Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valaistuminen

Vierailija
16.01.2016 |

Onko mammoissa muita valaistuneita? Olisi kiva jutella tästä tilasta.

Kommentit (304)

61/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hurja prosessi enkä olisi itse tätä välttämättä valinnut, minä vain sain sen. Vaikka nyt aaltoileekin, pimeän yön aika oli niin lohduton, että joka tapauksessa tunnen nyt olevani paremmalla puolella. Pitää lukea ajatuksella nuo Paavalin kirjeet, kiitos, 102. 

Itselleni oli hyvin paljon apua Simone Weilistä. Oletko tutustunut? 

En ole Simone Weiliin valitettavasti tutustunut. Minä en pimeän yön aikana oikein löytänyt lohtua  - vasta sen jälkeen löysin Ristin Johanneksen "Pimeän yön", joka selitti sen mitä olin käynyt läpi. Ja minä koin tosiaan vähän niin kuin 2 pimeää yötä, kuten Ristin Johannes kuvaakin. Ensin oli se perinteisempi, jota koin varmaan uskoon tulostani 9-vuotiaasta asti: hengellistä kuivuutta, masennuksenomaista ilottomuutta joka johtui siitä että minua kiinnosti vain Jumala eikä maallinen ilahduttanut, mutta juuri minä en mitenkään kokenut Jumalaa vaikka ympärillä muut iloisesti kertoivat Jeesuksen puhuvan heille heidän sydämissään ja ties mitä.

Hengen pimeä yö olikin sitten vähän eri luokan kokemus. Siinä jokainen hetki oli silkkaa kauhua, kuin kuilun päällä, ja pelkäsin sekoavani tai kuolevani. Usein pelkäsin lähteä kotiovesta ulos, koska koin olevani niin sekaisin että en ehkä muistaisi tietä kotiin, tai edes kuka olen. Järki koitti sanoa, että tämä on vakava masennus, hae apua, mutta jokin syvempi osa joka oli vasta heräämässä, sanoi että ei, tämän täytyy tapahtua, sillä on tarkoitus... Tuo kokemus ei onneksi kestänyt intensiivisimpänä kuin 3 kuukautta, mutta se oli tosiaan silkkaa kauhua ja ahdistusta jollaista en tiennyt olevan olemassakaan - ulkoisia vastoinkäymisiä olin toki kokenut, mutta niiden kauhu on pientä siihen verrattuna, kun sisäinen prosessi alkaa vetää oman minän perustaa pois alta...

Jos osaat englantia ja jos kristillinen termistö ja Raamattuun viittaaminen ei haittaa sinua paljon, niin Joel S. Goldsmithin joitain teoksia voisin suositella. Hän ei tuputa kristinuskoa vaan on sitä mieltä että kokemus on uskonnoista riippumaton, tai saavutettavissa monen uskonnon opein, mutta kristillisen taustansa takia pukee kyllä asian usein raamatullisiin mielikuviin. Noita kirjoja saa esim. ainakin Applen kirjakaupata jollain 5 dollarilla kappale sähköisenä. Sellainen kuin "Living the Illumined Life" voisi olla sinulle juuri se mitä kaipaisit vasta valaistumisen kokeneena.

Vierailija
62/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa, hörhöilyyn taipuvaisuuteni hävisi valaistumisen myötä. En minä kuvittele itseäni miksikään kristallisieluksi. Päin vastoin, olen mitätön, ja mitä vähemmän minä olen minä, sitä enemmän tietoisuus voi "käyttää" minua ja täyttää sen pahan ja huonon tilan minussa. t. ap

Kuule, et ole paha etkä mitätön etkä todellakaan ole vain ihminen vaan olet oman elämäsi luoja eikä tietoisuus "käytä" sinua vaan sinä olet tietoisuus, joka on valinnut kokemuksen elämästä fyysisyydessä. Mitä enemmän olet läsnä ja tietoinen sitä enemmän löydät todellisen itsesi. Itsesi kadottaminen ei ole tarkoitus vaan todellisen itsesi löytäminen ja kohtaaminen.

Prosessisi on selvästi vielä kesken ja se on ihan ok. Toivotan sinulle siunausta ja violetin tulen roihua. 

Kesken se on kyllä. Ja vielä tässä vaiheessa hyvin aaltoilevaa. Tietoisuus tuntuu vielä "vieraalta" olemiselta talossani. 

Kiitos tästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älkää, kadotatte oman persoonallisuuden ja tunteet. ette ole kuin hymiseviä puupökkelöitä sen jälkeen. olen nähnyt tätä tapahtuvan, menetin muutaman ystävän tällaiselle hörhöilylle. olimme ennen käytännössä bestiksiä. nyt ei ole mitään yhteistä enää. nämä vaan istuu hyminäpiireissään lasittuneina.

Nyt puhut vähän, mutta asiaa. Enkä tiedä itkisikö vai naurasi, kun nämä "valaistuneet" tekevät pahaa ja kuvittelevat olevansa kaiken yläpuolelle.

Työkaverini perhe on tuhottu ja jopa omat viattomat lapset hylätty, kun "valaistunut" on aivopesty ja rahastettu näille "viattomille" valaistutuille. Eikö heillä ole edes omaatuntoa tai empatiakykyä. Sääliksi käy, miten pohjalle ihminen voi vajota.

Miksi he kylvävät niin paljon pahaa läheisilleen?

64/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta kuulostat mielestäni liian varmalta asiastasi käyttäjä 102. Varo, ettet väänny vinoon matkallasi. Vai onko jotain, joku, joka edelleen saa sinua hieman kyseenalaistamaan tosina pitämiäsi asioita? Ehkä kaikki niistä ei olekaan ihan niin totta.

Totena pitämiset eivät ole minulle kovin merkittäviä asioita. Ne ovat lopulta vain ajatuksia, mieli- ja kielikuvia, ja aina rajoittuneita. Niitä täytyy käyttää kun kommunikoi ihmisten kanssa, mutta loppujen lopuksi ne, siis mikään sisäinen oppijärjestelmä, ei ole se Todellisuus jota olen. Minä tiedän, että Totuus ei ole mikään uskomus tai oppi tai ajatus. Minua kiinnostaa sisäinen yhteys Totuuteen, ei niinkään siitä muodostamani ihmisajatukset.

Vierailija
65/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan englantia ja Raamattuun viittaaminen ei haittaa, kaivanpa nämä suosittelemasi kirjat ja luen. Kiitos! t. ap

66/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa, hörhöilyyn taipuvaisuuteni hävisi valaistumisen myötä. En minä kuvittele itseäni miksikään kristallisieluksi. Päin vastoin, olen mitätön, ja mitä vähemmän minä olen minä, sitä enemmän tietoisuus voi "käyttää" minua ja täyttää sen pahan ja huonon tilan minussa. t. ap

Kuule, et ole paha etkä mitätön etkä todellakaan ole vain ihminen vaan olet oman elämäsi luoja eikä tietoisuus "käytä" sinua vaan sinä olet tietoisuus, joka on valinnut kokemuksen elämästä fyysisyydessä. Mitä enemmän olet läsnä ja tietoinen sitä enemmän löydät todellisen itsesi. Itsesi kadottaminen ei ole tarkoitus vaan todellisen itsesi löytäminen ja kohtaaminen.

Prosessisi on selvästi vielä kesken ja se on ihan ok. Toivotan sinulle siunausta ja violetin tulen roihua. 

Ap vain tiedostaa tuossa sen asian, että vanha minäkin on vielä olemassa, se ei-todellinen itse, ja puhuu ikään kuin sen näkökulmasta. Niin teki jopa Jeesuskin välillä. Itsekin teen niin suurimman osan aikaa, sillä pyrin aina ehdottomaan rehellisyyteen sen välillä mitä koen ja mitä ilmaisen. Muissa kuin korkeimmissa tietoisuuden tiloissani koen olevani ihminen, jolla on yhteys Korkeampaan itseen tai Jumalaan, jonka tiedän kyllä pohjimmilaan olevan yhtä kanssani, mutta en sillä  hetkellä koe sitä niin voimakkaasti että voisin täysin rehellisesti sanoa kokevani olevani (pelkästään) tietoisuus tai Jumala - sanoa kuten Jeesus sanoo "Joka on nähnyt minut, on nähnyt sen joka on minut lähettänyt". Vain joskus hiljaisuudessa ja rukouksessa koen sen niin voimakkaasti, että sillä hetkellä voisin täysin aidosti sanoa noin.

Vierailija
67/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[monet taas päättävät jatkaa elämäänsä kuten tähänkin asti, heräämättä. Jokaisella on vapaus valita.   

ja tää ei sitten YHTÄÄN ole toisten yläpuolelle nousemista? sä oot herännyt "ne muut" ei, eli ovat huonompia kuin sinä kun eivät ole niin heränneitä. tsiisös.

Minä en tuomitse enkä arvostele enkä asetu kenenkään yläpuolelle. Mutta tunnistan pelon.

Toivotan sinulle ehdotonta rakkkautta ja siunausta mitä ikinä valitsetkaan. 

Vierailija
68/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton rakkaus ja peloton sydämen seuraaminen kuulostavat kivoilta jutuilta, mutta on meillä ihmisillä silti velvollisuuksiakin. Kohtuus kaikessa. Ei ihminen voi tuijotella omaa napaansa ja hifistellä jotain taka-Nepalin teelaatuja koko päivää, töissäkin pitäisi käydä ja tehdä jotain hyödyllistä, ettei ihminen olisi pelkkä itsekeskeinen ääliö. Vuorovaikutus kaikenlaisten ihmisten kanssa on olennainen osa yksilön kehitystä ja tietoisuuden kasvua.

Vierailija
69/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[monet taas päättävät jatkaa elämäänsä kuten tähänkin asti, heräämättä. Jokaisella on vapaus valita.   

ja tää ei sitten YHTÄÄN ole toisten yläpuolelle nousemista? sä oot herännyt "ne muut" ei, eli ovat huonompia kuin sinä kun eivät ole niin heränneitä. tsiisös.

Minä en tuomitse enkä arvostele enkä asetu kenenkään yläpuolelle. Mutta tunnistan pelon.

Ja sitten ruvetaan näköjään vielä ylimieliseksikin. 

Vierailija
70/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton rakkaus ja peloton sydämen seuraaminen kuulostavat kivoilta jutuilta, mutta on meillä ihmisillä silti velvollisuuksiakin. Kohtuus kaikessa. Ei ihminen voi tuijotella omaa napaansa ja hifistellä jotain taka-Nepalin teelaatuja koko päivää, töissäkin pitäisi käydä ja tehdä jotain hyödyllistä, ettei ihminen olisi pelkkä itsekeskeinen ääliö. Vuorovaikutus kaikenlaisten ihmisten kanssa on olennainen osa yksilön kehitystä ja tietoisuuden kasvua.

En näe tällä oikein yhteyttä oman arkeni kanssa. Ennen valaistumistani kävin töissä ja huolehdin läheisistäni. Valastumisen jälkeen käyn töissä ja huolehdin läheisistäni. Sisälläni vain tapahtui kummallinen muutos, jossa ego syrjäytettiin isännästä rengiksi. Ei se automaattisesti saa minua hakeutumaan hifistelemään teelaatuja. t. ap

Vierailija
71/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä102 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vain tiedostaa tuossa sen asian, että vanha minäkin on vielä olemassa, se ei-todellinen itse, ja puhuu ikään kuin sen näkökulmasta. Niin teki jopa Jeesuskin välillä. Itsekin teen niin suurimman osan aikaa, sillä pyrin aina ehdottomaan rehellisyyteen sen välillä mitä koen ja mitä ilmaisen. Muissa kuin korkeimmissa tietoisuuden tiloissani koen olevani ihminen, jolla on yhteys Korkeampaan itseen tai Jumalaan, jonka tiedän kyllä pohjimmilaan olevan yhtä kanssani, mutta en sillä  hetkellä koe sitä niin voimakkaasti että voisin täysin rehellisesti sanoa kokevani olevani (pelkästään) tietoisuus tai Jumala - sanoa kuten Jeesus sanoo "Joka on nähnyt minut, on nähnyt sen joka on minut lähettänyt". Vain joskus hiljaisuudessa ja rukouksessa koen sen niin voimakkaasti, että sillä hetkellä voisin täysin aidosti sanoa noin.

Sanallistit tämän hyvin. t. ap

72/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ajatus tuo laiskotteleva hippimäinen teelaatuhifistelijä, kun sitä yrittää sovittaa esim. minuun, joka varmasti monen näitä lukevan mielestä olen melkoinen hörhöyden huipentuma ;) Minä kun nimittäin olen hyvin tavanomaisesti elävä, it-alalla töitä tekevä tavallinen ihminen, monen mielestä varmasti tylsyyteen asti tavallinen.

Vierailija
73/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan miten haluat.  

Vierailija
74/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Muita, jotka menevät meditoidessa tiedottomaan tilaan meditoinnin keskivaiheilla?

En mene koskaan tiedottomaan tilaan, olen kyllä nukahtanut monesti. Teetkö koko meditoinnin ajan syvähengitystä vai pelkästään alussa niin, että pääset sopivaan tilaan ja irtaudut ajatusten melskeestä?

En tee mitään syvähengityksiä, vaan nukahdan aina hierojan pöydälle, kun hartiat ovat olleet niin helv..jumissa ja samoin käy kampaajalla, kun aina jää univelkaa. Ja mistä ajatusten melskeestä puhut, itse olet pystynyt säätelemään ajatuksia. Ehkä sinun kannattaisi käydä lääkärissä, jos ajatukset ovat melskeessä kaiken aikaa.

Vierailija
75/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Muita, jotka menevät meditoidessa tiedottomaan tilaan meditoinnin keskivaiheilla?

En mene koskaan tiedottomaan tilaan, olen kyllä nukahtanut monesti. Teetkö koko meditoinnin ajan syvähengitystä vai pelkästään alussa niin, että pääset sopivaan tilaan ja irtaudut ajatusten melskeestä?

En tee mitään syvähengityksiä, vaan nukahdan aina hierojan pöydälle, kun hartiat ovat olleet niin helv..jumissa ja samoin käy kampaajalla, kun aina jää univelkaa. Ja mistä ajatusten melskeestä puhut, itse olet pystynyt säätelemään ajatuksia. Ehkä sinun kannattaisi käydä lääkärissä, jos ajatukset ovat melskeessä kaiken aikaa.

Kyllä useimpien ihmisten perustila on sellainen, että mielessä käy sisäinen puhe tai ajattelu koko ajan. Ei se ole mitään mihin lääkäriä tarvitaan. Monet ei tosin välttämättä edes huomaa sitä, ennen kuin yrittävät hiljentyä, että kuinka paljon sisäistä höpinää mielessä kulkee koko ajan.

Vierailija
76/304 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä useimpien ihmisten perustila on sellainen, että mielessä käy sisäinen puhe tai ajattelu koko ajan. Ei se ole mitään mihin lääkäriä tarvitaan. Monet ei tosin välttämättä edes huomaa sitä, ennen kuin yrittävät hiljentyä, että kuinka paljon sisäistä höpinää mielessä kulkee koko ajan.

Siinä tapauksessa kannattaisi ottaa ne lääkkeet kiireesti, ettei vahingoittaisi läheisiään. Siis henkisesti.

Vierailija
77/304 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa. Olen lukenut Tollet, Katen 4 kysymystä,Krisnamurtit ja muut. Haluaisin valaistua mutta miten se tapahtuu?  Miten te olette sen saavuttaneet?  Kirjat eivät ole minua auttaneet eikä meditointi jota harrastin joitakin vuosia. Lopetin sen kun se oli niin turhauttavaa .

Mitä pitää tehdä tai olla tekemättä? Miten elämänne on muuttunut? Onko persoonanne hävinnyt jonnekkin?

Minkälaista elämä on nyt? Mistä tiedätte että olette valaistuneita? Ettei mieli vain huijaa teitä?

En tiedä valaistuksista, mutta täällä odotetaan tän pelleshown loppua vaan enää.

Krishnamurti kertoo selkeästi valaistumisesta ja mitä se ei ole, niin kuin se on.

Vierailija
78/304 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mammoissa muita valaistuneita? Olisi kiva jutella tästä tilasta.

Valaistumisen tila edellyttää täydellistä mielen hiljaisuutta, siis sitä, että mieli on täysin tyhjä ajatuksista, 

mielikuvista ja muistikuvista.

Kun ajatustoimintaa ei enään ole, mielessä vallitsee rajaton ja ääretön hiljaisuus ja täydellinen autuus.

Ego ei voi milloinkaan kohdata tuota tilaa koska ego on ajatuksen tuote.

Tämä pätee täydelliseen valaistumisen tilaan, osittainen valaistumisen tila on asia erikseen.

Vierailija
79/304 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
80/304 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan miten haluat.  

Tää ei ole ihan valaistunut-tasoa.