Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset jaksavat käydä töissä 1500 eur nettopalkalla?

Vierailija
20.01.2016 |

Eihän siinä oikeesti ole mitään järkeä. Siitä pois vielä lounaat ja työmatkat, niin eihän siitä jää mitään käteen!

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap itse tahtoo hakea sossusta rahaa niin kannattaako kirjoitella tällaisia? Jos kukaan ei jaksaisi alle 1500 netolla niin meidän hyvinvointivaltio kaatuisi.

Aika monella työtätekevällä alkaa olemaan se fiilis et antaa palaa, kaatuisi vaan. Sossupummit aina puhuu et sitten rikollisuus kasvaa. Kasvakoon, mieluumin maksan vaikka turvallisuusyhtiölle kuin elätän elämäntapatyöttömiä. Lapset, sairaat ja vanhukset erikseen, heistä pitää huolehtia ja heistä haluan huolehtia.

Yleistät luonnevikasi muuhun väestöön. Sitä paitsi mitäköhän nettohyödyllistä SINÄ teet tämän yhteiskunnan eteen? Ja miksi tämän yhteiskunnan eteen jotain tekeminen nyt yleensäkään pitäisi olla jokin päämäärä, eikä erityisesti sen yhden ainoan oman elämänsä eläminen oman nautintonsa maksimaalistaen?

No ensinnäkin olen maksanut veroja kai viimeisen vuoden aikana kuin kuin moni saa niitä sosiaalitukia elämänsä aikana. Työllistän tällä hetkellä myös päälle 20 henkilöä. Tosin en enää kauaa, nää rahahanat ovat siirtyneet toiseen maahan jo ennen kuin lumet ovat sulaneet eli hästi!

Muista pysyä siellä ja poissa Suomen markkinoilta. Sinun tilalle löytyy uusi toimija.

Tuskin tulee tällä verotuksella :(

Tai on varaa ainakaan maksaa työntekijälle päälle 1500 nettona näillä sosiaalituilla.

Vierailija
42/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömät ja eläkeläisetkin maksaa veroja. En itekään jaksaisi tolla rahalla tehdä töitä. Koettu on. Jokapäiväiväinen vitutus vaan ja duunipäivän jälkeen niin poikki ettei mitään muuta jaksa tehdä. Mitä elämää se on?

Tää on kyllä aina paras vitsi et työttömätkin maksaa veroja!!! Niin rahoista joita ette itse tienaa :D Eli ette myös maksa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömät ja eläkeläisetkin maksaa veroja. En itekään jaksaisi tolla rahalla tehdä töitä. Koettu on. Jokapäiväiväinen vitutus vaan ja duunipäivän jälkeen niin poikki ettei mitään muuta jaksa tehdä. Mitä elämää se on?

Oletko joskus kuullut netto-veronmaksajasta?

Palkataan kuule kaikki työttömät julkiselle sektorille 5000€/kk. Siitähän tulee mahtava potti veroja... eikös?

Vierailija
44/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen saanut samaisen summan nettona. Kerran olen vaihtanut alaa. On se paljon isompi kuin työmarkkinatuki. Toimeen tulen ihan hyvin.

Vierailija
45/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa valehtelijat. Suomen pitämiseen pystyssä riittää äärimmäisen pieni määrä ihmisiä. Näin on ollut jo vuosikymmeniä, määrä on vaan muuttunut hyvin pienestä äärimmäisen pieneksi. Juuri kukaan ei tee mitään järkevää, suurimman osan työnkuvan voisi sanoa olevan byrokratia, ja lopuillakin se "yhteiskunnallinen hyöty" jakautuu niin pieneksi, ettei sillä ole väliä. Mut joo, onhan se hyvä valehdella olevansa korvaamaton, ettei aivan masentuisi, ja niitä saatanan työttömiä voi aina suomia sanan säilällä.

Vierailija
46/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se on tehdä paskaduunia paskapalkalla. Työpäivän päätyttyä voi kehua itseään, että minulla on sentään työpaikka ja pidän Suomen hyvinvaltiota pystyssä. Kyllähän se lohduttaa, kun käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse.

Jokaisella suomessa on kuitenkin mahdollisuus opiskella ja saada parempi elintaso. Esim mä, lukenut lääkäriksi aika pienellä opintolainalla. Jos kaikki paskapalkkaiset lopettaisi duuninsa niin ainakaan enempää elatusta ei tippuisi koska ne paksapalkkaisetkaan ei maksaisi veroja vaan hakisi tukia ja se on matemaattinen ongelma (älä väitä vastaan jossei sulla oo pitkästä matikasta L niinkuin mulla). Jos tulee enemmän miinusta kuin plussaa kassaan niin rahat loppuu. Mulle sama, mulla on töitä myös muualla  maailmasa monipuolisen kielitaidon takia. Kaivatte omaa ojaanne.

Vierailija
47/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkataan kuule kaikki työttömät julkiselle sektorille 5000€/kk. Siitähän tulee mahtava potti veroja... eikös?

Ai niinku opettajat, lääkärit, poliisit...

Vierailija
48/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät eivät maksa yhtään mitään.

Verotus on työttömällä siitä syystä, että sillä voidaan säädellä hänen nettosaamistensa määrää, mikäli oikeudet niihin vaihtelevat.

Vierailija
49/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap itse tahtoo hakea sossusta rahaa niin kannattaako kirjoitella tällaisia? Jos kukaan ei jaksaisi alle 1500 netolla niin meidän hyvinvointivaltio kaatuisi.

Aika monella työtätekevällä alkaa olemaan se fiilis et antaa palaa, kaatuisi vaan. Sossupummit aina puhuu et sitten rikollisuus kasvaa. Kasvakoon, mieluumin maksan vaikka turvallisuusyhtiölle kuin elätän elämäntapatyöttömiä. Lapset, sairaat ja vanhukset erikseen, heistä pitää huolehtia ja heistä haluan huolehtia.

Yleistät luonnevikasi muuhun väestöön. Sitä paitsi mitäköhän nettohyödyllistä SINÄ teet tämän yhteiskunnan eteen? Ja miksi tämän yhteiskunnan eteen jotain tekeminen nyt yleensäkään pitäisi olla jokin päämäärä, eikä erityisesti sen yhden ainoan oman elämänsä eläminen oman nautintonsa maksimaalistaen?

No ensinnäkin olen maksanut veroja kai viimeisen vuoden aikana kuin kuin moni saa niitä sosiaalitukia elämänsä aikana. Työllistän tällä hetkellä myös päälle 20 henkilöä. Tosin en enää kauaa, nää rahahanat ovat siirtyneet toiseen maahan jo ennen kuin lumet ovat sulaneet eli hästi!

mikä hästi? opettele kirjoittamaan.

Vinkki, Virossa yrittäminen on kannattavampaa. Mielellään tarjoaisin työtä suomalaisille mutta kun ei vaan pysty :(

Vierailija
50/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihtoehtona 1500e palkalle (joka on surkea) näettä vain pummeilun (joka on surkeampaa). Ihmekös ette menesty! Ei tullut mieleen hankkia lisää osaamista, päästä hyväpalkkaiseen työhön - edes normaalipalkkaiseen tai mikse ette perusta vaikka yritystä ja itse kovalla työllä vaikuta palkkaanne kun sillä ei ole ylärajaa? Ei, ollaan "tyytyväisiä" surkean vähään ja kehutaan että eipä olla pummeja! Kummallista kerta kaikkiaan, ihmiset

Vierailija
51/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut perustominnoista yhteiskunnassa? Ne tarvitaan järkevässä määrin, mutta kaikki muu ylimenevä on kuonaa.

Vierailija
52/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki, Virossa yrittäminen on kannattavampaa. Mielellään tarjoaisin työtä suomalaisille mutta kun ei vaan pysty :(

Ja sosiaalitukien taso on ihan eri. Ei kannusta jäämään himaan pummeilemaan vaan yrittämään. Suomi on niin mennyt vikaan tässä.

Vierailija
53/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti nro 46 den aivopieru: " (älä väitä vastaan jossei sulla oo pitkästä matikasta L niinkuin mulla)". Apua kuolen nauruun ja vielä lääkäri!!!

Vierailija
54/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se on tehdä paskaduunia paskapalkalla. Työpäivän päätyttyä voi kehua itseään, että minulla on sentään työpaikka ja pidän Suomen hyvinvaltiota pystyssä. Kyllähän se lohduttaa, kun käteen ei jää muuta kuin tuulen huuhtoma perse.

Jokaisella suomessa on kuitenkin mahdollisuus opiskella ja saada parempi elintaso. Esim mä, lukenut lääkäriksi aika pienellä opintolainalla. Jos kaikki paskapalkkaiset lopettaisi duuninsa niin ainakaan enempää elatusta ei tippuisi koska ne paksapalkkaisetkaan ei maksaisi veroja vaan hakisi tukia ja se on matemaattinen ongelma (älä väitä vastaan jossei sulla oo pitkästä matikasta L niinkuin mulla). Jos tulee enemmän miinusta kuin plussaa kassaan niin rahat loppuu. Mulle sama, mulla on töitä myös muualla  maailmasa monipuolisen kielitaidon takia. Kaivatte omaa ojaanne.

Kaikki eivät voi olla korkeasti koulutettuja. Se johtaisi inflaatioon koulutuksen arvostuksessa ja siihen, että meillä olisi DI-tason siivoojia ja tohtorit ajaisivat rekkaa. Loppujen lopuksi ihmisen älykkyys ei riittäisi tuottamaan riittävän korkeaa tiedettä, jotta eroja koulutustasolla voitaisiin mitata.

Ole sinäkin vain tyytyväinen asemaasi ja ymmärrä olla hissukseen aiheesta?

Vierailija
55/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihtoehtona 1500e palkalle (joka on surkea) näettä vain pummeilun (joka on surkeampaa). Ihmekös ette menesty! Ei tullut mieleen hankkia lisää osaamista, päästä hyväpalkkaiseen työhön - edes normaalipalkkaiseen tai mikse ette perusta vaikka yritystä ja itse kovalla työllä vaikuta palkkaanne kun sillä ei ole ylärajaa? Ei, ollaan "tyytyväisiä" surkean vähään ja kehutaan että eipä olla pummeja! Kummallista kerta kaikkiaan, ihmiset

No itse tienaan monta kertaa enemmän kuin 1500, tosin oon opiskellutkin aika pitkälle. Mutta jonkun on tässä tilanteessa tehtävä ne paskalla palkalla olevat työt. Koska luulen ettei tuönantajalle ole verotuksen jne takia mahdollista maksaa enempää ja se taas johtuu meidän liian hyvästä sosiaaliturvasta.

Vierailija
56/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sosiaalitukien taso on ihan eri. Ei kannusta jäämään himaan pummeilemaan vaan yrittämään. Suomi on niin mennyt vikaan tässä.

Suomessa on ensin vikana palkkaamisen kalleus yrityksille ja seuraavana poikkeustapauksissa sosiaalituet; niitä toki voisi hiukan enemmän vastikkeellistaa mm. tekemällä kunnille/valtiolle (ja itsellekin) jotain hyödyllistä esim. 4h/päivä.

Vierailija
57/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut perustominnoista yhteiskunnassa? Ne tarvitaan järkevässä määrin, mutta kaikki muu ylimenevä on kuonaa.

Niin niin. Kuonallehan se niskalaukaus on aina ratkaisu.

Vierailija
58/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 46 sanoi myös matikan taitajana Jos tulee enemmän miinusta kuin plussaa kassaan, niin rahat loppuu:D

Vierailija
59/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo olisi jo iso raha ja tuolla eläisi loistavasti! Enimmillään olen saanut kuussa 1200e/kk nettona ja sekin on ihan riittävä summa.

Vierailija
60/145 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla pärjää tosi hyvin, kun jakaa asumiskulut jonkun toisen kanssa. Mulla jää 900e pakollisten kulujen jälkeen hassattavaa ruokaan, vaatteisiin etc.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi