Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaismiesten karuja tarinoita naisten tyranniasta

Vierailija
24.01.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1453526463104.html

Keskustelu suomalaisten naisten miehiä kohtaan kohdistamasta vähättelystä ja tyranniasta jatkuu.
Ihmettelen vain noiden kommenttien jopa aggressiivista , ja edelleenkin miehiä vähättelevää sävyä.
Todistaa edelleenkin siis vähättelyn olevan totisinta totta.

Kommentit (364)

Vierailija
141/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat alkaneet käyttäytyä samoin kuin miehillä oli tapana menneinä vuosisatoina ja vielä muutama vuosikymmen sitten.

Silloin naisen sana oli puolet miehen sanasta ja mies oli perheen pää. Nainen oli mieheen nähden "se toinen" ja siten vähäpätöisempi.

Naiset ovat nykyään korkeammin koulutettuja, töissäkäyviä ja oikeutensa tiedostavia. Naiset ovat ehkä alkaneet juopua vallasta.

Miesasiamiehet eivät kuitenkaan halua päästä täydelliseen tasa-arvoon, vaan heidän mielestään olisi parempi palata entisaikojen patriarkalismiin.

Feminismiä tarvitaan yhä, koska kaikesta tasa-arvosta huolimatta on edelleen sellaisia epäkohtia, joiden vuoksi naiset ovat miehiin nähden huonommassa asemassa.

Kysyn sinulta, mitä suomalaisella naisella on vielä saavuttamatta tasa-arvossa?

Tähän en saa koskaan vastausta tällä palstalla.

Nykymies on siis syyllinen vuosisatojen takaisiin asioihin?

Millä tapaa sinä olet niistä itse kärsinyt? Miksi vihaat nykypäivän miestä?

Vihaatko myös ruotsalaisia, koska he alistivat vuosisatoja kantasuomalaista väestöä?

Ja samalla logiikalla siis tummat ihmiset saisivat nyt ottaa valkoisen miehen orjakseen,

koska historia.

Et tainnut ymmärtää lainkaan, joten kirjoitit mitä sylki suuhun toi.

Esimerkiksi raskaus ja sen mahdollisuus asettaa naisen edelleen huonompaan asemaan. Nainen on viime kädessä se, joka kantaa vastuun lapsesta. Työelämässä naiset joutuvat taktikoimään että eivät jää tyhjän päälle raskauden sattuessa.

Naisvaltaisilla aloilla palkat ovat edelleen huonommat ja naisten tekemää työtä arvostetaan vähemmän. Esim. hoitoala.

Miksi nykypäivän miestä pitäisi vihata?? Mitään sellaista en kirjoittanut.

Opettele lukemaan, kiitos.

Tuo raskauden tuominen mukaan keskusteluun on mielestäni todella typerää.

Onko se naisten tai miesten vika, että luonto on tehnyt naisen kantamaan lapsen? Se on asia, jolle emme mitään voi ja se tulee hyväksyä näin. Se ei ole asia, josta pitäisi palkinto saada, mutta ei myöskään sellainen, josta tulee rangaista. Normaaliin elämään kuuluva asia.

Varmasti joidenkin naisten kohdalla raskaus on voinut aiheuttaa ongelmia työelämässä, mutta ei todellakaan valtaosalle. Jos näin olisi, aika harva nainen tekisi lapsia. Suurin osa on jäänyt äityislomalla ja palannut sen jälkeen entiseen työhönsä. Muutaman tapauksen perusteella ei pidä lähteä tekemällä tekemään ongelmia. Itse tiedän tapauksen, jossa odottava äiti sai ylennyksen muutama viikko enne äitiyslomalle jäämistään. Työnantaja ilmeisesti halusi varmistaa, että hän palaa äityislomalta takaisin.

Minulle puolestaan tarjottiin äitiyslomani aikana uutta työtä, vaikka siis vanhakin oli odottamassa.

Jos miehet vielä nykyistä enemmän päättävät lähteä hoitoalalle, niin miten luulet sen muuttavan palkkausta? Olen varma, että ei mitenkään. Hoitoalalla palkat tulevat laskemaan aivan kuin monilla muillakin aloilla ja tällä ei ole sukupuolen kanssa mitään tekemistä.

Mikä miehinen ala, siis sellainen, jonka koulutus vastaa hoitoalan koulutusta, on sellainen, jota yleisesti arvostetaan?

Vierailija
142/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat alkaneet käyttäytyä samoin kuin miehillä oli tapana menneinä vuosisatoina ja vielä muutama vuosikymmen sitten.

Silloin naisen sana oli puolet miehen sanasta ja mies oli perheen pää. Nainen oli mieheen nähden "se toinen" ja siten vähäpätöisempi.

Naiset ovat nykyään korkeammin koulutettuja, töissäkäyviä ja oikeutensa tiedostavia. Naiset ovat ehkä alkaneet juopua vallasta.

Miesasiamiehet eivät kuitenkaan halua päästä täydelliseen tasa-arvoon, vaan heidän mielestään olisi parempi palata entisaikojen patriarkalismiin.

Feminismiä tarvitaan yhä, koska kaikesta tasa-arvosta huolimatta on edelleen sellaisia epäkohtia, joiden vuoksi naiset ovat miehiin nähden huonommassa asemassa.

Kysyn sinulta, mitä suomalaisella naisella on vielä saavuttamatta tasa-arvossa?

Tähän en saa koskaan vastausta tällä palstalla.

Nykymies on siis syyllinen vuosisatojen takaisiin asioihin?

Millä tapaa sinä olet niistä itse kärsinyt? Miksi vihaat nykypäivän miestä?

Vihaatko myös ruotsalaisia, koska he alistivat vuosisatoja kantasuomalaista väestöä?

Ja samalla logiikalla siis tummat ihmiset saisivat nyt ottaa valkoisen miehen orjakseen,

koska historia.

Et tainnut ymmärtää lainkaan, joten kirjoitit mitä sylki suuhun toi.

Esimerkiksi raskaus ja sen mahdollisuus asettaa naisen edelleen huonompaan asemaan. Nainen on viime kädessä se, joka kantaa vastuun lapsesta. Työelämässä naiset joutuvat taktikoimään että eivät jää tyhjän päälle raskauden sattuessa.

Naisvaltaisilla aloilla palkat ovat edelleen huonommat ja naisten tekemää työtä arvostetaan vähemmän. Esim. hoitoala.

Miksi nykypäivän miestä pitäisi vihata?? Mitään sellaista en kirjoittanut.

Opettele lukemaan, kiitos.

Suomi on maailman paras ja tasa-arvoisin maa työssäkäyvälle naiselle.

http://yle.fi/uutiset/arvostettu_talouslehti_suomi_paras_paikka_tyossak…

Lähteenä arvostettu talouslehti Forbes.

Naisen eurosta huutelu ei ole tätä päivää

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/naisen-euro-tasan-sama-kuin-miehella/…

Sinä naisena itse valitset, teetkö lapsia vai et. Luotko uraa vai laulatko vuosikausia muumilauluja kotona,

miehen varoilla tietenkin.

Mikä instanssi pakottaa naiset matala-palkka-aloille? Vai onko kyseessä vain naisten mukavan elämän perässä juokseminen ja oikean vastuun pakoilu, työelämässä ja  arjessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on perinteisesti helvetin laiska paitsi siinä, että jaksaa urputtaa miehestään.

Sen takia vaimoni onkin ulkomaalainen; huomaa selkeän eron miten koti, nainen itse, lapset ja mies pysyy kunnossa ja kuosissa. Ei suomalaista märisijää minun makkkariin.

Kai tää sun ulkomaanvahvistus käy myös kodinulkopuolelle töissä 8h/päivä+työmatkat. Hakee lapset tarhasta, tekee ruuan, siivoa keittiön, vie lapset harrastuksiin, pesee pyykit ja viikkaa edellispäivänä pestyt kaappeihin, tekee iltapalan ja hoitaa lapset pesulle, hammaspesu myös, ja nukkumaan. Lukee iltasadun. Sitten lähtee salille ja kampaajalleja kosmetologille(ai niin,ne on kiinni jo) no lenkille kuitenkin, hoitamaan itseään. Käy suihkussa ja meikkaa itsensä hienoksi ja hoitelee sinut. Sitten vaan pesulle meikit pois ja nukkumaan. No, oho,kello on jo yli yksi yöllä, mutta ei haittaa. Kuudelta aamulla ylös, meikkaamaan itsensä ja hoitamaan lapsille aamiaista ja taas mennään. Tarhan kautta töihin jne. On sulla ihana vaimo. onnittelen. Ei kyllä suomalainen vaimo tuollaiseen mitenkään pystyisi. 

Vierailija
144/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijankäymisen saattaminen naisille pakolliseksi on aika hölmö ajatus. Halukkaat voivat sen käydä, mutta me muut tyytykäämme siihen, että vain nainen voi tulla raskaaksi ja synnyttää. Siinä on ihan sopiva työnjako.

Vierailija
145/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kummasta tämä miesten ja naisten välinen eripuraisuus johtuu? Onko tämä joku kumma "cyber-tuote" vai onko asiat noin täällä todellisessakin elämässä?

Itse en näe kovinkaan paljoa tuollaisia kummallisuuksia lähiympäristössäni.

Joka tapauksessa hyvin valitettavaa.

Feministiryhmien ja niitä lammasmaisesti uskovien naisten pyrkimyksestä alistaa ja vähätellä suomalaista miestä, maailman tasa-arvoisimmassa maassa. Tosin miesten tasa-arvoa ei ole enää olemassakaan jos meno jatkuu samanlaisena.

Hm...onko näin? Mitähän tuolle kaikelle voisi tehdä? - Siis olettaen että tämä on todellinen ja suuri ongelma. Pitäisiköhän koulujen ottaa nämä asiat tarkemmin suurennuslasin alle? Onko sinulla jotain ratkaisuja?

Minkälainen tilanne sinulla on itselläsi? Kuinka tyytyväinen olet olemiseesi?

Onko suomi todella ykkösenä maailman tasa-arvoisimpana maana?

Jos ei ykkösenä, niin ei kovin kaukana kärjestä. Ehkä syynä on se, että miehet eivät enää ole tasa-arvoisia?

Lopeta sinäkin miesten , ja tämän ongelman vähättely?

Naisasialiitto Unioni saa syrjiä miehiä, ja harjoittaa vihapuhetta suomalaista miestä kohtaan,

ilman että kukaan siihen puuttuu.

Miten niin että miehet eivät enää ole tasa-arvoisia? Mitä tarkoitat?

Valitettavaa jos tulkitset viestini miesten ja ongelman vähättelyksi. Minulla ei todellakaan ole minkäänlaista mielenkiintoa tai aikomusta sellaiseen, mutta toki sinulla on vapaus tulkita viestit aivan niinkuin haluat.  

Onko pakollinen asevelvollisuus, miesten syrjiminen huoltajuusasioissa tai miesten maksamat miljardien tulonsiirrot mielestäsi ihan pikkujuttuja? Naisilla on jo kaikki mahdolliset oikeudet ja etuudet, ilman mitään vastuita.

Millä tavalla on naisten vika se että vain miehillä on asevelvollisuus?

Onko naiset laatineet sellaiset lait ja miksi miehet eivät asiaa korjaa kun nähdäkseni se on ollut ja on vieläkin aika pitkälle miesten omassa vallassa?

Asevelvollisuudesta, nykyisessä muodossaan, oli päättämässä suuri määrä naisia eduskunnassa.

Sinun mielestäsi asiasta ei kannata edes keskustella?

Kyllä siitä voidaan keskustella ja minun mielestäni voitaisiin hyvinkin laittaa myös naisille asevelvollisuus tai vastaava tai sitten joku muu systeemi, palkka-armeija?

Mutta on kyllä kohtuutonta väittää että pakollinen asevelvollisuus on naisten syytä.

Miesten itsensä kehittämä ja ylläpitämä systeemi ja nyt yhtäkkiä onkin naisten syy. Haloo!

Missä kohtaa sanoin, että se on naisten syytä????????????????????????????????????????

Ketjun nimi on naisten harjoittamasta tyranniasta jne

Toki minä oletan että tässä nyt puhutaan juuri siitä.

Naisten harjoittamasta tyranniasta.

Jahas. Että tämmöinen keskustelija. Olen aina tiennyt että palstalla  on yksinkertaisia ihmisiä,

mutta silti jaksan aina yhä uudestaan yllättyä. Ethän ole lisääntynyt?

Vierailija
146/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika sentään kun suomalaiset naiset ollaan niin kamalia... pirttihirmuja ja miesten itsetunnon maahan polkijoita. Aina vaan nalkutetaan turhasta ja pihdataan vuodesta toiseen. Ei päästetä kavereiden kanssa minnekään, saati harrastamaan , itse juoksemme kaupungilla tyttökavereiden kanssa bailaamassa, viina maistuu. Olemme arvamattomia tuittupäitä ja vaadimme miehiltämme ihan mahdottomia, jätämme kotityötkin miesten harteille, lapsetkin miehemme hoitavat vaikka se vähän raskasta onkin. Maksatamme kaiken miehillämme ja eletään siivellä vaan..

voi hitsi kun hävettää olla kolmen lapsen äiti, opiskeleva työssä käyvä suomalainen nainen

Vierailija
147/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen on perinteisesti helvetin laiska paitsi siinä, että jaksaa urputtaa miehestään.

Sen takia vaimoni onkin ulkomaalainen; huomaa selkeän eron miten koti, nainen itse, lapset ja mies pysyy kunnossa ja kuosissa. Ei suomalaista märisijää minun makkkariin.

Tämä jos mikä on täyttä paskaa.

Suomessa naiset käyvät töissä ja hoitavat lapset ja hiushollit, ei ole palvelijoita yms siivoojia ja meksikolaisia pihan hoitajia ja jouluvalojen asentajia niin kuin vaikkapa USA:ssa.

Kotiapulaisia on monessa maassa vaikka rouva olisi kotirouvana.

Niin, noissa jenkkisarjoissahan se koko totuus näkyy? Katselet siis täydellisiä naisia ja sinkkuelämää noin niinkun dokumentteina ja elät prinsessaharhoissa, edes hetken?

Olen asunut USA:ssa eli olen nähnyt homman ihan omin silmin.

Kyllä suomalainen nainen on työteliäs.

Taas tämä usa-provo, joka pesiytyy jokaiseen lassukka-ketjuun.

Tämä oli tasan ensimmäinen kerta kun täällä puhun USAssa asumisestani.

Mutta jos voit väittää että tietoni on väärä niin annapa tulla ja perustele myös.

Vierailija
148/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tää sun ulkomaanvahvistus käy myös kodinulkopuolelle töissä 8h/päivä+työmatkat. Hakee lapset tarhasta, tekee ruuan, siivoa keittiön, vie lapset harrastuksiin, pesee pyykit ja viikkaa edellispäivänä pestyt kaappeihin, tekee iltapalan ja hoitaa lapset pesulle, hammaspesu myös, ja nukkumaan. Lukee iltasadun. Sitten lähtee salille ja kampaajalleja kosmetologille(ai niin,ne on kiinni jo) no lenkille kuitenkin, hoitamaan itseään. Käy suihkussa ja meikkaa itsensä hienoksi ja hoitelee sinut. Sitten vaan pesulle meikit pois ja nukkumaan. No, oho,kello on jo yli yksi yöllä, mutta ei haittaa. Kuudelta aamulla ylös, meikkaamaan itsensä ja hoitamaan lapsille aamiaista ja taas mennään. Tarhan kautta töihin jne. On sulla ihana vaimo. onnittelen. Ei kyllä suomalainen vaimo tuollaiseen mitenkään pystyisi. 

Käy, käy. Lapset on jo kouluikäisiä ettei hoitoa tarvitse ajatella.

Itse asiassa tekee kaiken tuon, mutta hiukan lyhyemmässä ajassa. Varsinkin kova lenkkeilemään ja hiihtämään. Minä itse käyn töissä, kaupassa, teen vaikka tulen takkaan, askaroin pihalla jotakin jne. Kaikki menee hienosti, kun tehdään eikä ruikuteta toisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.

Vierailija
149/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset käyvät töissä ja hoitavat lapset ja hiushollit, ei ole palvelijoita yms siivoojia ja meksikolaisia pihan hoitajia ja jouluvalojen asentajia niin kuin vaikkapa USA:ssa.

Niin, noissa jenkkisarjoissahan se koko totuus näkyy? Katselet siis täydellisiä naisia ja sinkkuelämää noin niinkun dokumentteina ja elät prinsessaharhoissa, edes hetken?

Mutta jos voit väittää että tietoni on väärä niin annapa tulla ja perustele myös.

Juu juu :D Näissä lassukka-ketjuissa on AINA joku, joka on asunut Yhdysvalloissa ja tulee kertomaan kyseisen maan ihanuudesta. Kaiva mikä tahansa vanha lassukka-ketju esiin, jos et tosiaan enää muista omia kirjoituksiasi. Vai miten todennäköisenä pidät, että entiset usa-expatit kuhisee vauva-palstan ketjuissa? :D:D:D:D

Vierailija
150/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut Usa:ssa, niin sinun totuutesi on totuus suomalaisen miehen elämästä?

Miten toi Usa muuten, meinaatko tuovasi sillä jotain lisää keskusteluun?

Jenkeissä kaikki on paremmin, niinhän? =D

Oletko siellä palkintovaimona?

Vierailija
151/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tekee kaiken tuon, mutta hiukan lyhyemmässä ajassa. Varsinkin kova lenkkeilemään ja hiihtämään. Minä itse käyn töissä, kaupassa, teen vaikka tulen takkaan, askaroin pihalla jotakin jne. Kaikki menee hienosti, kun tehdään eikä ruikuteta toisten tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.

Keksi nyt jo uusi provo :D

Vierailija
152/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kummasta tämä miesten ja naisten välinen eripuraisuus johtuu? Onko tämä joku kumma "cyber-tuote" vai onko asiat noin täällä todellisessakin elämässä?

Itse en näe kovinkaan paljoa tuollaisia kummallisuuksia lähiympäristössäni.

Joka tapauksessa hyvin valitettavaa.

Feministiryhmien ja niitä lammasmaisesti uskovien naisten pyrkimyksestä alistaa ja vähätellä suomalaista miestä, maailman tasa-arvoisimmassa maassa. Tosin miesten tasa-arvoa ei ole enää olemassakaan jos meno jatkuu samanlaisena.

Hm...onko näin? Mitähän tuolle kaikelle voisi tehdä? - Siis olettaen että tämä on todellinen ja suuri ongelma. Pitäisiköhän koulujen ottaa nämä asiat tarkemmin suurennuslasin alle? Onko sinulla jotain ratkaisuja?

Minkälainen tilanne sinulla on itselläsi? Kuinka tyytyväinen olet olemiseesi?

Onko suomi todella ykkösenä maailman tasa-arvoisimpana maana?

Jos ei ykkösenä, niin ei kovin kaukana kärjestä. Ehkä syynä on se, että miehet eivät enää ole tasa-arvoisia?

Lopeta sinäkin miesten , ja tämän ongelman vähättely?

Naisasialiitto Unioni saa syrjiä miehiä, ja harjoittaa vihapuhetta suomalaista miestä kohtaan,

ilman että kukaan siihen puuttuu.

Miten niin että miehet eivät enää ole tasa-arvoisia? Mitä tarkoitat?

Valitettavaa jos tulkitset viestini miesten ja ongelman vähättelyksi. Minulla ei todellakaan ole minkäänlaista mielenkiintoa tai aikomusta sellaiseen, mutta toki sinulla on vapaus tulkita viestit aivan niinkuin haluat.  

Onko pakollinen asevelvollisuus, miesten syrjiminen huoltajuusasioissa tai miesten maksamat miljardien tulonsiirrot mielestäsi ihan pikkujuttuja? Naisilla on jo kaikki mahdolliset oikeudet ja etuudet, ilman mitään vastuita.

Millä tavalla on naisten vika se että vain miehillä on asevelvollisuus?

Onko naiset laatineet sellaiset lait ja miksi miehet eivät asiaa korjaa kun nähdäkseni se on ollut ja on vieläkin aika pitkälle miesten omassa vallassa?

Asevelvollisuudesta, nykyisessä muodossaan, oli päättämässä suuri määrä naisia eduskunnassa.

Sinun mielestäsi asiasta ei kannata edes keskustella?

Kyllä siitä voidaan keskustella ja minun mielestäni voitaisiin hyvinkin laittaa myös naisille asevelvollisuus tai vastaava tai sitten joku muu systeemi, palkka-armeija?

Mutta on kyllä kohtuutonta väittää että pakollinen asevelvollisuus on naisten syytä.

Miesten itsensä kehittämä ja ylläpitämä systeemi ja nyt yhtäkkiä onkin naisten syy. Haloo!

Missä kohtaa sanoin, että se on naisten syytä????????????????????????????????????????

Ketjun nimi on naisten harjoittamasta tyranniasta jne

Toki minä oletan että tässä nyt puhutaan juuri siitä.

Naisten harjoittamasta tyranniasta.

Jahas. Että tämmöinen keskustelija. Olen aina tiennyt että palstalla  on yksinkertaisia ihmisiä,

mutta silti jaksan aina yhä uudestaan yllättyä. Ethän ole lisääntynyt?

Halusit keskustella asevelvollisuudesta ketjussa jossa puhutaan naisten harjoittamasta tyranniasta. Mikä tekee minusta yksinkertaisen?

Olen lisääntynyt. Toinen lapsista on maisteri ja toinen tekee väikkäriä.

Parisuhteissa molemmat.

Ei täysin pieleen mennyt.

Vierailija
153/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä miesten syyllistämistä, äitimyyttiä ja uhriutumista, höystettynä sheimauksilla miehiä kohtaan ja maustettuna telaketjufeministien puheilla sekä iskulauseilla.

Eli tämäkin ketju vain kertoo karua totuuttaan siitä, että palstamammat eivät vaan pysty katsomaan itse sinne peiliin.

Vierailija
154/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut Usa:ssa, niin sinun totuutesi on totuus suomalaisen miehen elämästä?

Miten toi Usa muuten, meinaatko tuovasi sillä jotain lisää keskusteluun?

Jenkeissä kaikki on paremmin, niinhän? =D

Oletko siellä palkintovaimona?

Mikä on palkintovaimo?

En asu enää, olen asunut ja nähnyt että ei suomalainen nainen jää työnteossa jälkeen .

Vierailija
155/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksi nyt jo uusi provo :D

Kyllä minä ymmärrän, että on vaikea uskoa. Vaimon vanhempien ja suvun keskuudessa on totuttu tekemään töitä jo pienestä pitäen ja yhdessä, niin se vain menee.

Alkuun ajattelin :), että kaikissa suomalaisissakin perheissä on näin. Eipä näytä olevan.

Vierailija
156/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se suomalainen nainen pystykään muuta kuin töissä käymään; talot ja pihat on miten sattuu ja sotkuiset, itse pullea kuin kumipallo, ruoka on einestä ja kaikki väsyttää.

Kuules darling, täällä Amerikassa sitä talot ja pihat vasta onkin kuin kierrätyskeskuksia ja ihmiset lihavia. Eikä missään muualla pikaruokaa/eineksiä saa niin monipuolisesti ja helposti kuin täällä. Että huonon vertauksen vetäisit.

Vierailija
157/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se suomalainen nainen pystykään muuta kuin töissä käymään; talot ja pihat on miten sattuu ja sotkuiset, itse pullea kuin kumipallo, ruoka on einestä ja kaikki väsyttää.

Kuules darling, täällä Amerikassa sitä talot ja pihat vasta onkin kuin kierrätyskeskuksia ja ihmiset lihavia. Eikä missään muualla pikaruokaa/eineksiä saa niin monipuolisesti ja helposti kuin täällä. Että huonon vertauksen vetäisit.

Minun vaimoni ei ole amerikkalainen... emmekä asu siellä.

Vierailija
158/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikuppitarinasta tuli mieleen, että luultavasti vaimo on sanonut kahvikupista, muista tiskeistä sen satatuhatta kertaa, muttei ole mennyt perille. Miehen mielestä ei ole kukaan sanonut ikinä mitään ja sit ku toisella menee hermo, niin se tulee ihan puun takaa. Vähän niin kuin ne erot, joista nainen on puhunut esim. kuusi kuukautta.

Refluksilapsitarina oli surullinen. Mies ei ymmärtänyt miten auttaa, joten ei sitten auttanut. Luultavasti koiran kanssa kävi sillai, että mies olisi halunnut että nainen kotosalla ollessaan huolehtii vielä koiran käyttämisenkin, johon taas nainen oli aivan liian väsynyt.

Miehelle olisi ollut silmiä avaavaa huolehtia yksin refluksilapsesta, niin olisi paremmin selvinnyt se työmäärä.

Vierailija
159/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lukemisen jo sen ensimmäisen tarinan jälkeen, kun mies ei maininnut mitään siitä, kuinka hän olisi itse osallistunut refluksi-vauvan hoitoon, äidin taakan pienentämiseen tai tuonut edes rivien välissä ilmi ymmärrystä saatika kunnioitusta vaimon toimista vauvan tähden.

Refluksista kärsivän vauvan hoitamista (ja se aika ennen diagnoosia ja toimivaa ruokavaliota/lääkitystä..) voi olla vaikea ymmärtää ilman omakohtaista kokemusta. Omalla lapsellani oli silent-refluksi. Vauvani ei itkenyt, vaan kirkui kipua. Kyseessä oli vielä isokokoinen ja nopeasti kasvava vauva. Pari kuukautta meni 1,5h pätkissä. Syöttö, sitten vauva pystyasennossa lääkkeen vuoksi, 30-45min unta tai leikkiä ja sitten olikin taas nälkä. 1,5h välein söi niin paljon kuin jaksoi ja kasvoi aivan valtavan nopeasti.

Se aika oli ihan hirvittävän raskasta, eikä omasta miehestäni ollut helpottamaan taakkaa öisin. Kuvittele eläväsi 1,5h pätkissä, nukkuvasi noin tunnin pätkiä viikkokausia.

Parasta lehtijutun miehen tarinassa on se, että mitään erityisempää kiitosta tai tukea ei helly siinäkään vaiheessa, kun vaimo joutuu refluksirumbaan toisenkin lapsen kanssa, rajoittaen rankasti omaa ruokavaliotaan.

Mitään lisätietoja hän ei myöskään anna siitä, miksi esimerkiksi koirasta tuli riitaa.

Minä ihmettelin ihan samaa. Vaimon on pitänyt olla todella väsynyt. Ja vielä toinenkin samanlainen  lapsi. Huomasi kyllä ,että mies ei ollut tajunnut miten raskasta vaimolla on ollut. Itseään vain sääli kun joutui viemään lapsen tarhaan ja tekemään sille ruokaa. Niinhän naisetkin tekee, mutta sehän onkin eri juttu .

Vierailija
160/364 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvikuppitarinasta tuli mieleen, että luultavasti vaimo on sanonut kahvikupista, muista tiskeistä sen satatuhatta kertaa, muttei ole mennyt perille. Miehen mielestä ei ole kukaan sanonut ikinä mitään ja sit ku toisella menee hermo, niin se tulee ihan puun takaa. Vähän niin kuin ne erot, joista nainen on puhunut esim. kuusi kuukautta.

Refluksilapsitarina oli surullinen. Mies ei ymmärtänyt miten auttaa, joten ei sitten auttanut. Luultavasti koiran kanssa kävi sillai, että mies olisi halunnut että nainen kotosalla ollessaan huolehtii vielä koiran käyttämisenkin, johon taas nainen oli aivan liian väsynyt.

Miehelle olisi ollut silmiä avaavaa huolehtia yksin refluksilapsesta, niin olisi paremmin selvinnyt se työmäärä.

Ja näin saatiin taas näppärästi seliteltyä kaikki parhain päin, koska naisissahan ei koskaan voi olla mitään vikaa vaan kyllä kaikki aina pohjimmiltaan on miesten syytä.