Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisä pitäisi poistaa

köyhä
18.01.2016 |

koko lapsilisäjärjestelmä pitäisi poistaa. Suomalaisilla menee niin hyvin, ettei tähän tarkoitukseen pitäisi yhteisiä varoja käyttää! Alun perin raha on tarkoitettu lasten elättämiseen, mutta koska se nykyisin säästetään, että voidaan antaa kermaper'''ille shoppailurahaa, kun ovat aikuisia, järjestelmä on selvästi tullut tiensä päähän.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku tehdä tutkimuksen siitä kuinka kannattavaa on tukea sossupummien lisääntymistä? Tuntuu, että eniten lapsia syntyy perheisiin, joissa eletään tukien varassa ja tunnetusti köyhyys periytyy eli näiden perheiden lapset jatkavat todennäköisimmin samaa rataa.

Jos taas lapsilisää saisi vain esim. 2 lapsesta niin houkutus lisääntyä holtittomasti ei olisi niin suuri.

Onhan asiaa tutkittu paljonkin, ja eniten lapsia todellakin tekevät köyhimmät ja kouluttamattomimmat, eli juuri ne joiden ei pitäisi hankkia mahdollisesti yhtäkään lasta. Kodin köyhyys haittaa lapsen kehitystä monin tavoin, tätäkin on tutkittu paljon, ja köyhän perheen lapsen eväät elämään jäävät kovin niukoiksi. Hyvin surullista.

Tutkimustuloksia kiitos!

Ikävä kyllä, esim.lastensuojelun piirin asiakkaista on yli puolet varakkaiden ja hyvätuloisten lapsia.

Hyvä vanhemmuus ja tasapainoinen lapsuus ei ole suinkaan kiinni perheen tuloista tai varallisuudesta. Eikä esim. akateeminen koulutus ja ammatit jakautuvat kaikkien sosiaaliluokkien kesken, toisin kun annat ymmärtää.

Lue vaikka tämä;

https://www.thl.fi/fi/web/hyvinvointipolitiikka/elinolot-ja-hyvinvointi…

Vierailija
42/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Huom jos et ole korkeasti koulutettu ja hyvä palkkainen niin älä hanki lapsia niinkö?

No ei. Voit köyhänäkin hankkia niin monta lasta kuin haluat, mutta ota sitten itse vastuu valinnoistasi. Älä osoita sormella sinua paremmin elämässä pärjääviä samalla, kun pyydät heiltä rahaa kalliiden valintojesi kustantamiseen.

Itse olin ennen ekaa lasta hyvä palkkaisessa työssä sitten äippälomalta palasin töihin ja tulin uudestaan raskaaksi. Ennen kuin ehdin kertoa töihin raskaudesta minut irtisanottiin. Olisiko pitänyt aborttiin mennä kun olin työtön ja elintaso laski? Oletko sitä mieltä että lapsistani tulee köyhiä koska äiti ei ole lääkäri tai presidentti? En pidä itseäni tai perhettäni köyhänä sen takia että en opiskellut yliopistossa tai tienaa 6000e/kk. Pärjäätkö paremmin elämässä kuin minä jos tienaat monta tonnia enemmän? Meiltä ei puutu mitään. Ei aina tarvii olla uusin puhelin kourassa ja ajella kalliilla autolla. Mutta sä taidatkin olla näitä kermaperseitä jotka pitää rahalla kulissit yllä kun ei oo muuta ku se raha ja materia jotka määrittelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Huom jos et ole korkeasti koulutettu ja hyvä palkkainen niin älä hanki lapsia niinkö?

No ei. Voit köyhänäkin hankkia niin monta lasta kuin haluat, mutta ota sitten itse vastuu valinnoistasi. Älä osoita sormella sinua paremmin elämässä pärjääviä samalla, kun pyydät heiltä rahaa kalliiden valintojesi kustantamiseen.

Itse olin ennen ekaa lasta hyvä palkkaisessa työssä sitten äippälomalta palasin töihin ja tulin uudestaan raskaaksi. Ennen kuin ehdin kertoa töihin raskaudesta minut irtisanottiin. Olisiko pitänyt aborttiin mennä kun olin työtön ja elintaso laski? Oletko sitä mieltä että lapsistani tulee köyhiä koska äiti ei ole lääkäri tai presidentti? En pidä itseäni tai perhettäni köyhänä sen takia että en opiskellut yliopistossa tai tienaa 6000e/kk. Pärjäätkö paremmin elämässä kuin minä jos tienaat monta tonnia enemmän? Meiltä ei puutu mitään. Ei aina tarvii olla uusin puhelin kourassa ja ajella kalliilla autolla. Mutta sä taidatkin olla näitä kermaperseitä jotka pitää rahalla kulissit yllä kun ei oo muuta ku se raha ja materia jotka määrittelee.

Hyvä esimerkki siitä että elämässä voi tapahtua mitä vaan. Ei se korkea elintaso ole kellekään 100% varmaa.

Vierailija
44/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki siitä että elämässä voi tapahtua mitä vaan. Ei se korkea elintaso ole kellekään 100% varmaa.

On se vielä epävarmempi sellaiselle, joka ei ole vaivautunut kouluttautumaan.

Vierailija
45/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermaperseet alapeukuttaa :D

Vierailija
46/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vielä epävarmempi sellaiselle, joka ei ole vaivautunut kouluttautumaan.

Mulla on kaks ammattia ja silti olen työtön. T. Se irtisanottu äiti

Vierailija
47/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpö höpö!!! Meillä menee kyllä joka ikinen lapsilisästä tullut euro elämiseen. Eli ihan tarpeeseen tulee. Ei ne lapset mitään vihollisia ole, vaan tulevia veronmaksajia.

Voin sulle ap. kertoa, että kyllä lapsiperheet tänä päivänä aika tiukoilla ovat. Meillä on kaksi työssäkäyvää veronmaksajaa, ja kun asuntolainat, tarhamaksut, ruoat, ja muut laskut on hoidettu, niin ei tosta ylimääräistä jää. Molemmat olemme vielä vuorotyössä, josta toisen työ on vielä sellaista, ettei ole olemassa mitään tiettyä kellonaikaa (ilmailuala). Joten kyllä tää aikamoista nuoralla tanssimista on. Itseppähän ollaan tiemme valittu, ja sitä talsimme ja oman osamme hoidamme. Mutta suoraan sanoen vi-tut-ttaa, että sitten saa kuulla ap.n kaltaista jaskapuhetta, kun kaikkensa tekee.

Ja toinen, en ottaisi pois edes isotuloisilta lapsilisää, isotuloisia ei suomessa ole kuitenkaan kovinkaan paljon, ja he ovat juuri niitä jotka kyllä maksavat monen vapaamatkustajan elämisen, ja jos he nyt saavatkin sen vajaan satkun kuussa takaisinpäin niin voi voi.

Mikä ihme siinä on että suomalaisen pitää olla kateellinen kaikesta?

Vierailija
48/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päivänä kun työssäkäyvät hyvätuloiset menettävät jokaikisen tulonsiirron ja etuuden he kyllästyvät makselemaan korkeita veroja, joista eivät itse koe hyötyvänsä. Milläpä sitten vähäosaisille makseltaisiin mitään? 

Vierailija
49/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku tehdä tutkimuksen siitä kuinka kannattavaa on tukea sossupummien lisääntymistä? Tuntuu, että eniten lapsia syntyy perheisiin, joissa eletään tukien varassa ja tunnetusti köyhyys periytyy eli näiden perheiden lapset jatkavat todennäköisimmin samaa rataa.

Jos taas lapsilisää saisi vain esim. 2 lapsesta niin houkutus lisääntyä holtittomasti ei olisi niin suuri.

Onhan asiaa tutkittu paljonkin, ja eniten lapsia todellakin tekevät köyhimmät ja kouluttamattomimmat, eli juuri ne joiden ei pitäisi hankkia mahdollisesti yhtäkään lasta. Kodin köyhyys haittaa lapsen kehitystä monin tavoin, tätäkin on tutkittu paljon, ja köyhän perheen lapsen eväät elämään jäävät kovin niukoiksi. Hyvin surullista.

Tutkimustuloksia kiitos!

Ikävä kyllä, esim.lastensuojelun piirin asiakkaista on yli puolet varakkaiden ja hyvätuloisten lapsia.

Hyvä vanhemmuus ja tasapainoinen lapsuus ei ole suinkaan kiinni perheen tuloista tai varallisuudesta. Eikä esim. akateeminen koulutus ja ammatit jakautuvat kaikkien sosiaaliluokkien kesken, toisin kun annat ymmärtää.

Lue vaikka tämä;

En löytänyt siitä mitään uutta. Ja sinunkin se kannattaisi lukea se ajatuksen kanssa uudestaan, ettei tulisi väärinymmärryksiä.

Vierailija
50/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä päivänä kun työssäkäyvät hyvätuloiset menettävät jokaikisen tulonsiirron ja etuuden he kyllästyvät makselemaan korkeita veroja, joista eivät itse koe hyötyvänsä. Milläpä sitten vähäosaisille makseltaisiin mitään? 

Juuri näin! Ihan yhteiskuntarauhan takia ei voi kateudesta viedä hyvä- ja keskituloisilta tätä viimeistäkin. Ei meinaan sen jälkeen kiinnosta mitkään pienituloisten asiat vaan pois vaan puoli-ilmainen päivähoito, ilmainen koulutus ja terveydenhuolto. Mulla on varaa käyttää lapseni yksityislääkärillä ja olis varaa maksaa koulujen lukukausimaksut. Jos haluatte vittuilla viemällä multa lapsilisät, niin varautukaa siihen että sen jälkeen ei kiinnosta pätkääkään pääsevätkö teidän kakaranne kouluun tai lääkäriin. Nää pientuloiset ruikuttajat kun eivät ymmärrä, että heidän subventionsa eivät tule mistään jumalan aarrearkusta vaan hyvä- ja keskituloisten maksamista veroista.

Vierailija
51/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimustuloksia kiitos!

Lue vaikka tämä;

En löytänyt siitä mitään uutta. Ja sinunkin se kannattaisi lukea se ajatuksen kanssa uudestaan, ettei tulisi väärinymmärryksiä.

Ei siinä mitään uutta ollutkaan, vaan jo kauan todeksi tiedettyä asiaa köyhien pärjäämättömyydestä ja pahoinvoinnista.

Voitko sinä puolestasi nyt esittää jonkun tutkimuksen köyhyyden tuomista eduista ihmiselle ja lasten kasvulle, siitä miten köyhyys edesauttaa ihmistä elämässä ja lisää hyvinvointia ja valinnanvapautta?

Vierailija
52/52 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin päin se on. Nimenomaan _useampien_ pitäisi hankkia lapsia, ja siihen kannustettaisiin korottamalla ensimmäisen lapsen lapsilisää, ehkä vielä toisenkin. Sen sijaan sen jälkeen syntyvistä ei pitäisi palkita ainakaan enemmän kuin ensimmäisistä. Tiedätte varmaan ketkä niitä isoja perheitä hankkii... ei se porukka, jonka soisi lisääntyvän.