Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonosta kohtelusta ylitse pääseminen?

Vierailija
25.01.2016 |

Suututtaa miten olen antanut tiettyjen ihmisten kritisoida ja kohdella huonosti vuosikausia. En pidä itseäni uhrina enkä kohdista syyttelyä noihin ihmisiin (en ylipäänsä halua edes ajatella kys. henkilöitä), mutta nyt kun olen vetänyt välit poikki ja kasvattanut selkärangan en vaan kykene unohtamaan mitä *itse* olen antanut itselleni tehdä. Morkkaan jatkuvasti _itseäni_ siitä, että miten tyhmä olen ollut. Aivan kuin olisin lopulta sisäistänyt sen mitä nuo pari minulle halusivat saada perille: en ole hyvä, perusarvostuksen arvoinen ihminen vaan idiootti, jolle ei ole väliä mitä tekee.

Ahdistaa...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta poimi vain kaikki itsellesi edulliset kommentit. Nehän sua auttaakin.

Joskus vaikean lapsuuden kokenut on vain pakko "rikkoa", jotta hän voisi eheytyä.

Ehkä sua on vain koitettu auttaa.

Vierailija
42/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tekstissäsi se, ettet tunnu ollenkaan miettivän asiaa myös sen toisen osapuolen kannalta.

Minä en aio täällä antaa muille samoista ongelmista kärsiville sitä kuvaa, että ihmissuhteissa olisi esim. hyväksyttävää lähettää vaikkapa haukkumakirjeitä (olen näitä saanut alussa kuvailemaltani toiselta henkilöltä) ilman hyvää syytä. Huonon käytöksen sietämisessä ei ole mitään tervettä.

Enkä ala puolustelemaan sen kummemmin tuollaista tehneitä ihmisiä av:lla. Ylipäänsä koko ketjun pointti ei ole kuin päästä yli asiasta ja epämiellyttävien ihmisten aiheuttamista ongelmista. Peace, ap

Ja nämä kirjeet oli sulle osoitettuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin, että a.p:n ainut murhe oli, että ei päässyt kostmaan. Hieno ihminen! Ja olisitko vetänyt tarvittaessa kostoon mukaan myös täysin viattomankin ihmisen?

Vain muutaman sanan tähden?

Kyllä on itsekkyys huipussaan!

Sä saat valita seuras, todellakin. Kuule ei ole olut ikävä!

Mutta et sä kyllä oikein yhteiskuntakelpoinenkaan ole.

Vierailija
44/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vaikean lapsuuden kokenut on vain pakko "rikkoa", jotta hän voisi eheytyä.

Just. Tarkoitus pyhittää keinot. Salli mun nauraa. Hajottaminen ja hallinta... olet ehkä joskus etäisesti kuullut...? T. 1

Vierailija
45/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jota tämä ketju vituttaa yrittää kompensoida mielipahaansa siitä, että tulee toistuvasti omissa ihmissuhteissaan hylätyksi oman huonon käytöksensä takia... T.1

Vierailija
46/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä, jos siitä toisesta on tuntunut, että on SUN kynnysmattosi!? :D

"Nuo henkilöt eivät moiti itseään, vaan"..

Mistä sä sen tiedät!?

Et näytä käsittävän lainkaan ihmissuhteiden dynamiikkaa. Mistäkö tiedän? Koska he ovat aina asettaneet itsensä minun yläpuolelleni. Minun pitäisi olla ollut aina saatavilla, aina suostuva näkemisiin, ei koskaan haittaa jos HE peruvat tapaamisia tai haluavat siirtää, mutta eivät voi ymmärtää jos itse teen samaa heille.

En pidä itseäni täydellisenä ja olen tehnyt paljon virheitä itsekin, tietysti. Ei se inhimillisyys silti tee olemattomaksi minun omaa oikeuttani valita seurani ja kohdistaa aikani sellaisiin ihmisiin, joiden seurasta nautin. Kaikilla on sama oikeus.

Sitäpaitsi oikeissa ystävyyssuhteissa saatu kritiikkikin on rehellistä ja rakentavaa - ei tuhoavaa tai manipuloivaa. ap

Miksi vaadit muilta täydellisyyttä, oletko itse täydellinen?

Ehkä hänkin meni niillä millä sillä hetkellä osasi.

Mutta jatkas nyt vain sitä onnellista elämääsi, kyy povellasi.

Sillä ystävä ei koita rikkoa ystävänsä välejä.

Vierailija
47/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin, että a.p:n ainut murhe oli, että ei päässyt kostmaan. Hieno ihminen! Ja olisitko vetänyt tarvittaessa kostoon mukaan myös täysin viattomankin ihmisen?

"Vain muutaman sanan tähden" riittää kertomaan syyn siihen miksi tämän kommentin ap tulee hylätyksi. Halveksii, halventaa, syyttää, projisoi, menee liian pitkälle, ei kunnoita toisia... T. 1

Vierailija
48/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Tarkoitus pyhittää keinot. Salli mun nauraa. Hajottaminen ja hallinta... olet ehkä joskus etäisesti kuullut...? T. 1

Myönsit itsekin käyttäytyväsi häiriintyneesti. Ei se siitä itsekseenkään korjaannu, se pitää korjata.

Olen kuullut, mutta ei liity narsismi tähän asiaan mitenkään.

Vierailija
49/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.... tavallaan on hyvä, että olet itsellesi vihainen siitä, miten annoit toisen sinua kohdella: etpä tee samaa virhettä sitten uudelleen.

Mutta itsesyytöksesi kuulostavat jo liiallisilta. Koeta ymmärtää, että kiltteys ei ole vika, vaan hyve. Ja se vittumaisuus on ihan yksinomaan sen toisen osapuolen vika. HÄN toimi väärin, HÄN on syypää.

Otat vaan nyt opiksesi ja onnittelet itseäsi siitä, että osaat jatkossa olla jämäkämpi. Hyvä sinä!

Vierailija
50/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vain muutaman sanan tähden" riittää kertomaan syyn siihen miksi tämän kommentin ap tulee hylätyksi. Halveksii, halventaa, syyttää, projisoi, menee liian pitkälle, ei kunnoita toisia... T. 1

Mutta mitä on tehnyt a.p? Sitä tarina ei kerro. Kerronko? En viitsi.

Vierailija
51/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.... tavallaan on hyvä, että olet itsellesi vihainen siitä, miten annoit toisen sinua kohdella: etpä tee samaa virhettä sitten uudelleen.

Mutta itsesyytöksesi kuulostavat jo liiallisilta. Koeta ymmärtää, että kiltteys ei ole vika, vaan hyve. Ja se vittumaisuus on ihan yksinomaan sen toisen osapuolen vika. HÄN toimi väärin, HÄN on syypää.

Otat vaan nyt opiksesi ja onnittelet itseäsi siitä, että osaat jatkossa olla jämäkämpi. Hyvä sinä!

Hah hah, a.p kirjoittaa itselleen! :D

Sä et tunnistaisi totuutta, vaikka se putoais sun päähäs, idiootti! Hyvästi, poistun keskustelusta.. Voi voi..

Vierailija
52/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et tunnistaisi totuutta, vaikka se putoais sun päähäs, idiootti! Hyvästi, poistun keskustelusta.. Voi voi..

Tä? Mikä sua vaivaa? Tuo oli minun ainoa kommenttini ketjussa. En ole pitkää ketjua lukenut, mutta aloituksen perusteella ap tuntuu vähän liikaa syyttelevän itseään siitä, mitä on kokenut.

Taidat olla niitä palstan vakiovittuilijoita, jotka kuvittelevat aina "tietävänsä", että aloitusten tekijät valehtelevat, ja "oikeasti" asiat ovat kuten he itse haluavat negatiivisesti päätellä...

Vierailija
53/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko kun lapsena sain sellaisen rapisevan paperin ja innoissani olin tehdä siitä yhden jutun.

Lähdin hakemaan tarvikkeita ja kas kummaa, se oli poissa. Äitimme oli heittänyt sen pois, ettet sä saa raivokohtausta, niin kuin aina, kun et saanut haluamaas!

Sä et edes ollut siellä, mistä mä sen sain, enkä saanut sitä vanhemmilta.

Äiti kertoi mulle kun itkin, miksi oli niin tehnyt. Koska tiesi että mä ymmärtäisin kyllä, vaikka olin nuorempi.

Vierailija
54/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tä? Mikä sua vaivaa? Tuo oli minun ainoa kommenttini ketjussa. En ole pitkää ketjua lukenut, mutta aloituksen perusteella ap tuntuu vähän liikaa syyttelevän itseään siitä, mitä on kokenut.

Taidat olla niitä palstan vakiovittuilijoita, jotka kuvittelevat aina "tietävänsä", että aloitusten tekijät valehtelevat, ja "oikeasti" asiat ovat kuten he itse haluavat negatiivisesti päätellä...

Vain sä itse tiedät totuuden..

Ja ei, en ole vakiovittuilija. Yleensä koitan tsempata muita. Valitan..

Mutta jatka toki demonisoimistani. Ole hyvä.

Vierailija
55/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä nyt välitä, tuossa kommentoi joku aika häiriintynyt ihminen. Kannattaa jättää vastaamatta.

Vierailija
56/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hooponoponopon periaatteen mukaan

Rakastan itseäni

Olen pahoillani, että olen tällaiseen tilanteeseen joutunut, että olen itse sallinut tätä, enkä ajoissa poikki pistänyt, että minua on kohdeltu näin

Anna minulle anteeksi, että sallin tämän.

Kiitos siitä mitä olen oppinut, kiitos siitä, että nyt ymmärrän vaalia omia rajojani, sillä olenhan arvokas, olen tärkeä, olen oma ihana itseni elämän tiellä kehittymässä. Kiitos.

Minä rakastan itseäni.

So, love yourself. Hyväksy  ja vapaudu. Joka päivä uudestaan.

Vierailija
57/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä aika tyypillistä. Pienemmässä mittakaavassa sitä tapahtuu hyvinkin usein: joku vittuilee ja itse hokaat vasta jälkikäteen, mitä olisi kannattanut sanoa siinä tilanteessa takaisin.

Ihmisillä on taipumus olla hyväuskoisia ja luottavaisia, ja se on hienoa. Lähimmäisistään kannattaa ajatella hyvää, kunnes toisin todistetaan - koska jatkuva epäluulo syö energiaa ja tappaa mahdollisuudet ystävyyteen.

Mutta sitten, jos kohdalle osuu hyväksikäyttävä paskiainen, osalla kestää aika pitkäänkin tajuta se, että "hei. en mä oikeasti ansaitse tällaista kohtelua ja mun pitää panna sille rajat, koska tuo toinen ei ikinä oma-aloitteisesti kadu ja muuta käytöstään". 

Ja silloin itselleen suuttuu, kun ei ole aiemmin älynnyt ja kyennyt nousta vetämään rajoja.

Mikä sinänsä on ihan hyvä, jos siitä ottaa opikseen, muttei kannata liikaa rypeäkään itsevihassa. Ota opiksi, katso tulevaisuuteen ja unohda moinen paskiainen. Hän ei ansaitse tulla muistelluksi tuon enempää. 

Ehkä sinutkin ap on kasvatettu kiltiksi tytöksi, ehkä olet vähän arkakin pitämään puoliasi. Ehkä sinua on kiusattu ja siksi uhriudut herkemmin? Mene ja tiedä, mutta muista, että vika ei silti ole sinun, vaan sen sinua kiusanneen tyypin.

Vierailija
58/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä nyt välitä, tuossa kommentoi joku aika häiriintynyt ihminen. Kannattaa jättää vastaamatta.

Hah hah a.p puolustaa itseään. :D

Niin tai näin. A.p on tuhat kertaa häiriintyneempi..

Vierailija
59/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka saada a.p ymmärtämään oma osansa kuviossa? Ei mitenkään, sillä narsisti laittaa vaikka kädet korville.

Vika on AINA muissa, AINA. Muista a.p se niin hyvin menee.. Huoh..

Vierailija
60/63 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A.p. Ketään ei voi auttaa,

jos ei apua halua ottaa vastaan.

Eli vaikka sä kuulet, niin on eri asia, haluatko sä ymmärtää kuulemaasi.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi