Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työsuhde-etuja sinulla on?

Vierailija
18.01.2016 |

Minulla ei mitään mainitsemisen arvoista. Muutama kuukaus on opetuksetonta aikaa jolloin voi tehdä ihan muuta.
Ope

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

////\ kirjoitti:

Työnantajan kustantama lasten- ja kodinhoitoapu 12h/ viikko, jotta ehdin ja jaksan. Mitähän muuta.. vähän sitä sun tätä, mikä eduksi lasketaan? En ole ajatellut asiaa. Työsuhdeautoa tai -asuntoa ei ole.

Kuinka paljon tuon kodinhoitoavun verotusarvo on sinulla (tai sillä aiemmin ketjussa kodinhoitoavun etuna maininneella)?

Tilanne on hieman erikoinen, apuihminen on työnantajani palkkaama ja tekee työtä minun kodissani, ei verotusarvoa :) Vaihtoehto olisi palkankorotus ja palvelun ostaminen ja kotitalousvähennys, mutta on kätevämpää näin.

Vierailija
42/60 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin, läppäri, vapaa autoetu (uusi auto 2-3 vuoden välein alle arvoltaan max. 40.000.-), vapaasti valittavissa etätyöskentely päivät, työterveyshuolto, töihin meno/tuloajat vapaasti oman halun mukaan jne jne. Ministeritason palkka € 9000.-/kk. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantakola!

Vierailija
44/60 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöntekijänä ei ole minkäänlaisia työsuhde-etuja. 

Vierailija
45/60 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdepuhelin ja -liittymä, netti ja läppäri. Lounassetelit ja liikunta- ja kulttuurisetelit. Työpaikalla tarjolla limua, vichya, hedelmiä, puuroa, leipää ja iltaisin ruokaa. Työpaikalla kuntosali ja sauna vapaassa käytössä. Kattava työterveyshuolto. Kattava kirjasto. Erilaisia verkkolehtiä on myös maksutta käytössä.

Lisäksi on erilaisia yhteistyötarjouksia esim. kunto- ja joogasalien, pesulan, teatterien, hotellien ja ravintoloiden kanssa.

Vierailija
46/60 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketteko te työterveyden työsuhde-eduksi?

No sitähän se tietty tavallaan onkin... Mutta on minulla myös oikeus jäädä töistä hoitamaan alle 10 vuotiasta kolmeksi päiväksi kotiin, sekä tietysti itse sairastaa palkallisena.

No kyllähän se on etu, koska työnantaja on sen vapaaehtoisesti järjestänyt (kaikki eivät järjestä) kuten kaikki muutkin edut. Tuo, oikeus jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin, on nimenomaan lakiin perustuva oikeus, johon työnantaja ei voi vaikuttaa.

Enintään neljäksi päiväksi voi jäädä mutta laki ei velvoita maksamaan palkkaa yhdeltäkään päivältä. Sitä kutsutaan tilapäiseksi hoitovapaaksi. Eli jos työnantaja maksaa palkan, hän hakee korvauksen kelasta. Mutta mikään laki ei velvoita maksamaan palkkaa yhdeltäkään päivältä.

Toisilla on kumma luulo, että laki sanoo, että voit olla neljä päivää kotona lorvailemassa.

Vierailija
47/60 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siivoojana ihan huippua. Tietenkin perusjutut oli - työterveys jne, mutta monesti myös asiakkaidemme työsuhde-edut oli meidänkin etuja (esim tavarataloissa sai ostaa tavaraa henkilökuntahintaan) ja siivoussopimusten lisäksi oli yhteistyöalennuksia esim kuntosaleille.

Lemppari oli kuitenkin yksi iso yritys, jossa oli henkilökunnalle saunatilat, kuntosali yms ja mulla olisi ollut lupa niitä käyttää. En kuitenkaan ottanut tilaisuudesta vaaria, olisi ehkä ollut hassua ihmisten mielestä, jos siivoja lilluu poreammeessa päivän päätteeksi henkilökunnan tiloissa :D Tässä paikassa oli kyllä lämmitetty autohalli jonne järkättiin mulle paikka ja sain käyttää siellä autonpesupaikkaa! 

Vierailija
48/60 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

////\ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

////\ kirjoitti:

Työnantajan kustantama lasten- ja kodinhoitoapu 12h/ viikko, jotta ehdin ja jaksan. Mitähän muuta.. vähän sitä sun tätä, mikä eduksi lasketaan? En ole ajatellut asiaa. Työsuhdeautoa tai -asuntoa ei ole.

Kuinka paljon tuon kodinhoitoavun verotusarvo on sinulla (tai sillä aiemmin ketjussa kodinhoitoavun etuna maininneella)?

Tilanne on hieman erikoinen, apuihminen on työnantajani palkkaama ja tekee työtä minun kodissani, ei verotusarvoa :) Vaihtoehto olisi palkankorotus ja palvelun ostaminen ja kotitalousvähennys, mutta on kätevämpää näin.

Ok, kiitos. Miten tuollaiseen ratkaisuun olet työnantajasi kanssa päätynyt?

Kyselen vain, koska miehelleni on tarjottu ylennystä joka tarkoittaisi reilusti enemmän matkustelua ja olemme kartoittamassa eri vaihtoehtoja joilla tuota miehen tietenkin supistuvaa osuutta kodinhoidosta voisi paikata jotta sitä aiempaa vähäisempää yhteistä aikaa voisi sitten käyttää muuhun kuin siivoamiseen ja toisaalta en itse pala loppuun.

Vierailija
49/60 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
50/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

////\ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

////\ kirjoitti:

Ok, kiitos. Miten tuollaiseen ratkaisuun olet työnantajasi kanssa päätynyt?

Kyselen vain, koska miehelleni on tarjottu ylennystä joka tarkoittaisi reilusti enemmän matkustelua ja olemme kartoittamassa eri vaihtoehtoja joilla tuota miehen tietenkin supistuvaa osuutta kodinhoidosta voisi paikata jotta sitä aiempaa vähäisempää yhteistä aikaa voisi sitten käyttää muuhun kuin siivoamiseen ja toisaalta en itse pala loppuun.

Jäin eron myötä yksinhuoltajaksi ja heitin työnantajalle ajatuksen työajan lyhentämisestä perheajan ja jaksamisen vuoksi. Työpanokseni on kuitenkin sen verran korvaamaton, että työnantaja tarjosi tällaista vaihtoehtoa ja hyvin on toiminut jo 1,5 vuotta. Mahdollistaa joustavat ja joskus pidemmät työajat, mutta lapset saavat olla kotona ja minulta ei kulu kaikki aika kotona ollessani kotitöihin, kaikki voittavat :)

Jos vaan mahdollista, niin suosittelen avun palkkaamista. Esim 3h neljänä päivänä viikossa iltapäivisin on jo paljon eteenpäin. Apu ehtii hakea lapset, huolehtia välipalasta ja tehdä pienen perussiivouksen, joskus valmistella päivällistä tai vaikka ripustaa pyykit/viikata jne, mitä milloinkin tarvitsee.

Vierailija
51/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saamme ostaa ruokaa/aterioita puoleen hintaan itsellemme. Saamme 10% alennuksen pentikiltä ja viking linelta ja satsilta.

Saamme juoda rajattomat määrät limuja ja kahvia työn ohella. Saamme syödä jäätelöä/pirtelöä niin paljon kun napa vetää, mutta vain kerran viikossa iltavuorossa, kun pirtelökone pestään.

haa! toinen mäkkityöläinen! Meillä saa öisin vuorossa syödä myös ilmaiseksi :)

Vierailija
52/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä, lounassetelit. Työterveyshuoltohan on lakisääteinen, niukimman mukaan mennään meillä. Siinä kaikki. Ai niin, jos kuolee työajalla niin omaisille maksetaan kuukauden palkan verran kirsturahaa.

Vierailija
53/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10% päivittäistavaroista (silti kannattaa ostaa Lidlistä) ja -15% käyttötavaroista. Työterveyshuolto.

20 euron lahjakortti ketjulle jouluna.

Nykyisessä paikassa on suihku ja voin juosta töihin, se on mielestäni hyvä etu. Liikuntaseteleitä oli aiemmin mutta ne poistuivat.

Kaupan myyjä

Vierailija
54/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän se tietty tavallaan onkin... Mutta on minulla myös oikeus jäädä töistä hoitamaan alle 10 vuotiasta kolmeksi päiväksi kotiin, sekä tietysti itse sairastaa palkallisena.

No kyllähän se on etu, koska työnantaja on sen vapaaehtoisesti järjestänyt (kaikki eivät järjestä) kuten kaikki muutkin edut. Tuo, oikeus jäädä hoitamaan sairasta lasta kotiin, on nimenomaan lakiin perustuva oikeus, johon työnantaja ei voi vaikuttaa.

No niin on työterveyshuoltokin, lakisääteinen.

Vierailija
55/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasken silloin, kun työterveyshuolto kattaa enemmän mitä laki vaatii.

Juuri näin. Minimi lakisääteinen työterveyshuolto ei minusta ole mikään erityinen etu. Se on etu, jos pääsee työterveyden kautta esim. erikoislääkärille ilmaiseksi, voi käydä gynekologilla tai silmälääkärissä työnantajan piikkiin tai maksetaan hammaslääkäri tms.

Vierailija
56/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hörppy kirjoitti:

Kännykkä ja netti, tyky-seteleitä 200 eurolla, kattava työterveyshuolto, käyttöetuauto, edullinen työpaikkalounas, alennuksia erilaista palveluista (liikuntapaikosta vakuutuksiin ja pankkilainaan), hieroja edullisesti saatavilla työpaikalle, jumppa- pilates-ja joogatunteja työpaikan liikuntasalissa sekä pieni kuntosali, edullisia lentolippuja, lastenhoitopalvelu sairaalle lapselle.

Lisäksi plussana nykyisessä työpaikassa etätyötä voi tehdä vapaasti oman mielen mukaan ja liukuva työaika. Voin myös sairastaa omalla ilmoituksella 5 päivää ja sairaan lapsen hoito palkallisena sen 5 päivää omalla ilmoituksella.

Ei muuten ole saikuttelijoita eikä lusmuja meillä duunissa 😁

Asiantuntija it-alalla

Unohtui listasta hedelmätarjoilu työpaikalla kaksi kertaa viikossa ja ilmaiset kaffet (automaattikahvia tosin). Kotitoimistolle sain työpaikalta ison näyton ja muut tykötarpeet työpistettä varten. Ja tietty läppäri on, mutta mun mielestä se on työväline eikä työsuhde-etu niinkään. 

Vierailija
57/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto, auto, kaksi puhelinta, kattavin tyoterveyshuolto (hampaatkin). Lisaksi ilmaisia hotellioita ja lentoja pisteiden kanssa jos ne sellaiseksi haluaa laskea :D

Vierailija
58/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saamme ostaa ruokaa/aterioita puoleen hintaan itsellemme. Saamme 10% alennuksen pentikiltä ja viking linelta ja satsilta.

Saamme juoda rajattomat määrät limuja ja kahvia työn ohella. Saamme syödä jäätelöä/pirtelöä niin paljon kun napa vetää, mutta vain kerran viikossa iltavuorossa, kun pirtelökone pestään.

Mäkki vai hese?

Yrittäjän omistama Mäkki.

On meillä oy:n omistamissakin ihan samat "edut" :p

Vierailija
59/60 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit, kihomadot, vatsataudit ja flunssat. Muuta ei näin äkkiseltään tule mieleen. Työpaikkana päiväkoti.

Vierailija
60/60 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitautitestit ja raskaustesti vähintään 6 kertaa vuodessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme