninen ja suoraviivainen. En tiedä jaksaisiko sitä kovin isoissa annoksissa.
Jos teekkarimiehet itkevät huonosta viennistä, niin ajatelkaapa teekkarinaisten kohtaloa. :D Teekkarithan nimenomaan pokaavat aina jonkun helpon hoitsun tai herkän humanistitytön koska kuulemma "omat naiset" ovat ällöttäviä ja opiskelevat liian äijämäistä alaa joka saa teekkaripojan epävarmaksi omasta miehisyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääketieteen opiskelijoita pidetään sisäänpäinlämpiävinä, ts. vain toinen lääkäriopiskelija kiinnostaa.
Tällainen mielikuva itsellänikin on lääkisläisistä, että omien piirien ulkopuolelle ei edes sylkäistä ja raha on elämässä isossa roolissa. Siksi heihin ehkä suhtaudutaan hieman varauksella.
Kyllä se sama ongelma naispuolisillakin teekkareilla oli ainakin omana opiskeluaikanani. Vientiä kyllä riitti kunhan ei vahingossakaan maininnut, mitä opiskelee. Jotkut kurssikaverit alkoivat piruuttaan kertoa baarissa tuttavuutta tekeville vastakkaisen sukupuolen edustajille opiskelevansa ammattikoulussa keittäjä-siivoojalinjalla. Tällä koulutustaustalla kun kiinnostusta riitti ihan eri tavalla...
Mitähän sä selität? Ihan taatusti DI väki on yliopistoissa siitä fiksuimmasta päästä. Luonnontieteissä mahdollisesti vielä fiksumpia? Joku epätiedekunnan sosialistimaisteri siellä vaan huutelee mitä pienestä päästä lähtee irti.