Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi v! NOSTETAAN SITTEN YLÄASTEEN TASOJA

Vierailija
24.01.2016 |

Luin tota lapsenne ka ja kuinka paljon opiskelee ja voi v!ttu kun ihmiset on tyhmiä! Siis siellä ehdotettiin tasojen nostamista ja joku oli vielä ehdottanut jonkun vtun "laitetaan opiskelijat parremmusjärjestykseen" taulun, niin mitä vttua? Ei kaikista opiskelijoista ole tulossa mitää akateemisia eikä kaikkia kiinosta käyttää vain perslihaksia. Yläaste ja lukio on liian vaikeita! Niitä pitäisi juuri helpontaa missä nämä mammat asuvat?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina sanonut, että persuille korkeakoulutus tarkoittaa peruskoulun yläkoulua. Kaikki sen jälkeen on turhaa hienostelua, sillä lukemaan ja laskemaan opetellaan jo alaluokilla.

Elämäm koulussa sitä opitaan oikeaa elämää ja tarvittavia taitoja kanta pään kautta!!!!11

Vierailija
22/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yläastetta vielä tosta helpotettais niin eihän sitä ois järkeä käydä ollenkaan. Vitoset saa helpolla kaikista aineista kunhan sinne kouluun ilmestyy ja istuu tunneilla, ei pahemmin tarvi tehdä mitään kotona tai koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulua on jo nyt jouduttu helpottamaan aika paljon. Yksi eläkkeelle jäävä opettaja kommentoi, että nykyään lapset eivät enää pääsisi läpi vaikkapa 90-luvun kokeista!

Peruskoulusta pääsee nyt läpi aivan olemattoman vähäisillä tiedoilla. Valitettavasti! Osalla nuorista on niin huonot taidot, ettei niillä selviä ammattikoulusta tai työeälämästä.

Vierailija
24/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on siitä mielenkiintoinen maa, että täällä tarvitaan erikseen lupa yksityisen koulun pitämiseen. Sitä lupaa ei yleensä myönnetä, koska katsotaan, että hyvä yksityinen koulu eriarvoistaa lapsia ja nuoria. Ei haluta, että edes rahalla saa kunnon opetusta ja oppii oman tasonsa mukaisesti eli enemmän kuin kirjoittamaan nimensä. Muutama vanha yksityinen koulu meillä on, mutta vähän väliä nekin halutaan kunnallistaa ja tasapäistää, jotta kukaan ei erehdysessäkään voisi opiskella rauhassa.

Ei se näin mene. Yksityisen koulun saa perustaa ilman mitään lupia, jos rahaa riittää. Jos sen sijaan haluaa valtionosuudet oppilaiden mukaan, pitää hakea peruskoulua korvaavan koulun status, ja näissä ollaan tiukkoja. Suomessa on muutamia kymmeniä yksityisiä kouluja. Lähinnä Helsingin yhteiskoulut, kristillisiä kouluja ja Steiner-kouluja. Aidosti yksityisiä eli maksullisia kouluja ei ole toisin kuin maailmalla. Mitään estettä niiden perustamiseen ei kuitenkaan olisi, kuin tietysti se taloudellinen riski.

Vierailija
25/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on peruskoulu kaukana takana. Joskus olen nähnyt painajaisia että olen joutunut takaisin kouluun. Hyi helvetti.

Vierailija
26/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen pääsee läpi, jos osaa kirjoittaa koepaperiin nimensä ja käy edes joskus tunnilla. Töissä olen ko laitoksessa ja kyllä siellä kaikkemme tehdään, että näistä toivottomista tolloista päästään eroon.

Vierailija
27/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap nyt valitsit ihan väärän paikan avautua ja varmaan huomasit alapeukutkin? tää palsta on hylkiöiden ja muka viisaiden akateemisten paikka, pieni vähemmistö normaaleja ihmisiä.. ja keskustelut on sen mukaisia. Olen samaa mieltä ettei mitään ylä-asteen tasoa kannata nostaa, ei tästä ole kuin alle 10v kun itse olin ylä-asteella ja se oli jo silloin hirveetä.. Pitäää muistaa että ylä-asteikäisillä pitää olla muutakin elämää kuin opiskelu! kaverit+ harrastukset on tossa iässä ne tärkeimmät mutta sitähän ei tämän palstan hylkiöt ja nörtit akateemiset ymmärrä

Vierailija
28/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi suomentaa aloitus. Ainoa mistä sain kiinni oli muutama kirosana. Mikä siis oli asian ydin pähkinänkuoressa?

Että koulut pitäisi helpoittaa -ap

Ja että äidinkieli on vaikeaa.

Ohis

Vierailija
29/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap nyt valitsit ihan väärän paikan avautua ja varmaan huomasit alapeukutkin? tää palsta on hylkiöiden ja muka viisaiden akateemisten paikka, pieni vähemmistö normaaleja ihmisiä.. ja keskustelut on sen mukaisia. Olen samaa mieltä ettei mitään ylä-asteen tasoa kannata nostaa, ei tästä ole kuin alle 10v kun itse olin ylä-asteella ja se oli jo silloin hirveetä.. Pitäää muistaa että ylä-asteikäisillä pitää olla muutakin elämää kuin opiskelu! kaverit+ harrastukset on tossa iässä ne tärkeimmät mutta sitähän ei tämän palstan hylkiöt ja nörtit akateemiset ymmärrä

Vihdoin joku viisas! -ap

Vierailija
30/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en koskaan lukenut kokeisiin ja aika meni lähinnä harrastuksissa ja kavereiden luona, mutta silti perushyvällä käytöksellä ja tavallisella maalaisjärjellä sain enimmäkseen kaseja ja ysejä :D Miksi aina luullaan, että hyvät numerot = ei sosiaalista elämää eikä muita harrastuksia kuin opiskelu? Ei se oikeasti vaadi mitään älyttömiä ponnistuksia, että yläkoulussa selviää hyvin arvosanoin.

Vierailija
31/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko on laskea yläaste ja lukio päiväkotitasolle että islamistitkin pysyvät mukana.

Veikkaan, että tasokurssit tulevat takaisin juuri tuon takia.

Sanoin että EI keskusteluja pakolaisista ja piste!

Sinähän et sitä määrää keskustellaanko pakoloisista vai ei!

Vierailija
32/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläaste kirjoitetaan yhteen ilman väliviivaa.

Tyttäreni, jolla oli myös koko yläasteen ka yli ysin, ehti harrastaa ja tavata kavereita mielinmäärin. Kun seurasi ja osallistui tunnilla, niin kotona ei enää tarvinnut päntätä. Läksyt toki teki silloin kun niitä tuli. Tosiaan, kokeisiin ei lukenut läheskään joka kerta. Ja kun luki, niin maksimissaan tunnin.

Tyttö on nyt lukiossa, ja kotiutuu vasta n. 18.30, koska matkat on pitkät. Silti ehtii harrastaa ja tavata kavereita. Seurusteleekin. Vaikka nappailee hyviä numeroita koulussa.

Mutta kyllä nuori pitäisi opettaa siihen, että koulu tulee ennen kaikkea muuta. Tarvitsee teini muutakin kuin sen opiskelun, mutta koulu tulee hoitaa hyvin.

Vierailija
33/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkouluun enemmän ja vaativampaa luonnontiedettä ja matematiikkaa. Lisää kieliä ja vaativammin. Koulu on opiskelijan työ.

Kyllä sitä ehtii sitten seuraavat 50 vuotta persettä levittää kavereiden kanssa Mäkkärissä ja harrastaa mitä huvittaa, kun on koulutuksen avulla hoitanut ensin itselle duunin.

Vierailija
34/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasokurssit poistettiin koska alimmalle suppealle kurssille (=tyhmien kurssille ) alkoi kasaantua liikaa ruumiillista työtä suorittavien luokkien miespuolisia jälkeläisiä.

Näin vasemmistoliitto tms päästi tasapuolisesti häiriköt kaikkiin ryhmiin.

Vierailija
35/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ljhöojh kirjoitti:

Tasokurssit poistettiin koska alimmalle suppealle kurssille (=tyhmien kurssille ) alkoi kasaantua liikaa ruumiillista työtä suorittavien luokkien miespuolisia jälkeläisiä.

Näin vasemmistoliitto tms päästi tasapuolisesti häiriköt kaikkiin ryhmiin.

Onneksi et antanut faktojen ja lähteiden pilata hyvää juttua.

Vierailija
36/36 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kiellät maahanmuuttajista puhumisen, kun se nyt on aika oleellinen asia monissa kouluissa? Ja vaikuttaa. Lasteni luokilla ala-asteella 40-60% maahanmuuttajataustaisia, arvaapa, kenen kanssa sen open aika menee? 8-10 kantasuomalaista, tekevät hommat lähinnä itsenäisesti tai vanhempien avustuksella siinä tapauksessa, että tarvitsevat apua.

Ei tosiasioita voi kieltää sen vuoksi, että ne eivät kosketa vaikkapa sinua. Ja ei, en ole rasisti. Noi lapset on lähes kaikki ihan mukavia, mutta erityistä tukea tarvitsevia on yksinkertaisesti liikaa yhdelle opettajalle. Tai edes opelle ja apuopelle.