Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän miehenne tekevät työkseen?

Vierailija
19.01.2016 |

Olen tässä lueskellut Vauva-palstaa jo jonkin aikaa silloin tällöin. Olen havainnut, että lähes kaikkien AV-mammojen miehet ovat töissään korvaamattomia. He eivät mitenkään voi pitää lakisääteisiä vanhempainvapaita tai osallistua sairaiden lasten hoitoon. Monet ovat jonkinlaisessa johtavassa asemassa tai yrittäjiä. Työpäivät ovat helposti yli kymmentuntisia. Siitä huolimatta heillä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta joustaviin työaikoihin, etätöihin tai ylitöistä kertyneiden tuntien käyttämiseen vapaina. Palkkaa ei myöskään tule niin paljon, että lastenvahtiin olisi varaa. Haluan siis tietää, mitä tällaiset työt ovat, että tiedän pysyä kaukana niistä töistä ja miehistä. Oliko miehen korvaamattomuus tiedossa jo ennen lasten hankkimista?

Mietin myös, että eikö noissa töissä ole yhtään naisia? Naiset kun yleensä pystyvät pitämään vanhempainvapaansa ja hoitamaan sairaat lapsensa. Voisiko siis mitenkään olla, että miehiä ei vaan kiinnosta ottaa vastuuta perheestään, kun hyväuskoinen vaimokin voi sen tehdä?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät etteivät ole yhdessä lusmuilemassa ja hoitamassa sairasta lasta...näin ainakin mun työkaveri teki.

Vierailija
42/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän äijä myi firmansa ja komeili tuloillaan lehtien palstoilla. Miksi luulet, että täällä päivisin pyöritään?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minä hoidan kolme lasta, vaikka olisin ihan missä tahansa kunnossa. 

Elämä on valintoja. Minä olen valinnut oikeuden sairastaa rauhassa, joten en ole lapsiakaan hankkinut. Luulisi sinunkin jo oppineen, että vanhempi joutuu asettamaan lapsen tarpeet omiensa edelle.

Niin on elämä valintoja tiettyyn pisteeseen asti. Jos voisin valita, menisin töihin. Mutta kun on tämä kirottu lama ja joka puolella vellovat yt-neuvottelut, niin ei tällainen repaleisella työhistorialla leimattu kotiäiti pääse mihinkään työhön käsiksi. 

Se, että olet repaleisella työhistorialla leimattu kotiäiti, on ihan omaa valintaasi. Älä syyttele lamaa ja ytneuvotteluja. Ne koskevat meitä kaikkia, ja kaikki me joudumme ne ottamaan huomioon. Kaikki meistä eivät vain ole halunneet makoilla kotona, koska se voi vaikuttaa tulevaisuuteen niin paljon.

Vierailija
44/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oma kansainvälinen it-alan yritys, työllistää 40 henkilöä, työntekijöitä UK:ssa, Sveitsissä, Saksassa, Suomessa. Tekee joka päivä etätöitä mutta vapaita ei juuri ole koska firma on vielä sen verran tuore, hän perustajana tietenkin suurimmassa vastuussa. Tekee kotitöitätä siinä missä minäkin. 

Vierailija
45/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on opettaja. Joustavat työajat, ei klo 08-16.

Mukavasti lomat kuten lapsilla.

Vierailija
46/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla IT-hommissa, erikoistunut mobiililaitteisiin.

Vierailija
47/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan valmistumiseni jälkeen päässyt kunnolla työelämään (haluista huolimatta), pelkkiä pätkiä.

Teinpä lapset ja olen hoitanut heidät, en ole työnantajia lasteni hoitovapailla tai sairasteluilla vaivannut. Tuloja nolla, tukia nolla, eläkettä nolla.

Mies töissä rahoitusalalla ja rahoittanut vanhempiemme kanssa elämisemme.

Ottaa päähän ja käy kunnialle olla pitkien opintojen jälkeen vain lapsenvahtina. Töitä hakiessa.

Vierailija
48/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuinka tässäkin ketjussa monet kuvittelevat tietävänsä jonkun toisen tilanteen paremmin kuin henkilö itse. Esimerkiksi palkansaaja kuvittelee tietävänsä, minkälaista yrittäjien elämä on.

Vierailija
49/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies. Ja jaamme kyllä keskenämme sairaan lapsen hoitovuoroja, yleensä katsotaan, kummalla tiukempi päivä töissä ja vaikeampi olla poissa ja kesken päivänkin voidaan vaihtaa.

Vierailija
50/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on nyt oikein "yrittäjää" joka kulman takana. :D Anna mun kaikki kestää, ei oo todellistä voi eicä!! ;DD

Mikäs sun ammatti on? 

Erikoislääkäri, kuinka niin???

Ihanko totta? Jos näin, niin ei voi muuta sanoa kuin että pänttäämällä ahkerasti, tyhmempikin pääsee ihan erikoistumaan. Oikeesti, mikä sulla on nyt hätänä?

Vierailija
51/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-erityisasiantuntija. Ihan hyvin voi olla pois töistä ellei ole työmatkalla tai tapaa kaukaa tulevia konsultteja. 

Vierailija
52/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sä aika suoraviivaisesti olet johtopäätäksesi tehnyt!!!

Vierailija
53/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelee presidenttinä. Itse vain kirjoittelen haikuja.

Vierailija
54/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipummi.

Ei ole hankkinut peruskoulun jälkeistä koulutusta aina jättänyt opinnot lopputöitä vaille valmiiksi.

Kouluttamattomana saa tukia helpommin.

Vierailija
55/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alan yrittäjä, parikymmentä työntekijää.

Vierailija
56/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä ja tj,10 työntekijää, yksin vastaa kaikesta. Kesällä max. Viikon kesäloma ja pidennettyjä vkloppuja. Marras- joulukuussa pari viikkoa lomaa. Ei isyyslomia, lapset syntyivät kiireen keskelle, tekee 6-10h työpäiviä ja aina on kotona jos vaan pystyy, jos on tarvis. Puhelimella hoitaa työasioita kotoa käsin.

10 työntekijää ja itse vastaa kaikesta? Miksi se niille toisille maksaa palkkaa, jos ei niillä ole mitään virkaa?

Vierailija
57/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelee presidenttinä. Itse vain kirjoittelen haikuja.

Ai kun ihanaa. Mun mies oli ennen presidentti, mutta sitten se downshiftasi ja tukee nyt mun kampanjaa. Olen tällainen ulkosuomalainen mamma. Pitäkää tekin kiinni tasa-arvosta!

Vierailija
58/58 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteluinsinööri. Ei mikään pomo tai vastaava, rivityöntekijä pienehköllä osastolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan