Miksi jotkut miehet luulevat, että "kiltteys" ja "kunnollisuus" riittävät parisuhteen aloittamiseen?
Jotkut miespolot tuntuvat ajattelevan, että niin kauan kuin he ovat kilttejä ja kunnollisia, naisten tulisi alkaa heidän kanssaan suhteeseen. Eihän se näin mene. Jotta suhde voisi alkaa ja edetä pitkälle, tarvitaan yleisesti ottaen ainakin seuraavia asioita:
- molemminpuolista vetovoimaa
- yhteensopivat luonteet
- yhteisiä kiinnostuksenkohteita
- riittävästi vuorovaikutustaitoja, itsetuntemusta ja omanarvontuntoa
- yhteensopivat maailmankatsomukset ja arvot
- samankaltaiset elämäntavat
Selvästikin Suomessa on kasvanut sukupolvi minun ikäisiäni miehiä, joille ei ole opetettu perusasioita siitä, miten parisuhteen muodostuvat. Tätä tietovajetta paikataan sitten imemällä hämäriltä nettisivuilta vihamielistä propagandaa. Surullista ja epämiehekästä kerta kaikkiaan.
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa lienee jotain 4 miljardia naista. Näistä pienellä prosentilla on edellytyksiä vaatia, että miehellä on oikeanlaiset kengät. Vielä pienempi osuus matkustelee yhtään mihinkään.
Ylivoimaiselle enemmistölle 40k vuodessa tienaava 180cm/80kg, raitis ja kiltti, 70 neliön kaupunkikaksiossa asuva, kolme vuotta vanhalla autolla ajava suomalainen insinööri olisi jackpot.
He tuskin osaavat nähdä edes unta tällaisesta elintasosta ja vaimon paikka kelpaa.
Miksi suomalaiset insinöörimiehet sitten valittavat naisen puutettaan?
Miksi luulet että miehet ylipäätään haluaa parisuhteeseen. Itse olen naimisissa mutta ei vaimosta ole suoraan sanottuna mitään iloa.
Kyllästynyt etsimään kivaa naista ikähaarukassa 22-32 kirjoitti:
Nyky suomessa pitäisi naista arvostava, kiltti (tekee kotityöt,ei hakkaa naista) , kunnollinen (uskollinen,käy töissä,ei ryyppää,nuhteeton tausta) mies olla naiselle mieluinen. Tietysti tarvitaan paljon muutakin yhteistä, että suhde syntyy. Olen vain itse huomannut, ettei naisia kiinnosta ns. kunnolliset miehet. On ollut tosi vaikeaa luoda suhdetta moniin naisiin. Vaikka ulkoisesti mitään estettä lähentymiselle ole. Jotenkin elämän rytmin säännöllisyys,turvallisuus eivät näytä naisia kiinnostavan. Jos sanon olevani töissä pärjääväni omillani, matkustelun ulkomailla silloin tällöin. Niin kuulen olevani tylsä. Siis töissä käynti tylsää, jäähän siihen vapaata aikaa harrastaa. Kuitenkin kaverit sanoo minua rennoksi,avoimeksi,seuralliseksi kivannäköiseksi pitkäksi mieheksi. Ovat hekin alkaneet katselemaan minulle seurustelukumppania. Me ollaan porukassa vähän hassuja välillä. Mutta saahan miehellä ja naisella kavereita olla, jos aikaa jää riittävästi parisuhteelle. Läheisemmässäkin kanssakäymisessä naiset ovat tykänneet, joten sieltäkään ei moitteita ole tullut. En vain jaksa ymmärtää näitä meidän naisia ikähaarukassa 22-32. Vanhemmilta naisilta tullut ihmetystä. Itse olen 25 vuotias sinkku mies, joka kaipaisi pidempi aikaista suhdetta.
Kuvailit alussa vain normaalin miehen, et mitenkään erityisesti naiselle mieluista. Toki normaali pitää olla, mutta 95 % miehistä on juuri tuollaisia - ainakin ennen seurustelua. Epäkohdat alkavat paljastua vuosien yhdessäolon jälkeen, mutta kun niitä ei voi ennustaa niin ne eivät kai kuulu tähän.
Ihan varmasti kukaan ei ole sanonut sinulle sinun olevan tylsä siksi että käyt töissä. Tylsä voi olla vaikka siksi että ei puhu muusta kuin omasta työstään, ei kerro mielipiteitään mihinkään, ei kiinnostu mistään ym. Tai sanoo että "minä nyt olen vähän tylsä, anteeksi". Ei toimi.
Millaisia olivat naiset jotka sanoivat sinua tylsäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhut. Olen kerran joutunut erään itseni vastakohdan piirittämäksi. Hänen iskulauseensa oli "minä en petä". Hän oli saanut päähänsä, että en ollut kiinnostunut (17-vuotiaana kesätyöpaikallani teollisuussiivoojana) ympärilläni näkemistäni miehistä ja etenkään hänestä sen vuoksi, että olin pettynyt rakkaudessa. En ryhtynyt keskustelemaan asiasta, mutta hän kävi silti säännöllisesti ilmoittamassa minulle, että hän ei petä.
Onhan noita nähty. Ehkä olen kauhean nirso joidenkin mielestä, mutta minulle yksi hyvä ominaisuus ei riitä. Niitä pitää olla koossa juuri sopiva sommitelma.
Oiskohan tuossa se naisten paljon vauhkotun "nirsouden" ydin?
Kun miehillä on perusajatus, että naisen pitää olla kiitollinen jos
-ei petä
-ei ryyppää
-ei hakkaa
-on työpaikka
-sitoutuu perheeseen ja vaimoon, ei häippäse esim. poikieniltaan mielensä mukaan
Tuolla pääsee jo aika kauas, jos on vielä mukava. Jos lähdetään kenen tahansa naisen kiinnostumisesta.
Yksikään noista asioista ei herättäisi kiinnostustani. Mutta niiden puute lopettaisi heränneen kiinnostuksen. Miten se on niin vaikea ymmärtää??
Ei siinä ole mitään vaikeaa ymmärtää, että naisten vaatimuslista on pitkä kuin nälkävuosi. Kyllä se on nähty.
Siksi moni hyvin normaalikin mies on yksi koska ei täytä vaatimuksia.
Eli muuta ei saisi odottaa kumppanilta kuin että tämä on "normaali"?
Saa toki. Mutta ei parane sitten valittaa jos jää yksin tai unelmien prinssiä ei löydy ja joutuu jäämään itkuisena ominaisuusluettelonsa kanssa.
Jos mies vaatisi naiselta ominaisuuksia hurjan listan kanssa, leimataan hänet auttamatta säälittäväksi lassukaksi jonka ei tule aitoa rakkautta saada kokeakaan. Naisilla vastaava on vain omanarvon tuntemista!
Tuo pätee kuule sataprosenttisesti kumpaakin sukupuoleen.
Miehet kyllä vaativat naisilta ihan yhtä paljon kuin naiset miehiltä. Miehet valitsevat pitkäaikasen kumppaninsa aikamoisen nirsouden kanssa. Niin kuin pitääkin.
Turha teidän kanssa on jankata kun käännätte totuudetkin aina siten kuinka se naista paremmin palvelee. Kai sen tyhmempikin tietää, että MIEHET EIVÄT OLE NIIN KRANTTUJA. Naiset lisäksi ottavat niitä eroja, siinä jo yksi todiste.
Jos on tottunut teinivuosista alkaen samanikäisten tyttöjen serustelevan monta vuotta vanhempien amissikojen kanssa, jotka raportoivat kuuluvasti jokaisen b-rappuun vetämisen, ja kohtelevan niin huonosti, etä hirvittää, niin ehkä sitä vaan ajattelee, että mihin se tyttöjen standardi nyt muutaman vuoden vanhempana olisi muuttunut.
That happened.
Oikeasti, lopeta niiden amerikkalaisten teinielokuvien katsominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa lienee jotain 4 miljardia naista. Näistä pienellä prosentilla on edellytyksiä vaatia, että miehellä on oikeanlaiset kengät. Vielä pienempi osuus matkustelee yhtään mihinkään.
Ylivoimaiselle enemmistölle 40k vuodessa tienaava 180cm/80kg, raitis ja kiltti, 70 neliön kaupunkikaksiossa asuva, kolme vuotta vanhalla autolla ajava suomalainen insinööri olisi jackpot.
He tuskin osaavat nähdä edes unta tällaisesta elintasosta ja vaimon paikka kelpaa.Miksi suomalaiset insinöörimiehet sitten valittavat naisen puutettaan?
Varmaan koska eivät tohdi lähteä naisenhakuun ulkomaille.
Elinikäinen lyttääminen jättää jälkensä itsetuntoon, vaikka muuten elämässä menisikin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet että miehet ylipäätään haluaa parisuhteeseen. Itse olen naimisissa mutta ei vaimosta ole suoraan sanottuna mitään iloa.
Sille on varmaan susta tosi paljon iloa.
Se on varmaan yksi niistä "yllättävistä" avioeronaisista, joissa mies ihmettelee eroa, koska kaikki oli niin"hyvin".
Joo joo, enne mä olin tollanen, mutta vähän pullukka poika = naiset eivät katsoneet.
Nyt, lihaksikas nuori mies = naiset katsovat ja flirttailevat.
Mutta tämä on muuttunut, tämä mies on nähnyt naisen pinnallisuuden. En enää etsi rakkautta, vaan pehmeät huulet kullini ympärille pelkästään, tarkoituksena särkeä mahdollisimman monta naisen sydäntä katteettomilla lupauksilla rakkaudesta :) Feels good bruhh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhut. Olen kerran joutunut erään itseni vastakohdan piirittämäksi. Hänen iskulauseensa oli "minä en petä". Hän oli saanut päähänsä, että en ollut kiinnostunut (17-vuotiaana kesätyöpaikallani teollisuussiivoojana) ympärilläni näkemistäni miehistä ja etenkään hänestä sen vuoksi, että olin pettynyt rakkaudessa. En ryhtynyt keskustelemaan asiasta, mutta hän kävi silti säännöllisesti ilmoittamassa minulle, että hän ei petä.
Onhan noita nähty. Ehkä olen kauhean nirso joidenkin mielestä, mutta minulle yksi hyvä ominaisuus ei riitä. Niitä pitää olla koossa juuri sopiva sommitelma.
-ei petä
-ei ryyppää
-ei hakkaa
-on työpaikka
-sitoutuu perheeseen ja vaimoon, ei häippäse esim. poikieniltaan mielensä mukaan
Tuolla pääsee jo aika kauas, jos on vielä mukava. Jos lähdetään kenen tahansa naisen kiinnostumisesta.
Yksikään noista asioista ei herättäisi kiinnostustani. Mutta niiden puute lopettaisi heränneen kiinnostuksen. Miten se on niin vaikea ymmärtää??
Ei siinä ole mitään vaikeaa ymmärtää, että naisten vaatimuslista on pitkä kuin nälkävuosi. Kyllä se on nähty.
Saa toki. Mutta ei parane sitten valittaa jos jää yksin tai unelmien prinssiä ei löydy ja joutuu jäämään itkuisena ominaisuusluettelonsa kanssa.
Jos mies vaatisi naiselta ominaisuuksia hurjan listan kanssa, leimataan hänet auttamatta säälittäväksi lassukaksi jonka ei tule aitoa rakkautta saada kokeakaan. Naisilla vastaava on vain omanarvon tuntemista!
Miehet kyllä vaativat naisilta ihan yhtä paljon kuin naiset miehiltä. Miehet valitsevat pitkäaikasen kumppaninsa aikamoisen nirsouden kanssa. Niin kuin pitääkin.
Turha teidän kanssa on jankata kun käännätte totuudetkin aina siten kuinka se naista paremmin palvelee. Kai sen tyhmempikin tietää, että MIEHET EIVÄT OLE NIIN KRANTTUJA. Naiset lisäksi ottavat niitä eroja, siinä jo yksi todiste.
Jos on tottunut teinivuosista alkaen samanikäisten tyttöjen serustelevan monta vuotta vanhempien amissikojen kanssa, jotka raportoivat kuuluvasti jokaisen b-rappuun vetämisen, ja kohtelevan niin huonosti, etä hirvittää, niin ehkä sitä vaan ajattelee, että mihin se tyttöjen standardi nyt muutaman vuoden vanhempana olisi muuttunut.
Kannattaisiko harkita muita tyttöjä kuin niitä, jotka seukkaa amissikojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, enne mä olin tollanen, mutta vähän pullukka poika = naiset eivät katsoneet.
Mutta tämä on muuttunut, tämä mies on nähnyt naisen pinnallisuuden. En enää etsi rakkautta, vaan pehmeät huulet kullini ympärille pelkästään, tarkoituksena särkeä mahdollisimman monta naisen sydäntä katteettomilla lupauksilla rakkaudesta :) Feels good bruhh.
Kyllä sä olet niin tästä maailmasta!
Hyvät fantasiat pullealla pojalla. :D
Mulla ainakin alkaa hälytyskellot soida heti, jos sisäänpäinkääntyneen oloinen, alta kulmien katseleva mies alkaa ensitreffeillä tilittää olevansa kiltti ja kunnollinen ja ettei naiset ole olleet hänestä kiinnostuneet. Se on aina tarkoittanut sitä että mies on myös sairaalloisen omistushaluinen ja vainoava takertuja, yleensä myös naisia vihaava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, sä olet se kullihuulimies, viime ketjussa kerroit, että oli ikävä juttu, ne huulet sun kullin ympärillä, ja miehen huulet olisivat paremmat, koska naiset ovat mielestäsi pinnallisia paskasäkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin alkaa hälytyskellot soida heti, jos sisäänpäinkääntyneen oloinen, alta kulmien katseleva mies alkaa ensitreffeillä tilittää olevansa kiltti ja kunnollinen ja ettei naiset ole olleet hänestä kiinnostuneet. Se on aina tarkoittanut sitä että mies on myös sairaalloisen omistushaluinen ja vainoava takertuja, yleensä myös naisia vihaava tyyppi.
Joo, se on tosi voimakas varoitus, että mies selittää olevansa nice guy fedoransa alta.
Vierailija kirjoitti:
Lol, historia tuskin tuntee vätyksestä alfaksi muuttunutta miestä.
Sehän tässä surullista onkin: miehellä ei ole mahdollisuutta parantaa asemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ei petä
-ei ryyppää
-ei hakkaa
-on työpaikka
That happened.
Oikeasti, lopeta niiden amerikkalaisten teinielokuvien katsominen.
Jäätävää argumentaatiota. Jokainen yläasteen / yläkoulun käynyt tietää nämä kuviot, sitä ei sun vittuilu muuta miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästynyt etsimään kivaa naista ikähaarukassa 22-32 kirjoitti:
Nyky suomessa pitäisi naista arvostava, kiltti (tekee kotityöt,ei hakkaa naista) , kunnollinen (uskollinen,käy töissä,ei ryyppää,nuhteeton tausta) mies olla naiselle mieluinen. Tietysti tarvitaan paljon muutakin yhteistä, että suhde syntyy. Olen vain itse huomannut, ettei naisia kiinnosta ns. kunnolliset miehet. On ollut tosi vaikeaa luoda suhdetta moniin naisiin. Vaikka ulkoisesti mitään estettä lähentymiselle ole. Jotenkin elämän rytmin säännöllisyys,turvallisuus eivät näytä naisia kiinnostavan. Jos sanon olevani töissä pärjääväni omillani, matkustelun ulkomailla silloin tällöin. Niin kuulen olevani tylsä. Siis töissä käynti tylsää, jäähän siihen vapaata aikaa harrastaa. Kuitenkin kaverit sanoo minua rennoksi,avoimeksi,seuralliseksi kivannäköiseksi pitkäksi mieheksi. Ovat hekin alkaneet katselemaan minulle seurustelukumppania. Me ollaan porukassa vähän hassuja välillä. Mutta saahan miehellä ja naisella kavereita olla, jos aikaa jää riittävästi parisuhteelle. Läheisemmässäkin kanssakäymisessä naiset ovat tykänneet, joten sieltäkään ei moitteita ole tullut. En vain jaksa ymmärtää näitä meidän naisia ikähaarukassa 22-32. Vanhemmilta naisilta tullut ihmetystä. Itse olen 25 vuotias sinkku mies, joka kaipaisi pidempi aikaista suhdetta.
Hei kuule, se on ihan normaalin ihmisen määritelmä jos tekee kotitöitä, eikä hakkaa kumppania. Ei se ole mikään erityinen KILTIN määritelmä. Ei kai kiltit naisetkaan perustele kiltteyttään niin että: "no kun mä teen osani kotitöistä enkä hakkaa kumppania." Ja sekin on normaalin miehen määritelmä jos käy töissä, ei ryyppää, eikä ole rikollista taustaa. Ei se mitään erityistä kunnollisuutta ole vaan NORMAALIUTTA. Noi ominaisuudet siis sinänsä kuuluvat osaksi tavallista aikuiselämää. Se millainen olet luonteeltasi on ihan eri seikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ei petä
-ei ryyppää
-ei hakkaa
-on työpaikka
Tähän jos lisätään vielä, että miehelle, SIIS MIEHELLÄ on haave perustaa perhe ja elää pikkulapsiperhe-elämää, niin naisen pitäisi polvilleen vajota kiitollisuudesta. Tässä saattaa olla myös takana sitä, että historian valossa naiset eivät ole paljoa juuta tai jaata sanonut siihen, kenet nai. Isät ja miespuoliset sukulaiset fiksailleet avioliitot, ja sitten on saanut olla tyytyväinen jos ei ole ihan helvettiä elämä ollut.
Koska noi mitä luettelin ei kyllä ole miehille mittään kriteerejä, vaan itsestäänselvyyksiä. Miehillä sitten olisi pitkä lista ulkonäköominaisuuksista. Ja älkää huijatko itseänne miehet, pitkää parisuhdetta etsiessänne te olette hyvin nirsoja.
Yleisesti ottaen miehillä on hankalampaa tarkistella sitä omaa kelpaamattomuuttan objektiivisesti, joten asia vieritetään jonkin muun naurettavan asian syyksi (apn aloituksessa naisten, jotka brutaalilla luonnollaan janoavat niitä luolamieshakkaajia). Esim. tässä asia näkyy aika hyvin http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2016011320954202_lz.shtml
"Ilmiö toistuu myös sinkkuelämässä. Moni mies on huolissaan siitä, että ei pääse edes treffeille, koska naiset hylkäävät treffikumppanin hyvin pienin kriteerein.
- Erään sinkkumiehen tarina oli sydäntä särkevä. Mies menestyi muuten elämässä hyvin, mutta oli deittaillut yli kymmenen vuotta saaden pakit toistamiseen, koska vääränlaiset kengät tai jokin muu mitätön seikka saattoi karkottaa naisen."
Ei se ikinä ole vääränlaiset kengät. On aivan naurettavaa uskotella itselleen, että asia riippuu kengistä. "Muussa elämässä" menestyminen ei merkkaa mitään, jos olet vuorovaikutustaidoton, huumorintajuton, kuiva, ruma tai katkera. Nämä olivat nyt vain esimerkkejä. Pointti on se, että noiden katkerien sinkkumiesulisijoiden kannattaisi ihan ensimmäiseksi vilkaista peiliin, ja sitten vasta muuttaa koko vallitseva yhteiskunta sen hankaline osallistujoineen.
Käypä lukemassa av:lta ketju "Mitättömin" syy jonka vuoksi olet jättänyt miehen?". Äläkä selitä, että se on huumoria, koska sitä se ei ainakaan ole.
Nostetaas tätä vielä. Naiset halusivat ohittaa oman hienon ketjunsa täysin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, kuinka moni on törmännyt tällaiseen IRL?
Eiköhän kyse ole samasta asiasta kun peruskiva nainen ihmettelee miksi ei ole miestä ja rakkautta löytänyt. Saman kun tekee mies niin jo huudetaan, että se kivuus ja kiltteys ei saatana riitä mihinkään!
Olet vasta 25. Veikkaisin, että vika on vain asenteessasi. Luota, että oikeanlainen nainen tulee vastaa. Ole myös itse aktiivinen, ja harrasta niitä juttuja joista tulee hyvä mieli. Sieltä se oikeantyyppinen nainen voi tulla vastaan. Älä angstaa siitä, kuinka "kaikki naiset" tuntuvat olevan jonkinlaisia, ethän sinä tarvitse kuin sen yhden josta tykkäät, anna niiden muiden olla. Olet tosiaan vielä hirveän nuori, älä nyt kirvestä vielä kaivoon heitä. Ja tuollainen viestistäsi paistava alakulo, masennus, tappiomieliala ei suoranaisesti viehätä varmaan moniakaan? Tässä vain mun arvailujani sun sinkkuuspulmaan.