Hesarin artikkeli kannabiksesta.
Marihuona ei vähennäkään teinin älykkyyttä.
http://www.hs.fi/tiede/a1453173527938
Näitä kannabisuutisia lukiessa alkaa tuntumaan että ehkä meille on sittenkin valehdeltu vuosikymmeniä lääkärien ja päättäjien toimesta. Ympäri maailmaa laillistetaan kannabista. Miksi Suomessa asiasta ei edes saa keskustella vaan keskustelutkin poistetaan?
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat vastustajat ovat lääkefirmat ja alkoholiteollisuus.
Taustalla häärii myös kaikki ne jotka ovat tehneet huumeiden vastaisesta toiminnasta itselleen ammatin. Erilaiset järjestöt ja kenties poliisikin.
Mikäs sen mukavempaa kuin kierrellä festareilla koirien kanssa ja pidättää kannabiksen käyttäjiä.
Ei tarvitse edes pelätä oman turvallisuuden tai muiden turvallisuuden puolesta. Hyvin rauhallista työtä. Erilaista kuin oikeiden rikollisten jahtaaminen ja pitkästyttävä työ ylinopeutta vahtiessa.
Mikäs sen mukavampaa, mutta nykyisen lainsäädännön mukaan poliisi ei saa käyttää koiria suurissa yleisötapahtumissa :) Lisäksi ne, jotka ovat tehneet huumeiden vastaisesta toiminnasta itselleen ammatin, saisivat todennäköisesti vain lisää töitä laillistamisen jälkeen.
Itse olen laillistamisen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta että erilaisten särky ja ahdistuslääkkeiden myynti laskisi rajusti ja alkoholinkulutuskin vähenisi jos kannabis laillistettaisiin. Moni jo nyt lääkitsee ahdistustaan ja masennuksia kannabiksella, eikä syyttä. Se toimii.
Usassa kannabisreseptin saa masennukseen. On tutkittu että kannabiksesta löytyy myös apu spykooseihin.
Kyllähän psykoosilääkkeetkin voivat laukaista psykoosin. Näitä muuten nykyään määrätään kuin karkkia jopa alle 18-vuotiaille. Esimerkiksi ketipinoria.Nyt on kyllä niin mutua että huh huh :D
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kannabiksesta-voi-saada-psykoosin/…
Psykoosi ja masennuslääkkeiden selostuksissa on haittavaikutuset ja esimerkiksi risperdal psykoosilääke ja ketipinor saattaa laukaista psykoosin. Vaikka niiden pitäisi hoitaa psykoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta että erilaisten särky ja ahdistuslääkkeiden myynti laskisi rajusti ja alkoholinkulutuskin vähenisi jos kannabis laillistettaisiin. Moni jo nyt lääkitsee ahdistustaan ja masennuksia kannabiksella, eikä syyttä. Se toimii.
Usassa kannabisreseptin saa masennukseen. On tutkittu että kannabiksesta löytyy myös apu spykooseihin.
Kyllähän psykoosilääkkeetkin voivat laukaista psykoosin. Näitä muuten nykyään määrätään kuin karkkia jopa alle 18-vuotiaille. Esimerkiksi ketipinoria.Nyt on kyllä niin mutua että huh huh :D
Saattaa olla ihan kokemuksen ääntä? Ihan viihdekäyttönä alkoi oma kannabiksen käyttö. Sitten huomasin kuinka se poisti masennusta/vitutusta jotka ovat vaivanneet oikeastaan aina. Voi olla että mulla on jokin biologinen tai kemiallinen vika? On miten vain niin kannabis antaa helpotusta. Niskajäykkyys mistä tulee päänsärkyä helpottaa hetkessä jointilla.
Käytän aika harvoin kun en uskalla kasvattaa. Se tunne kun rentoutuu ja vitutus lähtee on niin helpottava. Aivan hullua että pameja ja muitakin kovia aineita saa lääkkeeksi helpommin. Mieliala lääkkeitä syö nytkin yli 700 000 suomalaista mikä on valtava määrä asukaslukuun nähden.
Apu jopa skitsofreniaan
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/ulkomaat/kannabislaake-voi-auttaa-sk…
tyhmempi voi artikkelia lukiessaan tulla sellaiseen johtopäätökseen, että kannabista alkaa käyttää vähemmän lahjakkaat, ihmiset joilla on ongelmia. kannabis ei siis olisi syypää käyttäjillä oleviin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabista ei tarvitse edes laillistaa. Riittäisi että lääkärit toimisivat moraalinsa mukaan, jota heiltä odotetaankin ja kirjoittaisivat kannabisreseptin sitä haluavalle.
Nythän on niin että kieltolaki aiheuttaa paljon syrjäytymistä ja sitä kautta mielenterveysongelmia. Kiinnijäänti poliisille laskee tulotasoa ja voi menettää ajokortinkin. Työkin voi mennä alta. Reseptillä tämä asia korjaantuisi.
Eli miksi ihmeessä lääkärit pimittävät kannabisreseptejä? Resepti on tehokas tapa antaa käyttäjälle ihmisarvo tässä mielettömässä yhteiskunnassa joka tylysti työntää hyviä ihmisiä pois työelämästä vain sen takia että he käyttävät kannabista.
Kerrotko mihin perus pertti tämän reseptin tarvitsee? Saman voisi sanoa että antakaa köyhälle rahaa koska hän voi muuten syyllistyä rikoksiin tai veronkiertoon.
Jos pertti on kannabiksen käyttäjä ja halutaan auttaa kannabiksen käyttäjiä eikä rangaista niin paras apu on antaa resepti tai lupa kasvattaa omat lääkkeet. Muuten kieltolain haitta voi aiheuttaa pysyvän syrjäytymisen yhteiskunnasta.
Täällähän on taas narkkareiden kokoontumisajot menossa.
Mutta tappaa.
Ranskassako se oli missä ne testasi niitä kannabislääkkeitä vapaaehtoisilla,yksi kuoli ja ties kuinka monta on koomassa.
Vierailija kirjoitti:
Minua aina jaksaa huvittaa tämä ajatus että kannabiksen silloin tällöin käytön takia on narkkari. Itse olen tylsä keski-ikäinen virkanainen, mutta ehkä minussa jotain jännää on, koska joskus viikonloppuna poltan kannabissätkän, olenkin siis raju narkkari huolimatta tätimäisestä ulkonäöstä ja hillitystä käyttäytymisestä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kannabiksesta-voi-saada-psykoosin/…
Psykoosi ja masennuslääkkeiden selostuksissa on haittavaikutuset ja esimerkiksi risperdal psykoosilääke ja ketipinor saattaa laukaista psykoosin. Vaikka niiden pitäisi hoitaa psykoosia.
Olen ollut jo pitkään sitä mieltä että ns. Valtamedian ei tulisi uutisoida näitä tervesasioita sillä toimittajilla ei ole pätevyyttä arvioida näitä asioita. Aivan samalla tavalla arvostelin hesarin julkaisemaa mielipide kirjoitusta jossa arvosteltiin liikunnan merkitystä masennuksen hoidossa. Mielestäni nämä julkaisut asettavat ne lukijan silmissä samaan arvoon asiantuntija lausuntojen kanssa, jota ne eivät ole. Harvinaiset asiat ovat harvinaisia mutta ne voivat saada väärät mittasuhteet mediassa. Suurimmassa osissa lääkeohjeissa lukee, että erittäin harvinainen haittavaikutus voi olla anafylaktinen reaktio vaikka käytännössä tämä on erittäin erittäin erittäin harvinaista suurimmassa osista lääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tappaa.
Ranskassako se oli missä ne testasi niitä kannabislääkkeitä vapaaehtoisilla,yksi kuoli ja ties kuinka monta on koomassa.
Asia korjattiin. Ei kannabislääkkeitä tarvitse testata. Kannabis on sellaisenaan toimiva ja käytetty lääke jo tuhansia vuosia.
Kyseessä oli ihan eri lääke. Kannabista ei tarvitse enää testata. Sitä on käytetty tuhansia vuosia ja todettu toimivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabista ei tarvitse edes laillistaa. Riittäisi että lääkärit toimisivat moraalinsa mukaan, jota heiltä odotetaankin ja kirjoittaisivat kannabisreseptin sitä haluavalle.
Nythän on niin että kieltolaki aiheuttaa paljon syrjäytymistä ja sitä kautta mielenterveysongelmia. Kiinnijäänti poliisille laskee tulotasoa ja voi menettää ajokortinkin. Työkin voi mennä alta. Reseptillä tämä asia korjaantuisi.
Eli miksi ihmeessä lääkärit pimittävät kannabisreseptejä? Resepti on tehokas tapa antaa käyttäjälle ihmisarvo tässä mielettömässä yhteiskunnassa joka tylysti työntää hyviä ihmisiä pois työelämästä vain sen takia että he käyttävät kannabista.
Kerrotko mihin perus pertti tämän reseptin tarvitsee? Saman voisi sanoa että antakaa köyhälle rahaa koska hän voi muuten syyllistyä rikoksiin tai veronkiertoon.
Jos pertti on kannabiksen käyttäjä ja halutaan auttaa kannabiksen käyttäjiä eikä rangaista niin paras apu on antaa resepti tai lupa kasvattaa omat lääkkeet. Muuten kieltolain haitta voi aiheuttaa pysyvän syrjäytymisen yhteiskunnasta.
Niin mihin se pertti sitä nyt käyttää? Käyttämisen ilosta?
Jos vaikka minä julkisesti kertoisin että kannabis poistaa psykoottisia oireita eikä aiheuta pahoinvointia sivuvaikutuksena kuten vaikka risperdal tekee niin lääkäri sanoisi että olen väärässä. Vaikka itse tunnen että voin paremmin kannabiksella kuin risperdalilla. Ei aiheuta kongnitiivisia haittoja vaan päinvastoin suoriuduin vihdoinkin opinnoistani. Miksi ihmeessä joudun olemaan lainsuojaton ja kärsiä vielä sen lisäksi?
Miksi lääkärit ei auta vaikka heidän pitäisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Pertti haluaa reseptin niin hänen pitäisi saada se lääkäriltä.
Lääkäreiden tehtävänä on auttaa potilaita. Jos Pertti ei mene lääkäriin eikä tarvitse apua niin mitä vittua kyselet tuollaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua aina jaksaa huvittaa tämä ajatus että kannabiksen silloin tällöin käytön takia on narkkari. Itse olen tylsä keski-ikäinen virkanainen, mutta ehkä minussa jotain jännää on, koska joskus viikonloppuna poltan kannabissätkän, olenkin siis raju narkkari huolimatta tätimäisestä ulkonäöstä ja hillitystä käyttäytymisestä :D
Kannabista on demonisoitu vuosikymmeniä niin siksi monilla on siitä täysin vääristynyt käsitys. Käyttäjien mielipiteet dissataan narkin höpinöiksi kun totuus on liian vaikea uskoa. Hitaasti mutta kuitenkin totuus alkaa paljastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tappaa.
Asia korjattiin. Ei kannabislääkkeitä tarvitse testata. Kannabis on sellaisenaan toimiva ja käytetty lääke jo tuhansia vuosia.
Kyseessä oli ihan eri lääke. Kannabista ei tarvitse enää testata. Sitä on käytetty tuhansia vuosia ja todettu toimivaksi.
Sinäkö sen päätät tarvitseeko lääkkeitä testata vai ei?
Taidat itse olla todellisuudesta vieraantunut pössyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Pertti haluaa reseptin niin hänen pitäisi saada se lääkäriltä.
Lääkäreiden tehtävänä on auttaa potilaita. Jos Pertti ei mene lääkäriin eikä tarvitse apua niin mitä vittua kyselet tuollaisia?
Jos pertti edes ehdottaa kannabista lääkkeeksi lääkäri alkaa saarnata huumeista vaikka kirjoittaa opiaatteja kipuihin ja pameja stressiin. Kaksinaismoraalia vai tietämättömyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka minä julkisesti kertoisin että kannabis poistaa psykoottisia oireita eikä aiheuta pahoinvointia sivuvaikutuksena kuten vaikka risperdal tekee niin lääkäri sanoisi että olen väärässä. Vaikka itse tunnen että voin paremmin kannabiksella kuin risperdalilla. Ei aiheuta kongnitiivisia haittoja vaan päinvastoin suoriuduin vihdoinkin opinnoistani. Miksi ihmeessä joudun olemaan lainsuojaton ja kärsiä vielä sen lisäksi?
Miksi lääkärit ei auta vaikka heidän pitäisi auttaa?
Ei ei, kyllä sä nyt olet psykoosissa kun moista kehtaat väittää! Kyllä lääkäri tietää potilaan voinnin paremmin kuin potilas itse! Nih.
Kannabiksesta on puhuttu niin pitkään pahaa tyyliin hauki on paha, hauki on paha.
Nyt tutkimukset paljastavat hauen olevan kala eikä pala.
Moni pitää ylpeästi kiinni vanhoista tiedoista, koska heidän ylpeytensä on niin suuri että viimeiseen asti valehdellaan päin naamaa ja käytetään omaa valta-asemaa muiden henkiseenpahoinpitelyyn ja nimittelyyn narkeiksi ties miksi kannabisfriikeiksi.
Totuus on että kannabiksen käyttäjä on ihminen siinä missä kuka tahansa ja hänellä on oikeus samoihin asioihin kuin muillakin esimerkiksi vanhemmuuteen ja työntekoon. Nimittelyä ei pidä sietää!