Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuiko mies aiheesta?

Vierailija
18.01.2016 |

Miehelläni on tapana jaaritella. Hän on myös ärsyttävä sen suhteen, ettei koskaan kysy minulta että "mitä sinulle kuuluu" tai "mites on tämä päivä mennyt".

Tänään kerroin hänelle ensi viikon muuttuneista työkuvioista (mies ei kysynyt, ei juuri koskaan kysy työasioistani). Mies vastasi "jaa".

Sitten hän alkaa kertomaan omasta työjutusta, tuttuun tapaan jaarittelee ja vetää siihen mukaan nimeltä mainiten tyyppejä, joita todellakaan en ymmärrä, puhuu sellaista oman alansa kieltä ja viljelee sanoja, joita en todellakaan ymmärrä kunnes sitten vaan sanon että "mene asiaan!" vähän napauttamalla joo, mutta kuitenkin.

No mies sitten leikkii marttyyria ja sanoo että "antaa olla" eikä kerro mitään. Pyydän anteeksi. Ei auta, ei halua kertoa ja nyt lähti tuonne -34 pakkaseen lenkille "kun haluaa olla yksin". Vittu mikä pelle!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se että lähti reippailemaan.

Samanlaisia taidatte olla kumpikin, ei toisen jutut paljon kiinnosta. Jos sinua oikeasti kiinnostaisi, kysyisit keitä ne sen mainitsemat tyypit ovat ja mitä ne sen ammattitermit tarkoittaa.

Vierailija
22/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän mahtaa ap:sta tuntua ettei hänen miehensä ole vuosiin jaksanut kuunnella aidosti ap:n juttuja vaan odottaa (malttamattomana tai nyreissään) pelkästään omaa keskusteluvuoroaan, tokaisee "jaa" ja alkaa TAAS jälkeen kerran vuodattamaan omaa tarinaansa?

Miltähän mahtaa ap:sta tuntua ja miksiköhän meni hermot? Olisikohan mies puolestaan aidosti pahoillaan ja valmis käsittelemään rehellisesti oman suhtautumisensa = "ei vittu vaan jaksa yhtään kiinnostaa". Mä panisin jo lehdenjakajaa, nuohoojaa ja ovimormoonia pelkistä mielenosoituksellisista syistä..

Niinkuin sanoin, ymmärrän ap:n kututuksen, mutta katsos kun pointti ei ollutkaan tuo. Kyllä saa ap:ta kynsiä - minuakin kynsisi- se, että mies ei ole kiinnostunut hänen kuulumisistaan.

Pointti oli, että parisuhteessa tuollaisista pitää osata sanoa suoraan ja keskustella, eikä teeskennellä ja vittuilla takavasemmalta.

SIITÄ se mies hermostui. Teeskentelystä.

6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos äijä loukkaantuu kun ap kerrankin vetää herneen siitä, että äijällä ei riitä mielenkiinto tai keskittymiskyky kuuntelemaan ap:n juttuja ollenkaan. Sietää tuollaisen neidin loukkaantuakin. Toivottavasti paleltuu lenkillä, nyrjäyttää nilkkansa ja eksyy.

Vierailija
24/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän parisuhteessa kyllä todellakin mietitään miten asioita esitetään ja millaisia sanoja valitaan. Keskustelkaa nyt hyvässä hengessä. Teillä kummallakin on selkeästi tarve muuttaa käyttäytymistä. Me ajatellaan miehen kanssa riitatilanteessa aina niin, että meillä tavallaan yhteinen tavoite joka on siis löytää ratkaisu riitaan. Sitten kumpikin voi esittää oman näkemyksensä joiden pohjalta päädytään johonkin lopputulokseen ja sopimukseen siitä miten jatkossa toimitaan. Helppoa.

Vierailija
25/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kumarrus vaan kaikille teille jotka jaksatte aina olla niin kohteliaita ja miettiä tarkkaan, miten milloinkin joku asia sanotaan ja otetaan esille.

Te ette varmaan koskaan sano sellaista, mikä kaduttaa? Ja mä pyysin anteeksi. Mielestäni yuo oli muutenkin ihan mitätön juttu, jonka mies normaalisti olisi voinut hoitaa esim. nauramalla ja piikittelemällä takaisin eikä mököttämällä niinkuin 13-vuotias neiti.

Ap

Emme ainakaan me aina jaksa olla kohteliaita ja harkita sanomisiamme aina tarkkaan, välillä tulee ärähdettyäkin. Mutta meillä tällaiset asiat puhutaan aina läpi, jos toinen on pahoittanut mielensä jostain. Kerroit, että teilläkin tuo yleensä menee niin että toisesta korvasta sisään - toisesta ulos. Mies on siis useasti jo kertonut työstään sinulle ummet ja lammet (varmaan kertoillut niistä työkavereistaankin kaikenlaista, mikä sinulta on vain mennyt ohi) niin on se kieltämättä vähän tökeröä yhtäkkiä ollakin kuuntelematta ja käskeä mennä suoraan asiaan. Jos siis on kerran totuttanut toisen tuohon, että saa höpistä.

Tuolla joku antoi hyvät replat siihen, miten voit keskustella asiasta miehen kanssa illalla. Kertoa siis, että sinusta tuntuu kurjalta ettei mies kysy koskaan sinun päivän kuulumisia tai muuta.

Vierailija
26/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin lahopää täytyy miehen olla jos hän ei oma-aloitteisesti keksi, että puolisolta olisi joskus hyvä kysyä miten sun päivä meni tai mitä sulle kuuluu..? Pitääkö se kertoa miehelle, ootteko tosissanne? Ja ei, kysymys mitä ruokaa on tänään ei ole sama asia.

Vierailija
27/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä lahopää tuo on, mutta ei se kysy koskaan minulta miten minulla menee.

Ainostaan silloin, kun olen asiasta sanonut, että olisi kiva jos kysyisi, se muistaa kysyä ehkä kolmena päivänä ja silloin se tulee sellaisella teennäisellä tavalla "kun on nyt kysyttävä sun mieliksi" - tyyppisellä tavalla. Ja en mä halua että se tekee asioita jotka ei oo sille luontoisia, mut vituttaahan se ettei sitä sillee kiinnosta mitä mä päivän aikana oon tehny. Ei se ees huomaa uutta kampausta tai sitä, jos en oo ollukkaa töissä ja makaan 50 asteen kuumeessa räkäpapereiden peitossa sohvalla kun se tulee.

Se ei vaan tajuu!!!!!

Ja sit mun pitäs vaan kuunnella sen kvanttimutterijutut tai mitä lie hypoteesifilosofiastraalikvartaali perkele!

Update :

Mies tuli lenkiltä. Ei olla puhuttu enkä minä kyllä ainakaan aloita. Olen sitten lapsellinen ja paska, mutta niin on sekin!

Vierailija
28/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun oikeutesi loppuvat siinä kohtaa missä miehen tunteet alkavat. Suuttui aivan aiheesta.

Vierailija
29/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun oikeutesi loppuvat siinä kohtaa missä miehen tunteet alkavat. Suuttui aivan aiheesta.

Mitähän tuokin lause mukamas tarkoittaa?

Vierailija
30/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tuokin lause mukamas tarkoittaa?

Ei ole minun työtäni kouluttaa sinua.

Vierailija
31/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin on niin kova tarve tulla kuulluksi ettei jaksa kuunnella ja sit kiukuksissaan hieman epäkypsää käytöstä molemmilla.

Vierailija
32/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille jonkun ajan päästä huoneentaulu: Kysy, mitä puolisollesi kuuluu.

Tai tee sille joka päivälle kalenterimerkintä klo 21 Kysy, mitä puolisollesi kuuluu. Hälytys viittä minuuttia ennen, vuoden ajaksi.

Lyö sille käteen tai otsaan Post-It lappu Kysy mitä puolisollesi kuuluu ja joka ilta.

Tai laita tekstari Kysy mitä puolisollesi kuuluu, joka ilta.

Sano aamulla kun teette lähtövalmisteluja, oletko ajatellut mitä puolisollesi nykyään kuuluu ja kannattaisikohan sinun kysyä asiasta, vaikka illemmalla?

Jätä tuulilasiin lappu Kysy mitä puolisollesi kuuluu.

Eiköhän näitä malleja yhdistelemällä ala vanhakin koira oppia ;) vaikea kuvitella, että viesti ei menisi perille ja kun teet tämän vakaasti ilman hymynhäivettä ja etkä hellitä et sitten millään niin miehesi jää älylliseen nurkkaan. Hän ei voi mitätöidä asiaa koska olet johdonmukainen ja päättäväinen sekä sinulla on sarkastinen yliote. Hän tuntee itsensä idiootiksi ja sitä tarvitaan jos luontevaa toisen huomioimista ei ole nätisti löytynyt.

En usko, että pöljästä miehestä tulee luonnollisesti huomioiva. Mutta kunnon otteella voi saada pointtinsa perille. Olen testannut kun muu ei auta ja tarvitsen mieheni huomion. Hänen huumorinsa riittää, toistaiseksi.

Vierailija
33/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, ettei mies tajua. Sitä vaan aidosti ei kiinnosta. Siksi pyydettyä esitystä on mahdoton ylläpitää paria päivää pidempään. Apn päätettäväksi jää, haluaako olla suhteessa jossa toista ei kiinnosta.

Vierailija
34/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse siitä, ettei mies tajua. Sitä vaan aidosti ei kiinnosta. Siksi pyydettyä esitystä on mahdoton ylläpitää paria päivää pidempään. Apn päätettäväksi jää, haluaako olla suhteessa jossa toista ei kiinnosta.

Tähän lopputulokseen olen tullut.

Sitä ei vaan kiinnosta. Joo en tiedä mitä teen. Juuri nyt en jaksa ajatella.

Ap

Vierailija
35/35 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää naisen ymmärtää ettei mies välttämättä ymmärrä, että toisen päivästä kyseleminen vaikuttaa siltä ettei puoliso kiinnosta. Hän saattaa olla täysin omistanut elämänsä puolisona naiselleen "koska minähän olen sinun kanssa, tietysti rakastan, mutta miksi minun pitää kysellä sinun päivästäsi, en ymmärrä ja miksi sinä pakkaat laukkujasi"..

Selkokieltä ja jos se ei auta niin kärjistä. "Meillä harrastetaan seksiä tänään kello seitsemän, olit sinä paikalla tai et".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi