Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarin artikkeli kannabiksesta.

Vierailija
20.01.2016 |

Marihuona ei vähennäkään teinin älykkyyttä.

http://www.hs.fi/tiede/a1453173527938

Näitä kannabisuutisia lukiessa alkaa tuntumaan että ehkä meille on sittenkin valehdeltu vuosikymmeniä lääkärien ja päättäjien toimesta. Ympäri maailmaa laillistetaan kannabista. Miksi Suomessa asiasta ei edes saa keskustella vaan keskustelutkin poistetaan?

Kommentit (282)

Vierailija
161/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumemyönteisyys on kuvottavaa. 'Nuff said.

Usko ja urheilu sivulta löydät mieleisesi "totuuden".

Jännä miten "huumeiden" vastaista sivustoa sponsoroi yllättäen alkoholia valmistava yritys.

Kätevästi vedotaan alkoholin haittoihin kun vastustetaan kannabiksen laillistamista.

Vierailija
162/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin siteeraama tutkimus on hölynpölyä. Tutkimusaika on aivan liian lyhyt ja teinien aivot vielä kehitysvaiheessa. Jotakin kaaron esiin kaivamia nollatutkimuksia taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävä tutkimustulos: Marihuanan käyttö nuorena ei lisää sairastelua aikuisena:

http://yle.fi/uutiset/yllattava_tutkimustulos_marihuanan_kaytto_nuorena…

Vierailija
164/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin siteeraama tutkimus on hölynpölyä. Tutkimusaika on aivan liian lyhyt ja teinien aivot vielä kehitysvaiheessa. Jotakin kaaron esiin kaivamia nollatutkimuksia taas.

Tutkimuskohteita on ainakin ollut todella paljon, ja tämä on erityisen mielenkiintoinen kohta:

"Tutkijoiden mukaan tulos vihjaa, että nuorilla kannabiksenkäyttäjillä havaittu tiedollisten kykyjen heikeneminen ei juonnu marihuanan myrkyllisyydestä hermosoluille, vaan tekijöistä heidän perheympäristössään."

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"

Vierailija
165/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuskohteita on ainakin ollut todella paljon, ja tämä on erityisen mielenkiintoinen kohta:

"Tutkijoiden mukaan tulos vihjaa, että nuorilla kannabiksenkäyttäjillä havaittu tiedollisten kykyjen heikeneminen ei juonnu marihuanan myrkyllisyydestä hermosoluille, vaan tekijöistä heidän perheympäristössään."

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"

Yleensä narsistien lapsilla on mielenterveys- ja päihdeongelmia, ja tuossa tapauksessa on kaiken lisänä vielä suvun skitsofreniarasite. Tilastollisesti olisi ollut harvinaisempaa jos poika ei olisi sairastunut kokonaisuuden johdosta kuin se, että hän sairastui.

Vierailija
166/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kannabikselle myönteiset tutkimukset on vastustajien taholta aina haukuttu. Kuten eu raportti jonka mukaan kannabis on tupakkaa ja alkoholia vähemmän haitallinen.

Vierailija
167/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kannabikselle myönteiset tutkimukset on vastustajien taholta aina haukuttu. Kuten eu raportti jonka mukaan kannabis on tupakkaa ja alkoholia vähemmän haitallinen.

Kun tulee tutkimuksia siitä että kannabis voisi olla ihan hyvä lääke lapsille kuten vaikka burana niin sekös herättää mehiläispesään eloa.

USA:ssa lapsia lääkitään kannabiksella ja mitään älyllistä haittaa näissä lapsissa ei ole. Heistä ei siis ole kehittynyt aivovammaisia ja hönöjä joita huumevalistajat imitoivat hassuissa valistustilaisuuksissaan.

Minua henkilökohtaisesti loukkasi eräs mennyt huumevalistus jossa jouduin kuuntelemaan propagandaa. Valistaja alkoi honottamaan stereotyyppisellä pilvenpolttajan äänellä ja esitti tietynasteista kehitysvammaista. Hän samalla pilkkasi kehitysvammaisia omituisella imitaatiollaan. Porukka nauroi kannabisfriikki huumorille.  Harmi etten ottanut kameralle videopätkää.

Tässä pilkataan ja ahdistetaan tietty ihmisryhmä alempaan asemaan.

Vierailija
168/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun koulun huumevalistuksesta poliisi oli huolissaan kun oppilaat ihan kehtasivat väittää vastaan räikeimmistä valheista. Piti kannabis myönteisyyttä huolestuttavana asiana. No daah kun nuoriso osaa etsiä tietoa netistä ihan itse niin eihän ne ikivanhat valheet porttiteoriasta ja muusta sonnasta mene läpi.

Vierailija
169/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabista on käytetty puolijulkisesti jo useita sukupolvia. Kyllä se olisi raportoitu jos vaikuttaisi merkittävästi älyn heikkenemiseen.

Älyhän heikkenee sitä mukaa kun ikää tulee. Älyyn vaikuttaa muutkin asiat kuten pesän koko tai tilavuus. Ilmapiiri on tärkein. Jos ilmapiiri on hysteerinen ja tuomitseva niin onhan sillä vaikutusta älyyn, koska kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Tutkimus pitäisi tehdä laillisessa ilmapiirissä.

Olen tavannut kokeilijoita jotka ovat saaneet paniikkikohtauksen pilvestä. Syynä oli pelko kiinnijäännistä. Heille pilvenpoltto merkitsi kovaa rikosta. Sellaiseksihan laki sen sanookin. Pelkästään kasvien kasvattamisesta saa saman verran kuin toisen ihmisen väkivaltaisesta raiskaamisesta tai pahoinpitelystä. Älytöntä.

Vierailija
170/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen lääkäriliiton sivuilla erittäin järkevää, päivitettyä ja puolueetonta tietoa cannabiksesta. Suosittelen jokaista vastustajaa lukemaan haitat ja vaikutukset ja sen jälkeen muotoilemaan argumenttinsa niiden pohjalta uudelleen.

http://duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articl…

Kyllä tuota pitäisi päivittää ihan ensimmäisestä kirjaimesta viimeiseen pisteeseen saakka uudestaan. Hirveää soopaa.

Vierailija
171/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valahetta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen lääkäriliiton sivuilla erittäin järkevää, päivitettyä ja puolueetonta tietoa cannabiksesta. Suosittelen jokaista vastustajaa lukemaan haitat ja vaikutukset ja sen jälkeen muotoilemaan argumenttinsa niiden pohjalta uudelleen.

Kyllä tuota pitäisi päivittää ihan ensimmäisestä kirjaimesta viimeiseen pisteeseen saakka uudestaan. Hirveää soopaa.

Sitä pitäisi ainakin käsitellä, miksi kannabiksen lääkekäytössä jopa useiden grammojen päivittäiskäyttö ei aiheuta lainkaan sellaisia ongelmia, joita kannabiksen satunnaisen ja määrällisesti paljon vähäisemmän päihdekäytön yleensä kerrotaan aiheuttavan. Muuttuuko kannabis siis vähähaittaisemmaksi mitä enemmän sitä käytetään? Siltä se nyt vaikuttaa.

Vierailija
172/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä narsistien lapsilla on mielenterveys- ja päihdeongelmia, ja tuossa tapauksessa on kaiken lisänä vielä suvun skitsofreniarasite. Tilastollisesti olisi ollut harvinaisempaa jos poika ei olisi sairastunut kokonaisuuden johdosta kuin se, että hän sairastui.

Ja se pitää myös vielä muistaa asiassa, että tämän "Raakkunan" aikoinaan käyttämiin päihteisiin kuului myös LSD:n runsas käyttö. Eli yritys sairastua on ollut erittäin kovaa.

Vierailija
173/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lapset kertovat miltä lääkekannabis tuntuu heissä ja miten se auttaaa heitä.

Paha haukkua lapsia vähä-älyisiksi. En huomannut mitään vammaisuuteen liittyvää. Näyttäisi olevan kelvollinen lääke lapsillekin. Ei näyttäisi vaikuttavan aivoihin mitenkään. Eli vastustajien mahdollista propagandaa tuo aivojen vakava muuttuminen.

Vierailija
174/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valahetta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on kuraa ja mitä siinä muuttaisit?

Vierailija
175/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustajien viimeisimmät linnakkeet on keskusteluiden poisto ja sitten ne joissa kannabiksen lääkinnällinen käyttö evätään lapsilta ja raskaanaolevilta naisilta.

Heidän viimeiset pyhät linnakkeet joiden puolustus tuntuu myös kannattajien silmissä ihan ymmärrettävältä.

Eihän se ole sopivaa että alaikäiset käyttävät kannabista. Mukava kohta keskustelun janalla jossa voidaan melkein olla yhtämieltä ja sopia pelisäännöistä.

Totuus on että USA:ssa lapsia lääkitään kannabiksella menestyksekkäästi.

Vierailija
176/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi jo että alkukirjaimesta lopun pisteeseen on paljon oikaistavaa. Minulla menisi ehkä neljä päivää tuon korjaamiseen ja tietojen päivittämiseen. THC-pitoisuudet vaihtelevat välillä 1–15 %.

THC-pitoisuudet voivat oikeasti vaihdella välillä 0,02-33%.

Eikä mitään tieteellistä pohjaa löydy sille että hamppu olisi Intiasta.

Minulle pitäisi maksaa siitä että korjaisin tuon tekstin asiavirheet. Sen lisäksi vähän naurattaa että pitäisi olla lääkäri niin voisin kirjailla sinne ihan mitä sattuu. Kasvitieteilijänä tiedän kuitenkin tuosta kasvista paljon enemmän kuin lääkärit. Olen sentään käynyt Amsterdamin Cannabis Collegen ja vieraillut Cannabis cupeilla aina vuodesta 88 asti.

Vierailija
177/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuppilainen kirjoitti:

Minulle pitäisi maksaa siitä että korjaisin tuon tekstin asiavirheet. Sen lisäksi vähän naurattaa että pitäisi olla lääkäri niin voisin kirjailla sinne ihan mitä sattuu. Kasvitieteilijänä tiedän kuitenkin tuosta kasvista paljon enemmän kuin lääkärit. Olen sentään käynyt Amsterdamin

Cannabis Collegen ja vieraillut Cannabis cupeilla aina vuodesta 88 asti.

Suurin osa kannabisaktiiveista tekee hommia ihan ilman palkkaa. Itsekään en ole saanut koskaan mitään, vaikka olen pian 30 vuotta asian piirissä toiminut. Sinäkin voisit niin tehdä, jos kerran kykyjä on oman ilmoituksen mukaan ainakin. Jos jokainen kannabisaktiivi pyytäisi palkkaa tekemisistään kuten sinä, niin homma olisi aika vähäistä.

Vierailija
178/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen laillistus ei vaan toimi Suomessa. Emme tarvitse tänne uutta päihdettä on jo ongelmia tarpeeksi vanhankin kanssa.

Alkoholin aiheuttamat suunnattomat haitat eivät saa olla mikään tekosyy kannabiksen kieltolain jatkamiselle, varsinkin kun kannabis on aikoinaan Suomessa arvottu laittomaksi. Eli ilmeisesti mitään kovinkaan merkittäviä seikkoja sen kiellolle ei ole koskaan ollutkaan, jos arvonta on riittänyt koko laittomuuden perusteluksi. Alkoholi on yksi maailman vaarallisimpia kovia huumeita, ja kannabis taas maailman vähähaittaisin päihde, jonka suurin haitta on sen laittomuus.

Tahtoisin vain korjata, että taikasienet, siis psilosybiinisienet ovat maailman vähähaittaisin päihde. Seuraavana tulee LSD ja sen jälkeen buprenorfiini (esim. Subutex). Kannabis vasta viidennes tai kuudennes.

Suomessa tuo buprenorfiini on todellinen ongelma, koska täällä ei juurikaan liiku heroiinia. Monessa muussa maassa käytetään heroiinia, mutta hyvin vähän buprenorfiinia, joten siitä ei ole tullut sellaista ongelmaa mitä täällä. Olen nähnyt hyvin läheltä mitä se Subutex tekee ihmisille, ja mitä sen himo laittaa ihmisen tekemään. Se muuttaa ihmisen ns. rotaksi johon et voi enää luottaa, varastavat jopa kavereiltaan ja sukulaisiltaan tavaraa ja rahaa, että saisivat edes murusen tuota ihanaa Subutexia. Asun melko pienessä kaupungissa ja jostain syystä täällä on noita Subutex-narkkareita paljon, ja se on täällä todella kallista. 120 euroa kappale tietääkseni.

Kuule, mun avopuoliso on subutex-narkomaani, että jotain saatan asiasta ehkä tietää. Mutta fakta on, että subutex ei ole vaarallista. Sosiaalisista ongelmista ei ole nyt kyse, vaan aineen itsensä vahingollisuudesta. Siihen ei esimerkiksi voi kuolla mitenkään. Taulukko oli ihan vastikään maikkarin uutisissa, jossa tutkittu eri aineita ja järjestys oli tuo mainitsemani.

Mitä minä juuri luin?

Vierailija
179/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuppilainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi jo että alkukirjaimesta lopun pisteeseen on paljon oikaistavaa. Minulla menisi ehkä neljä päivää tuon korjaamiseen ja tietojen päivittämiseen. THC-pitoisuudet vaihtelevat välillä 1–15 %.

THC-pitoisuudet voivat oikeasti vaihdella välillä 0,02-33%.

Eikä mitään tieteellistä pohjaa löydy sille että hamppu olisi Intiasta.

Minulle pitäisi maksaa siitä että korjaisin tuon tekstin asiavirheet. Sen lisäksi vähän naurattaa että pitäisi olla lääkäri niin voisin kirjailla sinne ihan mitä sattuu. Kasvitieteilijänä tiedän kuitenkin tuosta kasvista paljon enemmän kuin lääkärit. Olen sentään käynyt Amsterdamin Cannabis Collegen ja vieraillut Cannabis cupeilla aina vuodesta 88 asti.

Kuka tahansa voi korjata virheitä. Suomalaiset vain ovat auktoriteettiuskovaisia. Lääkärin puheisiin luotetaan enemmän kuin jonkin itseään netissä kehuvan puheisiin. Jotain minäkin kannabiksesta tiedän. Satunnaisesti olen pajautellut vuodesta 1989 enkä koskaan alaikäisenä.

Kokemuksen äänellä voin sanoa että päihteenä todella vähähaittainen. Yksi sakko 16 vuoden takaa joka on ainoa haitta ja sekin johtuu laista eikä aineesta.

Vierailija
180/282 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cuppilainen kirjoitti:

Olen sentään käynyt Amsterdamin Cannabis Collegen ja vieraillut Cannabis cupeilla aina vuodesta 88 asti.

Sinä se aina jaksat hassuttaa...

https://fi.wikipedia.org/wiki/Patologinen_valehtelu