Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O
En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.
Kommentit (384)
Voi luoja. En tiennyt olevani infantiili ja tyhmä ennen tätä enkä ole edes tajunnut hävetä ”pupunkorvarusettejani”. Mieheni on dosentti, mutta selkeästi hänkin näitä ”kaikenmaailman dosentteja” kun samalla tavalla solmii kengännauhat väärin. Onneksi ollaan yhtä noloja niin kummankaan ei tarvitse hävetä toista.
Who the hell cares
Jos jollekkin tämä on joku oikeasti tärkeä asia, niin voi luoja. Mahtaa olla pirun mielenkiintoinen elämä.
Tää on pari vuotta vanha keskustelu. Elkää ihmetelkö, jos ap ei teille vastaa :D
Vierailija kirjoitti:
Mun mies solmii aina umpisolmuun.
Arvatkaa saako hävetä silmät päästään aina kun mennään vierailemaan jossain.Menee aina pari minuuttia umpparin avaamiseen kun saavutaan että saa kengät jalasta. Tai sitten repii ne jalasta ja lähtiessä pitää aukoa sille niitä umppareita että saa kengät jalkaan. Sanoo vaan että hänen perheessä opetettiin näin.
Muita kohtalotovereita?
Onko muutenkin heikkolahjanen?
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten rusetti on nätimpi ja pysyvämpi.
Aika infantiiliksi on jäänyt jos ei kykene sellaista tekemään.
:´D Aika infantiilia on kuvitella itsensä aikuisemmaksi, kun solmii kengännauhansa "aikuisella" tavalla.
Tästä tulee mieleen taannoinen pihvikeskustelu! Osa ihmisistä kokee olevansa jotenkin parempia ja etevämpiä, koska syövät pihvinsä raakana ja sitovat kengännauhatkin aikuismaisesti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa saako hävetä silmät päästään aina kun mennään vierailemaan jossain.Menee aina pari minuuttia umpparin avaamiseen kun saavutaan että saa kengät jalasta. Tai sitten repii ne jalasta ja lähtiessä pitää aukoa sille niitä umppareita että saa kengät jalkaan. Sanoo vaan että hänen perheessä opetettiin näin.
Muita kohtalotovereita?
Ei tietääkseni, on keskisuuren firman toimari.
Pyllyileekö miehesi rusetteineen Scandinavian Hunkseissa tai vastaavassa homopoppoossa?
Epätodennäköisempi vaihtoehto lienee, että ukkosi on James Bond...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita kohtalotovereita?
Ei tietääkseni, on keskisuuren firman toimari.
Selittää Suomen alennustilaa.
Sulla on todella pienet ongelmat, mietipä sitä
On sullaki mietinnät..ja jos on ongelma..ni voehan voehan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä onko toinen vai kolmas tapa, mut mä teen eka toiseen nauhaan lenkin, laitan lenkittömän nauhan sen yli ristiin ja vedän sen nauhan sieltä lenkin alta läpi niin, että siihenkin nauhaan muodostuu lenkki. Sit kiristän. Oliko edes ymmärrettävästi selitetty?
Ok.
Lopputulos on aivan sama kuin silloin kun tehdään kaksi lenkkiä ja solmitaan ne.
Eikä ole.
Jos on olemassa väärä tapa solmia rusetti, niin miksi se opetetaan lapsille?
En tienny, et on olemassa aikusia, jotka tekee rusetin pupunkorvilla. Meille opetettiin ala-asteella se "aikusten tyyli" ja oon ollu siinä uskosss, et vaan pienet lapset tekee pupunkorvilla, kun ei vielä toisin osaa.
Äitini aikanaan yritti opettaa minut solmimaan kengannauhat "aikuisten tavalla". En oppinut, koska näytti niin monimutkaiselta.
Isä opetti pupunkorvatavan, ja hoksasin heti. Sillä tyylillä vieläkin mennään. Olkoonkin kuinka "lasten tapa". :)
N26
Ja jos pupuruseteista haluaa kestävän, tekee kaksi pupurusettia peräkkäin. Tämän tavan keksin, kun Niken lenkkareissa oli hienot uudentyyppiset nauhat, jotka ei koskaan lenkeillä pysyneet kiinni.
Mun kohta neljävuotias ei millään onnistunut "pupunkorvatavalla", mies näytti mulle oman tyylinsä (sen "oikean") ja sillä oppi nyt lapsikin - ja itse asiassa miehen tyylillä ne nauhat pysyy paremmin kiinni.
mäkin teen niin, en oo ikinä miettinyt että se olis jotenkin väärä tapa :D on se nyt perkele, ihmisillä on pienet ongelmat jos tämäkin on "ongelma"
Minä vedän suosiolla umpisolmuun kun en ikinä ole muuta oppinut kuin pulloa kallistamaan, mutta siinä olenkin sitten mestari.
-Arska
Arvatkaa saako hävetä silmät päästään aina kun mennään vierailemaan jossain.
Menee aina pari minuuttia umpparin avaamiseen kun saavutaan että saa kengät jalasta. Tai sitten repii ne jalasta ja lähtiessä pitää aukoa sille niitä umppareita että saa kengät jalkaan. Sanoo vaan että hänen perheessä opetettiin näin.
Muita kohtalotovereita?