Itkettää... Mies on taas valehdellut. :(
todella paha olo, kun sain taas mieheni kiinni valehtelemisesta. Asia on sinänsä pieni, mutta jatkuva valehtelu tuntuu hirveältä. Mies on monta vuotta sitten luvannut lopettaa tupakoinnin, koska en halunnut muuttaa tupakoitsijan kanssa saman katon alle. Oikeasti hän ei ole lopettanut ikinä. Piti vain fiksuna ajatuksena valehdella minulle, että on lopettanut. Kun totuus selvisi, olin raskaana ja raskaus oli niin vaikea, etten jaksanut keskittyä parisuhdeongelmiin, vaan annoin valheen anteeksi, vaikka se satuttikin pahasti.
Nyt ukko on melkein vuoden päivät pistellyt menemään nikotiinivalmisteita (joita minä olen vähistä rahoistani hänelle ostellut, ukon rahat kun ovat jatkuvasti loppu, nyt ymmärrän syynkin) ja sanonut, että polttaa enää töissä ja korkeintaan tupakan päivässä. Yleensä ei kuulemma niinkään usein.
Valheesta mies jäi tänään kiinni, kun katsoin pöydällä ollutta esson luottokorttilaskua. Aioin kiikuttaa sen paperinkeräykseen ja tutkin, onko siinä mitään tärkeää. Huomasin, että Essolta oli ostettu 12 kertaa joku " muu osto" , jonka hinta oli aina sama. Tajusin saman tien, mistä on kyse, ja äsken mies tunnusti, kun hänelle soitin.
En tajua, mitä tekisin. Olen ensimmäisestä sovusta lähtien tolkuttanut, että minulle on tärkeintä, etä hän puhuu totta. Tupakoinnin määrä on sivuseikka. Mutta mies ei näköjään kykene kertomaan totuutta, vaan mieluummin valehtelee. Tekisi mieleni kerätä tavarat ja jättää koko ukko, mutta kun tuo 2-vuotias lapsi kuitenkin välittää isästään.
Itkettää tosissaan. Kaiken piti olla niin hyvin. Olemme etsineet omakotitaloa ja adoptioneuvonnankin piti kohta alkaa. Miksi ihmeessä tuo ukko ei osaa puhua totta? :(
Kommentit (44)
siitä täytyy kyllä nostaa hattua ap:lle, että tämä on aika kärsivällisesti jaksanut vastailla näihin vähemmän mairitteleviin kommentteihin.
Mutta onko sekään oikein, että joudun kärsimään siitä, että mieheni jatkuvasti satuttaa minua valehtelemalla? Vaikka olen sanonut, että valehtelu on asia, jota en koskaan voi hyväksyä. Rikkoutuu suhde näinkin.
eli siis onko parempi häipyä jo nyt vai antaa suhteemme pilaantua yhdessä elämällä? Kärsii lapsi siitäkin, että elää perheessä, jossa vanhemmat eivät enää rakasta toisiaan. Nimittäin tiedän, että rakkaus ei enää kovin pitkälle riitä, ellei valehtelu lopu.
ap
ketjun alussa, että koskakohan jengi tajuaa, että ketjun pointti ei ole rööki vaan valehtelu. No, ei oo vieläkään menny jakeluun.
Itselläni ja ukollani on molemmilla ollut eksät, joiden elämäntapoihin kuului valehtelu. Jälkeenpäin ajatellen, nämä ihmiset tuntuivat ajattelevan, että jokainen tilaisuus, missä on valehdellut, olisi mennyt jotenkin hukkaan totuuden kertomalla. Ja luonnollisesti sellaisistakin asioista valehdeltiin, joilla ei ollut mitään merkitystä. Esimerkiksi kun kysyin kerran jannulta, minkälainen yo-todistus hällä oli, niin vastaus oli jotta 2magnaa ja 2eximiaa. Myöhemmin löysin tokarin, kun muutimme yhteen, ja huomasin, että totuus olikin 2b:tä ja 2a:ta. Kysyin naureskellen, että muistitko väärin. Vastaus oli tietty jotain epämääräistä, että toi ei ole lopullinen todistus tms.
Ei tarvitse sitten kommentoida, että " mikä sua vaivaa, pitäiskö miehen pärjätä yo-kirjotuksissakin tietyllä tavalla, että sulle kelpais" . Yo-tokarilla ei oo paskan väliä. Kyse on valehtelusta, niinkuin ap:lläkin! Se on inhaa, ja syö todellakin luottamuksen. Loppujen lopuksi en viitsinyt enää kuunnella puoliakaan eksäni jutuista, koska valheet ja totuus olivat sitten jatkuvasti sekaisin.
En tiedä, ap, kuinka patologinen valehtelija ukkosi on. Jos hän valehtelee kuitenkin vain röökinpoltosta, tilanne ei ole niin sietämätön. Silloinhan kyse on siitä, että miehelläsi on liian heikko itsetunto, ja hän ei vain uskalla kertoa totuutta. Mun eksällä oli sitävastoin niin hyvä itsetunto, että se oli jo sairaalloista...
Mutta kyllä tuo tupakanpoltto ja siihen liittyvät valkoiset valheet ovat todella pientä verrattuna oikeisiin parisuhdeongelmiin. On kuitenkin oma valintasi, haluatko näin mitättömän asian takia aiheuttaa surua lapsellesi ja miehellesi rikkomalla perheenne.