Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilkaiskaa Vihreät tuulivoiman tuotantolukuja tältä aamulta

Vierailija
21.01.2016 |

Vihreiden mukaanhan Suomi ei tarvi ydinvoimaa vaan kaikki ydinvoimalat pitää purkaa ja korvata tuulimyllyillä :D
....
....
http://www.fingrid.fi/fi/sahkomarkkinat/voimajarjestelman-tila/Sivut/de…

Kommentit (220)

Vierailija
121/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaniskoille tuli taas yllätyksenä, että kovilla pakkasilla tuulee vähän.

No, meitä on moneksi....

Ydinvoimarakastajille tiedoksi, että ei ole tuulimyllyjen vika, että Olkiluoto 3 on tähän mennessä viivästynyt 6 vuotta :D.

Vierailija
122/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi suomessa ei tuuli lopu vaikka täällä jo monia kiukuttaa ilmainen energia. Suomessa tuulee ja tuulee ja tuulee ja tuulee ja tuulee ja tuulee.. ei kannata olla keräämättä siitä hyötyä

Ilmainen energia, jos veronmaksajat maksaa sille tukea moninkertaisesti sähkönhintaan verrattuna?

Kyse on rakentamisesta jota rahoitetaan ei energiasta! Energia eli tuuli ei velota mitään vaan antaa ilmaiseksi. Rakennuskustannukset ovat kalliita koska kilpailu on vielä heikkoa ja sinä et niitä kustannuksia haluakkaan alas vai miksi et kannusta tähän oikeasti järkevään energianmuotoon joka maksaa itsensä takaisin? Kun lisäämme tuulivoimaa sen rakentamisen kustannukset laskevat ja saamme halvemmalla investoinnilla energiaa tuulesta. Moni mukin järkevä energia tulisi ottaa käyttöön emme voi sanoa että tuota emme tarvitse se tekee meistä vain typeryksiä joilla on harhaisia käsityksiä. Viimevuosina huoltokustannukset ovat laskeneet rajusti johtuen uudenlaisista vaihteistoista jotka eivät mene rikki tai vaadi huoltoa yhtä usein.

Ehheh, en jaksa ottaa kauheasti kantaa tuohon erikoiseen ajatuksenkulkuusi. Mutta voisitko kertoa jotain tuosta käänteentekevästä vaihteistosta, joka ei mene rikki tai vaadi huoltoa paljon. Mielelläni kuulisin, kun olen noiden suunnitteluun jonkun verran aiemmassa työpaikassani törmännyt.

Nyt sinä olet vain epämiellyttävä. Kannattaisiko googlata? Osaisitko ehheh? Suosittelen ottamaan härkää sarvista ja rakentamaan tuulivoimalan ai niin muiltahan sinä huutosi kopiot omia ajatuksia ei taida ollakaan. Ennen kuin unohdat niin katso googlesta ettei tarvitse kysellä tyhmiä uudestaan. Onko ilmastonmuutos niin puppua että? Sopiiko tähän teemaan?

Eli sinulla ei ollut oikein mitään tukea väitteellesi ja minä loukkasin sinun sokeata uskoasi siihen, mitä sinulle on tupperwareillassa tai muussa vastaavassa hengenkohottamistapahtumassa kerrottu? Joku varmaan siellä illassa kysyi jotain tuulisähkön kannattamattomuudesta ja joku "asiantuntija" kertoi, että nyt on keksitty uusi vaihteisto ja ongelmat ovat poistuneet? Eikös niin :)

Ja kyllä minä googlata osaan, mutta parempana tätäkin soitin kaverilleni joka suunnittelee saksassa tuulivoimaloita. Pientä kehitystä kuulemma tapahtuu koko ajan, mutta mitään käänteentekevää ei ole tekniikassa kuitenkaan tapahtunut. Vai olisikohan yksi maailman suurimmista tuulivoimaloiden toimittajista enemmän pihalla asioista kuin sinä ja google?

Kyllä kaverisi tietää varmasti paremmin luota siihen, kun et sitten ole ikinä itse ajatellut! No onhan se kiva huudella omia käsityksiään muista ja vapaasti tee vaikka niin kun kaltaisesi ei muuhun siis mihinkään älykkääseen pysty. Kaikki taidoillaan. Ongelma on se ettei sinun ajattelematon kehittymättömyys aja luo mitään toimivaa joten miksi et arvostele oman kapasiteettisi merkitystä? Saattaisit tajuta että syöt itse enemmän kuin luot jurnutat enemmin kuin kehityt.

Kehitys jota haluat vastustaa on tulevaisuutta. 

En minä kehitystä vastusta, otan mielellään uutta vastaan jos se on tarpeellista ja järkevää. Mutta kaltaisiltasi en kyllä saa mitään irti eli jos et yhden yhtä mielipidettäsi osaa perustella, heität faktoina asioita joita et halua/pysty tarkentamaan ja perustat vaikuttimesi muiden dissaamiseen, etkä mitään järkevää teoriaa osaa edes taustaksi kertoa, niin pysy uskossasi mutta älä tyrkytä sitä muille. Perun puheeni, jos nyt edes sen käänteentekevän vaihteiston minulle pystyt esittämään, ihan ammatinkin puolesta olisin siitä

kiinostunut.

Ja opettele sen googlen käyttö tai opettele pyytämään. Miksi ihmeessä luulet että minulla olisi joku tarve olla kaltaisellesi rustokorvalle joku moraali ja opettaja. Se mitä sinä kuvittelet on säälittävää se miten et ajattele etkä keskustele on vain säälittävää. Jos et muuta todista niin logiikallasi kuulut säälittäviin ja minä päätän että sinun sanasi on vain uskoa.. jne nyt ennen kuin kerrot ettet ymmärrä jne niin googlaa se vaihteisto katsopa minä olen velvollinen selittämään näitä vain omiin tuulivoimaprojekteihini eikä sinun palvelemisesi ole minulle tärkeää. En tiedä miksi kenellekään olisi, ongelmasi on olettaa itsestäsi aivan liikaa ja ottaa itse selvää aivan liian vähän. Selkeästi heikosti omavarainen muista riippuvain itsensä jalustalle nostava pieruenergian sokea puolustaja joka ei halua kehitystä.. Ihan sama mitä sanot kun et itse keskustele et myöskään sitä ansaitse.

Lopeta jo. Sinun ei tarvinnut kuin yksi linkki laittaa todistamaan sanasi ja tässä kaikki mitä sait aikaa. Sinä höpiset kehityksestä, mutta puheesi onkin ideologiaa vailla yksinkertaisintakaan todistetta. Sinunlaistesi vuoksi ihmiset oikeasti menettävät uskonsa esimerkiksi luonnonsuojeluun, tiedolla saisitte paljon enemmän aikaan kuin ideologialla, mutta teille ei tiedolla ja faktalla ole mitään merkitystä, sillä ajatte idologiallanne vain omaa hyväänne. Ja kutsutte kaikkia, jotka vähänkään toivovat faktaa tai kyseenalaistavat mielipiteenne, kehityksen jarruiksi, yms. Ette oikeasti huomaa että itse toimitte jarruna.

Pieruenergian puolustajalle pitäisi voidella leivätkin miten voit olla noin saamaton? Ei sinun tarvitsee nyt vain ottaa itseäsi niskasta kiinni rustokorva minä en sinulle ole velvollinen antamaan puoltakaan linkkiä tai osoiteta. Edelleen miksi sinä et ole luova ja keksi itse mistä etsiä miksi sinusta jonkun muun on toimittava puolestasi? Kuuluko tämä pieruenergia uskovaisten rituaaleihin?

Jaksat siis jatkaa.... Ei sinun tarvitse yhtään linkkiä laittaa, voit rauhassa jatkaa vaahtoamistasi. Mutta jatkossa voisit opetella, että jos jotain esität niin fakta olisi hyvä löytyä, edes takataskusta. Muuten kuulostat lähinnä uskovaiselta idiootilta.

Voi älä nyt pahoita mieltäsi mutta kerroin sinun vastaavan juuri noin edeltävässä viestissäni. Sori mutta et edes osaa lukea joten se mitä sanot on aivan sama minulle et pysty sanomaan mitään mitä en olisi jo kuullut. Itseasiassa et pysty luomaan mitään omin sanoin. Et vain ole luova mutta hölötät yleistyksiäsi jotka olet kopioinut muilta. Heikkoa, heikkotasoista mutta kukaan ei kai sinulta mitään muuta ole koskaan odottanutkaan ja muut tekevät selkeästi paljon puolestasi olet siihen tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap tyhmä vai muuten vaan idiootti? Ei kukaan ole koskaan väittänyt että pelkkä tuulivoima riittäisi, se on ok muiden ohella. Ydinvoimaa ilman aikoo kyllä pärjätä Saksa sekä monet muut Eu-valtiot, on se vaan kumma että Suomessa se on olevinaan se tärkein...

Niinhän ne aikoo. Puheissaan.

Odotan lopputulosta... tuleeko kivihiili- ja ruskohiilivoimaloita 10-kertainen määrä vai ostetaanko energia Ranskasta. Tai jotain muuta huvittavaa.

No noihin vihreisiin tuotantoihinhan satsataan siellä joku 30 miljardia seuraavan 10v aikana. Virallisesti. Epävirallisesti laskelmat osoittavat 10x summaa.

Vierailija
124/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meitä on moneksi....

Ydinvoimarakastajille tiedoksi, että ei ole tuulimyllyjen vika, että Olkiluoto 3 on tähän mennessä viivästynyt 6 vuotta :D.

Nih, kyseessähän on päin persettä kilpailutettu ja johdettu projekti mutta tämähän on toki julkisissa hankkeissa ihan eka kerta ikinä ja toisaalta selkeästi ydinvoiman vika.

Vierailija
125/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänään?? Kun ei tuule vai eli vääristetään hieman mielipiteitä ja halveksutaan kuulijaa. No yleensä suomessa tuulee tämä on harvinaista!

Vierailija
126/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meitä on moneksi....

Punaniskoja huolestuttaa että millä se pakkasella tarvittava sähkö tehdään. Ja minua myös, vaikken punaniska olekkaan. Olkiluoto on muuten osasyyllinen siihen, ettei tuulisähköä tarvitse tuke niin paljoa. On pitänyt pörssisähkön edes jossain hinnassa...

Vierailija
127/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli jumaliste miten paljon hyvänsä ja million tahansa vaikka 200 m/s niin fakta on kuitenkin, että tuulivoimalla saadaan vuodessa alle 1% energiasta. Se ei ole paljon se kustannuksiin ja tukiin nähden.

Case closed, vihreät voi jatkaa punaisia utopia-unelmiaan.

Vierailija
128/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap tyhmä vai muuten vaan idiootti? Ei kukaan ole koskaan väittänyt että pelkkä tuulivoima riittäisi, se on ok muiden ohella. Ydinvoimaa ilman aikoo kyllä pärjätä Saksa sekä monet muut Eu-valtiot, on se vaan kumma että Suomessa se on olevinaan se tärkein...

Helppoahan se on kun voi ostaa lisää energiaa muualta. Entäpä jos kellään ei olisi myydä?

Lisäksi jossain saksassa -5 ei kuole pakkaseen, vaikka virta loppuisi. Toista se on Suomen Lapissa kun voi olla -40.

Vierailija
129/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tänään?? Kun ei tuule vai eli vääristetään hieman mielipiteitä ja halveksutaan kuulijaa. No yleensä suomessa tuulee tämä on harvinaista!

Siksi koska tänäänkin tarvittiin aamulla sähköä ja tuulella tai auringolla ei sitä sähköä kahvinkeittimeen olisi piisannut.

Tässä vähän lukemista: http://tuomasvanhanen.fi/blogi/tuulivoiman-teho-vaihtelee/

Vierailija
130/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssi ja voitot sehän selittää kaiken. Tuulivoiman tukeminen on HYVÄ juttu, uusiutuvaan kestävään energiaan tulee satsata ja kehittää sitä. Eikä molottaa ettei ymmärrä ja ei saa kehittyä!! Minähän en kehityksestä maksa minä, minä ympäristön saastuttaja. Ei ole tarvetta järkevään kehittyvään energian tuotantoon tarvitsemme vain ison mörön energiaa vaikka siihen liittyy peruuttamattomia riskejä  ja muu on sipilöintiä eiku vatulointia no jotain mitä joku sano. (iso mörkö miten se piti sanoa?)

Vierailija
131/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska tänäänkin tarvittiin aamulla sähköä ja tuulella tai auringolla ei sitä sähköä kahvinkeittimeen olisi piisannut.

Tässä vähän lukemista: http://tuomasvanhanen.fi/blogi/tuulivoiman-teho-vaihtelee/

Juuri siksi meidän kannattaisikin olla monipuolisia ai niin et ajattele itse...onko tuomaksesi huomannut että tuulen taso vaihtelee näillä uusilla vaihdelaatikottomilla voidaan ottaa vaikka vain yksi generaattori kerralla käyttöön jos tuuli heikkenee.

Vierailija
132/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi suomessa ei tuuli lopu vaikka täällä jo monia kiukuttaa ilmainen energia. Suomessa tuulee ja tuulee ja tuulee ja tuulee ja tuulee ja tuulee.. ei kannata olla keräämättä siitä hyötyä

Ilmainen energia, jos veronmaksajat maksaa sille tukea moninkertaisesti sähkönhintaan verrattuna?

Kyse on rakentamisesta jota rahoitetaan ei energiasta! Energia eli tuuli ei velota mitään vaan antaa ilmaiseksi. Rakennuskustannukset ovat kalliita koska kilpailu on vielä heikkoa ja sinä et niitä kustannuksia haluakkaan alas vai miksi et kannusta tähän oikeasti järkevään energianmuotoon joka maksaa itsensä takaisin? Kun lisäämme tuulivoimaa sen rakentamisen kustannukset laskevat ja saamme halvemmalla investoinnilla energiaa tuulesta. Moni mukin järkevä energia tulisi ottaa käyttöön emme voi sanoa että tuota emme tarvitse se tekee meistä vain typeryksiä joilla on harhaisia käsityksiä. Viimevuosina huoltokustannukset ovat laskeneet rajusti johtuen uudenlaisista vaihteistoista jotka eivät mene rikki tai vaadi huoltoa yhtä usein.

Ehheh, en jaksa ottaa kauheasti kantaa tuohon erikoiseen ajatuksenkulkuusi. Mutta voisitko kertoa jotain tuosta käänteentekevästä vaihteistosta, joka ei mene rikki tai vaadi huoltoa paljon. Mielelläni kuulisin, kun olen noiden suunnitteluun jonkun verran aiemmassa työpaikassani törmännyt.

Nyt sinä olet vain epämiellyttävä. Kannattaisiko googlata? Osaisitko ehheh? Suosittelen ottamaan härkää sarvista ja rakentamaan tuulivoimalan ai niin muiltahan sinä huutosi kopiot omia ajatuksia ei taida ollakaan. Ennen kuin unohdat niin katso googlesta ettei tarvitse kysellä tyhmiä uudestaan. Onko ilmastonmuutos niin puppua että? Sopiiko tähän teemaan?

Eli sinulla ei ollut oikein mitään tukea väitteellesi ja minä loukkasin sinun sokeata uskoasi siihen, mitä sinulle on tupperwareillassa tai muussa vastaavassa hengenkohottamistapahtumassa kerrottu? Joku varmaan siellä illassa kysyi jotain tuulisähkön kannattamattomuudesta ja joku "asiantuntija" kertoi, että nyt on keksitty uusi vaihteisto ja ongelmat ovat poistuneet? Eikös niin :)

Ja kyllä minä googlata osaan, mutta parempana tätäkin soitin kaverilleni joka suunnittelee saksassa tuulivoimaloita. Pientä kehitystä kuulemma tapahtuu koko ajan, mutta mitään käänteentekevää ei ole tekniikassa kuitenkaan tapahtunut. Vai olisikohan yksi maailman suurimmista tuulivoimaloiden toimittajista enemmän pihalla asioista kuin sinä ja google?

Kyllä kaverisi tietää varmasti paremmin luota siihen, kun et sitten ole ikinä itse ajatellut! No onhan se kiva huudella omia käsityksiään muista ja vapaasti tee vaikka niin kun kaltaisesi ei muuhun siis mihinkään älykkääseen pysty. Kaikki taidoillaan. Ongelma on se ettei sinun ajattelematon kehittymättömyys aja luo mitään toimivaa joten miksi et arvostele oman kapasiteettisi merkitystä? Saattaisit tajuta että syöt itse enemmän kuin luot jurnutat enemmin kuin kehityt.

Kehitys jota haluat vastustaa on tulevaisuutta. 

Minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan tältä tulevaisuuden kehittäjältä esimerkiksi tuosta uudesta tekniikasta, vaikka jonkun linkin siihen uuteen sukupolven tuulivoimalaan, jonka kulut ratkaisevasti nykyisiä pienemmät.

Et niin kiinnostunut että googlaisit itse, miksi kiinnostaa, ai niin teet myös "työtä" eli liittyy "työhön"???Minulla kiinnostus on johtunut energia omavaraisuudesta ja sen rakentamisen opettelusta, sinulle kai ihan sama.. tai ei varmaan kun teethän "työtä" Mystistä "työtä"

Mistä moinen vihamielinen hyökkäys? Mielenkiinnosta kysyin ja yritin kyllä itsekin googlettaa, mutta en oikein löytänyt tai osannut etsiä. Eli kiinnostunut olen itsekin energiaratkaisuista ja tietoa janoan. Mutta anteeksi jos kysyin, töykeä kyllä osaat olla!

Energiasta saat tietoa kuhan etsit sitä itse, jos olet kiinnostunut löydät tietoa jota tarvitset itseäsi, omaa projektiasi tms varten, jos et ole kiinnostunut etkä itse etsi on aivan sama minä en ole sitä varten että toimisin palvelijanasi. Koetko kaiken vihamielisenä jos ei tehdä toiveidesi mukaan? Etkö voisi aloittaa itse?

Kiitos, tarkoitukseni ei ollut mitenkään pyytää sinua palvelijakseni. Heitit vain tuolla keskustelussa jutun jostain uudenlaisista huoltovapaista vaihteistoista ja olisin kysynyt tarkemmin. Anteeksi jos koin vastauksesi vihamieliseksi, minä vain sain sellaisen kuvan. Yritän hakea tuon jutun jostain itse, en vaivaa enää sinua.

Vierailija
133/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vihreät on koskaan kehittäneet? Kokemusta paljonkin kehittämisestä?

Kehitetään oikeita asioita eikä ulkomailla kehitettyä ja halpamaassa rakennettua huuhaa-ikiliikkujaa, johon pitää työntää suunnattomasti tukea. Sitä se vihreä bisnessoppi onkin.

Vierailija
134/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkeittimeni ei toimi sähköllä tiedän vaikea sinulle käsittää, kaikkien tulisi olla sinun mielestäsi sähkön kuluttajia. Ai niin ne osingot ja "työ" se mystinen "liittyy työhön" kommentointi. 

Vierailija
135/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meitä on moneksi....

Punaniskoja huolestuttaa että millä se pakkasella tarvittava sähkö tehdään. Ja minua myös, vaikken punaniska olekkaan. Olkiluoto on muuten osasyyllinen siihen, ettei tuulisähköä tarvitse tuke niin paljoa. On pitänyt pörssisähkön edes jossain hinnassa...

Tämähän on oikeasti hassua, että ns. persuaivoiset jaksavat kerta toisensa jälkeen vaahdota tuulienergiasta. Pakkassäällä, jolloin ei tuule. Antoisa tukijärjestelmä ei mene vihreiden piikkiin vaan Kepu sen ryssi.

Energiavarmuuden kannalta olisi parempi, että OL3 tuottaisi jo sähköä. Ruotsissa ja Norjassa on vesivoimaa ja venakot myyvät (ydin)sähköä näillä pakkasilla. 

Vierailija
136/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitetään oikeita asioita eikä ulkomailla kehitettyä ja halpamaassa rakennettua huuhaa-ikiliikkujaa, johon pitää työntää suunnattomasti tukea. Sitä se vihreä bisnessoppi onkin.

Vihreät eli ilmeisesti puolue oletko ihan tosissasi kysyessäsi vai oletko vain ....pliip pliip? Vihreät ovat kehittäneet ainakin puolueen ei kai niiltä odoteta mitään konkreettisia materialisia keksintöjä siis puolueilta? Suurempi kysymys sinulle oi pikkuruinen mieli on että kuka keksii ja miksi piikissä oli vinkki..

Vierailija
137/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänään, kun ei kerrankin tuule vai??

Vierailija
138/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät eli ilmeisesti puolue oletko ihan tosissasi kysyessäsi vai oletko vain ....pliip pliip? Vihreät ovat kehittäneet ainakin puolueen ei kai niiltä odoteta mitään konkreettisia materialisia keksintöjä siis puolueilta? Suurempi kysymys sinulle oi pikkuruinen mieli on että kuka keksii ja miksi piikissä oli vinkki..

Eli vihreä puolue eikä vihreät ihmiset ole kehittäneet mitään? Miksiköhän tama ei tullut yllätyksenä...

Vihreät ideat - typeryydestä toiseen (hyvä slogan seur. vaaleihin). Vihreillä kehittyy vain suun soitto ja miel. verovarojen turvin. Kaikki muu on käsityksen ulkopuolella.

Vierailija
139/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meitä on moneksi....

Tämähän on oikeasti hassua, että ns. persuaivoiset jaksavat kerta toisensa jälkeen vaahdota tuulienergiasta. Pakkassäällä, jolloin ei tuule. Antoisa tukijärjestelmä ei mene vihreiden piikkiin vaan Kepu sen ryssi.

Energiavarmuuden kannalta olisi parempi, että OL3 tuottaisi jo sähköä. Ruotsissa ja Norjassa on vesivoimaa ja venakot myyvät (ydin)sähköä näillä pakkasilla. 

Vihreä argumentti tuulivoiman toimimattomuuteen pakkasella: Mut muina päivinähän tuulee...

Samahan pätee moneen muuhunkin asiaan eli aurinko paistaa ainakin kesällä joten aurinkoenergia käy aivan mainiosti vaikka se ei talvella juuri toimikaan. Lämmitystäkään ei tarvita kesällä joten ei sitä tarvita pakkasellakaan. Jos sinulla on nyt jano niin voit lohduttautua sillä että viikko sitten sinulla ei ollut jano.

Vierailija
140/220 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vihreä puolue eikä vihreät ihmiset ole kehittäneet mitään? Miksiköhän tama ei tullut yllätyksenä...

Vihreät ideat - typeryydestä toiseen (hyvä slogan seur. vaaleihin). Vihreillä kehittyy vain suun soitto ja miel. verovarojen turvin. Kaikki muu on käsityksen ulkopuolella.

Onneksi sinä älykäs(hihiih) pelastat maailman ydinvoimallasi. Edelleen vinkki "mikä kehittyy?" on noin jättimäiseltä mieleltä sivuttanut toisarvoiseksi. Sääli. Vinkki oli taaskin piikissä. No kyllä sinä joskus opit lukemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme