Kuka nykyään enää käyttää alkoholia? Käytätkö sinä? Vastaa myös jos et
Me emme käytä eikä tuttavapiirissä ole ketään joka käyttää. Ravintoloissa ei ole väkeä enää eikä nykyään enää juhlita. Kahvilla käydään ja lounailla. Onhan se suoraan nähtävissä että kiinnostus alkoholin on hiipunut eikä ihme että sen kulutus on jyrkässä laskussa. Oletteko huomanneet saman?
Kommentit (58)
En käytä myöskään sitten parin kerran kokeilun jälkeen! En osaa sanoa onko kulutus laskussa kun en käy myöskään yöelämässä katsomassa onko siellä porukkaa :D
Käytän. Kohtuullisesti tietenkin :) Pössyttelijäksi en ala niin kuin te alkoholin välttelijät.
Käytän. En tunne ketään joka ei vähintään silloin tällöin juo.
Käytän. Välillä kakski kertaa viikos ja niin kaikki tuttunikin käyttää.
Juon alkoholia.
Kuulutko johonkin uskovaiseen hihhuliryhmään, joka korvaa alkoholin hakeutumalla transsiin raamatun sanojen tahdissa nyökytellen?
Käytän kaikkien absolutistienkin puolesta ettei kulutus laske liikaa.
En käytä, koska minulla on krooniseen sairauteen lääkitys, jonka kanssa alkoholi ei sovi. Haluaisin kyllä joskus juoda lasin viiniä, mutta en uskalla.
En käytä, mahakalut eivät kestä happamia juomia. Ärsyttää...
Olemme kulinaristiperhe, laitamme paljon rahaa täydellisiin raaka-aineisiin ja viinit ovat osa ruokakulttuuriamme. Juomme keski- ja eteläeurooppalaisittain, emme suomalaisittain/brittiläisittäin.
Matkustamme myös paljon viinimaissa kuten Ranska, Italia ja Espanja.
Käytän ehkä pari kertaa vuodessa :) En saa alkoholin juomisesta sellaista hyvää oloa minkä muut ihmiset näyttävät saavan(?). Silti pari kertaa vuodessa pitää testata, josko se nyt kuitenkin olisi hauskaa... Joskus kun oli vasta täyttänyt 18 se oli ihan jännää ja uutta, mutta nyt ei enää jaksa kiinnostaa.
N22
Silloin tällöin annos-pari viiniä tai saunasiideri, mutta ei nautita alkoholia joka kuukausi eikä aina edes joka toinen.
En juo, enkä pössyttele enkä myöskään ole transsissa raamatun sanoista.
Täällä samoin kuin aloittajalla, tuttavapiirissä alkoholia käytetään erittäin vähän. Enkä tunne myöskään pössyttelijöitä.
Minä olen noilla erilaisten terveysviranomaisten mittareilla alkoholin suurkuluttaja. Juon tavallisesti viikon aikana 2 - 4 päivänä ja useimmiten toistakymmentä annosta kerralla. Olen 26-vuotias humanististen aineiden yliopisto-opiskelija.
Mikä tämäkin kysymys on olevinaan? Miten niin enää nykyään? Oma kaveripiirini käyttää alkoholia varmaan lisääntyvässä määrin. Opiskeluaikoina vedettiin kännit vain viikonloppuisin, nykyään viini ruuan kanssa on ihan normaalia viikonloppuisin, joskus jopa viikollakin. Hui!
En käytä.
Hämmästyttävää että kulutus olisi laskenut. Minkä tilaston mukaan?
Ravintolassa käymme ja kyllä monet muut tilaavat sekä yhtä sun toista alkoholipitoista.
Ei olla.