Lopetan mieheni vähättelyn heti kun hän lakkaa olemasta kolmas lapseni
Viime syksynä minulla oli tärkeä työhön liittyvä tapaaminen, miehellä ei sen kummempia. Loogista siis oli, että juuri mies vei lapsen astmapolille kontrollikäynnille. Homma päättyi niin, että jouduin nolona soittamaan hoitajalle, koska mies ei muistanut lainkaan mistä siellä oli puhuttu ja 3,5-vuotiaalta sain "yllättäin" hieman ristiriitaista tietoa.
Tehtiin lähtöä siskoni häihin. Puin itseni, puin lapset, meikkasin, laitoin omat ja tytön hiukset, kirjoitin kortin, pakkasin tavarat. Viisi minuuttia lähtöön ja mitä tekee mies - makaa kalsareissaan sängyllä selaamassa kännykkäänsä. Ei kuulemma tiennyt, missä hänen vaatteensa ovat (ihan siellä samassa kaapissa missä kaikki muutkin miehen vaatteet) eikä viitsinyt kysyä, kun näytin niin kiireiseltä.
Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".
Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.
Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.
En missään tapauksessa sano, että kaikki miehet ovat tällaisia. Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan. Tämä mies ei kuitenkaan tämän perheen aikuisena ole vertaiseni, vaan jossain paljon matalammalla tasolla, väliportaalla minun ja lasten välissä. Tämä on myös syy siihen, miksi en miehen kärttämisestä huolimatta suostu hankkimaan kolmatta lasta itselleni hoidettavaksi ja huollettavaksi.
Kommentit (331)
Kuulostat vittumaiselta pirttihirmulta. Miehesi vain ottaa rennosti. Itsellänikin on tärkeämpää ajateltavaa, kuin jonkun lääkärin jaaritukset astmasta, jota ei oikeasti lapsella edes ole. Onneksi omistan talon kokonaan, niin ei voi muija vinkua.
Mitäs sanoisit ap, jos miehesi ei jaksaisi enää perhe-elämää sinun tahdillasi ja ostaisi oman kaksion lähistöltä ja muuttaisi sinne?
Ottaisitko eron vai jatkaisitko asumuserossa?
Jos urputtaisit miehelle, että miksi näin, niin mies vastaisi: koska mulla on siihen varaa.
Mille tuntuisi?
Vierailija kirjoitti:
HYvät naiset, koska te lakkaatte ajattelemasta itseänne uhrina vaan otatte vastuun omasta elämästä? Jos mies on täys passattava paska, jätä se. Jos ei niin paska, sopeudu ja etsi positiivisen kautta parempaa vuorovaikutusta ja tasaveroisempaa suhdetta. Valittamisella ja nalkuttamisella pilaa myös loppuelämänsä, hyin hankalaa kääntää ajatuksia positiivisiksi jos vuosikausia märehtii perhe-elämän ankeutta.
No juuri näin. Ihan samanlaisia lapamatoja ne naiset on, jotka vaan ulisee ja valittaa ja marttyroi. Ihan yhtä saamattomia vaikuttamaan asioihin.
Ap on oikessa, mutta myös mies on oikeassa.
Ap hössöttää ihan liikaa. Kun minä jäin esikoisen kanssa kotiin ja sitten myöhemmin tuli vielä toinenkin lapsi niin tajusin että ei kämppää kannata siivota kuin vähintään kerran viikossa. Lapset sotkevat koko asunnon samaan kuntoon kuin ennen siivoilua.
Ei ylipäätään kannata hössöttää mistään ylimääräisestä. Pukee vain kun pitää pukea ja näin. Naiset stressaavat ihan liikaa ja ovat marttyyreitä asioissa joita ei oikeasti tarvitse tehdä. Jos nainen haluaa tehdä niitä esim siivota ja pukea lapset 15min ennen lähtöä (lapset hikoilee eteisessä ja inisee) niin sitten tekee niin. Minä teen asiat viimetinkaan ja se on paras keino.
Eli jos haluatte tehdä ja tunnette pakottavaa tarvetta tehdä asioita niin vittu tehkää saatan. Ei tartte leikkiä marttyyriä kuitenkaan ja syyllistää minua siitä. Tai jos ahdistaa niin olkaa TEKEMÄTTÄ!!
NYT ALKOI OTTAA KAALIIN NIIN PAHASTI ETTÄ TÄMÄ KOTI-ISÄ HAKEE SALKUN KALJAA JA JUO NE VIIKONLOPUN AIKANA.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat vittumaiselta pirttihirmulta. Miehesi vain ottaa rennosti. Itsellänikin on tärkeämpää ajateltavaa, kuin jonkun lääkärin jaaritukset astmasta, jota ei oikeasti lapsella edes ole. Onneksi omistan talon kokonaan, niin ei voi muija vinkua.
Ja sinä osaat diagnosoida astman paremmin kuin lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten asiasta voisi puhua niin, että se ei saattaisi ap:n miestä huonoon valoon.
Mä en oikein tiedä miksi asiasta pitäisi puhua ainakaan julkisesti mitään. Jos mies ei osannut pukea lasta samalla tavalla kuin mitä olisin halunnut kerron hänelle miten olisin its e toiminut ja asia on käsitelty. Ei tulisi mieleenkään avautua jälkeenpäin av palstalla tai vaikka ystävälle kuinka idiootti mies on kun hän ei ymmärrä mitä lapselle olisi kuulunut pukea. Samaa odotan myös puolisoltani.
Ei kyse ole tuossa tapauksessa mistään naisen haluamista vaatteista, vaan se kuuluu maalaisjärkeen ja siihen loogiseen ajatteluun pukea oma lapsi sellaisiin vaatteisiin, ettei lapsi palellu pakkasilla ensimmäisen viiden minuutin aikana! Herranjestas, tarkenisitko sinä syysvaatteilla ja ohuilla hanskoilla sekä kumppareilla lähes 30 asteen pakkasessa? Jos et, miksi puet lapsesi niin, että se on jopa vaarallista! Ei kyse ole mustisistä värikoodeista, vaan normaalista pukeutumisesta: shotsit ja muut ovat kesävaatteita, talvella laitetaan vähintään samantyyliset vaatteet päälle, missä itse aikuinen tarkenisi puoli tuntia/tunnin helposti. Ei tämä ole mitään salatiedettä, tai insinöörin matikkaa. Miten te miehet selviätte hengissä aikuisiksi asti, jos ette muka osaa pukeutua sään vaatimalla tavalla! Ja totta hitossa samat säännöt pätee teidän lapseen, siihen pieneen ihmiseen. Ei se ole mikään hylkeenpoikanen 100% rasvavarauksella, vaan tarvitsee TALVIVAATTEET talvella päälle! Miten tämä voi olla niin vaikea asia?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetan kolmannen lapsen leikkimisen sillä siunaaman sekunnilla, kun tässä huushollissa on aidosti tilaa toiselle itsenäiselle ja vastuullisesti toimivalle aikuiselle. Vihje: itsenäinen ja vastuullinen mies ei tarkoita miestä joka tekee joka asian niin kuin nainen haluaa, juuri silloin kuin nainen haluaa. Tuohon tarkoitukseen kannattaa harkita vaikka henkilökohtaisen palvelijan palkkaamista.
Jos mies pesee kylppärin ensin ja imuroi muun kämpän vasta sitten, niin eikö tärkeintä kuitenkin ole että molemmat hommat tuli tehtyä, eikä se, että naisen mielestä olisi pitänyt imuroida ensin? Jos lapsella nyt sattuukin nukkumaan mennessä olemaan päällään pupupyjaman yläosa ja nallepyjaman alaosa, koska sen kummemmin miestä kuin lastakaan ei kiinnosta, kunhan päällä kuitenkin on pyjama, niin kannattaako tuosta meteliä nostaa?
Tämä on valitettavan totta. KOkeilkaapa naiset joskus suostua elämään vähän aikaa miehen sääntöjen mukaan kotielämää. Siisteys ei välttämättä ole teidän standardin mukaista eikä lasten vaatetus, mutta yllättäen kaikki kuitenkin toimii toisella laillakin. ONko se teidän tapa aina oikea? Mikään ei lannista paremmin kuin negatiivinen palaute kun jotain tekee. Miettikääpä vaikka anopeilta tai äideiltänne saatuja kommentteja "ai sinä teet noin, näin se pitäisi..." Ne muistetaan ja niitä täällä jauhetaan. Kuitenkin samanlaista palautetta annetaan miehelle koko ajan. KUn vähän ulkopuolelta sitä omaa käyttäytymistään ja perhettään kykenisi katselemaan näkisi ettei ongelmat johdu pelkästään miehestä... parisuhdeterapiassa tuota voi harrastaa, ja sinne kannattaa mennä jos noin miestään halveksii kuin ap tekee. AP, luuletko miehesi olevan liitossanne onnellinen, naisen kanssa joka koko ajan kettuilee?
Tiedän kyllä, että mies saa pidettyä lapset hengissä "omalla tyylillään". Lapsilla olisi kuitenkin terveysongelmia, koska mies syöttää lapsille lähinnä valmisnakkeja tai -lihapullia ja ranskalaisia ja lisäksi hampaat täynnä reikiä, kun saisivat napostella koko ajan karkkeja. Lapsistamme tehtäisiin myös ehkä lasu-ilmoitus, kun isä ei tajuaisi pukea lapsille tarpeeksi lämpimiä vaatteita päälle, eikä muistaisi vanhempainiltoja tms. Läksyt jäisivät tekemättä ("Lapset hoitavat kyllä itse") ja kokeista ropisisi varmaan hylättyjä. Minua ei kiinnosta, onko lapsilla mätsäävät vaatteet päällä, mutta moni mies ei selviydy ihan perusasioiden hoitamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että osa miehistä heittäytyy täysin lapsen tasolle kun lapsia syntyy?
Tätä minäkin ihmettelen. Mistä se muutos tulee? Onko se jokin kirous? En tajua. Meillä kyseessä ei edes ollut se että mies olisi jätetty "ulkopuolelle". (Näitäkin naisia on, jotka kuvittelevat että vain heidän tapansa on ainoa oikea ja nalkuttavat turhasta, mutta ei ole tästä kyse läheskään aina.) Yritin kaikin tavoin rohkaista miestä hoitamaan vauvaa tai edes olemaan lapsen kanssa. Mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Mies ei vain tajua että ainoastaan huolehtimalla lapsen tarpeista syntyy suhde lapseen. Eihän se lapsi opi luottamaan missään asiassa isäänsä, jos tämä ei ikinä huolehdi ruuasta, pesuista, pukemisista ja ulkoiluista. Nyt lapsi on jo isompi, eikä mies vieläkään koskaan tee lapsen kanssa mitään lapsen ehdoilla. Ikinä ei touhua ulkona mitään sen kanssa tai leiki tai yhtään mitään. Ottaa poikaa joskus mukaan autotalliin "rakentelemaan", jos minä huolehdin että on tarpeelliset ulkovaatteet ynm., tai johonkin tapahtumaan mikä ensisijaisesti kyllä kiinnostaa häntä, ei 6-vuotiasta poikaa. Yritän sanoa ja puhua kauniisti, että kohta poika on niin iso että ei enää pyydä leikkimään. Välillä menee hermo ja sanon rumasti. Kodinhoitoon liittyvistä asioista en edes viitsi alkaa avautumaan tähän, sanon vain että mies ei tee mitään. Siis oikeasti yhtään mitään. No vessapaperirullan vaihtaa jos loppuu hänellä, hylsyn tosin saan minä sitten kiikuttaa roskakaappiin. Ja jos laitan täysinäisen roskapussin valmiiksi ulko-oven eteen, niin vie sen aamulla mennessään. Että sillä tavalla osallistuu. Sanomattakin lienee selvää että toista lasta ei tule. Ainakaan tämän miehen kanssa. Niin että te, joilla on oikeasti tasa-arvoinen parisuhde, olkaa onnellisia ja antakaa miehillenne ylimääräinen kiitoshali. Ja ennen kuin lomakkoloisija-mies alkaa räksyttään, niin todettakoon että meillä on aina maksettu puoliksi kaikki, myös silloin kun olin vanhempainvapaalla maksoin osuuteni omista säästöistäni.
Mikä tämä käsitys on, että lapsi oppii luottamaan vanhempaansa vain jos tämä hoitaa lasta, pesuja ja muuta sellaista? Olen eri mieltä. Vanhempaan voi luottaa jos tämä pitää sanansa lapselle ja kotona voidaan aivan hyvin sopia, että vain toinen vanhemmista "hoitaa".
Minua ei ole isäni hoitanut, siis tehnyt tylsiä rutiinihommia, mutta on viettänyt muuten paljon aikaa kanssani ja luotan häneen kuin kallioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetan kolmannen lapsen leikkimisen sillä siunaaman sekunnilla, kun tässä huushollissa on aidosti tilaa toiselle itsenäiselle ja vastuullisesti toimivalle aikuiselle. Vihje: itsenäinen ja vastuullinen mies ei tarkoita miestä joka tekee joka asian niin kuin nainen haluaa, juuri silloin kuin nainen haluaa. Tuohon tarkoitukseen kannattaa harkita vaikka henkilökohtaisen palvelijan palkkaamista.
Jos mies pesee kylppärin ensin ja imuroi muun kämpän vasta sitten, niin eikö tärkeintä kuitenkin ole että molemmat hommat tuli tehtyä, eikä se, että naisen mielestä olisi pitänyt imuroida ensin? Jos lapsella nyt sattuukin nukkumaan mennessä olemaan päällään pupupyjaman yläosa ja nallepyjaman alaosa, koska sen kummemmin miestä kuin lastakaan ei kiinnosta, kunhan päällä kuitenkin on pyjama, niin kannattaako tuosta meteliä nostaa?
Tämä on valitettavan totta. KOkeilkaapa naiset joskus suostua elämään vähän aikaa miehen sääntöjen mukaan kotielämää. Siisteys ei välttämättä ole teidän standardin mukaista eikä lasten vaatetus, mutta yllättäen kaikki kuitenkin toimii toisella laillakin. ONko se teidän tapa aina oikea? Mikään ei lannista paremmin kuin negatiivinen palaute kun jotain tekee. Miettikääpä vaikka anopeilta tai äideiltänne saatuja kommentteja "ai sinä teet noin, näin se pitäisi..." Ne muistetaan ja niitä täällä jauhetaan. Kuitenkin samanlaista palautetta annetaan miehelle koko ajan. KUn vähän ulkopuolelta sitä omaa käyttäytymistään ja perhettään kykenisi katselemaan näkisi ettei ongelmat johdu pelkästään miehestä... parisuhdeterapiassa tuota voi harrastaa, ja sinne kannattaa mennä jos noin miestään halveksii kuin ap tekee. AP, luuletko miehesi olevan liitossanne onnellinen, naisen kanssa joka koko ajan kettuilee?
Tiedän kyllä, että mies saa pidettyä lapset hengissä "omalla tyylillään". Lapsilla olisi kuitenkin terveysongelmia, koska mies syöttää lapsille lähinnä valmisnakkeja tai -lihapullia ja ranskalaisia ja lisäksi hampaat täynnä reikiä, kun saisivat napostella koko ajan karkkeja. Lapsistamme tehtäisiin myös ehkä lasu-ilmoitus, kun isä ei tajuaisi pukea lapsille tarpeeksi lämpimiä vaatteita päälle, eikä muistaisi vanhempainiltoja tms. Läksyt jäisivät tekemättä ("Lapset hoitavat kyllä itse") ja kokeista ropisisi varmaan hylättyjä. Minua ei kiinnosta, onko lapsilla mätsäävät vaatteet päällä, mutta moni mies ei selviydy ihan perusasioiden hoitamisesta.
No haloo, tuskinpa tulis lasua. Senkö pelossa säkin noi asiat vain hoidat ja elät, voi tsiisus. Relaa nyt pikkasen jumalauta.
xoxo kirjoitti:
Toivotaan, että mies tunnistaa itsensä tästä tarinasta ja tajuaa jättää sinut, että pääset etsimään vertaistasi seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Viime syksynä minulla oli tärkeä työhön liittyvä tapaaminen, miehellä ei sen kummempia. Loogista siis oli, että juuri mies vei lapsen astmapolille kontrollikäynnille. Homma päättyi niin, että jouduin nolona soittamaan hoitajalle, koska mies ei muistanut lainkaan mistä siellä oli puhuttu ja 3,5-vuotiaalta sain "yllättäin" hieman ristiriitaista tietoa.
Tehtiin lähtöä siskoni häihin. Puin itseni, puin lapset, meikkasin, laitoin omat ja tytön hiukset, kirjoitin kortin, pakkasin tavarat. Viisi minuuttia lähtöön ja mitä tekee mies - makaa kalsareissaan sängyllä selaamassa kännykkäänsä. Ei kuulemma tiennyt, missä hänen vaatteensa ovat (ihan siellä samassa kaapissa missä kaikki muutkin miehen vaatteet) eikä viitsinyt kysyä, kun näytin niin kiireiseltä.
Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".
Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.
Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.
En missään tapauksessa sano, että kaikki miehet ovat tällaisia. Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan. Tämä mies ei kuitenkaan tämän perheen aikuisena ole vertaiseni, vaan jossain paljon matalammalla tasolla, väliportaalla minun ja lasten välissä. Tämä on myös syy siihen, miksi en miehen kärttämisestä huolimatta suostu hankkimaan kolmatta lasta itselleni hoidettavaksi ja huollettavaksi.
Luuletko sinä, että tuollaiseen avuttomuuteen tottunut mies lähtisi yhtään minnekään, kun palvelu pelaa, kun esittää vähän tyhmää? Älä ole naiivi, eihän mies osaisi tuollaisen hotellin jälkeen kuoria edes omia pottujaan, keittäisi veden pohjaan, kun nainen on senkin osannut kiehauttaa niin hyvin, että nämä alkeelliset selviytymistaidot ovat hävinneet hups vaan tämän alfan pääkopasta. Ei tuollaiset miehet uskalla minnekään lähteä, tietävät itsekin, etteivät selviytyisi enää itsekseen hengissä :D.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sanoisit ap, jos miehesi ei jaksaisi enää perhe-elämää sinun tahdillasi ja ostaisi oman kaksion lähistöltä ja muuttaisi sinne?
Ottaisitko eron vai jatkaisitko asumuserossa?
Jos urputtaisit miehelle, että miksi näin, niin mies vastaisi: koska mulla on siihen varaa.
Mille tuntuisi?
No, alapeukuutajani. Saat sinäkin vastata. Mille tuntuisi? Taitaisi alkaa pieni alaleukasi väpättämään siiinä vaiheessa. Ehkei enää tekiskään mieli urputtaa.
Tää on vähän sama kuin jos naisten pitäisi olla firmojen pomoja, niidenkin, jotka eivät sitä tahdo. Alaiset haukkuisivat. Mies kykenee jatkamaan töitään siitä huolimatta, nainen alistuisi ja menettäisi johtamiskykynsä. Naiset miesten hommissa olisi aivan sama lopputulos, kuin miehet kotihommissa. Siis onhan miehet paskoja kotihommissa meidän naisten näkökulmasta, mutta kun mekin käymme töissä niin pitäisi vähän sietää sitä miesten lepsuutta.
Nyt on kyllä niin erikoinen ketju etten tiedä mitä sanoa. Ihan normaali mies, noiden asioiden takiako häntä pitäisi vähätellä?
Pukeutumisjutusta tuli mieleen että meilllä tilanne menee aina niin, että juurikin 5min ennen lähtöä saan huudot siitä että makaan bokserisillani sängyllä. Tämän jälkeen makoilen vielä vähän aikaa, rauhallisesti puen päälle ja valmistaudun. Noihin menee yhteensä 3 minuuttia. Tämän jälkeen sitten odottelen vielä valmistautuvaa naista seuraavat 15 minuuttia vaatteet päällä ja valmiina
Mua ärsyttää välillä miehen välinpitämättömyys kodin asioista ihan äärettömästi. Itse vaativaa työtä tekevänä äitinä en jaksaisi hoitaa yksin kotia, lapsia, koiraa ja kaiken kukkuraksi miestä. Mies kokee oikeudekseen jostain syystä lösähtää heti työpäivän jälkeen sohvalle lepäämään. Minä sen sijaan häärään siihen asti, että lopulta n. klo 11 lösähdän itse sänkyyn. En surkuttele itseäni, sillä tavallaan nautin myös kotitöistä ja lasten ja koiran kanssa olemisesta. Välillä vain miehen käytös tuntuu pahalta. Eikö hän huomaa, että minäkin voisin kaivata lepoa? Meillä käy kerran kuussa siivooja, koska meillä on siihen varaa. Mielummin säästän muusta. Näin koti pysyy edes jotenkin siistinä. Itse ehdin vain pyyhkiä pölyt ja imuroida. Siivooja moppaa lattiat ja pesee kylppärin kaakelit. Helpottaa paljon. Harmittaa vain, että miehen toimettomuus on etäännyttänyt meidät. En koe olevani tiimi miehen kanssa, vaan koen olevani yksin (tahtomattani) vastuussa kaikesta. Mies ei ole mikään totaalinen aasi, hän kyllä selviää lasten lääkärikäynneistä ja vanhempainilloista tms., mutta häntä tulee aina useaan kertaan muistuttaa niistä.
Ap, ihan sama juttu meillä mutta meillä yksi reilu vuoden ikäinen lapsi. Meillä tosin kiukuttelua kotitöistäkin "ei tiskit mua häiritse, laita sä koneeseen jos sua häiritsee" ynnä muuta samankaltaista, esimerkkejä riittäisi. Ja tämä kakaramaisuus alkanut tässä puolen vuoden sisällä ja pahenee vaan.
Itse jo miettinyt tosin eroa, vaikkakin tuntuu sangen pieneltä asialta erota loppu peleissä. Kuinka kauan sinä olet tuota "kolmatta lasta" katsellut ja skarppaako miehesi koskaan? Meinaa itse en enää kauaa katsele. Ja itse aiheeseen, minäkin lopetan mieheni vähättelyn heti kun alkaa käytös muistuttaa enemmän aikuisen ihmisen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haloo, tuskinpa tulis lasua. Senkö pelossa säkin noi asiat vain hoidat ja elät, voi tsiisus. Relaa nyt pikkasen jumalauta.
Kyllä se on kuule ihan vaarallista laittaa lapsi ulos syyskamppeissa ja aivan takuulla sellaisesta lapsesta tehdään lasu, koska on selvää, ettei lapsen turvallisuus ja terveys kiinnosta vanhempaa. Mene itse seisomaan pihalle niissä syyskamppeissasi ja koe, miten lämmin talvituuli lämmittää kropan kiehuvaksi. Juuri tuollainen avuton urpoilu ärsyttää, esitetään tyhmää, ettei tajuta muka, että talvella pitää olla kunnolla päällä.
Vierailija kirjoitti:
xoxo kirjoitti:
Toivotaan, että mies tunnistaa itsensä tästä tarinasta ja tajuaa jättää sinut, että pääset etsimään vertaistasi seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sinä, että tuollaiseen avuttomuuteen tottunut mies lähtisi yhtään minnekään, kun palvelu pelaa, kun esittää vähän tyhmää? Älä ole naiivi, eihän mies osaisi tuollaisen hotellin jälkeen kuoria edes omia pottujaan, keittäisi veden pohjaan, kun nainen on senkin osannut kiehauttaa niin hyvin, että nämä alkeelliset selviytymistaidot ovat hävinneet hups vaan tämän alfan pääkopasta. Ei tuollaiset miehet uskalla minnekään lähteä, tietävät itsekin, etteivät selviytyisi enää itsekseen hengissä :D.
On samanlaisia naisiakin, turhaan siinä hymiöit. Alistuneet miehen valtaan. Vaikka jokainen on vastuussa itsestään, kun huomaa toisen käyttävän valtaa pitää poistua, ottaa omat selviytymistaidot käyttöön. Mutta eihän lapsimaisimmat naisista siihen kykene, hoh hoh hoh hoo.
Vierailija kirjoitti:
Asennetta kerrakseen. Huhhuh, toivottavasti sulla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
xoxo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaset naiset on pahimpia. Käyttävät todella inhottavaa henkistä väkivaltaa eikä edes tajua itse sitä... Kuule, sun epäonneks moni selviääkin tuollaisests hengissä vaikka joutuiskin jotain opettelemaan kantapään kautta. Pieni hinta et pääsee eroon tuollaisesta epäterveestä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kuule ihan vaarallista laittaa lapsi ulos syyskamppeissa ja aivan takuulla sellaisesta lapsesta tehdään lasu, koska on selvää, ettei lapsen turvallisuus ja terveys kiinnosta vanhempaa. Mene itse seisomaan pihalle niissä syyskamppeissasi ja koe, miten lämmin talvituuli lämmittää kropan kiehuvaksi. Juuri tuollainen avuton urpoilu ärsyttää, esitetään tyhmää, ettei tajuta muka, että talvella pitää olla kunnolla päällä.
No, aivan varmasti ei kukaan siitä mitään lasua tee ja se on aiheeton lasu kuitenkin. Taidatkin itse olla sellainen, joka kyttää muita kaduilla ja soittaa tuollaisesta lasun. Ja nyt saat pelätä itsellesi käyvän samoin, koska et voisi protestoida, sehän olisi vain sun omaa lääkettäsi!
Ap kuulostaa jo niin kontrollifriikiltä... "ku mun on pakko päsmäröidä ku ei se reppana muuten mitään osaa"