Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei työttömät hae muita kuin oman alan töitä?

Vierailija
19.01.2016 |

Tällaisen kuvan olen saanut, että vaan ne oman alan työt kelpaavat. Onko se koulutus vienyt teiltä kyvyn tehdä mitään muuta? Itse olen amis ja tehnyt työkseni vaikka mitä. Olen ollut sihteerinä, hoitoapulaisena, ravintolatyöntekijänä, kaupankassana, henkilökohtaisena avustajana, siivoojana, lastenhoitajana, postinkantajana, roudarina, puhelinmyyjänä, baarimikkona, bingoemäntänä ja karaoke-emäntänä.

Aina sanotaan, että opiskelulla ja sivistyksellä on itseisarvo, mutta jollei ole kyvykäs tekemään monipuolisia töitä, niin luovuudenhan se tuntuu tappavan ja tekevän elämän aika yksipuoliseksi.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet hakee töitä muiltakin aloilta. Niitä on välillä jopa vaikeampi saada, kuin oman ala töitä, kun ei ole ennestään kokemusta/ koulutusta vastaavista töistä. Toki niitä ei aina tarvitakaan, mutta hakijoita on tällä hetkellä niin paljon melkein työhön kuin työhön, että työhön löytyy usein sopivampi tekijä.

Vierailija
2/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, noihan on kaikki paskaduuneja joista ei makseta juuri mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinhan minä hakea vaikka en pääsekään. Saa sitte peryhdyttää oikein olan takaa, jos onni potkasee. Äkkiähän sitä jonkun kirjanpidon handlaa.

Vierailija
4/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on korkeasti kouluttautunut, ja hakee alemman koulutustason töitä, työnantaja saattaa ajatella että ei kannata palkata ylikoulutettua työntekijää. Sellaiset kun tuppaavat lähtemään heti kun oman alan työtä olisi tarjolla.

Vierailija
5/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet hakee töitä muiltakin aloilta. Niitä on välillä jopa vaikeampi saada, kuin oman ala töitä, kun ei ole ennestään kokemusta/ koulutusta vastaavista töistä. Toki niitä ei aina tarvitakaan, mutta hakijoita on tällä hetkellä niin paljon melkein työhön kuin työhön, että työhön löytyy usein sopivampi tekijä.

Ei minullakaan ole ollut kokemusta eikä koulutusta. -ap

Vierailija
6/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse ees kaupan kassalle, koska mulla on aivan päinvastainen ammatti.

Vierailija
7/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin istutaan kotona kuin lähdetään paskaduuneihin, ainakin niin kauan kun liitto maksaa.

Vierailija
8/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen kuvan olen saanut, että vaan ne oman alan työt kelpaavat. Onko se koulutus vienyt teiltä kyvyn tehdä mitään muuta? Itse olen amis ja tehnyt työkseni vaikka mitä. Olen ollut sihteerinä, hoitoapulaisena, ravintolatyöntekijänä, kaupankassana, henkilökohtaisena avustajana, siivoojana, lastenhoitajana, postinkantajana, roudarina, puhelinmyyjänä, baarimikkona, bingoemäntänä ja karaoke-emäntänä.

Aina sanotaan, että opiskelulla ja sivistyksellä on itseisarvo, mutta jollei ole kyvykäs tekemään monipuolisia töitä, niin luovuudenhan se tuntuu tappavan ja tekevän elämän aika yksipuoliseksi.

Aika yksioikoista niputtaa KAIKKI työttömät tyypeiksi, jotka eivät hae muita oman alansa töitä. Olet saanut väärän kuvan. Olen itse pätkätyöläinen ja haen koko ajan kaikenlaisia töitä. Koulutukseni ovat FK ja tradenomi. Olen hakenut mm. hoitoalan töitä, mutta eipä sinne noilla koulutuksilla pääse, kun pitää olla hoitoalan tutkinto suoritettuna. Te-toimiston koulutuksissa olen tavannut vain ihmisiä jotka hakevat kaikkia mahdollisia töitä olipa heillä ko. hommiin koulutusta tai ei.

Vierailija
9/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työvoimapulaa ei taida olla kuin lääkäreistä ja sinne ei ilman koulutusta pääse. Muilla aloilla löytyy aina joku hakija, jolla on ko. alan koulutus, joten vaikea päästä, jos itsellä on eri alan tausta.

Vierailija
10/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 5000 € tienanneen insinöörin kannata hakea 1800 €:n töitä, kun työttömyyskorvauskin on paljon suurempi.

Vierailija
11/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpiin työpaikkoihin tarvitaan nykyään jonkinlainen koulutus. Esim. siivoojaksikaan et välttämättä pääse ilman aiempaa kokemusta tai koulutusta.

Ei enää nykyään pääse töihin niin helposti suoraan pystymetsästä.

Vierailija
12/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vuosikausia omaan asiantuntemusalueeseesa perehtynyt tohtori välttämättä ole se sopivin kandidaatti bingoemännäksi.

Vierailija
13/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heh, noihan on kaikki paskaduuneja joista ei makseta juuri mitään

Kyllä niillä enemmän saa kuin työkkärissä. Itse olen lisäksi yhdistellyt eri töitä enkä ollut pelkästään samassa paikassa. -ap

Vierailija
14/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin istutaan kotona kuin lähdetään paskaduuneihin, ainakin niin kauan kun liitto maksaa.

Ei ammattiliitto maksa kenellekään mitään. Paitsi työntekijöilleen palkat.

Täällä on valtaosalta faktat ihan hukassa. Ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen maksaa TYÖTTÖMYYSKASSA, EI ammattiliitto. Työttömyyspäivärahan maksamisen yksi ehto on, että on työttömyyskassan jäsen. Ammattiliiton jäsen ei tarvitse olla voidakseen olla kassan jäsen.

Vierailija
15/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vielä pelataan bingoa????? Eikö se jäänyt jonnekin 1970-luvulle ja Kaurismäen elokuviin?

Vierailija
16/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinhan minä hakea vaikka en pääsekään. Saa sitte peryhdyttää oikein olan takaa, jos onni potkasee. Äkkiähän sitä jonkun kirjanpidon handlaa.

Aika moneen työpaikkaan ei mitään kovin kummoista perehdytystä tarvitse tai edes saa, vaikka tarvitsisi. -ap

Vierailija
17/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minullakaan ole ollut kokemusta eikä koulutusta. -ap

Sen takia sun työt on silpputyötä eli sua ei kukaan huoli vakituiseksi. Samasta syystä joudut tekemään pienipalkkaisia hanttihommia, etkä koskaan etene urallasi mihinkään.

Vierailija
18/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on korkeasti kouluttautunut, ja hakee alemman koulutustason töitä, työnantaja saattaa ajatella että ei kannata palkata ylikoulutettua työntekijää. Sellaiset kun tuppaavat lähtemään heti kun oman alan työtä olisi tarjolla.

Tietysti "saattaa" ajatella, mutta kannattaako siksi jättää kokeilematta? Sitä saattaa yllättyä :) Tiedän ihmisiä, jotka ovat opiskelleet yliopistossa ja ovat silti saaneet paikan esim. siivoojana. -ap

Vierailija
19/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee mitä töitä listasit, en kuuna päivänä akateemisena noihin alentuisi. Ehkä voisin olla sihteeri, eli vaikka executive assistant, mut ei helvetissä mikään wt-duuni kuten bingoemäntä.

Vierailija
20/132 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 5000 € tienanneen insinöörin kannata hakea 1800 €:n töitä, kun työttömyyskorvauskin on paljon suurempi.

mut ei se ansiosidonnainen kestä ikuisesti