Olen laihtunut kahdessa viikossa kuusi kiloa. Haluatko kysyä jotain?
Itsehän voisin keskustella tästä aiheesta useamman päivän, olen niin innoissani! :)
Kommentit (51)
Anteeksi ehkä pieni OT, mutta alkanu ärsyttää tämä "se on vain nestettä" -ajattelu. Jos se näyttää päällepäin samalle kuin läski, se on yhtä hidasta saada pois kuin läski (ainakin mulla on) ja se poistuu samoilla keinoilla kuin läski, niin miksi siihen pitäisi suhtautua jotenkin eri tavalla kuin läskiin?
Vierailija kirjoitti:
No tuntuuko olo erilaiselta? Jos laihtuu, siis oikeasti laihtuu eli menettää 6kg läskiä(vähän voi olla lihaskatoakin), niin olo on suunnilleen kuin eri ihmisellä. Olet menettänyt 6kg painoa, josta valtaosa on nestettä ja ehkä kilo tai puolitoista läskiä. Ei silti, hyvä suoritus ja jatka samaa rataa, muista syödä myös protskuja ja tee jotain lihaskuntoa ettet muutu läskistä laihaläskiksi.
Tuntuuhan tää erilaiselta. Energiaa tuntuu olevan enemmän, sitä haluaa tuhlata siivoamiseen ja shoppailuun. Oon yllättyny siitä, kuinka nykyisin viihdyn kaupoissa hypistelemässä uusia vaatteita. On mukava sovittaa pienemmän koon vaatteita.
- Ap
Itse myös laihdutan ja nyt onkin paino lähtenyt ihan tosi nopeaa tippumaan.
Joo on kivaa mutta olen aina ollut jojolaihduttaja joten tiedän että nyt ollaan väärillä urilla. Ruokahalu on kadonnut ja syön vain sen verran että jaksan. Illalla syön kyllä enemmän ja karkkiakin vähän viikonloppuisin.
Sinunkin määrät kuulostaa ap nyt todella pieniltä. Ja ovatkin kun olet noin paljon laihtunut hyvin pienessä ajassa.
Näin ei pysty syömään loppuelämää, minä ainakaan.
En suosittele luopumaan täysin niistä hiilareista. Kyllä perunaa, täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä täytyy voida syödä enemmän kuin pieni lusikallinen. Myös täysjyväleipää viipale-pari silloin tällöin.
Muuten kilot tulee takaisin kun syöt liian yksipuolisesti ja liian vähän.
Tämän sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä. Itse myös tykkään laihduttaa niin että sitten myös laihdutetaan mutta sillä ei saa pysyviä tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Aloit todnäk laihduttamaan kunnon syöpöttelyjakson jälkeen, jonka kaiken päälle triggeroivat kuukautisten alkaminen.
Syöpöttelyjakso turvottaa pari kiloa pelkkää nestettä ja kuukautiset samoin. Olet "laihtunut" 6kg mutta laihtunut 2kg. 4kg on ollut nesteenpoistumaa, joka on kertynyt em. syistä.
Enkä sano, että tämä olisi huono tai huonompi saavutus, hienoahan on, ettet ollut niin lihava kuin kuvittelit! Helppo motivoitua painonpudotukseen.
Mutta: kun kuukautiset taas tulevat, niin muista ettet ole lihonut taas yhtäkkiä 2 kiloa, vaan se on nestettä. Ja jos päälle repsahdat ja vaaka näyttää melkein samaa kuin alussa, niin pysy lujana; se on nestettä! Paino putoaa koko ajan siellä taustalla hitaasti mutta varmasti, jos vaan jaksat jatkaa prosessia, etkä heitä pyyhettä kehiin heti kun "lihot" takaisin!
Tsemppiä :)
Okei, kiitos tiedosta :D Joo mietinkin tuossa otsikkoa kirjottaessa, että voinko sanoa laihtuneeni, vai pitäisikö sanoa esimerkiksi kadottaneeni kiloja. Ajattelin kuitenkin, että ihmiset sitten kyselisivät että mihin ne kilot olen piilottanut tmv.
Itse asiassa pidän joka kymmenes päivä sellaisen päivän, jolloin syön peruskulutukseni mukaan, eli sen noin 1800 kcal. Sellaisen päivän jälkeen näytti vaaka yhden lisäkilon, mutta sitten jo kolmantena päivänä oli se ylimääräinen kilo ja kaksi muutakin hävinnyt.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi ehkä pieni OT, mutta alkanu ärsyttää tämä "se on vain nestettä" -ajattelu. Jos se näyttää päällepäin samalle kuin läski, se on yhtä hidasta saada pois kuin läski (ainakin mulla on) ja se poistuu samoilla keinoilla kuin läski, niin miksi siihen pitäisi suhtautua jotenkin eri tavalla kuin läskiin?
Täh. No sinulla se on ollut läskiä. Mutta kun on ihmisiä, jotka luulee lihoneensa viikonlopun/viikon aikana 5 kiloa, joka on fysiologisesti mahdotonta. Silloin se on turvotusta. Ja se poistuu viikon aikana. 5 kiloa läskiä ei.
Tosin en ole varma, ymmärsinkö tuon sekavan uhriutumisesi nyt edes oikein.
Noilla mitoilla sanoisin, että nestettä ja hiilaria poistunut 4kg ja läskiä 2kg. Ja siksipä niihin suhtaudun eritavalla, että se neste ja hiilari kertyy samantein elimistöön, kun ap esim. syö pari leipää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi päästit itsesi lihomaan?
Olin aika liikunnallinen, kunnes jouduin 3 kk sairaslomalle. Ruokahalu kuitenkin jäi, eikä siinä sänkypotilaana ollut hirveästi intoa ruveta katsomaan mitä syö. Jäätelöä meni lähes päivittäin, se lohdutti :) Sitten muutin miehen kanssa yhteen, ja saatiin molemmat noin kymmenen lisäkiloa vuoden aikana. Oon liian hyvä leipuri ;)
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaha, sellanen provo taas tällä kertaa.
Normaalipainon sisällä ei kukaan kyllä laihdu 6 kg/vko. Minä laihduin bmi 27:sta bmi 24.2:een (7 kg) 18 päivää kestäneellä nestepaastolla.
Niin, no laihduin kahdessa viikossa. Onnea saavutuksestasi! Miten jatkoit paaston jälkeen?
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh. No sinulla se on ollut läskiä. Mutta kun on ihmisiä, jotka luulee lihoneensa viikonlopun/viikon aikana 5 kiloa, joka on fysiologisesti mahdotonta. Silloin se on turvotusta. Ja se poistuu viikon aikana. 5 kiloa läskiä ei.
Joo. Helpon esimerkin kautta tää: 1g hiilihydraattia sitoo 9g nestettä. Eli jos vetää 200g karkkia niin saattaa saada ilokseen yli kilon nestettä. Enkä sano, että syöt normipäivänä karkkia, vaan että ylimääräisiin kaloreihin tulee sekä painoa ruuasta itsestään + sen sitoma nestekertymä. Eli varmasti vähintään tuo kilo. Joten ei ihme, että se kyllä häviää nopeasti :)
Vierailija kirjoitti:
Oletko 185cm pitkä nainen?
Kyllä.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Haha, samaa mieltä. Oon jo pelkästään siitä jo tyytyväinen, että sain tätä turvotusta pois.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsehän voisin keskustella tästä aiheesta useamman päivän, olen niin innoissani! :)
Multa on näköjään lähteny 8 kiloa paris viikos. So, miksi tästä pitäisi keskustella ? Nesteitä nyt ainakin 6 kg. Ei se läski paris viikos lähde :D
Vierailija kirjoitti:
Itse myös laihdutan ja nyt onkin paino lähtenyt ihan tosi nopeaa tippumaan.
Joo on kivaa mutta olen aina ollut jojolaihduttaja joten tiedän että nyt ollaan väärillä urilla. Ruokahalu on kadonnut ja syön vain sen verran että jaksan. Illalla syön kyllä enemmän ja karkkiakin vähän viikonloppuisin.
Sinunkin määrät kuulostaa ap nyt todella pieniltä. Ja ovatkin kun olet noin paljon laihtunut hyvin pienessä ajassa.
Näin ei pysty syömään loppuelämää, minä ainakaan.
En suosittele luopumaan täysin niistä hiilareista. Kyllä perunaa, täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä täytyy voida syödä enemmän kuin pieni lusikallinen. Myös täysjyväleipää viipale-pari silloin tällöin.
Muuten kilot tulee takaisin kun syöt liian yksipuolisesti ja liian vähän.
Tämän sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä. Itse myös tykkään laihduttaa niin että sitten myös laihdutetaan mutta sillä ei saa pysyviä tuloksia.
Siis kyllähän tämä kalorimäärä tästä nousee, ja sitä mukaan myös liikuntaa tulee lisää. Ei tämä todellakaan ole mikään loppuelämän mittainen juttu, vain tämän kevään. Olen joskus opiskeluaikoinakin tällä metodilla laihduttanut, ja kilot pysyivät useamman vuoden poissa. Kiitos kuitenkin varoituksista, pistän korvan taa :)
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Noilla mitoilla sanoisin, että nestettä ja hiilaria poistunut 4kg ja läskiä 2kg. Ja siksipä niihin suhtaudun eritavalla, että se neste ja hiilari kertyy samantein elimistöön, kun ap esim. syö pari leipää.
No, riemuitaan niistä kahdesta kilosta! Sehän olikin tarkoitukseni, kilo viikossa pois. :)
- Ap
en. Meen kahden viikon päästä synnyttynään ja laihtunen 20kg viikossa.
SSS-anorektikkonatsi on näemmä kloonaantunut. En jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Helpon esimerkin kautta tää: 1g hiilihydraattia sitoo 9g nestettä. Eli jos vetää 200g karkkia niin saattaa saada ilokseen yli kilon nestettä. Enkä sano, että syöt normipäivänä karkkia, vaan että ylimääräisiin kaloreihin tulee sekä painoa ruuasta itsestään + sen sitoma nestekertymä. Eli varmasti vähintään tuo kilo. Joten ei ihme, että se kyllä häviää nopeasti :)
No miten sitten "normaalipaino" sitten lasketaan? Esimerkiksi jos vaaka näyttäisi siltä, että olen noin viisi kiloa ylipainon puolella, ja ne viisi kiloa olisivat vain sitä turvotusta, olisinko siis normaalipainoinen?
- Ap
Vierailija kirjoitti:
en. Meen kahden viikon päästä synnyttynään ja laihtunen 20kg viikossa.
Onnea :)
- Ap
Jaha, sellanen provo taas tällä kertaa.
Normaalipainon sisällä ei kukaan kyllä laihdu 6 kg/vko. Minä laihduin bmi 27:sta bmi 24.2:een (7 kg) 18 päivää kestäneellä nestepaastolla.