Suomalaismiesten karuja tarinoita naisten tyranniasta
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1453526463104.html
Keskustelu suomalaisten naisten miehiä kohtaan kohdistamasta vähättelystä ja tyranniasta jatkuu.
Ihmettelen vain noiden kommenttien jopa aggressiivista , ja edelleenkin miehiä vähättelevää sävyä.
Todistaa edelleenkin siis vähättelyn olevan totisinta totta.
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Voi voi.
Kyllä nyt lassukoita hemmotellaan kun on saatu uusi syy misogynialle.
Miehetkin voisivat katsoa peiliin ja miettiä että miksi se nainen vähättelee. Voisiko olla että miehessä itsessäänkin on jotain vikaa?
Henkinen väkivalta on asia erikseen. Sitä ei pidä kenenkään sietää. Mutta mieslasten narina siitä että kun naiset ei arvosta on ihan typerää.
Mikä ihme siinä on, että se pillukipeys iskee vain jos naisista joku kertoo omakohtaisia negatiivisia kokemuksia? Unionin Facebook sivulla on ihan joka päivä vaikka kuinka paljon negatiivissävytteisiä linkkejä ja juttuja suomalaisista miehistä. Se on oma kansanliikkeensä jos jokin. Viimeksi tänään joku Martta kertomassa miehen väkivaltaisuudesta ja kaksoistandardeista. Ironista.
Kyllä minä aina kiitän miestäni, kun hän tekee jotain kotona. Uskon, että ryhtyy työhön helpommin kun saa kiitosta. Hän myös kiittää minua, kun teen ruokaa jne. Se millä tyylillä kohtelee toista on merkitystä. Jos vaan valittaa ja vaatii, ei ole kohtuullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat alkaneet käyttäytyä samoin kuin miehillä oli tapana menneinä vuosisatoina ja vielä muutama vuosikymmen sitten.
Silloin naisen sana oli puolet miehen sanasta ja mies oli perheen pää. Nainen oli mieheen nähden "se toinen" ja siten vähäpätöisempi.
Naiset ovat nykyään korkeammin koulutettuja, töissäkäyviä ja oikeutensa tiedostavia. Naiset ovat ehkä alkaneet juopua vallasta.
Miesasiamiehet eivät kuitenkaan halua päästä täydelliseen tasa-arvoon, vaan heidän mielestään olisi parempi palata entisaikojen patriarkalismiin.
Feminismiä tarvitaan yhä, koska kaikesta tasa-arvosta huolimatta on edelleen sellaisia epäkohtia, joiden vuoksi naiset ovat miehiin nähden huonommassa asemassa.
Kysyn sinulta, mitä suomalaisella naisella on vielä saavuttamatta tasa-arvossa?
Tähän en saa koskaan vastausta tällä palstalla.
Nykymies on siis syyllinen vuosisatojen takaisiin asioihin?
Millä tapaa sinä olet niistä itse kärsinyt? Miksi vihaat nykypäivän miestä?
Vihaatko myös ruotsalaisia, koska he alistivat vuosisatoja kantasuomalaista väestöä?
Ja samalla logiikalla siis tummat ihmiset saisivat nyt ottaa valkoisen miehen orjakseen,
koska historia.
Et tainnut ymmärtää lainkaan, joten kirjoitit mitä sylki suuhun toi.
Esimerkiksi raskaus ja sen mahdollisuus asettaa naisen edelleen huonompaan asemaan. Nainen on viime kädessä se, joka kantaa vastuun lapsesta. Työelämässä naiset joutuvat taktikoimään että eivät jää tyhjän päälle raskauden sattuessa.
Naisvaltaisilla aloilla palkat ovat edelleen huonommat ja naisten tekemää työtä arvostetaan vähemmän. Esim. hoitoala.
Miksi nykypäivän miestä pitäisi vihata?? Mitään sellaista en kirjoittanut.
Opettele lukemaan, kiitos.
Tuo raskauden tuominen mukaan keskusteluun on mielestäni todella typerää.
Onko se naisten tai miesten vika, että luonto on tehnyt naisen kantamaan lapsen? Se on asia, jolle emme mitään voi ja se tulee hyväksyä näin. Se ei ole asia, josta pitäisi palkinto saada, mutta ei myöskään sellainen, josta tulee rangaista. Normaaliin elämään kuuluva asia.
Varmasti joidenkin naisten kohdalla raskaus on voinut aiheuttaa ongelmia työelämässä, mutta ei todellakaan valtaosalle. Jos näin olisi, aika harva nainen tekisi lapsia. Suurin osa on jäänyt äityislomalla ja palannut sen jälkeen entiseen työhönsä. Muutaman tapauksen perusteella ei pidä lähteä tekemällä tekemään ongelmia. Itse tiedän tapauksen, jossa odottava äiti sai ylennyksen muutama viikko enne äitiyslomalle jäämistään. Työnantaja ilmeisesti halusi varmistaa, että hän palaa äityislomalta takaisin.
Minulle puolestaan tarjottiin äitiyslomani aikana uutta työtä, vaikka siis vanhakin oli odottamassa.
Jos miehet vielä nykyistä enemmän päättävät lähteä hoitoalalle, niin miten luulet sen muuttavan palkkausta? Olen varma, että ei mitenkään. Hoitoalalla palkat tulevat laskemaan aivan kuin monilla muillakin aloilla ja tällä ei ole sukupuolen kanssa mitään tekemistä.
Mikä miehinen ala, siis sellainen, jonka koulutus vastaa hoitoalan koulutusta, on sellainen, jota yleisesti arvostetaan?
Ei helvetti ole tosi että joku on näin ulkona asioista...!
Tosissasiko väität ettei jo pelkkä hedelmällisessä iässä oleminen hankaloittaisi naisen asemaa työmarkkinoilla? Että naisvaltaisten työpaikkojen kannettavaksi ei lankeaisikaan pääosa työntekijöiden vanhemmuuden kustannuksista? Ja ihan sillä perusteella päättelit kun itselläsi ja tiedät yhdellä tuttavallasikin on käynyt flaksi... :D
Selitäpä sitten noin paljon tietävämpänä ja fiksumpana, kuinka on mahdollista, että Suomessa syntyi viime vuonna 57200 lasta?
Itse asiassa ongelma ei ole naisvaltaisilla aloilla, joissa työnantaja kyllä sangen hyvin tietää osan työntekijöistään jäävän jossain vaiheessa äitiyslomalle. Ongelmaa esiintyy lähinnä muilla aloilla, eikä sekään oikeasti ole mikään suuri ongelma, koska puhutaan marginaalitapauksista.
Kaikesta voidaan niin haluttaessa tehdä ongelma, ainakin omassa päässä.
Kelan laskelmien mukaan 3000 €/kk tienaavan naisen äitiyslomalle jääminen maksaa työnantajalle 5000€. Raskausajan poissaoloja on keskimäärin 5 päivää.
Summa on niin pieni, että se ei ole kynnys työnantajille.
Kustannukset nousevat, jos lasketaan mukaan lasten sairastumisesta johtuvat poissaolot, joita on keskimäärin viisi/vuosi. Nämä kustannukset voidaan helposti jakaa kahden vanhemman perheessä molempien vanhempien kesken. Asiahan on sovittavissa perheen sisäisesti.
Ongelmaa voidaan pitää koko elinkeinoelämän mittakaavassa pienehkönä, sillä vain puolet Suomen vauvoista syntyy työssäoleville naisille ja kulut muodostavat työnantajien työvoimakuluista Kelan mukaan 0,1–0,3 prosenttia.
Miksi haluatte vapaaehtoisesti ylläpitää tätä käsitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi.
Miehetkin voisivat katsoa peiliin ja miettiä että miksi se nainen vähättelee. Voisiko olla että miehessä itsessäänkin on jotain vikaa?
Henkinen väkivalta on asia erikseen. Sitä ei pidä kenenkään sietää. Mutta mieslasten narina siitä että kun naiset ei arvosta on ihan typerää.
Mikä ihme siinä on, että se pillukipeys iskee vain jos naisista joku kertoo omakohtaisia negatiivisia kokemuksia? Unionin Facebook sivulla on ihan joka päivä vaikka kuinka paljon negatiivissävytteisiä linkkejä ja juttuja suomalaisista miehistä. Se on oma kansanliikkeensä jos jokin. Viimeksi tänään joku Martta kertomassa miehen väkivaltaisuudesta ja kaksoistandardeista. Ironista.
Miksi ihmeessä piinaat itseäsi roikkumalla Unionin Facebook-sivuilla ihan joka päivä, jos se saa sinut noin pois tolaltasi? Minä en ole koskaan käynyt siellä, ja minä sentään olen nainen (oletan, että sinä et ehkä ole?)
Muuten olen ihmetellyt, miten esimerkiksi palstan ketjuissa kymmenien ja taas kymmenien naisten kertomat omakohtaiset kokemukset ovat vain heidän omia henkilökohtaisia kokemuksiaan, joilla ei ole mitään merkitystä tai todistusvoimaa laajemmin. Sitten kun muutama mies kertoo omista henkilökohtaisista kokemuksistaan, se onkin yhtäkkiä täysin aukoton todiste naisten harjoittamasta tyranniasta. Ei puhettakaan mistään yksittäistapauksista, vaan nyt viimein on saatu julki naisten laajamittainen, systemaattinen terrori miehiä kohtaan. Missä logiikka?
Naisaasi-unioni aktiivisena alapeukuttaa ja ilmottelee asiattomaksi. Naisaasit voivat olla hyvin agressiivisia lepakkofantasioidensa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Naisaasi-unioni aktiivisena alapeukuttaa ja ilmottelee asiattomaksi. Naisaasit voivat olla hyvin agressiivisia lepakkofantasioidensa puolesta.
Näin asiallisesti esiinnyt, ja silti joku alapeukuttelee ja poistattaa viestejäsi. Onpa kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi.
Miksi ihmeessä piinaat itseäsi roikkumalla Unionin Facebook-sivuilla ihan joka päivä, jos se saa sinut noin pois tolaltasi? Minä en ole koskaan käynyt siellä, ja minä sentään olen nainen (oletan, että sinä et ehkä ole?)
Muuten olen ihmetellyt, miten esimerkiksi palstan ketjuissa kymmenien ja taas kymmenien naisten kertomat omakohtaiset kokemukset ovat vain heidän omia henkilökohtaisia kokemuksiaan, joilla ei ole mitään merkitystä tai todistusvoimaa laajemmin. Sitten kun muutama mies kertoo omista henkilökohtaisista kokemuksistaan, se onkin yhtäkkiä täysin aukoton todiste naisten harjoittamasta tyranniasta. Ei puhettakaan mistään yksittäistapauksista, vaan nyt viimein on saatu julki naisten laajamittainen, systemaattinen terrori miehiä kohtaan. Missä logiikka?
Ei saa minua tolaltani, mutta hyvä esimerkki se tässä asiassa on. En ota kantaa itse todistusarvoon vaan siihen kenestä niitä negatiivisia juttuja levitetään ja tosiaan käytännössä ihan joka ikinen päivä. Naisen suorittama väkivalta jää kokonaan käsittelemättä (tässä on se kaksoisstandardi) ja jostain kumman syystä myös se kenellä on tapana ympärileikata hunnutetut naisensa ja missä vaimon fyysinen kuritus on laillista koska uskonto sen sallii. Kuka erottuu 17-kertaisesti raiskaustilastoissa? Tuossa ko. Martan juttu johon on linkki sivuilla: https://blogi.thl.fi/blogi/-/blogs/suomalaisen-naisen-koskemattomuutta-…
Naisasialiitto Unionin tapa suhtautua suomalaisiin naisiin on yksiselitteisen suojeleva. Sitä en ymmärrä.
"koska naisia on vuosisatojen ajan pidetty heikompana ja heillä ei ole ollut muuta arvoa kuin synnytyskone niin nyt taitaa olla aika kääntää toisinpäin?"
Miten te feministit kehtaatte olla näin tyhmää väkeä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä kummasta tämä miesten ja naisten välinen eripuraisuus johtuu? Onko tämä joku kumma "cyber-tuote" vai onko asiat noin täällä todellisessakin elämässä?
Itse en näe kovinkaan paljoa tuollaisia kummallisuuksia lähiympäristössäni.
Joka tapauksessa hyvin valitettavaa.
Tosielämässä ei ole. Ihmiset ei lokeroi sukupuolen tai rodun perustella toista ihmistä.
Tämä on tätä av kuraa
Jättäkää taaksenne aktiivisesti markkinoitu miesviha, toive nähdä mies ja patriarkaatti syntipukkina, ja haave miesten orjuuttamisesta. Torjukaa feministit.
Ai hyvänen aika. Tämä yksi miesasiamies täällä ihan keskenään vaahtoaa Naisasialiitto Unionin Facebook-sivuista, joita päivittäin silmä kovana tavaa, ja nostaa jutuilla verenpainettaan vaarallisiin lukemiin. KUKAAN muu ei välitä tuon taivaallista koko Unionista paitsi tämä yksi kooho, joka tuntuu käyttävän kaiken aikansa ja tarmonsa tähän netissä vouhottmiseen.
Surullista.
Heh, yli 230 viestiä eikä yhdessäkään alkuperäisen otsikon haluamasta asiaa. Yllättäen samaa vanhaa naisten lässytystä.
Hommatkaa elämä.
Vierailija kirjoitti:
Ai hyvänen aika. Tämä yksi miesasiamies täällä ihan keskenään vaahtoaa Naisasialiitto Unionin Facebook-sivuista, joita päivittäin silmä kovana tavaa, ja nostaa jutuilla verenpainettaan vaarallisiin lukemiin. KUKAAN muu ei välitä tuon taivaallista koko Unionista paitsi tämä yksi kooho, joka tuntuu käyttävän kaiken aikansa ja tarmonsa tähän netissä vouhottmiseen.
Surullista.
No ole sitten huolissasi, että THL kutsuu suomalaisia miehiä mörökölleiksi. "Kovaa ääntä naisten oikeuksien puolesta pitävät mörököllit onnistuvat vain vaivoin peittämään todelliset rasistiset vaikuttimensa."
Suomalainen mies taas esiintyy epäedullisessa valossa. Comedy gold.
"Helsingin poliisin väitteet ulkomaalaisten tekemästä ahdistelusta saavat tukea poliisiammattikorkeakoulun tutkijalta. Pirjo Jukaraisen mukaan naisten ahdistelu isolla joukolla on uusi ilmiö."
Feministitaistelijoiden halu tehdä miehistä orjia "kun naiset olivat synnytyskoneina vuosisatoja" on yksiselitteistä ihmisvihan lietsontaa. Ja milloin joku feministi on puhunut tai ajatellut miehistä positiivisesti? Feministit pakottavat miehiä hyväksymään feministiset näkemykset naisesta ja naisen asemasta.
Ei tarvinnu kun ensimmäinen sivu lukea vastauksia, niin huomasi ongelman olevan todellinen.
Mun mielestä kaikkien niitten naisten pitäisi jättää miehensä jotka jatkuvasti joutuvat vähättelemään miehiään. En nimittäin usko, että vähättelyn tarve syntyy tyhjästä (joissakin tapauksissa ehkä, mutta harvemmin). Sano EI mieslapsille! Ikuinen sinkkuuskin on parempi kuin sietää vastuuntunnotonta mieslasta.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi.
Naisetkin voisivat katsoa peiliin ja miettiä että miksi se mies vähättelee. Voisiko olla että naisessa itsessäänkin on jotain vikaa?
Henkinen väkivalta on asia erikseen. Sitä ei pidä kenenkään sietää. Mutta naislasten narina siitä että kun miehet ei arvosta on ihan typerää.
M35 kirjoitti:
Kamalaa ininää miesten suusta.Aina välillä törmää näihin lassukoihin jotka saavat nyrkkiä ja henkistä pahoinpitelyä vuorotellelen.Jos nainen laittaa sun kivekset anopin yöpöydälle ja pyyhkii sulla lattiaa, niin se ei todellakaan ole naisen vika.Pitää olla munaa laittaa muija ojennukseen, tai lähteä itse nostelemaan hommasta.Lassukalle kun on vaan uskoteltu, ettei niin hyvää naista tulisi koskaan saamaan.Sinä lassukka olet oman onnesi seppä!
Lassukan huutelija on taas ottanut välillä miehen roolin täällä. Välillä on olevinaan joku johtajatason alfauros, hra 47 ja nyt on taas joku m35. Samaa lassukka-länkytystä kuitenkin.
......