Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä raskaana, valehteli syövänsä pillereitä

Vierailija
14.01.2016 |

Kiitos tyttöystävän kaverin, sain tietää ettei mitään pillereitä ole ollutkaan muutamaan kuukauteen.
Sovittiin seurustelun alkaessa että tyttöystävä hoitaa ehkäisyn koska halusi niin. Itse olisin suostunut kortsuihin mutta hänestä ne oli hankalia. Joo, olisi varmaan pitänyt käyttää myös niitä kortsuja mutta olen sitten varmaan jotenkin tyhmä kun erehdyin luottamaan tyttöystävään tällaisessä asiassa.
Tyttöystävä tunnusti tuon pillereiden lopettamisen ominpäin kun kysyin asiasta ja puolustelee tekoaan sillä että tiesi minusta tulevan hyvä isä. Paitsi että en halua lapsia ja hän tietää sen. Ei kuulemma kukaan ole ikinä täysin valmis ja tähän tottuu kyllä. Pitää jollain sairaalla tavalla myös itseään jonain sankarina kun teki tämän rohkean päätöksen meidän molempien puolesta.
Olen sanonut kantavani vastuuni jos vahinko käy mutta se että toinen tietoisesti SALAA hankiutuu raskaaksi on asia erikseeen.
Että voi ihminen olla tyhmä ja itsekäs.
Nyt tyttöystävä kailottaa pitkin yhteistä kaveripiiriä että olen ihan kusipää kun jätän raskaana olevan naisen ja kehtaan vielä puhua abortista.
Helvetin helvetti

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahempaa kuin toisten paneminen. Äärettömän julma, vittumainen ja ajattelematon teko.

Sinun sijassasi tekisin kaiken niin vaikeaksi kuin vain mahdollista.  Ihan ensiksi lähtisin suhteesta samalla sekunnilla, vaadittuani ensin aborttia ja kerrottuani mielipiteeni kusipäälorton teosta. Kertoisin epäileväni isyyttäni (keksisin jonkun syyn miksi epäilen) ja kertoisin etten suostu isyystestiin. Pakolla voivat lopulta viedä, mutta se ei ole ihan yksinkertainen juttu.

Toivottavasti ämmä tajuaa tehdä abortin. Ja saa kärsiäkin moraalisista ja psyykkisistä tuskista sen tehtyään, aivan oikeutettua tuollaisen täydellisen luottamuksen pettämisen jälkeen.

Olet varmaan olevinasi hirveän fiksu, mutta kielenkäyttösi antaa sinusta erilaisen kuvan. Et ole osallisena tapahtuneeseen, joten ei ole sinun asiasi haukkua ja puhua tuolla tapaan. Ap:kin puhui fiksummin, vaikka häelle asia olikin tapahtunut!

Vierailija
42/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat täyden myötätuntoni. Minulle on myös toitotettu tuota, että olisin niin hyvä äiti ja ainahan raskaaksi tuleminen on pelottavakin yllätys. Kondomia on aika helppo käyttää tahallisesti väärin ja on käytettykin, mutta ilkeimmän tempun minulle teki miesystävä, joka oli siirtänyt pillerit takaisin kylpyhuoneen kaappiin matkatavaroistani ja oletti, että kun ei ehkäisyvälineitä kuitenkaan saa jostain Kreikan saarten takapajulasta, sitä naida naksuteltaisiin ilman. Olen aina kertonut suoraan, että lapsia en tee vahingossa enkä tahallani, mutta muut ovat aina olleet tietävinään asian minua paremmin.

Et varmaan voi muuta kuin puhua tyttöystäväsi kanssa asiasta ja viime kädessä erota ja vakuuttaa hänet siitä, että hänen on reiluuden nimissä parasta olla merkitsemättä lapsen isän nimeä mihinkään ja pysyä sinusta erossa. Mutta taistelu taitaa olla edessä.

OT, mutta mua kiinnostaisi tietää, että saiko mies koko reissun aikana? Toivottavasti ei... :D

Ei tietenkään saanut. Mutta ei yrittänyt löytää kondomeitakaan saaripahasen kaupoista, pelkäsi varmaan, että joutuisi yhteisen kielen puuttuessa esittelemään asian elekielellä. Yritti kyllä loukkaantuneesti selittää, että ei hän ollut koskenutkaan pillereihini, mutta en uskonut. Minulla on nimittäin aina peruslääkkeet sekä käsimatkatavaroissa että matkalaukussa, ja molemmista ne oli siirretty pois.

Erottuamme  myöhemmin tuo mies muuten löysi hyvin nopeasti vauvakuumeisen, nipin napin täysi-ikäisen naisen ja pani tämän parissa kuukaudessa raskaaksi. En tajua, miksi piti yrittää minua, kun äidiksi valmiitakin naisia on löydettävissä. No, tekivät kaksi lasta ja ovat ehtineet jo erotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko jotenkin vanhanaikainen kun ajattelen että jos mies haluaa seurustella, ja seksiäkin niin hän on valmis myös olemaan isä? Minusta ainoa inhottava henkilö tässä on se mies. Seksi on tarkoitettu rakkauden osoittamiseen ja siitä voi olla seurauksena lapsi. Jos ei halua lapsia niin ei pidä hankkia tyttöystävää tai harrastaa seksiä. En ole uskovainen. n25

Olet vanhanaikainen. Seksi on paljon muutakin kuin lapsen tekemistä, se on yksi ihmisen perustarpeista ja parisuhteessa keino osoittaa rakkautta. Juuri sen vuoksi ehkäisyvälineitä on kehitetty, jotta seksistä voi nauttia silloinkin kun lapsensaanti ei sovi kuvioihin. Parisuhteeseen kuuluu myös luottamus, ja jos toinen valehtelee ja kieroilee selän takana, on hän selkeästi tarinan roisto. Jos mies on kertonut ettei ole valmis lapseen, ja nainen hankkiutuu salaa raskaaksi, on naisella pakko olla päässä jotakin vikaa.

Vierailija
44/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tällaisessa tilanteessa miehellä pitäisi olla oikeus kieltäytyä isyydestä (jos siis nainen tietoisesti hankkiutuu salaa raskaaksi valehtelemalla ehkäisystä).

Nainen kun voi (jo vahingon tapahduttuakin) päättää rupeaako äidiksi vai ei (abortti) niin pitäisi miehellä olla sama oikeus päättää rupeaako isäksi vai ei.

Saman mielipiteen toisessa aiheessa ilmaistuani sain kymmeniä alapeukkuja ja yksi tai kaksi yläpeukutusta :D

Niin? Mitä hihittelet siellä. Todennäköisesti eri lukijat. Tottakai mielipiteetkin eroaa.

Lisäksi:

Tolla ehdotuksella miehet sais panna vapaasti paljaalla ja vetäytyä tolla syyllä pois vastuusta, vaikka totuus olis mikä.

Vierailija
45/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko jotenkin vanhanaikainen kun ajattelen että jos mies haluaa seurustella, ja seksiäkin niin hän on valmis myös olemaan isä? Minusta ainoa inhottava henkilö tässä on se mies. Seksi on tarkoitettu rakkauden osoittamiseen ja siitä voi olla seurauksena lapsi. Jos ei halua lapsia niin ei pidä hankkia tyttöystävää tai harrastaa seksiä. En ole uskovainen. n25

Eli samoin jos nainen haluaisi keskittyä uraan ja mies puhkoo kumit ohuella neulalla, niin se inhottava tyyppi on se nainen?

En ymmärrä miksi ihmiset haluavat sitten olla suhteessa jos eivät oikeasti rakasta toista? Minun on vaikea kuvitella oikeata rakkauteen perustuvaa suhdetta jossa kumpi vaan osapuoli käyttäytyisi noin.

Se seurustelu on jo lupaus siitä, että pitää toisesta niin paljon että rakkaan kumppanin piirteiden ajatteleminen omalla lapsella saa kyyneleet silmiin. Älkää miehet seurustelko sellaisen kanssa joka ei ole teille se unelma jota palvotte huumaantuneena. n25

Vierailija
46/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä on myös entinen pariskunta, jossa nainen jätti pillerit salaa syömättä. Tilanne toki oli hieman eri, sillä he olivat puhunet kuitenkin lapsista ja molemmat niitä halusi. Että parin vuoden kuluttua, heti kun mies valmistuu yliopistosta, olisi ensimmäisen aika. Nainen ei jaksanut odottaa ja jätti pillerit syömättä, valehteli vielä että pillereistä huolimatta kävi vahinko. Jossain tunnontuskissaan kuitenkin tunnusti miehelle, mutta mies päätti jatkaa kuitenkin suhdetta. No eihän sitä enää tuollaisen valheen jälkeen korjattu, ja ero tuli.

Erossa nainen päätti sitten tehdä kaiken hankalasti ja estää miestä tapaamasta lasta. Ensin pakko saada lapsi miehen kanssa ja sitten erottaa heidät toisistaan....

Vierailija
47/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että oon niin kyllästynyt tähän aihepiiriin. Miespuolinen ystävänikin asiasta on vaahdonnut. Kerrassaan yököttää tuollainen suhtautuminen pieneen lapseen.

Nainen joka raskaaksi hankkiutuu tahallaan, tekee väärin. Sellaista ei pitäisi eikä saisi tapahtua. Mutta mies joka heittäytyy hankalaksi, ei suostu oleen lapsen kanssa, "mä en ainakaan suostuis maksaan elareita" on keskenkasvuunen kakara, ei mies ensinkään.

Jos sä meet harrastaan seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, siinä on aina mahdollisuus lapseen. Varsinkin sietääs olla asiasta tietoinen, jos ei käytä sitä v*tun kortsua! Vaikka kuinka olis pillerit käytössä. Ne voi unohtua ja muutenkin turvaa vaan tiettyyn asti.

Jos sieltä nyt uusi elämä on tulossa maailmaan, vetääset sen pääsi sieltä pe*seestäs ja mietit tulevaisuuttasi, sillä se tuleva lapsi on VIATON äitinsä käytökseen, on osa sinun verta ja lihaasi ja tarvitsee itselleen turvallisen ja aikuisen roolimallin, varsinkin jos äiti ei osaa aikuisen päätöksiä tehdä, vaan miettii vaan omaa napaansa ja haluansa.

Sinun ei tarvitse olla tekemisissä sen ihmeemmin enää sen ihmisen kanssa, joka petti luottamuksesi, ei tarvitse antaa anteeksi eikä edes pitää hänestä. Mutta se lapsi voi ihailla ja rakastaa sinua koko pienen sydämensä pohjasta enemmän kuin kukaan muu maailmassa, jos osaa olla hänelle turvallinen ja hyvä aikuinen, isä.

Olet varmasti vihainen, sinulla on se oikeus. Mutta se tunne ei saa jäädä elämään, vaan siitä on päästävä yli sen pienen ihmisen alun vuoksi, joka ei ole sinulle tehnyt mitään pahaa.

Vierailija
48/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat täyden myötätuntoni. Minulle on myös toitotettu tuota, että olisin niin hyvä äiti ja ainahan raskaaksi tuleminen on pelottavakin yllätys. Kondomia on aika helppo käyttää tahallisesti väärin ja on käytettykin, mutta ilkeimmän tempun minulle teki miesystävä, joka oli siirtänyt pillerit takaisin kylpyhuoneen kaappiin matkatavaroistani ja oletti, että kun ei ehkäisyvälineitä kuitenkaan saa jostain Kreikan saarten takapajulasta, sitä naida naksuteltaisiin ilman. Olen aina kertonut suoraan, että lapsia en tee vahingossa enkä tahallani, mutta muut ovat aina olleet tietävinään asian minua paremmin.

Et varmaan voi muuta kuin puhua tyttöystäväsi kanssa asiasta ja viime kädessä erota ja vakuuttaa hänet siitä, että hänen on reiluuden nimissä parasta olla merkitsemättä lapsen isän nimeä mihinkään ja pysyä sinusta erossa. Mutta taistelu taitaa olla edessä.

OT, mutta mua kiinnostaisi tietää, että saiko mies koko reissun aikana? Toivottavasti ei... :D

Ei tietenkään saanut. Mutta ei yrittänyt löytää kondomeitakaan saaripahasen kaupoista, pelkäsi varmaan, että joutuisi yhteisen kielen puuttuessa esittelemään asian elekielellä. Yritti kyllä loukkaantuneesti selittää, että ei hän ollut koskenutkaan pillereihini, mutta en uskonut. Minulla on nimittäin aina peruslääkkeet sekä käsimatkatavaroissa että matkalaukussa, ja molemmista ne oli siirretty pois.

Erottuamme  myöhemmin tuo mies muuten löysi hyvin nopeasti vauvakuumeisen, nipin napin täysi-ikäisen naisen ja pani tämän parissa kuukaudessa raskaaksi. En tajua, miksi piti yrittää minua, kun äidiksi valmiitakin naisia on löydettävissä. No, tekivät kaksi lasta ja ovat ehtineet jo erotakin.

Loistavaa! Kiitos vastauksesta. Siinäpähän kärvisteli... :D OK, olen vahingoniloinen, mutta aiheeseen liittyen: kummankin osapuolen ON kunnioitettava toisen mielipidettä niin suuressa asiassa kuin lapsenteko. Mitään välimuotoja ei ole.

Vierailija
49/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli samoin jos nainen haluaisi keskittyä uraan ja mies puhkoo kumit ohuella neulalla, niin se inhottava tyyppi on se nainen?

En ymmärrä miksi ihmiset haluavat sitten olla suhteessa jos eivät oikeasti rakasta toista? Minun on vaikea kuvitella oikeata rakkauteen perustuvaa suhdetta jossa kumpi vaan osapuoli käyttäytyisi noin.

Se seurustelu on jo lupaus siitä, että pitää toisesta niin paljon että rakkaan kumppanin piirteiden ajatteleminen omalla lapsella saa kyyneleet silmiin. Älkää miehet seurustelko sellaisen kanssa joka ei ole teille se unelma jota palvotte huumaantuneena. n25

No voihan vattu. Lakkaa kattelemasta niitä Hollywood-leffoja jo.

Vierailija
50/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Seksiä on harrastettu satoja vuosia ilman tarkoitusta siittää lapsi. Toki lopputulos on voinut olla sitä sun tätä, mutta usko pois, seksiä harrastetaan.

Vierailija
51/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä vanhanaikainen. Kyllä, raskaus on mahdollista kun harrastetaan seksiä, koska mikään ehkäisy ei ole 100% luotettava. Mutta jos ehkäisyn jättää kokonaan pois kertomatta toiselle on silkkaa kieroutta. Kuitenkin jos ehkäisystä ja varsinkin sen käytöstä on yhdessä sovittu, niin sitä tulee silloin käyttää!

Esim. minä ilmoitin miehelleni lopettavani pillerit, koska en halunnut tunkea hormoneja kehooni, mutta minä kerroin siitä miehelleni toisin kuin ap:n tyttöystävä. Sovimme että luotamme varmoihin päiviin, keskeytettyyn yhdyntään ja silloin tällöin kortsuihin. Kappas, meni puoli vuotta kunnes olin raskaana. Ero tässä on se, että mieheni aina tiesi raskauden mahdollisuudesta ja hyväksyi riskin ja nyt odotamme innolla esikoistamme. T. Myöskin N25

Vierailija
52/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole vanhanaikainen, kaltaisiasi ihmisiä on ollut aina. Et vain ole kovin seksuaalinen ihminen. Toivottavasti sulle löytyy kaltaisesi kumppani.

Olen itse jo vanha ämmä, ja monenlaista hiihtäjää nähnyt. Ne, jotka 25-vuotiaina ajattelevat seksin tarkoituksen olevan rakkauden osoittaminen, eivät 35-vuotiaina keksi seksille enää mitään tarkoitusta. Ne, joista paneminen vaan on kivaa 25-vuotiaana, tykkäävät siitä vielä vanhoinakin.

Vierailija
53/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"MutQ se unelma tulee vastaan vasta yli nelikymppisenä, niin emmä niin kauan jaksa ilmankaa olla" 

sarkasmia, mutta joillakin se menee kyllä noin. Monet tyytyy siihen ihan kivaan suhteeseen, mut sitten sen oikean kanssa halutaankin nopeasti naimisiin ja niitä lapsia. 

Vierailija
54/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että oon niin kyllästynyt tähän aihepiiriin. Miespuolinen ystävänikin asiasta on vaahdonnut. Kerrassaan yököttää tuollainen suhtautuminen pieneen lapseen.

Nainen joka raskaaksi hankkiutuu tahallaan, tekee väärin. Sellaista ei pitäisi eikä saisi tapahtua. Mutta mies joka heittäytyy hankalaksi, ei suostu oleen lapsen kanssa, "mä en ainakaan suostuis maksaan elareita" on keskenkasvuunen kakara, ei mies ensinkään.

Jos sä meet harrastaan seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, siinä on aina mahdollisuus lapseen. Varsinkin sietääs olla asiasta tietoinen, jos ei käytä sitä v*tun kortsua! Vaikka kuinka olis pillerit käytössä. Ne voi unohtua ja muutenkin turvaa vaan tiettyyn asti.

Jos sieltä nyt uusi elämä on tulossa maailmaan, vetääset sen pääsi sieltä pe*seestäs ja mietit tulevaisuuttasi, sillä se tuleva lapsi on VIATON äitinsä käytökseen, on osa sinun verta ja lihaasi ja tarvitsee itselleen turvallisen ja aikuisen roolimallin, varsinkin jos äiti ei osaa aikuisen päätöksiä tehdä, vaan miettii vaan omaa napaansa ja haluansa.

Sinun ei tarvitse olla tekemisissä sen ihmeemmin enää sen ihmisen kanssa, joka petti luottamuksesi, ei tarvitse antaa anteeksi eikä edes pitää hänestä. Mutta se lapsi voi ihailla ja rakastaa sinua koko pienen sydämensä pohjasta enemmän kuin kukaan muu maailmassa, jos osaa olla hänelle turvallinen ja hyvä aikuinen, isä.

Olet varmasti vihainen, sinulla on se oikeus. Mutta se tunne ei saa jäädä elämään, vaan siitä on päästävä yli sen pienen ihmisen alun vuoksi, joka ei ole sinulle tehnyt mitään pahaa.

Oletko myös sitä mieltä, että aborttia haluava tai adoptioon lapsensa antava nainen on keskenkasvuinen kakara eikä nainen ollenkaan? Ja se mies joka hänet raiskasi tai huijaamalla raskaaksi sai, on vain tehnyt väärin.

Vierailija
55/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole vanhanaikainen, kaltaisiasi ihmisiä on ollut aina. Et vain ole kovin seksuaalinen ihminen. Toivottavasti sulle löytyy kaltaisesi kumppani.

Olen itse jo vanha ämmä, ja monenlaista hiihtäjää nähnyt. Ne, jotka 25-vuotiaina ajattelevat seksin tarkoituksen olevan rakkauden osoittaminen, eivät 35-vuotiaina keksi seksille enää mitään tarkoitusta. Ne, joista paneminen vaan on kivaa 25-vuotiaana, tykkäävät siitä vielä vanhoinakin.

Eihän sen rakkauden tule loppua kolmevitosena :(

Vierailija
56/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä vanhanaikainen. Kyllä, raskaus on mahdollista kun harrastetaan seksiä, koska mikään ehkäisy ei ole 100% luotettava. Mutta jos ehkäisyn jättää kokonaan pois kertomatta toiselle on silkkaa kieroutta. Kuitenkin jos ehkäisystä ja varsinkin sen käytöstä on yhdessä sovittu, niin sitä tulee silloin käyttää!

Esim. minä ilmoitin miehelleni lopettavani pillerit, koska en halunnut tunkea hormoneja kehooni, mutta minä kerroin siitä miehelleni toisin kuin ap:n tyttöystävä. Sovimme että luotamme varmoihin päiviin, keskeytettyyn yhdyntään ja silloin tällöin kortsuihin. Kappas, meni puoli vuotta kunnes olin raskaana. Ero tässä on se, että mieheni aina tiesi raskauden mahdollisuudesta ja hyväksyi riskin ja nyt odotamme innolla esikoistamme. T. Myöskin N25

En kyllä ihan ymmärrä tätäkään. Sitä ehkäisyä joko käytetään tai ei käytetä. Jos käytetään, voi sattua vahinko. Jos ei käytetä (tai käytetään ihan pikkuisen) niin silloin ollaan tieten tahtoen tekemässä lasta ja se olisi viisasta sanoa ääneenkin. Kuka nainen haluaa lapselleen isän joka on isä koska "hyväksyi riskin"?

T. Se sama ämmä.

Vierailija
57/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rakkaus välttämättä lopukaan, mutta seksi loppuu.

Vierailija
58/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lopukaan, se kasvaa lineaarisesti ilman pienenemistä 95-vuotiaaksi asti kunnes kuollaan yhdessä kuukausien sisällä pois.

Vierailija
59/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että tyttöystäväs saa vielä keskenmenon, tai kyseessä tuulimuna? Mut toki on sio mahdollisuus että sust on tulos isä! Ja jos tyttöystäväs kerran haukkuu sua muille niin selität muille sit oman näkökulmas. :D Että valehteli ehkäisystä...

Vierailija
60/124 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ihan ymmärrä tätäkään. Sitä ehkäisyä joko käytetään tai ei käytetä. Jos käytetään, voi sattua vahinko. Jos ei käytetä (tai käytetään ihan pikkuisen) niin silloin ollaan tieten tahtoen tekemässä lasta ja se olisi viisasta sanoa ääneenkin. Kuka nainen haluaa lapselleen isän joka on isä koska "hyväksyi riskin"?

T. Se sama ämmä.

Kovin on mustavalkoinen maailma, jos on vain kaksi vaihtoehtoa, joko aina täytyy oikein tehdä lasta tai ei tehdä. Me emme tarkoituksella aikoneet tähän elämänvaiheeseen saada vielä lasta, mutta emme pitäneet sitä katastrofina vaan ehkä ajatuksella "tulee jos on tullakseen".

Saman voi kääntää toisinpäin, millainen mies haluaa lapselleen äidin joka on äiti koska "hyväksyi riskin"? Saman riskin minäkin tässä otin. Samalla tapaa me olimme mieheni kanssa tietoisia että raskaus on eri tavalla mahdollinen kun varsinaista luotettavaa ehkäisyä ei aina ollut käytössä. Ap sen sijaan ei ollut tästä tietoinen, vaan hän eli uskossa että käytössä on luotettava ehkäisy kun todellisuudessa käytössä ei ollut mitään ehkäisyä. Etkö todella näe tässä ristiriitaa? On ihan sama olla käyttääkö ehkäisyä vai ei koska aina on mahdollista tulla raskaaksi?

T. Se sama N25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan