Valaistuminen
Onko mammoissa muita valaistuneita? Olisi kiva jutella tästä tilasta.
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vaaralliselta.
Markku Myllykangas:
"Kaikenmaailman "valaistuneet" eli järkensä valon lopullisesti menettäneet julkimot..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupert Spira, Mooji, Francis Lucille...
Joo ei Mooji.
https://www.gurumag.com/becoming-god-inside-moojis-portugal-cult/
*Seuraajat pitävät Moojia jumalana.*
Semmosta. Henkilöpalvontakultti kuten ammalaisuuskin. Molemmat erittäin vaarallisia.
Ihminen ei koe valaistumista sillä tavalla kuin ajatellaan. Monet mieltävät senkin eri tavalla. Voisin sanoa olevani valaistunut nyky-yhteiskunnassa sillä näen kaiken totuudellisesti mutta sehän ei ole aina mukavaa sekään puoli. Valaistumista on puhdas rehellisyys sekä aitous. Ei se sen kummempaa ole oikeasti elämässä. Valaistua voi siis myös kun hoksaa jotakin, huomaa jotakin, havahtuu johonkin, you name it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupert Spira, Mooji, Francis Lucille...
Joo ei Mooji.
*Seuraajat pitävät Moojia jumalana.*
Semmosta. Henkilöpalvontakultti kuten ammalaisuuskin. Molemmat erittäin vaarallisia.
Ei aina. Joskus joku ihminen saattaa saada paljon arvostusta ja häntä saatetaan pitää nk. jumalana. Häntä palvotaan sekä arvostetaan. Voi siis liittyä yksittäiseen henkilöön myös vain joidenkin toimesta esimerkiksi.
Olen henkisesti herännyt kyllä. Se ei tullut äkillisesti. Lapsesta saakka minulle oli normaalia esim. ajatus uudelleensyntymisestä. Kaikenlaisia kokemuksia kertyi vuosien varrella, jotka vahvisti mua siihen suuntaan. Olen aina ollut ateisti, mutta henkimaailma vahvasti läsnä. Viimeinen varmuus tuli siitä, että kuollut tuli unessa hyvästelemään ennen kuin kukaan tiesi kuolemasta. Viimeiset kysymykset sai vastauksen viime vuonna, kun luin Michael Newtonin kirjat Sielujen matka ja Sielujen kohtalo. Kun tajusin nämä loputkin ja oman potentiaalini, alkoi elämässäni tapahtua huikeita asioita. Synkronointien kokeileminen oli jopa äärimmäisen hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen henkisesti herännyt kyllä. Se ei tullut äkillisesti. Lapsesta saakka minulle oli normaalia esim. ajatus uudelleensyntymisestä. Kaikenlaisia kokemuksia kertyi vuosien varrella, jotka vahvisti mua siihen suuntaan. Olen aina ollut ateisti, mutta henkimaailma vahvasti läsnä. Viimeinen varmuus tuli siitä, että kuollut tuli unessa hyvästelemään ennen kuin kukaan tiesi kuolemasta. Viimeiset kysymykset sai vastauksen viime vuonna, kun luin Michael Newtonin kirjat Sielujen matka ja Sielujen kohtalo. Kun tajusin nämä loputkin ja oman potentiaalini, alkoi elämässäni tapahtua huikeita asioita. Synkronointien kokeileminen oli jopa äärimmäisen hauskaa.
Kerro lisää! Olen joskus vuosia sitten lukenut Newtonin kirjat, mutta en muista niistä paljonkaan. Saakohan niitä vielä ostettua... ja suomeksi?
Sama kuin 226, eli henkisesti/hengellisesti herännyt. Se tapahtui hyvin pikkuhiljaa. En osaisi kuvata sitä valaistumiseksi. OIkeastaan jatkan elämääni kuin ennenkin, hyvin arkisesti.
Täällä kanssa yksi polulla kulkeva. Kun tämä polku alkaa, siitä ei pääse pois. 15 vuotta koin niin kipeän avioeron, että oli pakko herätä.
Ns. Valaistuminen on iso sana. Se viittaa siihen, että olisi jo perillä. Ei, en ole perillä. Uskon, että kun on perillä, niin on valmis lähtemään tästä maailmasta kokonaan.
Valaistumiseen mediassa liitetään paljon asioita, mitä siihen ei kuulu. Ei tässä hopeavettä juoda. Syön edelleen makkaraa, tarvittaessa antibiottejakin ja bisnes kiinnostaa minua.
Se, miksi ilmoittaudun ketjuun, on tämä: olen löytänyt sisältäni rauhan, en pelkää enkä ahdistu enkä hötkyile, osaan kuunnella intuititotani. Elämässäni kaikki soljuu hyvin ja jouhevasti. Luotan, että kaikki kääntyy lopulta hyvin.
Joskus tämä rauha järkkyy, mutta tiedän, miten sen uudelleeen löydän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää! Olen joskus vuosia sitten lukenut Newtonin kirjat, mutta en muista niistä paljonkaan. Saakohan niitä vielä ostettua... ja suomeksi?
Kirjastosta löytyi. Suurin oivallukseni kirjojen myötä oli oikeastaan kaikki se elämä elämien välillä. Ja miten ja miksi me luomme itse omat elämämme. Emme ole elämässämme matkustajia vaan niitä kuskeja. Synkronoinnista esimerkkinä vaikkapa se, että automatkalla ajattelee, miten pari kuukautta sitten näki tosi erikoisen ja upean auton ja sitten parin kilometrin päästä se sama auto tulee vastaan. Näitä on paljon mulla. Ja sitä, että pyytämällä saa. Olen saanut jopa etelänmatkan yllärinä sinä päivänä, kun harmitti pieleen mennyt kesäloma. Näitäkin on paljon ja nimenomaan samana päivänä jo vastataan. Lottovoittoa vielä odotan... Mutta päätin myös näin "kuskina", että mulla on aina enemmän rahaa kuin tarvitsen. Ja nytkin ihmettelen, miksi mulla on niin paljon rahaa. Yksi esimerkki: Annan viimeiset käteiseni kaupustelijanaiselle. Ajattelen, että universumi kyllä maksaa takaisin. Seuraavana päivänä kuulen, että palkkaani korotetaan.
Mitä teki munkki ennen valaistumista? Kantoi vettä ja pilkkoi puita. Mitä teki munkki valaistuttuaan? k
Kantoi vettä ja pilkkoi puita.
Ihminen ei oo koskaan valmis, valaistuminen tarkoittaa sitä että ihminen tajuaa mitä on oikeasti olla ihminen ja kuka hän itse oikeasti on. Sen jälkeen se työ vasta oikeasti alkaa, jatkuva kehitys. Tietosuus kasvaa kokoajan tällä matkalla, se on lopulta koko elämän tarkoituskin.
Valaistunut ihminen on ihminen joka on tehnyt oman sisäisen työnsä, kuollettanut oman egonsa ja päästänyt irti. Valaistunut ihminen alkaa näkemään omat epäkohdat ja sitä kautta myös yhteiskunnan epäkohdat.
"herääminen" tarkoittaa myös sitä että ihminen näkee yhteiskunnan rakenteiden läpi. Miten tämä maailma oikeasti toimii.
Valaistunut ihminen alkaa myös ymmärtämään että hän on itse se kaikkein tärkein palapeli tässä kaikessa, valaistunut ihminen ei ulkoista enää asioita koska hän ymmärtää että kaikki lähtee itsestä.
Tee muutos itsessä ja kasva ihmiseksi mikskä sinut on tarkoitettu, sen jälkeen vasta vaikuta omaan ympäristöösi ja näin maailma muuttuu.
Sydän aukeaa totuudelle, ei puolueelliselle "totuudelle" vaan totuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastosta löytyi. S
Sun aika taitaa mennä tuohon analysoimiseen ja kaiken sen miettimiseen mikä on jotakin merkkiä jostakin. Milloin elät? Miten tämä liittyy siis oikein valaistumiseesi?
Ei tässä talossa ole lattiaa kirjoitti:
Valaistuminen ei ole mitään mitä siitä voi ajatella tai sanoa.
Todellinen tieto tulee hiljaisuudesta.
Seuraa "minä olen" tuntoa mistä se nousee ja mihin se laskee, se itsessään vie sinut takaisin hiljaisuuteen.
Hyvin sanottu, se on nimenomaan näin. Kaikki vastaukset tulee sisältä, ne on jo siellä. On osattava olla hiljaa ja kuunneltava
IOK kertoo aika hyvin sen miten tämä maailma toimii. Kaikki on egoistista settiä.
Etsitkö vain valaistumisen kokemusta vai haluatko oikeasti valaistua. Siinä lienee aste-ero.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa yksi polulla kulkeva. Kun tämä polku alkaa, siitä ei pääse pois. 15 vuotta koin niin kipeän avioeron, että oli pakko herätä.
Ns. Valaistuminen on iso sana. Se viittaa siihen, että olisi jo perillä. Ei, en ole perillä. Uskon, että kun on perillä, niin on valmis lähtemään tästä maailmasta kokonaan.
Valaistumiseen mediassa liitetään paljon asioita, mitä siihen ei kuulu. Ei tässä hopeavettä juoda. Syön edelleen makkaraa, tarvittaessa antibiottejakin ja bisnes kiinnostaa minua.
Se, miksi ilmoittaudun ketjuun, on tämä: olen löytänyt sisältäni rauhan, en pelkää enkä ahdistu enkä hötkyile, osaan kuunnella intuititotani. Elämässäni kaikki soljuu hyvin ja jouhevasti. Luotan, että kaikki kääntyy lopulta hyvin.
Joskus tämä rauha järkkyy, mutta tiedän, miten sen uudelleeen löydän.
Kun se kerran tapahtuu niin siitä on todella vaikea enää päästä eroon. Siltä henkiseltä polulta on kyllä mahdollista poiketa, mutta jotenkin se vetää aina ennemmin tai myöhemmin takaisin. Koska siellä on hyvä olla.
Olen kokenut jo lapsesta asti valaistumisen tunteita tai oletan ainakin olleen tästä kyse. Minulla on ollut kyky päästä itseni ulkopuolelle ja sulautua kaikkeen niin, että olen kaikki ja samalla en mitään. Tunne on huikea, ei hyvä tai paha. Uskon, että näiden kokemusten vuoksi en ole koskaan pelännyt kuolemaa ja kaiken tasa-arvoisuus on minulle hyvin helppo käsitteitä. Kaikki muut elämän ongelmat olen saanut ratkaistavaksi ja kärsinyt siinä missä muutkin.
Kerroin äidilleni näistä kokemuksista ja hän pelästyi, suttui ja kielsi tavoittelemasta näitä "tiloja". Aistin, että äiti ei tainnut ymmärtää mitä selitin. En kuitenkaan sen jälkeen ole kertonut näistä kellekään enkä myöskään aktiivisesti ole pyrkinyt valaistumisen tilaan.
Onko muita, jotka olisi kokeneet valaistumista lapsesta asti tai olisi muuten itse oppineita vahingossa? Olen henkisellä tiellä hyvin alussa. Olen kuitenkin huomannut, että minun on suhteellisen helppo päästä Eckhard Tollen kuvaamaan hetkessä elämiseen, jossa mennyt ja tuleva ei häiritse mieltä. En kuitenkaan tiedä mitä näillä kyvyillä teen. Miten jatkan itseni kehittämistä? Vaikka pystyn elämään hetkessä koen edelleen hämmennystä ja epävarmuutta onko ratkaisuna oikeita, elänkö juuri sitä elämää jota haluan. En myöskään tiedä kannattaako minun tavoitella valaistumisen tilaa, koska laskut pitää edelleen maksaa ja tiskit tiskata.
Joo ei Mooji.