Ääliömäisin kuulemasi lause koiraihmiseltä?
"Ei ihme että koiras on noin vihainen, kun se ei saa sosiaalistua!" Olen siis itsekin koirallinen ja kielsin vastaantulevaa naista päästämästä koiraansa oman koirani luokse sen ollessa paskalla ojassa. Koirani siis ehti ärähtää toiselle koiralle. Kiva kuulla spontaanisti syviä totuuksia kesken lenkin! Olisi pitänyt kysyä rouvalta, mitä hän tykkäisi, jos joku tulisi härkkimään kesken toimituksen.
"Aktiivista koiraa ei voi hankkia pieneen asuntoon." Jaa miksikä ei? Meillä ei sisällä urheilla vaan fyysinen aktiviteetti toteutetaan ulkona.
"Koiraa ei saa päästää veren makuun." Sehän tosiaan muuttuu psykoksi heti maistaessaan veren...
"Nartun pitää saada kokea äitiys. Sitä paitsi se vähentää kohtutulehduksen riskiä." Kaikkia ei ole tarkoitettu sukua jatkamaan.
"Ei se mitään tee/se on ihan kiltti." Joo ei kinnosta. En halua irtokoiria omalle tai koirani iholle.
Kommentit (82)
"Ihmisillä on nii kauheit ennakkoluuloja näitä rotuja kohtaan, vaikka oikeasti se on ihan kasvatuksesta kiinni, ei siitä rodusta! Nää on todella hyväkäytöksisiä koiria, kun osaa hommansa" Hänellä on siis tällainen joku mastiffi tms.
Joo voi olla, mutta vähän huvittava toteamus ihmiseltä, jonka koira käyttäytyy todella aggressiivisesti vieraita ihmisiä ja koiria kohtaan, eikä tottele tätä omistajaansa ollenkaan, vetää tätä omistajaa remmissä kuusnolla jne jne. Viimeksi yritti purra minua, kun tulin vierailulle. Oli muuten viimeinen vierailuni. :)
Tämän kanssa ei voi juosta, kun stressaantuu (kokeilin salaa, ei stressaantunut 😄)
Tämän koiran pitää mennä edellä kun se on pomo (viedään tahallaan aina niin että on takana, ei halvaannu)
Tämä ei saa olla vapaana kun ahdistuu ampiaisista (onneks ne ampiaiset ei lennä siihen jos koira on kiinni)
Sana KOISSU!!
"Tää mun koira ei jostain syystä haise." Öö. Kyllä se haisee, sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki koirat eivät haise.
Iso koira yrittää saalistaa/nylkyttää kauhistunutta pentuani. "Kyllä sen pitää oppia/tottua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran - tai lemmikin - sairastuessa pitäisi kuulemma saada samanlaista palkallista hoitovapaata kuin lapsen sairastuessa. Ja tama ihan vakavalla naamalla esitettynä.
Hm, voin tunnustaa... olen itse pokkana heittänyt tän lauseen työpaikallani, parikin kertaa. Odotin ihmisten hämmentyvän ja sitten tajuavan läpäksi. Illmeistä ja hiljaisuudesta tajusin kyllä, että muut luuli mun olevan tosissani (tai ehkä kaheli). Aattelin sitten, etten viitsi korjata, pitäkööt omalaatuisena.
Juu, myös koiranomistajat voi laskea leikkiä, itse asiassa ollaan aika huumorintajuista väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuulemma liian raju koirani koulutuksessa. Näin sanoi äitini, joka omistaa täysin hulttion chihuahuan, joka puree, alistaa, räkyttää, ottaa ruokaa jopa lapsen kädestä, ei ole sisäsiisti, vaikka ikää jo 2 vuotta. Ihan mahdoton tapaus siis! Itselläni puolivuotias saksanpaimenkoira, jota koulutan oikeasti intohimolla ja koiralla selkeät rajat. Koira EI tule norkoilemaan ruokapöydän viereen, kun syömme, koira opetetaan sisäsiistiksi, koira tottelee käskyjä ja tietää paikkansa. Olen kuulemma liian raju ja vaativa ja miten voin viedä näillä pakkasilla koiraa ulos pissalle!?
Millaisia kasvatusmetodeja käytät? monilla pikkukoirilla on muuten sisäsiisteysongelmia läpi elämän
Vierailija kirjoitti:
Minä olen (syli)koirani äiti. Se on äitin rakas. Kun koirani menee hoitoon vanhemmilleni, se menee mummolaan. Koirani nukkuu sängyssä, koska se rakastaa sitä ja se on perheenjäsen. Annan koirani nuolla naamaani, koska ihmisetkin pussaavat kiintymyksestä. Annan koirani kerjätä ruokaa ja kehotan vieraitakin antamaan herkkupalaa, jos tahtovat. Olen ollut töistä pois silloin, kun koirani oli ollut leikkauksessa. En kestänyt ajatusta, että se voisi yksin kotona menehtyä, ilman äidin syliä. Minulla ei ole lapsia, enkä halua. Ainoa mikä merkitsee, on koiravanhukseni, jota rakastan yli kaiken. Pitäkää outona, se ei ole minulta pois.
Miten kätilö synnärillä reagoi, kun alapäästä tupsahtikin koiranpentu?
Oksennan kun joku sanoo "isi tulee ihan kohta kotiin!" Koiralle. Yääääääääk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki koirat eivät haise.
Pointtipa olikin, että se koira ihan todella haisee. Ja vieläpä voimakkaasti. Omistaja on ilmeisesti hajulle immuuni.
Ärsyttää lähinnä lenkkipolulla jos koirat ei ole kiinni ja lähtevät perään uhkaavasti haukkuen ja ne eivät ole omistajan hallinnassa tai antavat pienten koirien näykkiä rauhassa niin kun se olisi normaalia.
Yllätysvieraan suusta: Ei kai se haittaa vaikka otin meidän "Mustin" mukaan? Ei kai se sun allergiasi ja astmasi yhdestä meidän vierailusta pahene?" Ei tullut Musti eikä kaveri meille sillä kertaa.
Siis oikeesti?? Miks on isoo rotu ottaa joka TODELLAKIN tarttee tekemistä ja liikuntaa, periaaattessa olet eläi rääkkääjä, hyi Mulla on englenninsetteri joka tavrvii paljon liikuntaa, kaikki tuo liikkumutus kostatuu myöhemmin , SIIS OIKEESTI. vei nyt hyvä ihminen kunnolla juokseen
Eräs tuntemani koiranomistaja jaksoi paasata jatkuvasti siitä, että kuinka koira pitää kouluttaa niin, että se ei hauku, hypi ihmisten päälle, ei kerjää pöydästä ja ennen kaikkea sille ei koskaan saa antaa mitään ruokaa pöydästä. Kuitenkin hän itse toimi aina täysin päinvastoin kuin opetti, sillä hänen oma koiransa oli todella villi, kouluttamaton ja huonotapainen haukkuja, pöydästä kerjääjä ja ihmisten päälle hyppijä. Samaan aikaan kuin tämä henkilö sanoi, että koiralle ei sitten missään tapauksessa saa antaa ruokaa pöydästä, niin hän saattoi itse heitellä omalle koiralleen koko ajan kaikenlaista ruokaa pöydästä. Sitten hän ihmetteli, että miksi monet ihmiset, erityisesti lapset pelkäsivät tätä koiraa eikä tajunnut, että sehän oli ihan ilmiselvää, että pieni lapsi pelkää, kun tuntematon, isokokoinen koira rynnistää haukkuen lasta kohti, kaataa lapsen maahan ja samalla saattaa väkisin viedä lapsen kädestä ruoan tai tunkee väkipakolla ottamaan ruokapöydästä lapsen kädestä ja/tai lautaselta ruoat. Tämä tarina on tosi, vaikka kuulostaakin trollilta. Anteeksi huono kielioppi tässä viestissä, olen todella väsynyt kirjoittaessani tätä.
Koirasta puhuminen hän-muodossa. Toinen jotenkin outo tapa on puhua koirista "lapsina" tai "karvaisina lapsina", ja itsestään koiran mammana tai äippänä. Ja tosiaan että omat vanhemmat on sitten mummoja ja pappoja.. huaaah.
Yhden kaverini akvaariokaloillakin käy säännöllisesti mummu ja pappa visiitillä. Suomulapset.
suurin osa ei tee mitään, omistajat on hysteerisiä , jotka ei tajua koirien elekieltä, kyllä loiran pitää ssada olla koira, nykyihmiset on täysin pihalla, koira ei tod eole mikään koriste, välillä rapa ja kuola roiskuu kun tavataan lajitovereita, se on KOIRAN ELÄMÄÄ
Tämä on nyt vähän erilainen" ääliömäisyys": Juttelen ja juoruilen koiralle välillä kaikenlaista,. Kerran koiran kanssa lenkillä ollessani naapuritaloon tuotiin just uutta, jättisuurta telkkaria, ja sanoin koiralleni ääneen että "Kato nyt, onpas noille tulossa mielettömän iso telkkari!" Naapuria nauratti kun kuuli ja huomasi kelle juttelin, ei ekaksi nähnyt koiraa, koira taasen viis veisasi koko asiasta.
Eräs koiramies sanoi minulle kesällä uimarannalla kun koiransa pyrki veteen, ettei se saa mennä sinne, koska jos sillä menee vettä per*seen, niin tapahtuu jotain kamalaa. En jäänyt kyselemään, että mitä sille tapahtuu...
WEIRD
Hypoallergeeniset koirat <3 Naurattais, jos ei itkettäis.
Ap:n lista on jo kattava, allekirjoitan kaiken. Erityisesti tuo "kaikkien narttujen on hyvä kokea äitiys" nostaa mun selkäkarvat pystyyn.
Mä olen saanut kans kuulla olevani ilkeä, kun en päästä koiriani sosiaalistumaan muiden (vieraiden) koirien kanssa. Meillä kuitenkin kaksi koiraa _omassa_ laumassa, joten saavat kyllä painia ja leikkiä keskenään. Koirat ei tarvitse mitään playdatesejä mun mielestä.