Sikaflunssaa taas suomessa,ihmisiä sairaanhoidossa ja kuollut!Tarjotaanko rokotuksia?
Eipä ole ainakaan minulle tarjottu,rahat loppu vai eikö ollutkaan niin vakavaa?
Kommentit (38)
Ei minulle ole ainakaan neuvolassa tarjottu.Silloin 6 vuotta sitten se oli niin vakavaa niin vakavaa..tuntuu vähän oudolta!
Viranomaiset ovat toitottaneet syksystä alkaen, että rokotteita tarjolla joka terveyskeskuksessa ja lääkäriasemalla, menkää ihmiset rokotuttamaan itsenne, sillä tänä talvena kiertävä sikainfluenssa on vaarallinen.
Mutta jos ap elää yksinään keskellä metsää kivenkolossa, sinne ei varmaan ole tieto kantautunut.
Ei kannata hysteerisyyksiin mennä. Pelottelua vaan, että saisivat ihmiset ottamaan rokotuksia. Kummasti tosi moni influenssarokotuksen ottanut sen sairastavat, mutta jotka eivät ota eivät sairastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset ovat toitottaneet syksystä alkaen, että rokotteita tarjolla joka terveyskeskuksessa ja lääkäriasemalla, menkää ihmiset rokotuttamaan itsenne, sillä tänä talvena kiertävä sikainfluenssa on vaarallinen.
Mutta jos ap elää yksinään keskellä metsää kivenkolossa, sinne ei varmaan ole tieto kantautunut.
No en ole varmastikkaan samanlainen viranomaisten kanssa jatkuvasti kanssakäymisissä oleva sosiaalipummi rikollinen kuin sinä mutta olen tässä nyt kuitenkin kerran kk käynyt neuvolassa eikä ole kyllä ollut mitään puhetta..
Kai ne rokotuttaa hesalaiset ja muuta suomea ei tarvita.
Syyskuun lopulta alkaen on ollut juttuja lehdissä, radiossa, teeveessä ja netissä otsikolla: menkää hyvät ihmiset ottamaan influenssarokotus. Joka terveyskeskuksen sivuilla on sama kehotus ja ilmoitustauluilla tiedotteet. Edes sokeat ja kuurot eivät ole mitenkään voineet välttyä tältä infokampanjalta.
Mutta jos on tarpeeksi uuno eikä seuraa ensimmäistäkään tiedotusvälinettä, niin rokottajan pitäisi varmaan tulla kotiovelle kolkuttamaan ja tarjoamaan se rokote hopeatarjottimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole varmastikkaan samanlainen viranomaisten kanssa jatkuvasti kanssakäymisissä oleva sosiaalipummi rikollinen kuin sinä mutta olen tässä nyt kuitenkin kerran kk käynyt neuvolassa eikä ole kyllä ollut mitään puhetta..
Ilmeisesti et myöskään ole tekemisissä uutisten kanssa. Etkä myöskään osaa ottaa asioista ihan itse selvää.
Meillä työnantaja tarjosi flunssapiikin joka antaa suojaa myös sikainfluenssaa vastaan. Sai ottaa jos halusi, ei ollut pakko. Minä otin koska mulla on hyviä kokemuksia influenssapiikistä. Niinä kuutena vuotena kun oon sen ottanut, en oo influenssaan sairastunut ja nuhakuumeetkin on pysyneet poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hysteerisyyksiin mennä. Pelottelua vaan, että saisivat ihmiset ottamaan rokotuksia. Kummasti tosi moni influenssarokotuksen ottanut sen sairastavat, mutta jotka eivät ota eivät sairastakaan.
tilastofaktaa tuosta tiedosta on varmasti jossain eli lähde kiitos!
Kausi-influenssarokote sisältää myös sikainfluenssan. Näin on ollut jo vuoden 2010 epidemiasta lähtien ja tulee olemaan niin kauan kuin H1N1-kanta aiheuttaa pandemioita. Influenssarokotus ei kuulu kansalliseen rokotusohjelmaan, jonka vuoksi rokote on hankittava omakustanteisesti ellet kuulu riskiryhmään, ole riskiryhmään kuuluva välitön läheinen tai terveydenhuoltoalan ammattilainen.
Kyllä meilläpäin on mainostettu rokotuksia niin töissä, lehdissä kuin netissäkin, ja me haimme koko perheelle. Emmekä asu pääkaupunkiseudulla. Selväksi tuli myös etukäteen, että ärhäkkää sikainfluenssakautta odotellaan, ja rokotusta suositellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et myöskään ole tekemisissä uutisten kanssa. Etkä myöskään osaa ottaa asioista ihan itse selvää.
No mä maksan veroja siksi että olettaisin että nauvolassa tästä asiasta jotain puhuttaisiin!
Kun nyt vertaan kuuden vuoden takaiseen hössötykseen!!! niin eipä sellaista ole ollut näkyvillä vai mitä?
Sitä toitotettiin joka tuutista ja jatkuvasti.
Nyt uutisissa kevyesti kerrotaan kerran että muutama kuollut ja kymmeniä sairaalahoidossa.
On tämä hiukan eritavalla kerrottu kuin vuosia sitten kun asiasta oli ihan hirvittävä kohu!
Ei minulle todella ole neuvolassa edes piikkiä tarjottu,täytyy itse kysyä asiaa kun seuraavalla kerralla menee.
Eikä tämä todellakaan ole asia josta itse otetaan selvää jos tilanne on vakava vai mitä?Siksi meillä on media tiedotusvälineet!
Vähätelläänkö nyt vai liioteltiinko 6 vuotta sitten???
Ei suomessa kukaan ole vielä kuollut. Nuo tapaukset olivat venäjällä.
Kyllä siitä taudista selviää.
Riskiryhmään kuuluu heikkokuntoiset ja pikkulapset. Heille se on vakavampi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä maksan veroja siksi että olettaisin että nauvolassa tästä asiasta jotain puhuttaisiin!
Kun nyt vertaan kuuden vuoden takaiseen hössötykseen!!! niin eipä sellaista ole ollut näkyvillä vai mitä?
Sitä toitotettiin joka tuutista ja jatkuvasti.
Nyt uutisissa kevyesti kerrotaan kerran että muutama kuollut ja kymmeniä sairaalahoidossa.
On tämä hiukan eritavalla kerrottu kuin vuosia sitten kun asiasta oli ihan hirvittävä kohu!
Ei minulle todella ole neuvolassa edes piikkiä tarjottu,täytyy itse kysyä asiaa kun seuraavalla kerralla menee.
Eikä tämä todellakaan ole asia josta itse otetaan selvää jos tilanne on vakava vai mitä?Siksi meillä on media tiedotusvälineet!
Vähätelläänkö nyt vai liioteltiinko 6 vuotta sitten???
No media on tiedottanut tiedottamasta päästyään nyt neljä kuukautta. Mutta eipä se auta, jos ei niitä tiedotusvälineitä seuraa. Ei se lehden toimittaja tai telkan uutistenlukija ehdi kotikäyntejä tehdä ja informoida joka iikkaa erikseen...
Johan se todettiin jo talvalliseksi influensaksi. Eikä kyllä suomessa kukaan ole kuollut siihen. Alkaa mennä hysteeriseksi.
Täällä taas keskustellaan asiasta josta ei kunnolla edes mitään tiedetä. Tai on luettu uutisia viimeksi viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa kukaan ole vielä kuollut. Nuo tapaukset olivat venäjällä.
Kyllä siitä taudista selviää.
Riskiryhmään kuuluu heikkokuntoiset ja pikkulapset. Heille se on vakavampi juttu.
Suomessa on tänä talvena tähän mennessä kuollut kolme ihmistä sikainfluenssaan ja kymmeniä sairastunut niin vakavasti, että ovat joutuneet sairaalaan. Tehohoidossa on perusterveitä ihmisiä, jotka eivät ole mitenkään raihnaita ja joilla ei ennestään sairauksia.
Tästä on uutisoitu hyvin laajasti joka mediassa, vaikkapa alla Varsinais-Suomen tilanteesta. Myöhemmin on yksi kuollut Pohjois-Karjalassa. Hyksin syöpäosasto jouduttiin sulkemaan sikainfluenssan vuoksi.
http://yle.fi/uutiset/tyksin_infektiolaakari_influenssatilanne_huolestu…
Thl:n bisneksiä, viimeksi meni vähän pieleen, joten ei nyt niin isoa älämölöä uskalleta pitää. Hölmöimmät kuitenkin aina menevät ja ottavat tämänkin rokotteen.
Kyllä tarjotaan. On tarjottu usean kuukauden ajan. Keneltä tämmöinen asia on voinut mennä ohi?
Eikös niitä ollut tarjolla?