Tapailemani miehen mielestä minä voi luonnollisesti siirtyä syrjään, kun hän löytää oikean vierelleen!
Hieman taustaa. Tapasin tässä loppuvuodesta Tinderistä aluksi mielenkiintoiselta vaikuttavan tyypin. Olemme hyvinkinkin tiiviisti tapailleet ja olen viettänyt öitä hänen luonaan. Olimme Uutena vuotena Tallinassa yhdessä. Aluksi mies näytti olevan hyvinkin kiinnostunut, mutta ilmeisesti ei sitten niinkään. Kuitenkin on mielessään päättänyt, että minä olisin ollut hänelle joku ajanviete, kunnes jotain merkittävää eteen tulee.
Olen tässä ihan rauhassa katsellut miehen touhuja ja ajattelut, että josku hänelle syntyisi jotain oikeita tunteita, tai edes jonkinlaista Kiintymystä. Meille on ollut hauskaa ja hänen kanssaan on ihan hyvä olla.
Eilen sitten tuli minunkin mittani täyteen, ja olen hyvin joustava. Meidän piti tavata sunnuntaina iltapäivällä. Mies perui yllättäen, kun on tavannut jonkun random-tyypin sujetusta nettiryhmästä. Ja hänen piti auttaa tätä naista. Olin aluksi, että ok. Sitten alkoi joku järjen häiven minunkin päässä soida, että ei minua aina voi näin kohdalla. Laition miehelle viestin, että olen tällaista käytöstä ennenkin miesten osalta saanut kokea, että laitetaan syrjään, jos jotain tärkeämäpää tulee. Mieheltä tuli siihen aika nopeasti viesti, että joo luonnollisesti sinä (tarkoitti siis minua) sitten siirryt syrjään, kun hän löydää rinnalleen ihmisen. Ei nyt vähään aikaan kuitenkaan. Silloin räjähti. Mä laitoin sille miehelle viestin, että nyt tämä pelleily on loppu. Laitoin suorat sanat, että mielestäni mies on itsekäs ja julma ja jopa narstisti tai psykopaatti.
Miehen mielestä nämä negatiiviset tunteet johtuivat vaan siitä, että minulle tulee tällaisia lapsellisia negatiivisia ajatuksia hänestä, koska en voi koskaan häntä saada. Hänen mielestään MINÄ olen sairas, ja minun pitää mennä lääkärille hoitoon. Ja että hän heti näki, että minussa on jotain vikaa. Ei siis minun kritiikkiä ota kuuleviin korviinsa.
Voi kertoa enemmän tämän jäppisen taustoista. Hän on monia vuosia ollut poissa työelämästä. Hakeutumassa nyt työkyvyttömyyseläkkeelle. Lääkärinlausunnoista olen nähnyt, että kyseisellä henkilöllä on mm. diagnosoitu erityyppisiä persoonallisuushäiriöitä yms. Tyyyppi meditoi ja on mielestään ns. luonnonlapsi, indigolapsi. Oikein suorastaan jumalasta seuraava. Hän kuulemma aikoo rukoilla puolestan. Hah. Päivät pitkät maalailee ja tekee mitä lystää, on luonnut itselleen oikein paratiisin. On oikein itseohjautuva.
Mitä mieltä te olette tällaisesta miehetä? Jäi paha maku suuhun. Varsinkin kun tämä mies sai lopulta kaikki näyttämään siltä, että loppupeleissä minussa olis se kaikki vika. Sen verran ymmärrän, että mies on sairas ja yrittää manipuloida itseänsä. Persoonallisuushäiriökin on vain hänen äitinsä vika, lapsuuden tunnelukkoja. Äitinsä on siis kanssa jonkintyypin narsku, eivät tule ymmärrettävästi toimeen toistensa kanssa.
Itse näen olevani hyvinkin tasapainoinen ja kiltti ihminen. Ainostaan mitä tässä osaltani on virhe tapahtunut, on se että annoin tällaisen "yli-ihmisen" itsäni huijata. Kuinkakohan pitkään olisin ollut varaleluna hänelle. En ole kysynyt, oliko tarkoituksena pitää leluna viikkoja vai peräti vuosia.
Ajattelin linkata tälle jumalolennolle tämän viestiketjun, jotta hän saa vähän perspektiiviä tähän suhdeasiaan, koska minun sanahan ei päde, koska olen kääntänyt ajatukseni negatiivisesti häneen, kun en tätä suuruuutta ikinä itselle tule saamaan. Olisin tietenkin jonkin aikaa voinut hänen loistossaan voinut paistatella.
Kiitän, jos saan teidän näkemyksiä tällaisesta asiasta. Minulla on myös nuoruudessani ollut narsistipuoliso, joten jotain tuttua taas näen tässä kuviossa. Ne valitsevat itselleen kilttejä ihmisiä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Silläkin uhalla, että mies lukee tämän (miehessä vikaa, sanottakoon se siis heti) on pakko sanoa, että guu guu, ap. Vaikutat itsekin aika pöhköltä. Jos jutussa nuo miehen diagnoosien nuuskimiset tai muuten tänne silmät pyöreinä levittelemiset ei olleet provoa.
Siis juntti mies, joo, mitä ihmeen vakuutteluita kaipaat siihen tai itsellesi? Ettet olisi vaan toinen narsku? "Kun mua näin törkeästi petettiin, oih!" Siis mies oli törkeä, mutta miksi sä odotat mieheltä, joka sanoo sinusta noin loukkaavia asioita ja sanoo, että et kelpaa, odotan parempaa, miksi sä odotat häneltä ymmärrystä vihallesi? Saat sä olla vihainen, et sä siihen mitään lupia tarvitse!!!!
Tää oli selvästikin sulle oppiläksy maailmankaikkeudelta, karmalta, tms:lta, että paskanpuhujien ymmärrystä et tarvitse vihallesi!
Toisaalta söpöä, että sä oot vielä noin naivi ja luottavainen, että kaikissa ihmisissä on se hyvän kultahippu, joka haluaa silitellä minua, kun on just jättänyt minut. Miksi ne sua silittelis? Etsi joku sellainen silittäjä, joka haluaa olla sun kanssasi <3
Itse tämä pölhö ne lääkärinlausunnot eteeni asetti luettavakseni. En todellakaan tuollaiselta sairaalta ihmiseltä mitään anteeksipyyntöä odotakaan. Itselleni olen vihainen, että olin todellakin niin naivi että ajattelin antaa mahdollisuuden hieman erikoiselle persoonalle. Olisi pitänyt heti juosta karkuun ja kovaa. Nyt nuolen haavani ja mietin, miksi hakeudun tällaisten itsenäni vahingoittavien ihmisten seuraan. Ihan jopa itsetuhoista tällainen. Huono itsetunto minulla on aina ollut, mutta olen tyytyväinen, että sain tälle "suuruudelle" sanottua sanaseni, vaikka tuskin hän niitä sanoja kauheasti noteeraa. Jatkaa hommiaan samaan tahtiin. Kertoo ehkä minusta muille "hulluna esimerkkinä". En tidä, onko tämän henkilön lähipiirissä yhtäkään ns. normaalia ihmistä, ehkä jokunen, mutta ei ne uskalla sille mitään sanoa tai heidän sanoillansa ei ole mitään merkitystä. Negatiivisten, ali-ihmisten puheita, joita näiden yli-ihmisten ei tarvitse noteerata. Halleluja. Nyt se varmaan meditoi siellä pahoja katkuja pois.
Ap
Ap, olin vastaavassa tilanteessa kuin sinä ja ymmärrän fiiliksesi. Seurustelin noin neljä kuukautta miehen kanssa, josta paljastui sinä aikana hyvin paljon narsistisia piirteitä. Kun tajusin miehen huijanneen minua törkeästi eräässä asiassa, päätin suhteen samana päivänä. Mies ja hänen edesottamuksensa jäivät kuitenkin vaivaamaan minua pitkäksi aikaa.
Tiesin että mies on kusipää ja mulkku, enkä halua olla hänen kanssaan koskaan missään tekemisissä. Miehelle eromme tuntui kuitenkin olevan yhdentekevä asia, eikä hän nähnyt omassa käytöksessään mitään vikaa. Jäin kiinni toiveeseen, että halusin miehen ymmärtävän (tai paremminkin myöntävän) toimineensa väärin ja lähettelin hänelle syyttäviä viestejä viikkokausien ajan. Mikään ei kuitenkaan auttanut ja jouduin päättämään yhteydenpidon ilman että mies olisi pyytänyt anteeksi vakavaa huijaustaan tai myöntänyt että hänessäkin on vikaa, ei vain minussa.
Suhteen päättyminen tällä tavalla oli kolaus omanarvontunnolleni ja vaikka pidättäydyin viestien lähettämisestä, kihisin raivosta ja haudoin tapahtunutta vielä kuukausia. Jälkeenpäin tarkasteltuna koko homma oli ajanhukkaa.
Et todennäköisesti saa miestä koskaan ymmärtämään tai myöntämään miten kusipäisesti hän käyttäytyy ja yhteydenottosi vain vahvistavat hänen kuvitelmiaan omasta erinomaisuudestaan ja tärkeydestään. En tiedä voiko tällaisia ihmisiä edes loukata, mutta eniten heitä pelottaa jäädä ilman huomiota. Huomiotta jättäminen on paras keino tehdä selväksi että sinun mielestäsi hän ei ole erikoislaatuinen, ihana, ja kaikkia muita suurenmoisempi yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silläkin uhalla, että mies lukee tämän (miehessä vikaa, sanottakoon se siis heti) on pakko sanoa, että guu guu, ap. Vaikutat itsekin aika pöhköltä. Jos jutussa nuo miehen diagnoosien nuuskimiset tai muuten tänne silmät pyöreinä levittelemiset ei olleet provoa.
Siis juntti mies, joo, mitä ihmeen vakuutteluita kaipaat siihen tai itsellesi? Ettet olisi vaan toinen narsku? "Kun mua näin törkeästi petettiin, oih!" Siis mies oli törkeä, mutta miksi sä odotat mieheltä, joka sanoo sinusta noin loukkaavia asioita ja sanoo, että et kelpaa, odotan parempaa, miksi sä odotat häneltä ymmärrystä vihallesi? Saat sä olla vihainen, et sä siihen mitään lupia tarvitse!!!!
Tää oli selvästikin sulle oppiläksy maailmankaikkeudelta, karmalta, tms:lta, että paskanpuhujien ymmärrystä et tarvitse vihallesi!
Toisaalta söpöä, että sä oot vielä noin naivi ja luottavainen, että kaikissa ihmisissä on se hyvän kultahippu, joka haluaa silitellä minua, kun on just jättänyt minut. Miksi ne sua silittelis? Etsi joku sellainen silittäjä, joka haluaa olla sun kanssasi <3Itse tämä pölhö ne lääkärinlausunnot eteeni asetti luettavakseni. En todellakaan tuollaiselta sairaalta ihmiseltä mitään anteeksipyyntöä odotakaan. Itselleni olen vihainen, että olin todellakin niin naivi että ajattelin antaa mahdollisuuden hieman erikoiselle persoonalle. Olisi pitänyt heti juosta karkuun ja kovaa. Nyt nuolen haavani ja mietin, miksi hakeudun tällaisten itsenäni vahingoittavien ihmisten seuraan. Ihan jopa itsetuhoista tällainen. Huono itsetunto minulla on aina ollut, mutta olen tyytyväinen, että sain tälle "suuruudelle" sanottua sanaseni, vaikka tuskin hän niitä sanoja kauheasti noteeraa. Jatkaa hommiaan samaan tahtiin. Kertoo ehkä minusta muille "hulluna esimerkkinä". En tidä, onko tämän henkilön lähipiirissä yhtäkään ns. normaalia ihmistä, ehkä jokunen, mutta ei ne uskalla sille mitään sanoa tai heidän sanoillansa ei ole mitään merkitystä. Negatiivisten, ali-ihmisten puheita, joita näiden yli-ihmisten ei tarvitse noteerata. Halleluja. Nyt se varmaan meditoi siellä pahoja katkuja pois.
Ap
Ymmärrettävää että olet nyt tällä hetkellä äkäinen ja vihainen, varmaan ennen kaikkea itsellesi, koska ei tuon nyt maailman suurimmalta rakkaudelta kumminkaan aloitusviestisi perusteella vaikuttanut.
Minusta aika pian kuitenkin hoksasit. Kyllä yhden kerran hulluun voi hairahtua hetkeksi, myöhemmin siitä tulee vain hupaisa juttu muisteltavaksi. Mutta jos kuvio toistuu tai jää päälle jonkun hullun kanssa (niinkuin joillain naisilla jää) niin se on huono juttu.
Tsemppiä.
Ja samaan aikaan kun te annatte näiden sankareiden jyystää, kunnon miehet ovat pakotettuja runkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja samaan aikaan kun te annatte näiden sankareiden jyystää, kunnon miehet ovat pakotettuja runkkaamaan.
Sinulle parisuhde tarkoittaa näköjään vain pelkkää seksiä ja ajatuksesi pyörivät sen ympärillä kuka saa pillua ja kuka ei. Me puhumme nyt aikuisten asioista, tämä keskustelu ei koske sinua.
Kyllä se itsellensä kohta uuden jyystettävän löytää. Varokaa Tinderissä.
Kaikenlaisia. Ihan hyvä, että paljastui tässä vaiheessa, eikä esim. vuoden kuluttua.
Ap älä lue sen lähettämiä viestejä. Älä lähetä sille mitään.
Jos joskus näet vaikka kadulla niin korkeintaan nyökkää tai sano moikka ja jatka matkaa. Älä koskaan hymyile, jää juttelemaan, vastaile viesteihin jne.
Unohda.
Ja keskity hetkeksi miettimään itseäsi. Mikä sinua viehättää miehissä. Millaista suhdetta haluaisit jne. Voisit oikeasti etsiä itsetuntemukseen liittyvää materiaalia vaikka kirjastosta. Tai käydä juttelemassa jonkun ammattilaisen kanssa. Niin että jatkossa välttäisit narsistit ym.
Tsemppiä.