Itkettää... Mies on taas valehdellut. :(
todella paha olo, kun sain taas mieheni kiinni valehtelemisesta. Asia on sinänsä pieni, mutta jatkuva valehtelu tuntuu hirveältä. Mies on monta vuotta sitten luvannut lopettaa tupakoinnin, koska en halunnut muuttaa tupakoitsijan kanssa saman katon alle. Oikeasti hän ei ole lopettanut ikinä. Piti vain fiksuna ajatuksena valehdella minulle, että on lopettanut. Kun totuus selvisi, olin raskaana ja raskaus oli niin vaikea, etten jaksanut keskittyä parisuhdeongelmiin, vaan annoin valheen anteeksi, vaikka se satuttikin pahasti.
Nyt ukko on melkein vuoden päivät pistellyt menemään nikotiinivalmisteita (joita minä olen vähistä rahoistani hänelle ostellut, ukon rahat kun ovat jatkuvasti loppu, nyt ymmärrän syynkin) ja sanonut, että polttaa enää töissä ja korkeintaan tupakan päivässä. Yleensä ei kuulemma niinkään usein.
Valheesta mies jäi tänään kiinni, kun katsoin pöydällä ollutta esson luottokorttilaskua. Aioin kiikuttaa sen paperinkeräykseen ja tutkin, onko siinä mitään tärkeää. Huomasin, että Essolta oli ostettu 12 kertaa joku " muu osto" , jonka hinta oli aina sama. Tajusin saman tien, mistä on kyse, ja äsken mies tunnusti, kun hänelle soitin.
En tajua, mitä tekisin. Olen ensimmäisestä sovusta lähtien tolkuttanut, että minulle on tärkeintä, etä hän puhuu totta. Tupakoinnin määrä on sivuseikka. Mutta mies ei näköjään kykene kertomaan totuutta, vaan mieluummin valehtelee. Tekisi mieleni kerätä tavarat ja jättää koko ukko, mutta kun tuo 2-vuotias lapsi kuitenkin välittää isästään.
Itkettää tosissaan. Kaiken piti olla niin hyvin. Olemme etsineet omakotitaloa ja adoptioneuvonnankin piti kohta alkaa. Miksi ihmeessä tuo ukko ei osaa puhua totta? :(
Kommentit (44)
12 askillista tupakkaa alle kuukaudessa ei mielestäni ole silloin tällöin polttamista. Mies lisäksi haisee tupakalta, mutta yrittää vierittää syyn kavereitten niskoille. En pysty allergiani vuoksi menemään lähellekään häntä, kun hän tulee töistä. Iltaisin ja vapaapäivinään hän syö jatkuvasti nikotiinivalmisteita (siis tosiaan jatkuvasti, kun edellinen on loppu,hän hakee kohta toisen).
Ja kuten jo sanoin, en yritä rajoittaa hänen tupakointiaan (muuta kuin sen verran, että lasta ei saa myrkyttää), vaan yritän tukea häntä lopettamisaikeissa. Ongelma on se, että mies ei puhu minulle totta!
ap
on mahdollista, ettet haista/maista/muuten huomaa, että mies onkin tupakoinut koko ajan ihan kunnolla?
Eli miehelläsi on lupa tupakoida??? Pitääkö hänen siis kirjoittaa raportti jokaisesta poltetusta tupakasta? Ja varmaan se lapsi saa niitä stumppeja suuhunsa ihan ilman että miehesi ei tupakoisikaan.
Ja itseäni ainakin raivostuttaisi jos mieheni kyselisi vähän väliä että mites laihdutus sujuu? Oletkos suklaata syönyt? Tai kyttäisi kuitteja mitä kaupasta on ostettu.
Ja jos olet pelkälle tupakan hajulle allerginen sovi miehesi kanssa että pesee kädet ja hampaat tupakoinnin jälkeen. Ennemmin pilaat liittosi ainaisella kyttäämisellä ja kontrolloimisellasi.
Kovasti kun tahtoo, pystyy kuvittelemaan asiat toisenlaisiksi. Aina, jos olen kysynyt hajusta, hän syyttää muita.
ap
Meidän tilanteemme oli sellainen että mieheni tavattuani hän oli tupakoija. Hän oli 17v minä 16v. Silloin tupakointi ei minua jotenkin häirinnyt kaikki sujui hyvin. Miehen ollessa 26v alkoi hänellä terveys reistata (palantunne kurkussa, jatkuva limainen yskä, hengenahdistus) niin pahasti, että säikähti ja lopetti tupakoinnin ilman mitään nikotiinin korvaushoitoja.
Pullistelin ylpeydestä muutaman vuoden kunnes jäi kiinni salapolttelusta (no, kun kaveri tarjosi??!!). Sanoin jo silloin etten pidä valehtelusta ja jos on niin halukas itselleen hankkimaan syövän (=kuolemaan) niin tiedän paljon nopeampiakin tapoja poistua paikalta. Eniten minua kuitenkin harmitti se, että kun totuin hyväntuoksuiseen ja haluttavaan mieheen (joo olen niin lapsellinen että nautin hyvistä tuoksuista) menetin tupakanlemulle seksuaaliset haluni. Joten seuraavan kerran kun mies oli kessutellut, en voinut suudella häntä, en halunnut hänen likaisia sormia tiedätte varmaan minne jne. Minua yksinkertaisesti etoi ja oksetti. Silloin totesin miehelleni etten tätä tahallaan tee, en keksi tekosyitä, mutta jos haluaa asioiden olevan hyvin niin lakanoiden välissä kuin joka päiväisessä elämässä, lopettaa tyhmät tavat ennen kuin ne pääsevät taas niskan päälle.
Ehkä olen tyhmä ja lapsellinen, mutta jos noin vähällä pystyy tekemään puolisonsa onnelliseksi etkö sinä tupakoija olisi valmis uhraukseen? Lisäbonuksena tietenkin saat tervehtyvät keuhkot, paremmat makuaistimukset ja paremman hajuaistin yms.
Valehtelu minustakin kurjinta, ei niinkään se tupakointi tai sen määrä. Meillä viimeisimmästä kiinnijäämisestä nyt 6kk ja vieläkin nuuskin vaatteita, suuta ym. Epäilys herää heti jos sisuja tms. löytyy autosta tai taskusta. Tutkin tiliotteita, onko niissä samaa summaa mointa kertaa jne. Luulen vain että mies on niin " fiksu" että ostaa aina jotain muuta pientä tupakan lisäksi että tulee eri summia!
Erotkaa niistä miehistänne jos kerran on pakko kutkia kuitteja ja tiliotteita!
Ihan tasan tarkkaan nää kyyläri naiset vaan ilmottaa että tässä talossa ei sitten tupakkia poltella tai muuten tulee ero!
Jos ap olis allerginen tupakalle (savulle tai hajulle) niin sais allergia kohtauksia joka pahentuis -olis jo pahentunu!
Ei kukaan voi vetää röökiä jos toinen saa kohtauksia (ei hulluuskohtauksia).
Teitä ottaa päähän just se että mies ei taivu teijän tahtoon, syynä ei ole se että toinen valehtelee.
Jos mies sanois että hyvä: alan vetään röökiä niin ei se teille sopisi!
Siksipä en voikaan olla mieheni lähellä, kun hän tulee töistä (tai joskus vain ulkoa). Eipä vain tunnu miestä kiinnostavan. Usein en edes pysty olemaan eteisessämme, kun miehen vaatteet haisevat. Syyn hän vierittää aina muitten niskoille. Allergiakohtauksia saan vain, jos jään haisevaan paikkaan. Jos sanon miehelleni asiasta, hän vain hymähtää jotain, eli kai minun terveyteni ei sitten liikuta häntä. :(
Että kai sitä sitten erota pitäisi.
ap
Naurettavaa tuommonen tiliotteitten tutkiminen yms kyyläys vain yhden tupakan takia!!! Ja sitten erokin siihen vielä.. huh huh.
Ap, jos kerran oot miehelles sanonu että saa polttaa tupakkaa kunhan ei saastuta lastanne, niin miksi urputat tästä sitten? miehesi polttaa sinun luvallasi, ja niin huomaamattomasti ettei häiritse sinua tai lastanne.
En voi ymmärtää...
Ongelma on VALEHTELU. Ei se, että mies polttaa, vaan se, että hän väittää, ettei polta ja polttaa silti. Joko nyt ymmärrätte?
Ei ole ihme, että lasten ja nuorten moraalikäsityksissä tuntuu olevan ongelmia, kun aikuistenkin mielestä valehtelu on oikein... :(
ap
olet draamakuningatar " ei minun terveys ole tärkeä asia" yäääääh
En oikein vieläkään vakuuttunut siitä, että miehesti tupakoimisesta on sinulle todellista haittaa. Ja ymmärsinkö oikein, että teillä on lapsia. Kun kivuliaan eron jälkeen lapsesi kysyy, miksi jätit isän, vastaatko tosiaan: " Koska isä poltti tupakkaa" . Ei se kyllä ole riittävä syy avioeroon. Olisiko nyt kyse siitä, että sinua harmittaa kun et saa omaa tahtoasi läpi.
Vierailija:
Että kai sitä sitten erota pitäisi.
ap
Siis oletko kieltänyt tupakoinnin mieheltäsi vai antanut luvan tupakoida kunhan ei tee sitä ollessaan lapsen kanssa??
Sitten ei ole mikään ihme, että miehesi ei halua kertoa sinulle totuutta. Jos puhut " inhottavista ihmisistä" jotka heittelevät natsoja, se on selvää letkauttelua miehellesi.
Meillä on yksi lapsi, eli sen ymmärsit oikein. Ja jos tosiaan päätyisimme eroon, vastaisin tuohon lapsen kysymykseen, että erosimme, koska isäsi ei ollut luotettava. Että en jaksanut elää sellaisen ihmisen kanssa, joka valehteli jatkuvasti.
Silloin, kun mies jäi valehtelusta ensimmäisen kerran kiinni, sovimme asian sillä ehdolla, että hän ei enää koskaan valehtele. Eli siis tuo sopu on oikeastaan jo purkautunut, valitettavasti. Mies lupasi, että hän ei enää valehtele minulle, koska valehtelu satuttaa minua niin paljon. Eipä kestänyt tuokaan lupaus kovin pitkään... :(
ap
Vierailija:
Meillä on yksi lapsi, eli sen ymmärsit oikein. Ja jos tosiaan päätyisimme eroon, vastaisin tuohon lapsen kysymykseen, että erosimme, koska isäsi ei ollut luotettava. Että en jaksanut elää sellaisen ihmisen kanssa, joka valehteli jatkuvasti.Silloin, kun mies jäi valehtelusta ensimmäisen kerran kiinni, sovimme asian sillä ehdolla, että hän ei enää koskaan valehtele. Eli siis tuo sopu on oikeastaan jo purkautunut, valitettavasti. Mies lupasi, että hän ei enää valehtele minulle, koska valehtelu satuttaa minua niin paljon. Eipä kestänyt tuokaan lupaus kovin pitkään... :(
ap
Sanoin, että joko tupakka tai minä. Mutta myöhemmin olen muuttanut kantaani (kun totesin, että mies ei irti pääse) siihen, että polttakoon, kunhan ei myrkytä lastamme. Eli siis hänen on pysyttävä pari tuntia pois lapsen läheltä, jos on tupakalla käynyt (myrkkyjä kun on hengitysilmassa jopa kolme tuntia tupakan jälkeen). Tämän hän on luvannut, mutta en tiedä enää, pitääkö sekään lupaus. :(
ap
Siis sää nyt vaan haluat kontrolloida toista! Lopeta toi lässytys siitä että " mies valehtelee" ! Kyse ei ole siitä. Se on sulle vaan tekosyy.
Tupakointi on RIIIIIIPPUVUUUUUUS ei mikään vittuilu!
Paitsi tollaselle nipolle eukolle sietääkin vittuilla. Ja jos sää saisit allergiakohtauksen aina kun se mies tulee kotiin niin sää et istuis siinä lässyttämässä miten sulle on valehdeltu.
37
Kirjoitin sen vähän väärillä sanoilla. Olen sanonut, että en tykkää siitä, että joku pudottelee tupakantumppeja meidän autopaikallemme. Ja perään selittänyt syyn. Mielestäni se oli paras tapa sanoa asiasta, en syyttänyt enkä edes väittänyt, että mies olisi siellä polttanut. Jotenkin siitä sanottava oli.
ap
Itse lopetin 4 vuotta sitten ja mieheni periaatteessa myös, mutta repsahtelee.
Ei haittaa minua kummemmin kunhan ei kotona polta (joskus käy partislla kun on juonut jotain). Rahaakaan tuohon ei enää mene kuin muutama euro kuussa, ja muuten mies elää terveellisesti. Joten ei haittaa!
En myöskään ymmärrä mikä on ap:n ongelma jos mies ei kotona tupakoi eikä edes haise (tosi huomaavainen tupakoitsija). Anna toisen olla ja elää!