Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan hankkii enää lapsia?

Vierailija
26.01.2016 |

- parisuhde menee hyvin usein pilalle, kun aika menee vauvaan eikä parisuhteeseen
- rahaa menee aivan älyttömästi
- kova vastuu ja jatkuva huoli lapsesta
- raskausajan jäätävä lihominen ja teurastus synnytys
- lapsesta voi tulla kamala luonnevikainen hullu, joka pahimmillaan pilaa vanhempiensakin elämän
- lapsen kanssa elämä on jatkuvaa taistelua: ensin taistellaan vauva-aika läpi, sitten seuraa kamala leikki-ikä, sitten murrosiästä puhumattakaan jne... lapsi saattaa helposti roikkua vanhemmissaan yli parikymppiseksi asti.
- ja unohtamatta tietenkään maailman nykytilannetta.. tulevaisuus näyttää TODELLA epävakaalta.. meillä menee ihan hyvin vielä, mutta miten lastemme tulevaisuus? suomenkin tilanne menee kokoajan alaspäin, samoin koko muunkin Euroopan.. syntyvyys on selvästi laskussa, ihmiset ovat oikeasti tajunneet tämän.
Viime vuonna syntyi vähiten lapsia aikoihin.

Keskustelua aiheesta?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan tilanne, että kaikki lapset katoisi maailmasta.. Maailma menisi kaaokseen, koulut lakkaisi, terveyden huollosta joutuisi satoja työttömiksi, lasten lääkärit.. Koko yhteiskunta joutuisi kaaokseen, entä kuka maksaa sitten sinun eläkeesi ja hoitaa sinua kun olet vanha?? Kyse ei ole nyt siitä, että lapsia hankittaisiin itseä hoitamaan vaan osa lapsista kouluttautuu sairaanhoitajiksi, lääkäreiksi, siivoojiksi, keittäjiksi.. Vai pitäisikö sitten tulevan sukupolven loputtua lopettaa myös vanhukset, kun heille ei olisi enää työ nykyistä hoitohenkilökuntaa, joskus sitä kaikki vanhetaan ja kuollaan.. Nämä nykyiset räkänokat pesee joskus sunin takapuolen, jos et ennen sitä kuole.. Ymmärrän kyllä jos et omia lapsia halua, Se on kypsä ja aikuisnainen päätös.. Mutta Se, ettei kenenkään pitäisi haluta lapsia vain kun et itse halua on taas silkkaa tyhmyyttä. Enhän minäkään halua hevosta, enkä halveksu niitä jotka semmoisen päättää hankkia viemään rahaa aikaa ja hermoja..

Vierailija
22/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- parisuhde menee hyvin usein pilalle, kun aika menee vauvaan eikä parisuhteeseen

- lapsesta voi tulla kamala luonnevikainen hullu, joka pahimmillaan pilaa vanhempiensakin elämän

- lapsen kanssa elämä on jatkuvaa taistelua: ensin taistellaan vauva-aika läpi, sitten seuraa kamala leikki-ikä, sitten murrosiästä puhumattakaan jne... lapsi saattaa helposti roikkua vanhemmissaan yli parikymppiseksi asti.

- ja unohtamatta tietenkään maailman nykytilannetta.. tulevaisuus näyttää TODELLA epävakaalta.. meillä menee ihan hyvin vielä, mutta miten lastemme tulevaisuus? suomenkin tilanne menee kokoajan alaspäin, samoin koko muunkin Euroopan.. syntyvyys on selvästi laskussa, ihmiset ovat oikeasti tajunneet tämän.

Keskustelua aiheesta?

- rahaa menee aika lailla, laskin joskus, että kahden lapsemme kustannukset ovat aikuiseksi asti laskettuna noin 150 tonnia, josta summasta siis on jo vähennetty lapsilisät. Mutta ei se nyt vuotta kohden iso summa ole, rahaa menee muutenkin kaikenlaiseen. Kyse on priorisoinnista!

.

Taidatte olla sitten hyvin pienituloisia, sillä keskimäärin jo pelkkä esikoinen maksaa nykyisin yli 130 000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, jo tokalla sivulla! Kyllä tästä vielä kunnon vihainen 50 sivun provoketju saadaan! Aika vähällä panostuksella, ap!

Katkeran mamman puhetta :D

Vierailija
24/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

xcjfgsoi

Vierailija
25/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitellaan tilanne, että kaikki lapset katoisi maailmasta.. Maailma menisi kaaokseen, koulut lakkaisi, terveyden huollosta joutuisi satoja työttömiksi, lasten lääkärit.. Koko yhteiskunta joutuisi kaaokseen, entä kuka maksaa sitten sinun eläkeesi ja hoitaa sinua kun olet vanha??

Minä olisin täysin valmis uhraamaan vanhuuteni, jos ihmisten syntyminen voitaisiin lopettaa. Kun ihmiskunta lakkaisi olemasta, maapallon muut eläimet ja luonto huokaisisivat helpotuksesta. Ihmislaji ei todellakaan ole ylläpitämisen arvoinen, kun se tällä tahdilla tuhoaa kaiken muun elämän maapallolta.

Eli kyllä, olen kuvitellut, ja se olisi todella todella mieluisa skenaario.

Vierailija
26/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, jo tokalla sivulla! Kyllä tästä vielä kunnon vihainen 50 sivun provoketju saadaan! Aika vähällä panostuksella, ap!

Ai että miten hyvin sanottu, ai että! Olet kyllä hirmu taitava sanan säilän käyttäjä. Todella hienoa ja omaperäistä sanailua, en voi muuta sanoa.

Vierailija
27/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut luonnonsuojelusta kovin paljon, mutta syntyvyyden yhtäkkinen loppuminen olisi silti erittäin iloinen asia. Se ehkäisisi mittaamattoman määrän inhimillistä kärsimystä. Miettikää, kuinka monta syöpäsairautta, raiskausta, burnoutia, sydänsurua ja hidasta kuolemaa sillä vältettäisiin.

Vierailija
28/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ihailen nykyään veloja :D

Tää vela-meininki kasvaa kasvamistaan, hyvä juttu.

Mäki ihailen, ku oon teini-ikäne, niinku lähes kaikki AV:n velat. Iik! Mitäs me teini-ikäiset vapaaehtoisesti lapsettomat!

Otan tuon teini-iän kohteliaisuutena. :')

27v.

Vierailija
29/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että miten hyvin sanottu, ai että! Olet kyllä hirmu taitava sanan säilän käyttäjä. Todella hienoa ja omaperäistä sanailua, en voi muuta sanoa.

Ja selvästi osuin oikeaankin.

Vierailija
30/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja selvästi osuin oikeaankin.

Oo, lopeta, murrat minut terävällä ilmaisullasi ja viiltävällä argumentoinnillasi. Mitä seuraavaksi keksitkään, aaarrgh...!!!

Vierailija
31/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ihailen nykyään veloja :D

Tää vela-meininki kasvaa kasvamistaan, hyvä juttu.

Mäki ihailen, ku oon teini-ikäne, niinku lähes kaikki AV:n velat. Iik! Mitäs me teini-ikäiset vapaaehtoisesti lapsettomat!

Otan tuon teini-iän kohteliaisuutena. :')

27v.

27-vuotias ja jutut on tasoa "Mäkin ihailen nykyään veloja :D

Tää vela-meininki kasvaa kasvamistaan, hyvä juttu"

Vierailija
32/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt vaan halusin lapsia. Vittuako sitä enempää tartte analysoida.

Vierailija
33/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, mutta totta, kun itse elin lapsuuteni ja nuoruuteni, tuntui , että kaikki asiat oli hyvin, ehkä ne ei välttämättä olleet, mutta nykymaailmaan tuntuu kovin pelottavalta hankkia lapsia.

Voihan se olla itsekkyyttä,  ja ehkä on totta, että kun vanhemmat aina sanoivat, että kaikki on sinunkin eteen tehty, no ehkä se olikin niin.

En tiedä jaksaisinko tehdä oman lapsen eteen kaikkea mahdollista, vaikka aina niin vannoin, että minun lapsi ei ikinä kärsi siitä ja tästä mitä näin omassa perheessäni. Ne varmaan kärsisivät sitten jostain muusta.

Nykyrooleissa ei edes oikein tiedä, kuka pitäisi olla, uraa luova ihminen  vai kotiäiti vuodesta toiseen, sekään ei tuntuisi oikein istuvan, että vuodesta toiseen pyykkäisi, siivoisi, kokkaisi,  ilman mitään tuloja,. Tulot ovat kuitenkin melko tärkeät.

Ja jos lapsesta kaikesta huolimatta tulisi hulttio, joka ei osaisi itseään elättää , menisikö siinä koko elämä sitten murehtiessa sitä.  En tiedä kestäisikö pää sellaista stressiä, miten on mahdollista, että jollekin ei tule mitään stressiä mistään.  Ehkä olen sitten oman sukuni viimeinen.

Vierailija
34/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt vaan halusin lapsia. Vittuako sitä enempää tartte analysoida.

Loit maailmaan uusia ihmisiä, ja muutit sekä omasi että lasten isän elämän iäksi, niin vittuako sitä todellakaan enempää analysoimaan. Pikku juttu.

Vierailija
35/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelua aiheesta?

Huoh.... voi voi kun jollain on taas elämä niin vai-kee-TA!

-parisuhde ei mennyt lapsien takia pilalle, päinvastoin

-rahaa menee, so what? On sen arvosita

-on vastuuta muttei mitään hirveää huolta

-niin, painoa tulee raskauden myötä. Sitten se menee pois. Synnyt ei ollut teurastus.

-lapsista on tullut hienoja fiksuja ihmisiä

-elämä ei ole taistelua

-tulevaisuus näyttää oikein hienolta. Älä usko ihan kaikessa Ilta-Paskaa

-syntyvyys on teollisuusmaissa alhainen ihan muista syistä kuin luettelemistasi

Oliko vielä jotain?

Vierailija
36/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei nuo naiset tunnu innostuvan meikäläisestä ihan parisuhteeseen asti, niin valinta lienee jokseenkin helppo...

Vierailija
37/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia hankkivat ihmiset ovat itsekkäitä minä minä- ihmisiä. Pitää vääntää se oma lapsi koska ''mun verta ja lihaa!!!'' eikä voida esim. adoptoida.

Onks porukka oikeesti näin yksinkertasta että ne luulee että adoptointi olis jotenkin helppoa :D että kävellään vaan orpokotiin ja napataan muksu kainaloon ja lennetään kotiin.

Vierailija
38/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kokemus se on, ja kokonaisuudessaan elämäni parhaita silti! Tätä ei lapseton voi koskaan ymmärtää täysin..

VÄÄRIN. Olen synnyttänyt ja lapseton, mieti sitä.

Vierailija
39/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin voin myöntää haluavani lapsen täysin itsekkäistä syistä. Haluan nähdä lapsen kasvavan ja kehittyvän ja kokea kaiken siihen liittyvän. Tiedän, että lapsettomuus olisi ekologisempi valinta, mutta en oikeasti näe, että miksi minun pitäisi lähes yksin uhrata onnellisuuteni maapallon tulevaisuuden takia, kun suurin osa maapallon ihmisistä lisääntyy holtittomasti. Minä sentään ajattelin hankkia vain yhden lapsen, jos vain joskus saan. Adoptoisin mielelläni etenkin, kun kärsimme lapsettomuudesta, mutta kun se ei ole mitenkään niin helppoa tai itsestäänselvää. Adoptio on parhaimmillaankin vuosia kestävä, hyvin kallis ja rankka prosessi, joten lähdemme siihen vasta, jos emme saa omia lapsia edes hoitojen avulla.

Vierailija
40/44 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä pidän elämääni mielekkäämpänä kun minulla on lapsi. Ei sitä voi järkisyillä perustella, etenkään tähän maapalloon ja tilanteeseen ei lisää ihmisiä tarvittaisiin. Olen itsekäs ja haluan kasvattaa ihmisen, ja toisenkin. On meilläkin ollut vaikeaa, mutta pääasiassa mukavaa. Elämä lapsiperheenä on sujunut oikein hyvin viimeiset 5v. Pian meille syntyy toinen, ja ehdottomasti viimeinen lapsi. Ei tähän maailmaan vaan kannata enempää lapsia tehdä, meille kaksi on passeli koska haluan myös nähdä sisaruussuhteen kehityksen ja kokea kaiken tämän vielä uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan