Mitä hienoa on saada lapsensa vanhana?
Miksi olisi tavoiteltavaa saada lapsensa 35-40 vuotiaana? Oikeasti, ihan järkyttävän vanha ikä saada esikoinen. Tuon ikäiset ovat poikkeuksetta vähän ylipainoisia tai muuten rupsahtaneita, ja terveydelliset riskit puskevat päälle. AV-palstalla esittelevät itsensä aina elinvoimaisiksi "dinkuiksi", mutta päiväkodeissa ko. ikäiset ovat vähemmistönä ja aika vanhan näköisiä ovat. Useamman kerran miettinyt onko 5-vuotiasta hakemassa mummo vai äiti.
Kommentit (137)
Joo on tosi inhoittavaa kun on opiskelut suoritettu, vakipaikka (tai ainakin hurjasti työvuosia) ja rahaa ostaa lapselle vaatteita, uudet vaunut, ruokaa.. ja vara elättää myös ne teinit joilla on paljon kalliimpia menoja. Yleensä yli 30-vuotiaat naiset ovat terveempiä, eivätkä esim. polta raskaana ollessaan tupakkaa. Joo kyllä on perseestä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin älykkäät lapset ja tutkimusten mukaan helpoin keino on saada lapset hieman iäkkäämpänä. Kun ne teiniäitien lapset on nyt syrjäytyneitä luusereita, on minun lapsillani hyvät ammatit ja mukavat työpaikat. Siksi sain lapseni mummoiässä: halusin heille hyvän elämän.
Älä tule suoltamaan tuollaista kuraa palstalle. Ei ole vaihtoehtona tehdä lapsia teiniäitinä tai mummoäitinä, siihen väliin jää noin 15 hedelmällistä vuotta. Valtaosa naisista saa lapsen paljon ennen "mummoäiti-vuosia".
Mutta vasta mummoiässä eli yli 35v iässä saatuna voi varmistella lapsilleen älykkyyttä, nuorempana väsätyt lapset on aina vähän jotenkin keskentekoisia.
Olen 51v ja kärräilin mieheni kanssa ensimmäistä lastenlastani viime kesänä, lapsi oli 1v silloin. Ohikulkeva kolmekymppinen nainen supatti kaverilleen "kato, iltatähti" Otin sen kohteliaisuutena, en siis näytä isoäidiltä.
Tylsä provo. Liian kulunut. Mutta jatkakaa toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin älykkäät lapset ja tutkimusten mukaan helpoin keino on saada lapset hieman iäkkäämpänä. Kun ne teiniäitien lapset on nyt syrjäytyneitä luusereita, on minun lapsillani hyvät ammatit ja mukavat työpaikat. Siksi sain lapseni mummoiässä: halusin heille hyvän elämän.
Älä tule suoltamaan tuollaista kuraa palstalle. Ei ole vaihtoehtona tehdä lapsia teiniäitinä tai mummoäitinä, siihen väliin jää noin 15 hedelmällistä vuotta. Valtaosa naisista saa lapsen paljon ennen "mummoäiti-vuosia".
Mutta vasta mummoiässä eli yli 35v iässä saatuna voi varmistella lapsilleen älykkyyttä, nuorempana väsätyt lapset on aina vähän jotenkin keskentekoisia.
Viitsisit edes tutustua näihin tutkimuksiin. Ei äidin ikä takaa lapselle minkäänlaista älykkyyttä vaan äidin sosioekonominen tausta. Valtaosa ihmisistä nyt vaan on maistereita ennen 30-ikävuotta ja suuri osa yliopistossa opiskelevista on perheellisiä. Kyllä koulutetut ja älykkäät ihmiset hankkivat lapsen myös alle 3kymppisenä ja tilastojen mukaan valtaosa suomalaisista.
Koska sitten on saanut kaiken minkä on kokenut tärkeäksi. Nuorena saaneilla alkaa nuoruus vasta sitten lapsen riparin jälkeen: villi vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Joo on tosi inhoittavaa kun on opiskelut suoritettu, vakipaikka (tai ainakin hurjasti työvuosia) ja rahaa ostaa lapselle vaatteita, uudet vaunut, ruokaa.. ja vara elättää myös ne teinit joilla on paljon kalliimpia menoja. Yleensä yli 30-vuotiaat naiset ovat terveempiä, eivätkä esim. polta raskaana ollessaan tupakkaa. Joo kyllä on perseestä :(
Ai? Minkä ikäisenä oikein aloitit opiskelut, jos sinulla oli vasta päälle 35-vuotiaana varaa tuollaiseen? Olitko yliopistossa 16 vuotta (aikavälillä 18-34)?
Mummollani oli 5 lasta. Esikoisensa sai 24 vuoden iässä, kuopuksen ollessaan 43v. Aikoinaan se oli ihan tavallista, ei tehty lapsia vain tietyssä iässä vaan koko hedelmällisen iän ajan. Kirkonkirjojen mukaan muita lapsia ei syntynyt eli nuo 5 olivat perheen kaikki lapset, jokainen heistä kasvoi aikuiseksi asti ja eli ainakin 60 vuotta. Siksi tuntuu kummalliselta miettiä jotain mummoäitiyttä, kun meidät on luotu saamaan lapsia paljon pitempään kuin 5 vuoden ajan.
Aloitus on ilmiselvä provo, mutta aion vastata silti. Lyön tuhat euroa vetoa, että olen nuorekkaampi kuin monet jälkeenjääneet teiniäidit, joiden lempiharrastuksiin kuuluu nortin vetäminen ja ylisokerisen siiderin kittaus Mcdonallisin ranskiksilla höystettynä. Olen jo vuodet syönyt terveellisesti(luonuruoka) ja liikkunut paljon, painoindeksi n.19, ikää silti reippaasti yli 30-vuoden eikä yhtään lasta(eikä ensimmäistäkään ryppyä). Ennen kaikkea syy siihen oli se, että haluan olla taloudellisesti täysin vapaa. Tuleva lapseni ei jää paitsi yhtään mistään. Häntä ei kiusata jostain kirppisvaatteista. Hän saa harrastaa aivan mitä haluaa, kustannan kaiken. Hän saa hienon huoneen ja kaikki laitteet mitä tarvitsee. Hän pääsee ulkomaanmatkoille kaksi kertaa vuodessa. Hän on etuoikeutettu. Mihinkään tähän en olisi kaksikymppisenä tyhjäpäänä kyennyt. Nyt olen jopa paljon tietoisempi lapsenkasvatuksesta, kaikista tärkeistä yksityiskohdista jotka tarvitaan, että lapsesta kasvaa tasapainoinen ja eheä yksilö. Haluan tehdä kaiken täydellisesti, tätä sanaa aloittaja tuskin edes sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Minkä ikäisenä oikein aloitit opiskelut, jos sinulla oli vasta päälle 35-vuotiaana varaa tuollaiseen? Olitko yliopistossa 16 vuotta (aikavälillä 18-34)?
Sinä olet teiniäidin lapsi? Et osannut lukea, että opiskelun lisäksi pakettiin kuuluu vuosia töissä keräämässä rahaa. Kaikki eivät haet vaunuihin maksusitoumusta sossusta.
No mua ei ole kukaan mummoksi luullut ja sain lapset 36 ja 39v.
Ihan nyt todisteena se että nyt noi lapset 12 ja 14v.
Kyllä noita vanhempia on ihan laidasta laitaan. Ei kaikki ole nuoria. Ihan sillä silmällä olen lasten koulussa katsonut.
Teen lapset ehkä 35-vuotiaana, koska nyt olen liian kakara äidiksi, haluan matkustella ja luoda uraa ennen lapsia.
N24
Ai niin hienoa oli se etten ole tarvinnut lapsilleni hoitajaa ja en halunnut baariin vaan olla kotona perheen kanssa. 32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet teiniäidin lapsi? Et osannut lukea, että opiskelun lisäksi pakettiin kuuluu vuosia töissä keräämässä rahaa. Kaikki eivät haet vaunuihin maksusitoumusta sossusta.
Voitko kuvitella, että minä olen 28-vuotias ja mieheni 29-vuotias, ja esikoisemme on 5v. Kk-tulome ovat yhteensä 7400e/kk. Varmaan sinulle aivan käsittämätön tilanne. Olemme aina tulleet omillamme toimeen, vaikka olemme nuoria vanhempia.
Ei pidä olla niin yksioikoinen. Toki nuorena tulee helposti yleisesti ottaen raskaaksi. Itse sain 44 v ja en tuntenut itseäni ollenkaan vanhaksi. Päinvastoin. Olen oikein onnellinen että sain lapsen. En ollut edes kiinnostunut alle 36 v lapsista. Biologinen kello alkoi tikittämään huimaa vauhtia. Otin rauhallisesti ja olin realisti tietenkin. Niin vaan palaset loksahti paikalleen miestä myöten. Olisin todella monia kokemuksia köyhempi ellei olisi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Mummollani oli 5 lasta. Esikoisensa sai 24 vuoden iässä, kuopuksen ollessaan 43v. Aikoinaan se oli ihan tavallista, ei tehty lapsia vain tietyssä iässä vaan koko hedelmällisen iän ajan. Kirkonkirjojen mukaan muita lapsia ei syntynyt eli nuo 5 olivat perheen kaikki lapset, jokainen heistä kasvoi aikuiseksi asti ja eli ainakin 60 vuotta. Siksi tuntuu kummalliselta miettiä jotain mummoäitiyttä, kun meidät on luotu saamaan lapsia paljon pitempään kuin 5 vuoden ajan.
Nyt ollaan asian ytimessä
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on ilmiselvä provo, mutta aion vastata silti. Lyön tuhat euroa vetoa, että olen nuorekkaampi kuin monet jälkeenjääneet teiniäidit, joiden lempiharrastuksiin kuuluu nortin vetäminen ja ylisokerisen siiderin kittaus Mcdonallisin ranskiksilla höystettynä. Olen jo vuodet syönyt terveellisesti(luonuruoka) ja liikkunut paljon, painoindeksi n.19, ikää silti reippaasti yli 30-vuoden eikä yhtään lasta(eikä ensimmäistäkään ryppyä). Ennen kaikkea syy siihen oli se, että haluan olla taloudellisesti täysin vapaa. Tuleva lapseni ei jää paitsi yhtään mistään. Häntä ei kiusata jostain kirppisvaatteista. Hän saa harrastaa aivan mitä haluaa, kustannan kaiken. Hän saa hienon huoneen ja kaikki laitteet mitä tarvitsee. Hän pääsee ulkomaanmatkoille kaksi kertaa vuodessa. Hän on etuoikeutettu. Mihinkään tähän en olisi kaksikymppisenä tyhjäpäänä kyennyt. Nyt olen jopa paljon tietoisempi lapsenkasvatuksesta, kaikista tärkeistä yksityiskohdista jotka tarvitaan, että lapsesta kasvaa tasapainoinen ja eheä yksilö. Haluan tehdä kaiken täydellisesti, tätä sanaa aloittaja tuskin edes sisäistää.
"Mitä haluaa" + "kustannan kaiken" + "kaikki laitteet" + "2 x a" + "etuoikeutettu" + "täydellisesti" = "tasapainoinen ja eheä" ?
Näin miehenä, kasvatusalan ammattilaisena ja kahden lapsen isänä totean, että "suattaapi vielä tulla vastaan pari yllätystä". Ei mulla muuta.
Minä ja mieheni saimme lapset vanhoina. Joskus menee kauan aikaa ennen kuin löytää sen oikean.
En aikaisemmin ajatellut ikääni, mutta kun lapset kirjoittivat ylioppilaiksi ja lähtivät opiskelemaan, saatoimme ostaa heille asunnot opiskelupaikkakunnalta. Siis jokaiselle omansa, vaikka olisivat kolmioonkin mahtuneet. Meillä oli varaa maksaa preppauskurssit, vaihto-opiskelujaksot maailmalla ja muutama muukin ulkomaanmatka. Mihinkään tuollaiseen meillä ei olisi 15 vuotta aikaisemmin ollut varaa.
Siksi oli hienoa saada lapsensa mummoiässä: saattoi tarjota heille henkisen pääoman lisäksi paljon taloudellista turvaa. On paljon helpompaa opiskella, kun tietää, että ei tarvitse miettiä rahaa.
Musta ihmisellä on vähän nuppi vinksallaan, kun pitää miettiä minkä ikäisenä joku tekee lapsia. Ei mua kiinnosta pätkääkään ja jokainen kyllä osaa ihan itse päättää milloin on lapsen aika.
Niin että, kun saa lapset 25-vuotiaana niin on koulut käymättä? Voi kuule, mummoäiti..