Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O

Vierailija
21.01.2016 |

En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.

Kommentit (384)

Vierailija
101/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on olemassa väärä tapa solmia rusetti, niin miksi se opetetaan lapsille?

Valehdellaanhan niille joulupukistakin ja ties mistä muusta.

Vierailija
102/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjapaketeissa näyttää paremmalta ja pysyykin paremmin se ”aikuisten” rusetti. Kaupassa töissä ollessa opin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun äitini tuosta jonkun aikaa jaksoi mulle jankata, että sidon kengännauhat ihan väärin, mutta luovutti lopulta. Osaan kyllä aikuisten tyylinkin ja teen sen joskus, jos tarvitsee saada "hieno" rusetti johonkin, mutta kyllä vielä 30 vuotta tuon äidin valituksen jälkeenkin sidon kengännauhat pupunkorvilla.

Vierailija
104/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.

Säälin miestäsi. Kukaan ei ansaitse kaltaistasi naista kumppanikseen.

Jos minun vaimoni koskaan puhuisi minusta tuolla lailla kuin sinä niin ottaisin avioeron. 

Vierailija
105/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaanko lapsia eläinrääkkäykseen. Ei pupun korvia saa solmia!

Vierailija
106/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä 30 vuotta enkä kyllä tiedä miten mies rusetin tekee.

Vierailija
107/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen mies on nyt vähän huulipyöreänä, että puhutaanko tässä ketjussa jostain ruseteista, vai siis kengännauhojen sitomisesta? Itse en ainakaan tiedä mistää pupunkorvista mitään. Sen sijaan kengännauhani olen aina sitonut samalla tavalla, kun sen lapsena opin.

Vierailija
108/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen mies on nyt vähän huulipyöreänä, että puhutaanko tässä ketjussa jostain ruseteista, vai siis kengännauhojen sitomisesta? Itse en ainakaan tiedä mistää pupunkorvista mitään. Sen sijaan kengännauhani olen aina sitonut samalla tavalla, kun sen lapsena opin.

Ei mammat enää edes tiedä, mikä rusetti on.

Vierailija
109/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat ihmiset solmii kenkänsä tällä puputyylillä. En tiennyt, että siinä on jotain outoa.

Vierailija
110/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin monet puhuvat umpisolmusta, kun tarkoitavat oikeasti joko merimies- tai sitten ämmänsolmua.

Molemmat edellä mainituista koostuvat kahdesta umpisolmusta. Ne on vaan tehty erisuuntiin. Ämmänsolmua ei tulisi käyttää missään.

Vierailija
111/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei sitten varmaan tarhassa ja koulussa opeteta mitään solmimistekniikkaa, sillä nuoriso näkyy laahustavan kouluun nauhat auki. Sama takaisin tullessa, joten ei edes ope solmi heidän nauhojaan.

Vierailija
112/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitä "aikuisten tapaa" nyt opetella? Vai onko toisen tavan kannattaja.

Vierailija
113/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pupunkorvatyylillä myös. Kärsikää, rusettipuritaanit!

N37

Vierailija
114/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkö vanhaan kirjoitti:

Voiko sitä "aikuisten tapaa" nyt opetella? Vai onko toisen tavan kannattaja.

Pääasia että ei ole aisankannattaja.

Vierailija
115/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin perussolmu, sitten vas kädellä lenkki, sitten oiknauha lenkin ympäri myötäpäivään ja pää jätetään vas käden etu ja keskisormen väliin.

Sittem otetaan oik kädellä kiinni lenkistä ja molennat kädet vedetään eri suuntiin ja solmu on valmis.

Vierailija
116/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok selvä!

Ostan tarralenkkarit niin loppuu se pupunkorvien tekeminen. Aina minä teen kaiken väärin kyllä tämä elämä on raskasta.

Vierailija
117/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetetaanko lapsia eläinrääkkäykseen. Ei pupun korvia saa solmia!

Ja "Heitä sikaa" se vasta julma peli on.

Vierailija
118/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten tavalla solmitaan ensin solmu ja sitten toinen solmu ERI suuntaan.  Tämä tekee solmimistekniikasta haastavan.  Tosin kyllä sen pikku opettelulla sitten saa aikaiseksi.

Pupunkorvilla solmitaan ensin solmu ja sitten toinen solmu SAMAAN suuntaan.   Huomattavasti helpompaa varsinkin lapselle, myös aikuisellekin.  Lopputuloshan tässä ratkaisee.  Väliäkö sillä kuinka fiini on olevinaan, jos lopputulos on kuitenkin väärä?

Ei kukaan käske tehdä ämmänsolmua, vaikka tekisikin "pupunkorvat".

Nyt provotutka pettää. Onko täällä oikeasti näin tyhmiä ihmisiä että jakaa solmut lasten ja aikuisten solmuihin, vai onko tämä ketju samaa kategoriaa kuin jauhenlihat ja pianon pukeminen seksin jälkeen? Apua, kertokaa!

Vierailija
119/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies, joka solmii kengännauhat pupunkorvilla on vaan.. seksikäs. Mä jäisin aina kiinni pieniin nyansseihin ja saattaisin hyvin ihastua.

Vierailija
120/384 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä piirrän numeron 8 niin, että laitan kaksi palloa päällekkäin. N31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi