Tapailemani miehen mielestä minä voi luonnollisesti siirtyä syrjään, kun hän löytää oikean vierelleen!
Hieman taustaa. Tapasin tässä loppuvuodesta Tinderistä aluksi mielenkiintoiselta vaikuttavan tyypin. Olemme hyvinkinkin tiiviisti tapailleet ja olen viettänyt öitä hänen luonaan. Olimme Uutena vuotena Tallinassa yhdessä. Aluksi mies näytti olevan hyvinkin kiinnostunut, mutta ilmeisesti ei sitten niinkään. Kuitenkin on mielessään päättänyt, että minä olisin ollut hänelle joku ajanviete, kunnes jotain merkittävää eteen tulee.
Olen tässä ihan rauhassa katsellut miehen touhuja ja ajattelut, että josku hänelle syntyisi jotain oikeita tunteita, tai edes jonkinlaista Kiintymystä. Meille on ollut hauskaa ja hänen kanssaan on ihan hyvä olla.
Eilen sitten tuli minunkin mittani täyteen, ja olen hyvin joustava. Meidän piti tavata sunnuntaina iltapäivällä. Mies perui yllättäen, kun on tavannut jonkun random-tyypin sujetusta nettiryhmästä. Ja hänen piti auttaa tätä naista. Olin aluksi, että ok. Sitten alkoi joku järjen häiven minunkin päässä soida, että ei minua aina voi näin kohdalla. Laition miehelle viestin, että olen tällaista käytöstä ennenkin miesten osalta saanut kokea, että laitetaan syrjään, jos jotain tärkeämäpää tulee. Mieheltä tuli siihen aika nopeasti viesti, että joo luonnollisesti sinä (tarkoitti siis minua) sitten siirryt syrjään, kun hän löydää rinnalleen ihmisen. Ei nyt vähään aikaan kuitenkaan. Silloin räjähti. Mä laitoin sille miehelle viestin, että nyt tämä pelleily on loppu. Laitoin suorat sanat, että mielestäni mies on itsekäs ja julma ja jopa narstisti tai psykopaatti.
Miehen mielestä nämä negatiiviset tunteet johtuivat vaan siitä, että minulle tulee tällaisia lapsellisia negatiivisia ajatuksia hänestä, koska en voi koskaan häntä saada. Hänen mielestään MINÄ olen sairas, ja minun pitää mennä lääkärille hoitoon. Ja että hän heti näki, että minussa on jotain vikaa. Ei siis minun kritiikkiä ota kuuleviin korviinsa.
Voi kertoa enemmän tämän jäppisen taustoista. Hän on monia vuosia ollut poissa työelämästä. Hakeutumassa nyt työkyvyttömyyseläkkeelle. Lääkärinlausunnoista olen nähnyt, että kyseisellä henkilöllä on mm. diagnosoitu erityyppisiä persoonallisuushäiriöitä yms. Tyyyppi meditoi ja on mielestään ns. luonnonlapsi, indigolapsi. Oikein suorastaan jumalasta seuraava. Hän kuulemma aikoo rukoilla puolestan. Hah. Päivät pitkät maalailee ja tekee mitä lystää, on luonnut itselleen oikein paratiisin. On oikein itseohjautuva.
Mitä mieltä te olette tällaisesta miehetä? Jäi paha maku suuhun. Varsinkin kun tämä mies sai lopulta kaikki näyttämään siltä, että loppupeleissä minussa olis se kaikki vika. Sen verran ymmärrän, että mies on sairas ja yrittää manipuloida itseänsä. Persoonallisuushäiriökin on vain hänen äitinsä vika, lapsuuden tunnelukkoja. Äitinsä on siis kanssa jonkintyypin narsku, eivät tule ymmärrettävästi toimeen toistensa kanssa.
Itse näen olevani hyvinkin tasapainoinen ja kiltti ihminen. Ainostaan mitä tässä osaltani on virhe tapahtunut, on se että annoin tällaisen "yli-ihmisen" itsäni huijata. Kuinkakohan pitkään olisin ollut varaleluna hänelle. En ole kysynyt, oliko tarkoituksena pitää leluna viikkoja vai peräti vuosia.
Ajattelin linkata tälle jumalolennolle tämän viestiketjun, jotta hän saa vähän perspektiiviä tähän suhdeasiaan, koska minun sanahan ei päde, koska olen kääntänyt ajatukseni negatiivisesti häneen, kun en tätä suuruuutta ikinä itselle tule saamaan. Olisin tietenkin jonkin aikaa voinut hänen loistossaan voinut paistatella.
Kiitän, jos saan teidän näkemyksiä tällaisesta asiasta. Minulla on myös nuoruudessani ollut narsistipuoliso, joten jotain tuttua taas näen tässä kuviossa. Ne valitsevat itselleen kilttejä ihmisiä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, miksi ihmeessä tapailit häntä lainkaan? Luulin ettei näihin indigolapsiaikuisiin kukaan tuhlaa edes kymmentä minuuttia, saati kuukausia ja tallinnanmatkarahoja.
Nämä indigot ovat tyypilliseen tapaan aika karismaattisia puhujia, puhuvat aluksi "pään pyörälle", kunnes vähitellen totuus tipottain ilmenee. Ja hups, hänessä ei ole mitään vikaa, aina muissa. Kai se aluksi oli jotain erilaista ja jännittävää.
(Linkki on linkattu tälle vahalle sielulle, jotta voi vähän lukea meidän tavisten käsityksiä tästä suuruudesta.)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö näistä jo voinut päätellä että karkuun ja lujaa: "Hakeutumassa nyt työkyvyttömyyseläkkeelle. Lääkärinlausunnoista olen nähnyt, että kyseisellä henkilöllä on mm. diagnosoitu erityyppisiä persoonallisuushäiriöitä yms. Tyyyppi meditoi ja on mielestään ns. luonnonlapsi, indigolapsi."
Hyvä että selvisi kuitenkin tässä kuukauden sisällä tyypin luonne. Anna sen häröillä rauhassa, jätä tyyppi taaksesi, älä ole missään yhteydessä enää. Älä laita tätä keskustelua tai muutakaan hänelle, jatkat omaa elämääsi. Hän ei ole yhteytesi arvoinen missään suhteessa. Helpommalla itse pääset kun et jää vatuloimaan miestä ja sen käytöstä. Mutta ota opiksesi, sillä näitä luonnonlapsi yhteiskunnan elätteinä on tässä maassa paljon.
Kyllä, eteen päin tässä mennään. Mies nyt jää etsimään vierelleen järkevää naista, joka tukisi häntä. "Minun tukeni hän eilen näki" (sanojensa mukaan), kun annoin palaa. Laition miehelle viestin, että tollainen sekopää ei koskaan järkevää naista rinnalleen saa. Jonkun samanlaisien indigon, voivat keskenään sitten tehdä mitä lystää. Minä häntä tuin, kun sormet paketissa tultiin kaatumisten jälkeen Suomeen. Tai kännissä tyyppi toikkaroi laivalla, niin etsin hänet käsiini, talutin kotiin ja taksinkin maksoin.
Narsisti.
Ei näitten mukaan lähtiessä tiedä, millaisia nämä ovat. Ei niitä ensin erota ns. normaaleista. Vähitellen alkaa todellisuus paljastua.
Tämä siis vastineeksi niille, jotka syyttävät sinua siitä, että miksi lähdit sen mukaan.
Tosi hienoa, että pystyit sanomaan suorat sanat.
Mielestäni teit juuri oikein.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti.
Ei näitten mukaan lähtiessä tiedä, millaisia nämä ovat. Ei niitä ensin erota ns. normaaleista. Vähitellen alkaa todellisuus paljastua.
Tämä siis vastineeksi niille, jotka syyttävät sinua siitä, että miksi lähdit sen mukaan.
Kiitos, alle kuukaudessa nämä merkit tulevat tipottain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Narsisti.
Jos mies jo alkuun kertoo olevansa vanha sielu, indigo ja harrastaa energiahoitoja, niin kuka tahansa tervepäinen ihminen jo siinä kohtaa voi arvella olevansa nyrjähtäneen ihmisen kanssa tekemisissä. Kun tämä sama nyrjähtänyt lisäksi osoittautuu heikon viinapään omaavaksi tallinnanmatkaajaksi niin johan siinä karisee joopa nyrjähtäneisyyden tuoma karisma.
En nyt puutu miehen hoidontarpeeseen millään lailla, kun hän ei täällä neuvoja kysele. Mutta aloittaja, kerroit että sinulle on ennenkin miessuhteissa käynyt jotenkin kurjasti; pitäisikö sinun käydä jossain muutama terapeuttinen keskustelu jonkun terapeutin kanssa ihan siitä, mikä sinussa aina hakee idiootin miehen, ja voisiko se tilanne mahdollisesti muuttua? Miksi et tunnista hullua niinkuin monet naiset? Ja huom. tämä ei ole syytös, vaan vanhemman naisen ystävällinen neuvo. Ihan varmasti ansaitset normaalin täyspäisen kumppanin, ja semmoisiakin täältä maan päältä löytyy (huolimatta näistä viime päivien keskusteluketjuista).
Ihan ristiriitaista viestintää ap:ltä.
Kertoo, että todella piti miehestä. Sitten, kun mies ei osoitakaan samoja tunteita, niin alkaa vuosisadan haukkumistarina. Kaikki olikin pielessä seksiä myöten.
Toki ymmärrettävä defenssi. Paskasta on helpompi luopua kuin kullanarvoisesta aarteesta. Mutta tässä näkyy kovasti läpi ap:n oma kypsymättömyys käsitellä tunteitaan.
Anna kun mä arvaan: tää mies on ollut pitkään ilman vakituista pidempää suhdetta? Kuulostaa sellaiselta mieheltä mistä jokainen fiksu nainen hankkiutuu eroon kun syvemmin tutustuu.
Miksi ihastuit mieheen? Joku positiivinen juttu siinä oli oltava, kertomuksesi perusteella kuulostaa narrilta.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo, että todella piti miehestä. Sitten, kun mies ei osoitakaan samoja tunteita, niin alkaa vuosisadan haukkumistarina. Kaikki olikin pielessä seksiä myöten.
Toki ymmärrettävä defenssi. Paskasta on helpompi luopua kuin kullanarvoisesta aarteesta. Mutta tässä näkyy kovasti läpi ap:n oma kypsymättömyys käsitellä tunteitaan.
No nyt tulit sitten lukemaan viestit (siis tämä mies, jolle juuri tän linkkasin, on näköjään tullut tänne nyt kommentoimaan) ja päätit vastatakin. Joo, mistään kultakimpaleesta ei nyt ollut kysymys. Katinkultaa, jos sitäkään. Mä tunnistan sun viestin. Lue nyt noi aidot kommentit, niin saat vähän muiden käsityksiä itsestäsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Anna kun mä arvaan: tää mies on ollut pitkään ilman vakituista pidempää suhdetta? Kuulostaa sellaiselta mieheltä mistä jokainen fiksu nainen hankkiutuu eroon kun syvemmin tutustuu.
Miksi ihastuit mieheen? Joku positiivinen juttu siinä oli oltava, kertomuksesi perusteella kuulostaa narrilta.
On tällä ollut jotain suhteita joidenkin muiden sekopäiden kanssa. Ei normaalin perusihmisen kanssa. Aluksi erilaisuus viehätti ja ulkonäkö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt tulit sitten lukemaan viestit (siis tämä mies, jolle juuri tän linkkasin, on näköjään tullut tänne nyt kommentoimaan) ja päätit vastatakin. Joo, mistään kultakimpaleesta ei nyt ollut kysymys. Katinkultaa, jos sitäkään. Mä tunnistan sun viestin. Lue nyt noi aidot kommentit, niin saat vähän muiden käsityksiä itsestäsi.
Ap
Paranoidikin siis olet?
Olen nainen... mutta ilmeisesti kovasti haluat vielä säilyttä tähän mieheen kontaktin, koska harhoissasi kuvittelet hänen rientävän palstalle sinun vinkkiesi ja linkkiesi perusteella.
Teet itsestäsi hölmön lähettelemällä miehelle "tarkentavia kysymyksiä" ja linkkejä sun muuta pientä. Ainoa seuraus tuosta on se, että kun miehellä on joskus pula helposta naisseurasta, hän soittelee sinulle muina miehinä, koska tietää saavansa sinusta, toiveikkaasta, vaivatta hyötyä. (Ja vaikka olisitkin löytänyt uuden miehen, ei kukaan kiellä kokeilemasta.)
Mies muuten nauttii kovasti siitä, että roikut hänen perässään. Siksi hän silloin tällöin vastailee yhteydenottoihisi, saattaapa esitellä niitä muillekin, myös niille naisille, joita vikittelee. Uskon kyllä, että tulevaisuudenhaaveidesi kariutuminen tuntuu sinusta pahalta ja suhde turhauttavan kesken jääneeltä, mutta sinun kannattaa ymmärtää, että missään tapauksessa tulevaisuutenne ei olisi ollut ruusuinen. Nyt yhteystiedot pois puhelimesta ja häntä pystyyn.
Tollaset ihmiset haluaa aina jonkun "pienemmän" ihmisen rinnalleen, jonkun jonka vieressä voi itse paistatella, hyötyä ja olla tärkeä ja kiinnostava.
Olet onnekas että pääsit eroon, ajan saatossa hän olisi vain tehnyt sinusta vieläkin pienemmän raukan, joka ei enää tietäisi ansaitsevansa parempaa (molempia kunnioittavan, tasa-arvoisen parisuhteen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Paranoidikin siis olet?
Olen nainen... mutta ilmeisesti kovasti haluat vielä säilyttä tähän mieheen kontaktin, koska harhoissasi kuvittelet hänen rientävän palstalle sinun vinkkiesi ja linkkiesi perusteella.
No daa, se mies kommentoi aloitustani mesessä linkkini jälkeen, että "jännä että siirryit syrjään hänen elämästään, JO ENNEN KUIN HÄN TAPASI SEN OIKEAN." Ei hän ole tästä yhtään pahoillaan, ei osaa asettua minun asemaani ollenkaan. Olin joku eloton möhkäle hänelle, hyväksikäytettävä. Katsoo kaikkia asioita omasta vinkkelistään.
Kyllä ne narskut ovat niin itserakkaita, että lukevat tällaiset asiat, mutta kääntävät kommentit aina itselleen parhain päin. Laitoin sen löpinöille vastauksen, että plaa plaa plaa, ja onnea järkevän naisen etsintään, että tulee olemaan pitkä etsintä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti.
Jos mies jo alkuun kertoo olevansa vanha sielu, indigo ja harrastaa energiahoitoja, niin kuka tahansa tervepäinen ihminen jo siinä kohtaa voi arvella olevansa nyrjähtäneen ihmisen kanssa tekemisissä. Kun tämä sama nyrjähtänyt lisäksi osoittautuu heikon viinapään omaavaksi tallinnanmatkaajaksi niin johan siinä karisee joopa nyrjähtäneisyyden tuoma karisma.
En nyt puutu miehen hoidontarpeeseen millään lailla, kun hän ei täällä neuvoja kysele. Mutta aloittaja, kerroit että sinulle on ennenkin miessuhteissa käynyt jotenkin kurjasti; pitäisikö sinun käydä jossain muutama terapeuttinen keskustelu jonkun terapeutin kanssa ihan siitä, mikä sinussa aina hakee idiootin miehen, ja voisiko se tilanne mahdollisesti muuttua? Miksi et tunnista hullua niinkuin monet naiset? Ja huom. tämä ei ole syytös, vaan vanhemman naisen ystävällinen neuvo. Ihan varmasti ansaitset normaalin täyspäisen kumppanin, ja semmoisiakin täältä maan päältä löytyy (huolimatta näistä viime päivien keskusteluketjuista).
Lisäisin tähän omaan kommenttiini vielä, että olen samaa mieltä näiden kanssa, jotka kannustavat sinua pysymään totaalisti erossa tästä miehestä: ei tarkentavia kysymyksiä, ei yhteydenottoja eikä linkkien lähettelyä. Irti vaan totaalisti, hullut eläkööt omaa elämäänsä ja itse voi vaan yrittää pitää nenää pinnan yläpuolella ja uida uusille vesille.
Mutta siis, sinun hullujentunnistusantennisi pitäisi kyllä saada kuntoon. Ehkä olet niin "kiltti", että olet suorastaan hullumagneetti? Lopeta se. Etsi ne tervepäiset joukosta. Niitäkin on.
Ap pieni, ei noille miehille lähetetä tarkentavia kysymyksiä eikä linkkejä. Piste. Sua potkaisi valtaisa onni kun asia selvisi nopeasti. Älä hyvä nainen jää kaivelemaan verta nenästäsi. Mitään hyvitystä ei tule, ikinä.
Nyt se narsku laittoi mulle linkin negatiivisista ihmisistä. Että käänsi sen taas minun syyksi. Minä olen negatiivinen, no vähemmästäkin. Kaikki on aina muiden syytä, hänessä ei mitään. Oikea Jumala muiden jumalien rinnalla. Mun varmaan pitäisi olla kiitollinen, että sain hänen loiseessaan hieman aikaa viettää.
Ap
Laita että pus ja hyvää jatkoa, mutta et enää jatkossa toivo kuulevasi hänestä mitään.
Silläkin uhalla, että mies lukee tämän (miehessä vikaa, sanottakoon se siis heti) on pakko sanoa, että guu guu, ap. Vaikutat itsekin aika pöhköltä. Jos jutussa nuo miehen diagnoosien nuuskimiset tai muuten tänne silmät pyöreinä levittelemiset ei olleet provoa.
Siis juntti mies, joo, mitä ihmeen vakuutteluita kaipaat siihen tai itsellesi? Ettet olisi vaan toinen narsku? "Kun mua näin törkeästi petettiin, oih!" Siis mies oli törkeä, mutta miksi sä odotat mieheltä, joka sanoo sinusta noin loukkaavia asioita ja sanoo, että et kelpaa, odotan parempaa, miksi sä odotat häneltä ymmärrystä vihallesi? Saat sä olla vihainen, et sä siihen mitään lupia tarvitse!!!!
Tää oli selvästikin sulle oppiläksy maailmankaikkeudelta, karmalta, tms:lta, että paskanpuhujien ymmärrystä et tarvitse vihallesi!
Toisaalta söpöä, että sä oot vielä noin naivi ja luottavainen, että kaikissa ihmisissä on se hyvän kultahippu, joka haluaa silitellä minua, kun on just jättänyt minut. Miksi ne sua silittelis? Etsi joku sellainen silittäjä, joka haluaa olla sun kanssasi <3
Kyllä, ilmoitin että sairas on. Hoidossa hän on ollutkin. Ei hän "länsimaalaista lääketiedettä tarvitse", erilaisia energiahoitoja yms. kylläkin. Auttaa muita sairaita. Pelottavaa...
Ap