Mun 40-vuotias mies tekee rusetin samaan tapaan kuin pikkulapset, siis kaksi "pupunkorvaa" ja ne solmitaan" :O
En ole huomannut aiemmin vaikka jo 10 v yhdessä. On kuulemma aina tehnyt niin, ei ole koskaan oppinut muuta tapaa.
Kommentit (384)
Joko ap on jättänyt rusettisian. Aikaa on kulunut runssaati. Jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä pupurusetteja nähty paremmissakin piireissä. Olimme pörssiyhtiön pikkujouluissa ja talousjohtajalla oli juuri tuollainen lastentapa. Hörähdeltiin suht äänekkästi asian huomattuamme.
Tais olla mun mies ,kohta ex.
Voi hyvänen aika. Hallitsen minäkin molemmat tavat, mutta olen aina jostain syystä tehnyt tuon "pupunkorvarusetin". Enpä ole ajatellut sen olevan mitenkään huonompi :D Voihan se toki olla, että se toinen tapa saisi minut tuntemaan itseni Oikeaksi Aikuiseksi, täytyykin kokeilla vaikka muutama viikko nyt alkuun.
Terveisin N42
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ihmiset oikeasti niin helvetin tyhmiä, että eivät tajuta niiden solmujen olevan sama solmu? Pupunkorvat ja yhden silmukan solmu ovat _täysin_ sama asia. Kirjaimellisesti täysin sama. Ne vain tehdään hiukan eri tavalla. Puhumattakaan siitä, että arvostellaan toisia sen perusteella.
Ainakaan tämän mukaan ei ole sama:
"Tutkimuksen mukaan on olemassa kaksi yleistä tapaa solmia kengännauhat rusetille. Toinen niistä on selkeästi kestävämpi kuin toinen. Vahva versio perustuu klassiseen merimiessolmuun, kun taas toinen ei. Pupun korvat -tekniikka perustuu niin kutsutulle akansolmulle, eli väärin tehdylle merimiessolmulle, joka luistaa ja löystyy helposti. Tutkimuksen mukaan kumpikaan suosituimmista kengänsitomistekniikoista ei ole täysin idioottivarma, mutta toinen on selkeästi toista vahvempi."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kumpaan-joukkoon-kuulut-on-olemassa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt heti hankit miehen, joka ei tee mitään rusetteja. Rusettien teko ja nauhojen solmiminen on akkojen hommaa.
Kyä näin on! Oikea Miesten Mies viipottaa tarralenkkareissa paikkaan kuin paikkaan!
Tämä, mutta epäironisesti. Mitä helvettiä se on, että Herran Vuonna 2022 pitää vielä solmuja solmia kuin joku luolamies.
Mun mieskin taitaa tehdä tuon pupunkorvarusetin. En nyt ketjua kahlaillut, onko tää sellainen asia mikä vaan jää käyttöön kun on silleen opetettu/ totuttu tekemään? Vähän niinkuin rintsikoiden pukeminen, jotkut vempauttaa kummallisesti niin että etupuolella laittaa hakaset kiinni ja sit kääntää selän puolelle.
Jossain lehdessä oli just juttu Gavista (esp. futari) joka ei osaa sitoa kengännauhoja. Tiiä sitte, ainakin eilisessä pelissä näytti olevan nauhat kiinni, coachi vissiin solminu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt heti hankit miehen, joka ei tee mitään rusetteja. Rusettien teko ja nauhojen solmiminen on akkojen hommaa.
Kyä näin on! Oikea Miesten Mies viipottaa tarralenkkareissa paikkaan kuin paikkaan!
Tämä, mutta epäironisesti. Mitä helvettiä se on, että Herran Vuonna 2022 pitää vielä solmuja solmia kuin joku luolamies.
Juu, kyllä tarralenkkari tekee miehen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä tarralenkkari tekee miehen!
Juuri näin! Käytännöllisempiä käyttää, eivätkä kalliimpia valmistaa. Nauhakengissä on plussana ainoastaan se, että pääsee tekemään rusetin. Tämäkin on plussaa vain niille, jotka tykkäävät ajankulukseen tehdä rusetteja.
Juu, pupunkorvamies asuu meilläkin, ikää jo viisikymmentä.
Itse teen kenkiin usein tuplasolmut, koska tavalliset aukeaa vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tirskahdin vahingossa kun huomasin että yksi kaverini teki sellaisen.
Tuohan on se päiväkoti-ikäisten rusetti. Koulussa yleensä jo osataan se oikea tapa.
Kröhömm, kyllä eskarit meillä tekee jo oikeita rusetteja, ei mitään pupunkorvia.
Tarhantäti
Olen jo keski-ikäinen enkä ole ikinä kuullut toisesta rusetin tekotavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tirskahdin vahingossa kun huomasin että yksi kaverini teki sellaisen.
Tuohan on se päiväkoti-ikäisten rusetti. Koulussa yleensä jo osataan se oikea tapa.
Kröhömm, kyllä eskarit meillä tekee jo oikeita rusetteja, ei mitään pupunkorvia.
Tarhantäti
Meillä häkkiotuksetkin tekee oikeita rusetteja.
Minkkitarhaajatäti.
Porukka taitaa pitää normaaliakin rusettia pupunkorvina. Kaksi eri asiaa. Pupunkorvat on enemmän lasten tapa opetella, joskin sillä tavalla kenkien solmiminen ottaa enemmän aikaa 😆 Hassun näköistä kun aikuinen mies muotoilee ensin kaksi lenkkiä ja kömpelöissä käsissä toinen purkautuu ja sama ähräminen alkaa alusta.
No siis itse kutsun miestäni pupuksi ja possuksi kotona ja olen ihan aikuinen ihminen 🤣🤣🤣
Puhutaanko tässä nyt pariisilaisesta ja Berluti-solmusta? Vaiko jostain kolmannesta?
Mun mies 50+ tekee myös pupunkorvarusetin kenkiin, kun on vaan opetellut sen. Meidän kaikki kolme poikaa tekee toisenlaisen rusetin kengännauhoihin ja vetävät vielä tuplan päälle joka kerta (myös sovittaessaan kaupassa nauhakenkiä). Minä olen opettanut lapset solmimaan kengät, joten osaavat vain äidin tavan.
Mun mies myös. Hänen oma poikansa ei osannut tehdä rusettia vielä 10-vuotiaanakaan, jolloin minä opetin lapselle suoraan sen paremman tekniikan.
Mulla menee ruokahalu ,jos joku pitää aterimia kourassa ja oksennus meinaa tulla suu auki mässyttäjän vieressä.