Valaistuminen
Onko mammoissa muita valaistuneita? Olisi kiva jutella tästä tilasta.
Kommentit (304)
Eckhart Tolle on vähän sellainen hymistelevä puupökkelö, joka liikkuu hitaasti ja jolla on lasittunut katse. Youtubessa on videoita Tollesta, joista tämän voi havaita.
Yleisössä nainen kysyy, kuinka voisi selvitä avioerosta ja lapsen sairaudesta (tms.). Tolle on on ensin minuutin hiljaa ja sitten sanoo jotain "just be" ja nauraa hymisevästi perään. Yleisö haukkoo henkeään Tollen suuren "viisauden" edessä.
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
. Yleisö haukkoo henkeään Tollen suuren "viisauden" edessä.
Huoh.
Heh.
Jeesus on totuus joka valaisee jokaisen ihmisen.
Ihmisen on kuitenkin mahdollista torjua Jeesus, ja väittää valoa pimeydeksi (ja pimeyttä valoksi).
Jeesuksen luo tuleva on nöyrä ja valmis kuulemaan, mitä Hänellä on sanottavanaan.
Jeesus sovitti syntimme ristillä ja nousi kuolleista! Älkää jääkö synteihinne, vaan lähtekää seuraamaan Jeesusta, parannuksen tehden.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen on kuitenkin mahdollista torjua Jeesus, ja väittää valoa pimeydeksi (ja pimeyttä valoksi).
Jeesuksen luo tuleva on nöyrä ja valmis kuulemaan, mitä Hänellä on sanottavanaan.
Jeesus sovitti syntimme ristillä ja nousi kuolleista! Älkää jääkö synteihinne, vaan lähtekää seuraamaan Jeesusta, parannuksen tehden.
Näin sanoo pelsepuupin kätyri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä "pelsepuupi" on? Jeesuksen sanominen paholaiseksi on syntiä. Tee parannus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä "pelsepuupi" on? Jeesuksen sanominen paholaiseksi on syntiä. Tee parannus.
Tee itse, olet sen tarpeessa.
Mites te valaistuneet saavutitte oman tilanne? Pyrittökö siihen tietoisesti jotain tekemällä vai tapahtuiko se itsestään? Oletteko lukeneet kirjoja, meditoineet tai jotain muuta? Onko jokin tekniikka joka auttaa valaistumiseen?
Mistä olisi hyvä aloittaa? Kirjoja on niin paljon joista saa jotain neuvoja mutta ne eivät ole minua auttaneet.
Tuntuu että monille valaistuminen on tapahtunut jonkun suuren kriisin yhteydessä jolloin ego on ikäänkuin puristunut kasaan ja hävinnyt silmänräpäyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mammoissa muita valaistuneita? Olisi kiva jutella tästä tilasta.
Valaistumisen tila edellyttää täydellistä mielen hiljaisuutta, siis sitä, että mieli on täysin tyhjä ajatuksista,
mielikuvista ja muistikuvista.
Kun ajatustoimintaa ei enään ole, mielessä vallitsee rajaton ja ääretön hiljaisuus ja täydellinen autuus.
Ego ei voi milloinkaan kohdata tuota tilaa koska ego on ajatuksen tuote.
Tämä pätee täydelliseen valaistumisen tilaan, osittainen valaistumisen tila on asia erikseen.
On totta että ego eikä ajatteleva mieli eivät voi saavuttaa valaistumisen tilaa, mutta on liian vallan antamista mielelle tai egolle, jos kuvittelee että ne voivat jotenkin häiritä tai estää valaistumista. Ja uskomus, että täytyy olla täydellisen hiljainen mieli saavuttaakseen valaistumisen on omiaan estämään koskaan saavuttamasta. Kuka voisi levätä rauhassa olemisessaan, vain tässä ja nyt, jos koko ajan päällä on mylly, jossa yritetään estää ajatuksia tai ajatellaan että minun valaistumiseeni on varmasti vielä pitkä aika, koska minulla vielä pyörii välillä päässä ajatuksia?
Tosiasiassa egon ja mielen höpötykset ovat vain samanlainen taustaääni kuin vaikka linnun laulu tai ilmastointilaitteen hurina. Ei niillä ole valtaa eikä voimaa estää sisäistä hiljaisuutta. Tietoisuus, hiljaisuus, on tila jossa ne kaikki tapahtuu. Ajatukset on yksi kohde tietoisuudessa siinä missä fyysiset aistimuksetkin, ei sen enempää. Niiden voi antaa olla ja mennä miten vaan, ja keskittyä tietoisuuden kohteiden sijasta tietoisuuteen itseensä, siihen tilaan jossa kaikki ilmenee.
On kyllä totta, että useimpien tila on olla mieleen niin samaistunut, että ilman jonkinasteista hiljentymistä ja keskittymistä on vaikea tiedostaa tietoisuutta itseään. Egon höpötykset voivat imeä huomion niin paljon itseensä ettei hienovaraisempia ilmiöitä huomaa ollenkaan. Siksi on kyllä hyödyllistä omistaa aikoja hiljentymiselle ja vain olemiselle, mutta mihinkään täydelliseen ajatuksettomuuteen koko ajan ei ole mitään tarvetta pyrkiä. Ja sitten kun löytää sen mitä on etsinyt, ajattelulla ei ole enää mitään valtaa häiritä sisäistä rauhan tilaa, kuten ei millään muillakaan kohteilla joita tietoisuudessa tulee ja menee.
Vierailija kirjoitti:
Eckhart Tolle on vähän sellainen hymistelevä puupökkelö, joka liikkuu hitaasti ja jolla on lasittunut katse. Youtubessa on videoita Tollesta, joista tämän voi havaita.
Yleisössä nainen kysyy, kuinka voisi selvitä avioerosta ja lapsen sairaudesta (tms.). Tolle on on ensin minuutin hiljaa ja sitten sanoo jotain "just be" ja nauraa hymisevästi perään. Yleisö haukkoo henkeään Tollen suuren "viisauden" edessä.
Huoh.
Valaistumisen myötä tulee myös se, että ihminen ei enää yritä olla mitään muuta kuin on, sillä hän tietää olevansa maailmankaikkeuden tai Jumalan ilmentymä joka on itsessään arvokas. Ei yksikään kissa tai voikukkakaan häpeä itseään ja yritä esittää "parempaa", enemmän yleisön mielen ja vaihtuvien muotien mukaista, eikä myöskään yksikään valaistunut. Joten jos joku joka on temperamentiltaan rauhallinen ja hidas valaistuu, niin sen jälkeen hän uskaltaa entistä enemmän aidosti olla omanlaisensa, kun ehkä aiemmin hän häpesi ettei ole kovin vilkas ja puhelias ja karismaattinen.
Ja lopulta suurimmista vaikeuksista selviää tosiaan vain olemalla, kestämällä hetki kerrallaan. Siksi juuri niin moni on valaistunut kauheissa ahdistuksissa, että ei ole kestänyt enää ajatella yhtään mennyttä, eikä tulevaakaan, koska molemmat ovat sisältäneet liikaa tuskaa kestettäväksi, ja lopulta he ovat siis pakon edessä vain oppineet olemaan, olemaan nykyhetkessä, ja siinä on tapahtunut jotain mitä ei ollenkaan osannut odottaa.
Paskaahan nää hommelit on, kun Tollenkin olen "vahingossa" tavannut.
Joopajoo. Täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Paskaahan nää hommelit on, kun Tollenkin olen "vahingossa" tavannut.
Joopajoo. Täyttä paskaa.
Kerro enemmän tapaamisesta ja miten hänet koit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun ei tarvitse tehdä mitään erityistä valaistuaksesi. Riittää, että olet sinä ja läsnä itsessäsi tässä ja nyt ja hengität tietoisesti. Kun kuljet pidemmälle niin huomaat, että valaistumisen tie ei ole niitä kaikkein helpoimpia teitä. Kohtaat ennenpitkää omat varjopuolesi, mitkä ne ikinä ovatkaan. Kyseenalaistat elämäsi ja tekemäsi päätökset. Varaudu karistamaan kaikki entiset uskomuksesi ja tottumuksesi, aivan kaikki mitä olet pitänyt elämässäsi normaalina. Teet ikäänkuin inventaarion ja puhdistuksen elämässäsi. Vuosien kuluttua huomaat, että asiat, jotka ennen pidit välttämättöminä, eivät merkitse enää mitään vaan sulla on sisäinen rauha, pidät itse oman voimasi etkä ole fyysisen elämäsi uhri vaan olet pikemminkin tarkkailija ja tietoinen oman elämäsi luoja.
Mulla on ollut ihan aina tällanen olo enkä todellakaan ole mitään valaistumista havitellut. Miten kukaan ylipäätään ei olisi tietoinen varjopuolistaan ja tajuaisi omien (ja muiden ihmisten) valintojen ja uskomusten sattumanvaraisuutta? Minkälainen idiootti kykenisi olemaan ymmärtämättä, että lähes millään asialla ei ole mitään todellista merkitystä?
Kyllä minä ainakin uskon, että kaikkein typerimmätkin jänkkääjät ja besserwisserit tietävät kyllä ajattelunsa typeryyden, mutta nauttivat vaan hetkestä - siitä hetkestä kun saavat tuntea itsensä muka muita paremmiksi. Onko tuo sen pahempi juttu kuin se, että joku nauttii siitä kun uskoo valaistuneensa?
Täs on ajatteluvirhe. Kun besserwisser tajuaa ajattelunsa typeryyden, niin ei se silloin voi tuntea itseänsä paremmaksi, vaan ainoastaan nauttia tilanteesta, jos besserwisser ei tiedä ajattelunsa typeryyttä, niin voi luulla, tai sekin on fiftysiksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, hörhöilyyn taipuvaisuuteni hävisi valaistumisen myötä. En minä kuvittele itseäni miksikään kristallisieluksi. Päin vastoin, olen mitätön, ja mitä vähemmän minä olen minä, sitä enemmän tietoisuus voi "käyttää" minua ja täyttää sen pahan ja huonon tilan minussa. t. ap
Kuule, et ole paha etkä mitätön etkä todellakaan ole vain ihminen vaan olet oman elämäsi luoja eikä tietoisuus "käytä" sinua vaan sinä olet tietoisuus, joka on valinnut kokemuksen elämästä fyysisyydessä. Mitä enemmän olet läsnä ja tietoinen sitä enemmän löydät todellisen itsesi. Itsesi kadottaminen ei ole tarkoitus vaan todellisen itsesi löytäminen ja kohtaaminen.
Prosessisi on selvästi vielä kesken ja se on ihan ok. Toivotan sinulle siunausta ja violetin tulen roihua.
Jos mä olisin tietoisuus, niin miksi mä sellaisen valitsisin? Miksi ruumiina yrittää löytää sitä, joka minulla jo olisi tietoisuutena?
Ei likikään.