Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa pullan pinnasta PEHMEÄN?

Vierailija
15.02.2006 |

Voitelen aina kananmunalla ja olen alkanut miettimään että siksikö pullani ovat muuten pehmeät mutta pinta on kova/rapea. Onko kellään vinkkejä millä voitelis vai johtuuko ollenkaan tosta kananmunasta? Taikina kyllä on löysähköä kuten pitääkin...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan muna vaikuta pullan pinnan kovuuteen =D...

Vierailija
2/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet ottanut leivonnaiset uunista, ota pois pelliltä, laita päälle leivinliina ja siihen päälle vielä muovipussi, siis siihen leivinliinan päälle vaan. Anna leivonnaisten jäähtyä. Pehmeitä ovat. nimim. kokenut leipoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan voita, makukin paranee =)

Vierailija
4/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita voi pulliin pehmeänä.

Kaikki aineet huoneenlämpösenä, paitsi tietty maito ja kuivat aineet.. ;)

Vatkaa kananmunat.

Lisää voi vasta loppuvaiheessa.

Nostata taikina ensin hiukan löysänä. Lisää loput jauhoista, nostata uudestaan, tee pullt ja nostata kolmas kerta.

Paista keskitasolla tai alempana, tsekkaa lämpötila. Jos teet pienempiä pikkupullia niin ne tietty kypsyy nopeemmin kuin isommat pikkupullat

-tee taikinasta tasapaloja tekemällä tanko josta leikkaat paloja, jos ei löydy puntaria.

Vierailija
5/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en sivelisi vedellä kuumana. En kyl tiedä, vaikuttaako samalla tavalla.

Vierailija
6/10 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siksi en sivelisi vedellä kuumana. En kyl tiedä, vaikuttaako samalla tavalla.

Itse olen leipuri ja olin leipomossa töissä niin siellä annettiin lähes kaikille leiville uunissa höyrytys. Siksi leipomon leivätkin on ihan erilaisia kuin omatekemät.

Vierailija
7/10 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/10 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voitelen kahvilla tai maidolla ja mun mielestä ovat pehmeämpiä nyt kuin silloin kun vielä voitelin munalla.

Vierailija
9/10 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut pullien kohdalla, mutta jos sämpylöistä tulee liian rapeita, niin laitan ne heti heti uunista otettua ja lämpimimä johonkin isoon kulhoon ja peitän tiiviisti pyyhkeellä. Joskus tehostan sitä laittamalla ympärille vielä ison muovipussin, ettei höyryt karkaa. Jotenkin se kosteus tulee sieltä sämpylän sisältä pintaan asti ja pehmentää rapean pinnan, kun ei anna höyryjen karata.

Vierailija
10/10 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan koskaan oo pullat rapeita pinnaltaan, sitä samaa höttöä se on kuin sisältäkin. Jja voitelen munalla. Taikinan teen täysmaitoon ja voihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä