Valaistuminen
Onko mammoissa muita valaistuneita? Olisi kiva jutella tästä tilasta.
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksen syntymä on maailman syntymä.
Ajatuksen kuolema on maailman kuolema.
Kun ajatus ja maailma kuolee, silloin vallitsee täydellinen valaistumisen tila.
Tämä on aivan totta. Ihmisten näkemä versio maailmasta, se maailma jossa on sekoitus hyvää ja pahaa, kun on mielen tuote, projektio. Kun ajatukset muuttuvat, muuttuu maailma, mihin perustuu esim. Vetovoiman lain kaltaiset tekniikat. Niiden syvempi merkitys on monelle olla ensimmäinen askel kohti sitä, että ymmärtää että asiat ei olekaan ihan niin, että on objektiivinen omien lakiensa mukaan toimiva ulkomaailma, johon ei itse voi ainakaan mielen keinoin vaikuttaa.
Mutta valaistumista se ei vielä ole, jos on oppinut muokkaamaan jossain määrin, oman uskonsa rajoissa, todellisuuden illuusiota mieleisekseen. Valaistumista on tosiaan se, kun ei enää tuota ajatusmuotoja asioista, ja silloin ihmisten maailmaa kuolevaisine ja katoavaisine kappaleineen ja olentoineen ei ole, kun näkee perimmäisen hengellisen todellisuuden. Meditaatio on monelle tie valaistumiseen juuri siksi, että siinä pyritään saamaan edes välillä aikoja, jolloin ajattelu ei täytä mieltä, ja jää tliaa kokea se mitä on ajattelun takana.
Toisaalta on niinkin, että niin kauan kuin ihminen on tässä maailmassa, hänen on nähtävä myös ihmisten maailma jollain tasolla. Sitten kun ei enää niin tee, on aika tehdä transitio toisenlaiseen olemiseen tasoon, kuolla pois tästä ihmisten todellisuuden tasosta. Mutta niin kauan kuin ihmisen tehtävä tai halu on olla täällä, hänen täytyy nähdä yhtä aikaa sekä todellisuuden perimmäinen, hengellinen luonne, että ihmistietoisuuden vääristynyt näkemys siitä. Koska ihminen näkee kaiken lähteeksi hengellisen, niin vielä jäljellä oleva materialistinen ihmismieli tulkitsee sen ymmärtämillään tavoilla: harmoniaksi materian tasolla. Silti valaistunut ymmärtää sen, että terveys, rahan riittävyys, aina riittävät ihmissuhteet, onnekkaat "sattumat", eivät oikeasti ole luonteeltaan materialistisia lahjoja vaan hengellisiä, ja materiaalinen runsaus on vain mielen tulkinta siitä rauhasta jonka kokee ihan muulla tasolla.
Raamatussa muistan kun joskus ennen valaistumiskokemusta ihmettelin Jeesuksen kiusauksia, joissa hänen ollessa nälissään häntä kiusattiin muuttamaan kivet leiviksi. Minä ihmettelin, että mitä pahaa siinä olisi jos muuttaisikin, eihän leivässä ole mitään vikaa eikä kellekään olisi tehty pahaa. Ja tekihän Jeesus muutenkin ihmeitä joten ei voi olla niinkään että ne ovat kategorisesti väärin. Mutta nyt ymmärrän, että kyse on juurikin siitä opetuksesta, että Jeesusta kiusattiin hyväksymään materialistisen tason todellisuus, ja muuttamaan asioita sillä tasolla. Hyväksymään, että jos materian tason kuva näyttää että on nälkä eikä ole leipää, niin se on totuus, ja sille täytyy tehdä jotain, joko luonnollisin tai yliluonnollisin keinoin. Jeesus kuitenkin kieltäytyi, todeten ettei ihminen elä ainoastaan leivästä vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee. Hän tiesi, että hengellinen todellisuus on kaiken materiana koetun lähde, ja siksi "säätö" pitää tehdä sisäisesti, odottaen Jumalan sanaa, eikä niin että alkaisi itse käyttää joko fyysistä tai psyykkistä tai yliluonnollista voimaa materiaalisessa todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
"Kun sielu palaa halusta ainoastaan kokea Jumala tai valaistuminen, ja sen saavuttaaksen olisi valmis heittämään koko muun maailman menemään, silloin on tilassa jossa ihmeitä tapahtuu."
On oltava vapaa kaikista pyyteistä, myös halusta kokea jumala ja valaistuminen.
Niin, sillä hetkellä kyllä, kun se lopulta tapahtuu. Mutta siihen asti ihminen yleensä tarvitsee halun etsiä ja tavoitella, siksi että muuten tavanomainen materialistinen ihmiselämä arvoineen ja tekemisineen vetää mukaansa, ja tulee esteeksi valaistumiselle. Yleensä ihmisen on ensin etsittävä, suorastaan väsytettävä itsensä etsimisellä ja kaipaamisella, kunnes sitten jonain hetkenä tavalla tai toisella, ajattelu on niin hiljaa ettei ole mitään haluja eikä toiveita, ja sitten voi tapahtua se mitä oli odottanut.
Auttaisikiko noin niinkuin aluksi pimeässä loistava dildo ennenkuin taas hiussuoni katkeaa päässäsi,
Vierailija kirjoitti:
Mites te valaistuneet saavutitte oman tilanne? Pyrittökö siihen tietoisesti jotain tekemällä vai tapahtuiko se itsestään? Oletteko lukeneet kirjoja, meditoineet tai jotain muuta? Onko jokin tekniikka joka auttaa valaistumiseen?
Mistä olisi hyvä aloittaa? Kirjoja on niin paljon joista saa jotain neuvoja mutta ne eivät ole minua auttaneet.
Tuntuu että monille valaistuminen on tapahtunut jonkun suuren kriisin yhteydessä jolloin ego on ikäänkuin puristunut kasaan ja hävinnyt silmänräpäyksessä.
Polku, jota et ole itse keksinyt itsellesi on avain www.stepstoknowledge.com
Kyseessä kirja, joka on peräisin universumin viisailta muokattuna tämän maailman tarpeisiin. Osat siitä vanhempia kuin maapallon elämä.
Nnc11 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites te valaistuneet saavutitte oman tilanne? Pyrittökö siihen tietoisesti jotain tekemällä vai tapahtuiko se itsestään? Oletteko lukeneet kirjoja, meditoineet tai jotain muuta? Onko jokin tekniikka joka auttaa valaistumiseen?
Mistä olisi hyvä aloittaa? Kirjoja on niin paljon joista saa jotain neuvoja mutta ne eivät ole minua auttaneet.
Tuntuu että monille valaistuminen on tapahtunut jonkun suuren kriisin yhteydessä jolloin ego on ikäänkuin puristunut kasaan ja hävinnyt silmänräpäyksessä.
Kyseessä kirja, joka on peräisin universumin viisailta muokattuna tämän maailman tarpeisiin. Osat siitä vanhempia kuin maapallon elämä.
Apua! LOL! :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Nnc11 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä kirja, joka on peräisin universumin viisailta muokattuna tämän maailman tarpeisiin. Osat siitä vanhempia kuin maapallon elämä.Apua! LOL! :D :D :D
Kiitos, kun toit esiin tyypillisen reaktion. Suuresta ilosta onkin kyse pohjimmiltaan. Linkki on tarkoitettu näille kutsutuille. He ovat ihania, mutta todellakin kuin untuvikkoja, vaaroista tietämättömiä. He eivät vielä lennä itse. Palatkaa tähän linkkiin kun tunnette vaaran ja henkisen tunkeilun. Siitäkään ei voi erehtyä, jos pysyy totuudessa. Gurut eivät tässä auta. Silmistään tunnette sen.
Tervehdys toisille hengen pioneereille, ette ole yksin!
Nnc11 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki polut ovat itse keksittyjä, kaikki, eivätkä ne johda totuuteen, vaan itsepetokseen.
Nnc11 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko suomentaa tuon kirjan suomeksi. Sitä ei liene vielä suomennettu. Kiitos.
kaalimato kirjoitti:
Auttaisikiko noin niinkuin aluksi pimeässä loistava dildo ennenkuin taas hiussuoni katkeaa päässäsi,
Niitä korvavalojahan jo myydäänkin, kaamosmasennuksen torjuntaan muistaakseni, joten ehkä niistä on ensiavuksi :D
Jätetään dildo ynnä muu hömppä tämän keskustelun ulkopuolelle.
Nnc11 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, tuon kirjoittaja on ufouskovainen hörhö, ja sisältö muutenkin vaikuttaa enemmän siltä että tyyppi on vaan koonnut toisista opetuksista iskulauseita ja opetuksia, ilman että itse välttämättä edes ymmärtää niitä.
Tommoset hengellisyyksien kanssa leikkimiset voivat olla tosi vaarallisia, kehoittaisin karttamaan. Ja jos tuohon uskoo niin sitten kai uskoo siihenkin, ettei sitä kolmannen silmän avautumista voi peruuttaa enää koskaan. (Tai siis totta kai siihen voi lakata uskomasta.)
Puhutteko nyt uskoon tulemisesta valaistumisena vai mitä höpötätte? Ei kai niillä juurikaan ole toistensa kanssa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Puhutteko nyt uskoon tulemisesta valaistumisena vai mitä höpötätte? Ei kai niillä juurikaan ole toistensa kanssa tekemistä.
Aivan. Usko ja valaistuminen ovat kaksi eri asiaa.
Toinen luo kahleita, toinen vapauttaa kahleista.
Kysytäänpä:
Miltä valaistuminen tuntuu?
Ajateltiin valaistumisen olevan sitä tai tätä, niin sitä se ei ole.