Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O
En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.
Kommentit (384)
Lahjapaketeissa näyttää paremmalta ja pysyykin paremmin se ”aikuisten” rusetti. Kaupassa töissä ollessa opin :)
Muistan, kun äitini tuosta jonkun aikaa jaksoi mulle jankata, että sidon kengännauhat ihan väärin, mutta luovutti lopulta. Osaan kyllä aikuisten tyylinkin ja teen sen joskus, jos tarvitsee saada "hieno" rusetti johonkin, mutta kyllä vielä 30 vuotta tuon äidin valituksen jälkeenkin sidon kengännauhat pupunkorvilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.
Säälin miestäsi. Kukaan ei ansaitse kaltaistasi naista kumppanikseen.
Jos minun vaimoni koskaan puhuisi minusta tuolla lailla kuin sinä niin ottaisin avioeron.
Opetetaanko lapsia eläinrääkkäykseen. Ei pupun korvia saa solmia!
Me ollaan oltu yhdessä 30 vuotta enkä kyllä tiedä miten mies rusetin tekee.
Keski-ikäinen mies on nyt vähän huulipyöreänä, että puhutaanko tässä ketjussa jostain ruseteista, vai siis kengännauhojen sitomisesta? Itse en ainakaan tiedä mistää pupunkorvista mitään. Sen sijaan kengännauhani olen aina sitonut samalla tavalla, kun sen lapsena opin.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen mies on nyt vähän huulipyöreänä, että puhutaanko tässä ketjussa jostain ruseteista, vai siis kengännauhojen sitomisesta? Itse en ainakaan tiedä mistää pupunkorvista mitään. Sen sijaan kengännauhani olen aina sitonut samalla tavalla, kun sen lapsena opin.
Ei mammat enää edes tiedä, mikä rusetti on.
Kaikki mun tuntemat ihmiset solmii kenkänsä tällä puputyylillä. En tiennyt, että siinä on jotain outoa.
Täälläkin monet puhuvat umpisolmusta, kun tarkoitavat oikeasti joko merimies- tai sitten ämmänsolmua.
Molemmat edellä mainituista koostuvat kahdesta umpisolmusta. Ne on vaan tehty erisuuntiin. Ämmänsolmua ei tulisi käyttää missään.
Nykyään ei sitten varmaan tarhassa ja koulussa opeteta mitään solmimistekniikkaa, sillä nuoriso näkyy laahustavan kouluun nauhat auki. Sama takaisin tullessa, joten ei edes ope solmi heidän nauhojaan.
Voiko sitä "aikuisten tapaa" nyt opetella? Vai onko toisen tavan kannattaja.
Teen pupunkorvatyylillä myös. Kärsikää, rusettipuritaanit!
N37
jääkö vanhaan kirjoitti:
Voiko sitä "aikuisten tapaa" nyt opetella? Vai onko toisen tavan kannattaja.
Pääasia että ei ole aisankannattaja.
Ensin perussolmu, sitten vas kädellä lenkki, sitten oiknauha lenkin ympäri myötäpäivään ja pää jätetään vas käden etu ja keskisormen väliin.
Sittem otetaan oik kädellä kiinni lenkistä ja molennat kädet vedetään eri suuntiin ja solmu on valmis.
Ok selvä!
Ostan tarralenkkarit niin loppuu se pupunkorvien tekeminen. Aina minä teen kaiken väärin kyllä tämä elämä on raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Opetetaanko lapsia eläinrääkkäykseen. Ei pupun korvia saa solmia!
Ja "Heitä sikaa" se vasta julma peli on.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten tavalla solmitaan ensin solmu ja sitten toinen solmu ERI suuntaan. Tämä tekee solmimistekniikasta haastavan. Tosin kyllä sen pikku opettelulla sitten saa aikaiseksi.
Pupunkorvilla solmitaan ensin solmu ja sitten toinen solmu SAMAAN suuntaan. Huomattavasti helpompaa varsinkin lapselle, myös aikuisellekin. Lopputuloshan tässä ratkaisee. Väliäkö sillä kuinka fiini on olevinaan, jos lopputulos on kuitenkin väärä?
Ei kukaan käske tehdä ämmänsolmua, vaikka tekisikin "pupunkorvat".
Nyt provotutka pettää. Onko täällä oikeasti näin tyhmiä ihmisiä että jakaa solmut lasten ja aikuisten solmuihin, vai onko tämä ketju samaa kategoriaa kuin jauhenlihat ja pianon pukeminen seksin jälkeen? Apua, kertokaa!
Aikuinen mies, joka solmii kengännauhat pupunkorvilla on vaan.. seksikäs. Mä jäisin aina kiinni pieniin nyansseihin ja saattaisin hyvin ihastua.
Minä piirrän numeron 8 niin, että laitan kaksi palloa päällekkäin. N31
Valehdellaanhan niille joulupukistakin ja ties mistä muusta.