Naiset, miksi sivuutatte parinvalinnassa kiltit beta-miehet, vaikka
todennäköisyys yhdessä pysymiselle on rauhallisen ja uskollisen miehen kanssa suurempi, kuin kylillä vemputtavan jännämiehen? Ovatko ne jännämiehen selviytyjängeenit omalle lapselle niin tärkeä saavutus, että olette valmiit kestämään pettämistä ja epävarmuutta? Osaako kukaan eritellä ihmiäön evoluutipsykologista taustaa?
Entäs lapsettomat naiset, mikä on teidän selityksenne?
Kommentit (575)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta et ookkaan mies vaan rotta.
t. ahne ja pinnallinen verenimijä.
Ahne ja pinnallinen, kun en halua elättää sossurottaa? :D
Ahne ja pinnallinen, koska lasket miehen arvon työssä ja rahassa ja vaadit sen takia mieheltä työssäkäyntiä. Esineellistät miestä törkeästi.
Tottakai mä oletan miehen käyvän töissä koska itsekin käyn. Enkä siis laske miehen arvoa rahassa, vaan en tahdo miehen olevan laiska paska, jollainen se varmasti olisi jos ei haluaisi tehdä töitä. :) katsos kun aikuisen miehen pitäisi pystyä elättämään itsensä, kuten aikuisen naisenkin. Ymmärtäisin työnteosta kitisemisen, jos olis maksimissaan 15v, kun vanhemmat elättää, mutta en aikuiselta mieheltä.
Ootkohan muuten mun exä? Ei oo kouluttautunut miksikään ja kela maksaa elarit, kun se luuseri ei ole töissä.Joopa joo taas tota tekosyiden määrää. Myönnä nyt sentään suoraan, että olet maksullinen nainen, jota kiinnostaa miehessä ennen kaikkea työ ja raha sekä kaikki se materiaalinen hyöty, jota mies työssäkäynnillään sulle mahdollistaa. Tunnepohjaiseen suhteeseen olet kykenemätön, kuten viesteistäsi nopeasti huomaa.
Mikäs sun tekosyy on veronmaksajien rahoilla loisimiseen? Sua ei oteta töihin koska miesviha?
Kyllä tässä on kyse ihan siitä, että jälleen joku ahne miestä esineellistävä akka laskee miehen 100% rahassa ja siksi vaatii, että mies käy töissä. Ei tämä liity mitenkään verorahoilla "loisimiseen".
Joku "töihin ottaminen" on tässä tapauksessa yhdentekevää, koska ei yksinkertaisesti kiinnostaa jakaa porvarille persettä rahan takia, vaikka ahneet verenimijänaiset tätä mieheltä vaativatkin.
Tuota. Jos alat parisuhteeseen työssäkäyvän naisen kanssa ja oletat hänen maksavan kaiken, niin kyllä se verenimijä olet silloin sinä.
En vaadi naiselta työssäkäyntiä. Ihan oma valinta.
Etkä vaadi naista maksamaan sun menojas? Esim. Vuokraa, ruokaa, vaatteita, kaljaa..?
Rakkauteen perustuvassa ihmissuhteessa tuloja ei jaeta kylläkään aina tasan. Mutta naisten halu olla ensisijaisesti se elatettava osapuoli on kuitenkin kyseenalainen.
Juu, sanoo suuri ihmissuhdeasiantuntija. Oprahiako seuraat?
Minä olen lykännyt naiselle rahaa ja nainen on sitä lykännyt minulle ilman mitään coolia perustetta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse arvostan koulutusta.
Samoin. Pääasia että mies on hankkinut jonkin ammattiin pätevöittävän koulutuksen ja hoitaa asiat kunnolla.
Toisin sanoen pääasia, että mies tienaa tarpeeksi, jotta saan miehestä taloudellista hyötyä.
Ahaa, sinä haluaisitkin itsellesi miehen elättäjäksi! No sehän selittää monta asiaa, katkeruuden ja kateuden naisia kohtaan, täydellisen naiskontaktien puutteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koskas aiot itse mennä töihin?
En aio mennä töihin. Vaikka monet naiset ovat sitä ahneuksissaan vaatineetkin.
Äiti ja mummo?
Ei. Kyllä ne oli ihan ne pari naista, jotka lähtivät parisuhteeseen ja jättivät kun tajusivat, ettei suhteessa olekaan luvassa sitä rahallista palkintoa jonka epäilemättä olettivat saavansa.
Ei, vaan he halusivat tasa-arvoisen suhteen. Ei isäntäeliö-lois-suhdetta.
Suurimmalla osalla naisista on ihan tavismies, ei jännämies eikä kiltti betamies. Katselepa vaikka ympärillesi kaupassa, siellä niitä on ihan tavismiehiä tavisvaimojensa kanssa. Kyllä nainen tietää, ettei kannata sekaantua jännämieheen eikä betamieheen. Niistä kummastakaan ei parisuhteeseen ole. Paras ottaa se tavismies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Pääasia että mies on hankkinut jonkin ammattiin pätevöittävän koulutuksen ja hoitaa asiat kunnolla.
Toisin sanoen pääasia, että mies tienaa tarpeeksi, jotta saan miehestä taloudellista hyötyä.
Tiesitkö, että mieskin saa naisesta taloudellista hyötyä? Vuokramenot esimerkiksi pienenevät molemmilla.
Yhdentekevää. Jos mies tyytyy nykyiseen ja nainen silti vaatii mieheltä työssäkäöyntiä, kyse on 100% naisen ahneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja mummo?
Ei. Kyllä ne oli ihan ne pari naista, jotka lähtivät parisuhteeseen ja jättivät kun tajusivat, ettei suhteessa olekaan luvassa sitä rahallista palkintoa jonka epäilemättä olettivat saavansa.
Eivätköhän ne pettyneet ihan johonkin muuhun ominaisuuteen sinussa. Siis jos sellaisia naisia olisi joskus ollut oikeasti olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että mieskin saa naisesta taloudellista hyötyä? Vuokramenot esimerkiksi pienenevät molemmilla.
Yhdentekevää. Jos mies tyytyy nykyiseen ja nainen silti vaatii mieheltä työssäkäöyntiä, kyse on 100% naisen ahneudesta.
Niin, jos mies tyytyy työttömänä loisimiseen, kyse on sataprosenttisesti miehen ahneudesta, laiskuudesta ja saamattomuudesta. Tyhmyydestä nyt puhumattakaan.
Passiivis-aggressiivisuus on paha turnoff.
En deittaile rikollisia, päihdeongelmaisia tai muutenkaan ongelmaisia, mutta jos miehellä ei ole
a) kavereita (myös naispuolisia) ja
b) parisuhdekokemusta yli 30-vuotiaana,
niin en todellakaan kiinnostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden miehen, joka mieluummin elää sossutuilla kuin menee töihin. On aika surullinen tapaus. Normaali mies haluaa kaikennäköistä elektroniikkaa, harrastaa, matkustella ja tehdä montaa muutakin asiaa joihin tarvitsee rahaa.
Toki jos oot onnellinen siellä likaisessa yksiössäsi, niin onnea, mutta jos parisuhteen haluat, niin joudut tekemään myös kompromisseja, eikä vain nainen.
Ap, A-taso miehiä on niin vähän että suurinosa naisista jakaantuu B-tason miehille. Mielenkiinnosta kysyn miksi C-tason miehenä ajat heidän asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta et ookkaan mies vaan rotta.
t. ahne ja pinnallinen verenimijä.
Ahne ja pinnallinen, kun en halua elättää sossurottaa? :D
Ahne ja pinnallinen, koska lasket miehen arvon työssä ja rahassa ja vaadit sen takia mieheltä työssäkäyntiä. Esineellistät miestä törkeästi.
Tottakai mä oletan miehen käyvän töissä koska itsekin käyn. Enkä siis laske miehen arvoa rahassa, vaan en tahdo miehen olevan laiska paska, jollainen se varmasti olisi jos ei haluaisi tehdä töitä. :) katsos kun aikuisen miehen pitäisi pystyä elättämään itsensä, kuten aikuisen naisenkin. Ymmärtäisin työnteosta kitisemisen, jos olis maksimissaan 15v, kun vanhemmat elättää, mutta en aikuiselta mieheltä.
Ootkohan muuten mun exä? Ei oo kouluttautunut miksikään ja kela maksaa elarit, kun se luuseri ei ole töissä.Joopa joo taas tota tekosyiden määrää. Myönnä nyt sentään suoraan, että olet maksullinen nainen, jota kiinnostaa miehessä ennen kaikkea työ ja raha sekä kaikki se materiaalinen hyöty, jota mies työssäkäynnillään sulle mahdollistaa. Tunnepohjaiseen suhteeseen olet kykenemätön, kuten viesteistäsi nopeasti huomaa.
Mikäs sun tekosyy on veronmaksajien rahoilla loisimiseen? Sua ei oteta töihin koska miesviha?
Kyllä tässä on kyse ihan siitä, että jälleen joku ahne miestä esineellistävä akka laskee miehen 100% rahassa ja siksi vaatii, että mies käy töissä. Ei tämä liity mitenkään verorahoilla "loisimiseen".
Joku "töihin ottaminen" on tässä tapauksessa yhdentekevää, koska ei yksinkertaisesti kiinnostaa jakaa porvarille persettä rahan takia, vaikka ahneet verenimijänaiset tätä mieheltä vaativatkin.
Tuota. Jos alat parisuhteeseen työssäkäyvän naisen kanssa ja oletat hänen maksavan kaiken, niin kyllä se verenimijä olet silloin sinä.
En vaadi naiselta työssäkäyntiä. Ihan oma valinta.
Etkä vaadi naista maksamaan sun menojas? Esim. Vuokraa, ruokaa, vaatteita, kaljaa..?
Rakkauteen perustuvassa ihmissuhteessa tuloja ei jaeta kylläkään aina tasan. Mutta naisten halu olla ensisijaisesti se elatettava osapuoli on kuitenkin kyseenalainen.
Ei ehkä tasan, mutta ei se nyt niinkään mee, että toinen maksaa kaiken, kuten tuollaisen sossurotan kanssa.
En ole tuo henkilö. Mä en saa sossusta enkä muitakaan tukia. Kiitti vaan. :) Halusin vaan sanoa, että itse olen antanut naiskumppanille rahaa ja saanut häneltä ilman sen tarkempaa vatvomista. Suhteet, jossa rahat lasketaan oman tienestin mukaan ja sitä kautta haetaan jonkinlaista arvoa, saavat mut nauramaan. Tulee mieleen lapsuudessa, kun yksi rouva aneli miestä kirjoittamaan sadan markan shekin, jotta pääsee istumaan iltaa luolaravintolaan. :)
Heti keskustelun alkupuolelta pisti silmään miten joku nainen ilmoitti ettei hänen (alfa)miehensä jää kakkoseksi jos joku tulee soittamaan suuta.
Ketkäs ne eläinyhteisöissä räksyttävät? Eivät ainakaan alfat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja mummo?
Siis väität ihan vakavalla naamalla että naiset, ei siis vain yksi nainen vaan ihan kaksi naista, tutustui sohvannurkassa pesivään ja yhteiskunnan tuilla elää kitkuttavaan elämäntapatyöttömään ja heittäytyi tämän kanssa suhteeseen ihan vaan rahan toivossa? Olet miettinyt tällaisen yhtälön toimivuutta, tarkastellut itseäsi ja tilannettasi oikein kunnolla, ja kuitenkin tullut tähän johtopäätökseen? Hyvä on, olet selvästikin ihan tosissasi sitä mieltä. Mutta ymmärtänet kai miksi muiden mielestä tuo kuulostaa vähintäänkin naurettavalta :D
Vierailija kirjoitti:
Minä sivuutan kaikki, jotka puhuvat alfa- tai beetamiehistä tai markkina-arvosta tms. Hyi hitto.
Tuollaisiin puheisiin loppuisi samalla sekunnilla minunkin kiinnostus. Alkuun nämä huvitti, mutta mitä useamman kirjoituksen aiheen tiimoilta olen lukenut, sitä vahvempi vastenmielisyys näiden paasaajia kohtaan herää. Lassukkako se sana oli? En edes ystävystyisi, saati antaisi koskea itseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja mummo?
Ne monet pari naista? Tai ainaski yksi?
Vierailija kirjoitti:
Passiivis-aggressiivisuus on paha turnoff.
En deittaile rikollisia, päihdeongelmaisia tai muutenkaan ongelmaisia, mutta jos miehellä ei ole
a) kavereita (myös naispuolisia) ja
b) parisuhdekokemusta yli 30-vuotiaana,
niin en todellakaan kiinnostu.
Miksi?
Jotkut miehet opiskelevat ja luovat uraa tosissaan jo nuoresta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on niistä kilteistä betamiehistä ja en voi suositella kenellekään.
Ovat oikeita piruja ja petollisia hyväksikäyttäjiä. Kieroja paskoja.
Samansuuntaisia kokemuksia täälläkin...
Olen huomannut saman, vaikken nainen olekaan. Miesten betasarjassa on hyvin paljon kylmiä vehkeilijöitä ja tavattoman vanhanaikaisia miehiä. Laasaslainen kitinä kun yhdistyy tähän syntyy aivopieruja tyyliin: naisen pitää mennä polvilleen eteeni, kun minä panen sitä.
Valtavan hauskaa, kuinka henkisestä Johtajastamme Henrystä on muotoutunut jo oma käsitteensä suomenkieleen.
Minusta se on saavutus. Tehkää perässä, mammat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ja mummo?
Eivätköhän ne pettyneet ihan johonkin muuhun ominaisuuteen sinussa. Siis jos sellaisia naisia olisi joskus ollut oikeasti olemassa.
Hohhoijaa. Taas palstalla tiedetään asiat paremmin. Sillä ei ole mitään väliä, että kumpikin esitti saman uhkauksen: mene töihin tai jätän sut.
Tämähän ei sinällänsä eroa tämän palstan naisista, jotka yhtä lailla vaativat ahneuksissaan mieheltä työssäkäyntiä, että mies kelpaa. Ero tulee jos tätä taloudellista hyötyä miehestä ei ole luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää enää vastailko tälle paska-aivolle. Pilaa kaikki ketjut samalla tavoin kuin miesvihajankkaajakin. Ilmoittakaa suoraan vaan asiattomiksi.
Älä huoli, kyllä se ilmoittaa kohta itse ketjunsa asiattomaksi, alkaa mennä jutuissaan jo niin sekaisin.