Minkälaisilla kasvonpiirteillä säilyy nuoren näköisenä pidempään?
Saa linkata julkkiskuviakin hyvin säilyneistä julkkiksista.
Kommentit (80)
Täällä jo mainitut paksu rasvoittuva iho ja pyöreähköt kasvot. Lisäksi yksi nuorentava asia on paksu muhkea tukka.
Pyöreähköt posket, pyöreäpäinen nenä matalahkolla nenänvarrella. Pulleahkot huulet.
Yleisesti katsoa painon vakiintuminen, jojoilun välttäminen, rasvainen iho hyötyy ja taas kuiva iho kärsii ikääntymiseen liittyen.
Samoin ihan elintavat vaikuttaa suurelta määrin liikunta, tupakoimattomuus, riittävä uni ja lepo sekä monipuolinen ruokailu.
Nojoo, nää ei niin ole kasvonpiirteitä.
Meidän suku pysyy geneettisesti ikäluokkansa nuorempana. En tiedä sitten.. mitenkään suuret silmät meillä ei ole. Korkeat poskipäät on ja tummat selkeät kasvojen värit: jos joku tietää värianalyysistä syksyn.
Pyöreät, pehmeät kasvonpiirteet, nöpönenä ainakin. Tietysti myös rypyttömyys auttaa. Itse olen 32 ja välillä on luultu reilu kymmenenkin vuotta nuoremmaksi, kun en meikkaa ja on aika lapsenpyöreät kasvot pienellä pystynenällä + pituutta 155cm. Omat piirteeni eivät silti ole millään lailla kauniit, ainoastaan nuoren näköiset joten ei tästä hirveästi iloa ole. Mieluummin olisin ns. teräväpiirteisempi ja kaunis, vaikka näyttäisinkin ikäistäni vanhemmalta. :)
Hyvillä geeneillä säilyy. Toinen toki on ympäristö, syötkö hyvin, juotko tarpeeksi vettä, liikutko tarpeeksi, nukutko yms.
Itse valitettavasti olen näyttänyt pitkään ikäistäni vanhemmalta ja nyt olen viimein näyttämään ikäiseltäni (olen näyttänyt noin 30-vuotiaalta viimeiset kymmenen vuotta) joten ehkä olen väärä ihminen puhumaan mitään siitä, että millä piirteillä/tavoilla näyttää nuorelta.
Ei ns. babyface välttämättä näytä enää keski-ikäisenä ikäistään nuoremmalta (näyttääkö vaikka Leonardo di Caprio, ei näytä). Jotkut ovat vain saaneet sellaiset geenit, että ikääntyminen alkaa näkyä tavallista myöhemmin. Vaikuttavat paljon enemmän kuin tietty kasvojen muoto.
No nuoren näköiset kasvot ei ole sama kuin kauniit kasvot.
Mitenkäs nyt voi keskustella tämmöisistä kun tuossa vajaa viikko sitten joku etsi lapsenkasvoisia aikuisia naisia niin se haukuttiin pedariksi? Eli siis lapsenkasvoinen nainen näyttää nuorelta, mutta kukaan ei saisi seurustella kun olisi pedari vauvalaisten logiikalla. Päättäkää jo mitä mieltä olette!
Itse olen esimerkki siitä, kun on vanhentavat piirteet. Usein luullaan vanhemmaksi, vaikka olen parikymppinen
-kapea naama, pitkä ja puikula.
-suurehko nenä ja kapeat huulet
-hennot hiukset
-tarkat, vahvat piirteet naamassa, lapsen pyöreyttä ei kasvoissa ole ollut juuri kuin ihan lapsena.
-kalpeus. Aurinkoa ottamalla senkun palan ja vanhenen lisää. Ja kalpeana näkyy rypyt vielä paremmin 😅
Toki sitten on myös nuorentavia:
-ei-raskaat luomet, melko avarat
-paksu kasvojen iho, suuret ihohuokoset ja rasvoittuva, akneen taipuvainen (ei rypisty tai kuivu hevillä)
Kasvonpiirteet kuten korkeat poskipäät saattavat saada henkilön näyttämään hiukan nuoremmalta - kaukaa. Juonteet ja muut ikääntymiset merkit kuitenkin paljastavat tarkemmin katsottuna.
Henk.koht. en ole ikinä törmännyt ihmiseen joka todella näyttäisi kymmenen vuotta ikäistään nuoremmalta.
Jokainen rupsahtaa joskus. Joku jo 30-vuotiaana, joku onnekas vasta 70-vuotiaana. Omaa äitiäni luultiin aina siskokseni, vaikka on kuitenkin 21-vuotta vanhempi kuin minä. Varmaan paksu, rasvainen iho suojannut. Aurinkokaan ei ole paljon tuhoja tehnyt, kun iho ruskettuu helposti eikä pala.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen esimerkki siitä, kun on vanhentavat piirteet. Usein luullaan vanhemmaksi, vaikka olen parikymppinen
-kapea naama, pitkä ja puikula.
-suurehko nenä ja kapeat huulet
-hennot hiukset
-tarkat, vahvat piirteet naamassa, lapsen pyöreyttä ei kasvoissa ole ollut juuri kuin ihan lapsena.
-kalpeus. Aurinkoa ottamalla senkun palan ja vanhenen lisää. Ja kalpeana näkyy rypyt vielä paremmin 😅Toki sitten on myös nuorentavia:
-ei-raskaat luomet, melko avarat
-paksu kasvojen iho, suuret ihohuokoset ja rasvoittuva, akneen taipuvainen (ei rypisty tai kuivu hevillä)
Mulla monia samoja piirteitä kuten pitkä naama ja kalpeus. Lisäksi vielä pienehköt silmät ja raskaat luomet, prkl.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos on pulleat/pyöreät kasvot ja nykerönenä niin silloin. Toki elintavat vaikuttaa. Raamikkaat ja terävänenät yms näyttää vanhemmilta.
Eikö näillä nimenomaan ala naama helpommin roikkumaan ja mössöönny iän myötä?
Teräväpiirteisillä säilyy piirteet vanhanakin, jos ei liho hirveästi.
Nykerönenät ja pyöreäposket on nuorena söpöjä, mutta kauniilla mummoilla on useimmiten pitkät terävät nenät, selkeät poskipäät ja leukapielet.
Vierailija kirjoitti:
Läskittömillä. Älä liho, juo alkoholia, äläkä polta tupakkaa. Solariumkin on huono iholle.
No on kyllä just päinvastoin tuo. Rasvattomat kasvot nimenomaan näyttävät luisevilta ja vanhoilta, kun nahka pingottuu kasvoluuston päälle. Rasva kasvojen ihon alla saa kasvot näyttämään nuoren kimmoisilta ja pyöreiltä. Tämän takiahan vanhemmille ihmisille tehdään kasvonkohotuksia täyteaineilla ja jopa rasvansiirroilla, kun kasvoista on iän myötä hävinnyt fyllinkiä.
https://consumer.healthday.com/b-2-1-fat-loss-in-face-does-contribute-t…
Eli nuorekkaana pysyy pisimpään pyöreät kasvonpiirteet, ja sellainen jolla on sopivasti rasvaa kasvoissa. Mutta ei tietenkään liikaa, jos alkaa olla jo rankasti lihava niin sekin vanhentaa.
Terve ja hyvinvoiva on nuorekas, piirteistä viis.
Vierailija kirjoitti:
Pyöreähköt posket, pyöreäpäinen nenä matalahkolla nenänvarrella. Pulleahkot huulet.
Linkkaa joku 50-60+ nainen noilla piirteillä, joka näyttää edelleen hyvältä.
Pulleahkoista huulista olen kyllä samaa mieltä.
Rasvoittuva iho pysyy nuorekkaampana pitempään. Tämä lohduttaa itseäni vähän, kun olen koko ikäni harmitellut jatkuvia mustapäitä ja suurentuneita ihohuokosia, joista en koskaan ole päässyt eroon. Mutta eipä ole naamassa rypyn ryppyä ja yhä on yhtä kimmoisa iho kuin aina. Nyt olen täyttämässä kohta 30v ja minua luullaan edelleen usein jopa kymmenen vuotta nuoremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kasvonpiirteet kuten korkeat poskipäät saattavat saada henkilön näyttämään hiukan nuoremmalta - kaukaa. Juonteet ja muut ikääntymiset merkit kuitenkin paljastavat tarkemmin katsottuna.
Henk.koht. en ole ikinä törmännyt ihmiseen joka todella näyttäisi kymmenen vuotta ikäistään nuoremmalta.
Minä taas olen törmännyt monestikin. Omaa isääni luullaan yleensä aina paljon nuoremmaksi kuin on, on nyt 56v ja vasta viime aikoina alkanut ilmestyä ensimmäiset selvät rypyt. Terveet elämäntavat tekee, raittius ja tupakoimattomuus ennen kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Rasvoittuva iho pysyy nuorekkaampana pitempään. Tämä lohduttaa itseäni vähän, kun olen koko ikäni harmitellut jatkuvia mustapäitä ja suurentuneita ihohuokosia, joista en koskaan ole päässyt eroon. Mutta eipä ole naamassa rypyn ryppyä ja yhä on yhtä kimmoisa iho kuin aina. Nyt olen täyttämässä kohta 30v ja minua luullaan edelleen usein jopa kymmenen vuotta nuoremmaksi.
Ei hitto, taas yksi nuori ihminen vastaamassa :D
Tuossa näytti olevan edellä myös 32v ja parikymppinen kertomassa itsestään, vaikka ketjusta voisi olettaa, että tarkoitettaisiin _vanhoja_ ihmisiä jotka ovat pysyneet nuoren näköisinä.
Siinähän ei ole mitään ihmeellistä, että nuori ihminen näyttää nuorelta!
Minäkin olen 29v eikä ole ryppyjä, mitä ihmettä.
Ei myöskään ikäisilläni kavereilla tai 5-6 vuotta vanhemmillakaan kavereilla….
Ja iho on kimmoisa, kuten tämän ikäisillä ihmisillä yleensäkin.
Ei tämän ikäisillä pidäkään vielä olla mitään ryppyjä :D Puhut itsestäsi kuin olisit 20 vuotta ikääsi vanhempi.
Michael J. Fox