Väestöliiton asiantuntija: naiset väheksyvät miehiä.
http://m.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2016011320954202_lz.shtml
Naiset vaativat miehiltään täydellisyyttä, tavallinen ei kelpaa. Miehiä myös arvostellaan ystävättärille. Monet miehet ovat aivan rikki tämän jatkuvan väheksymisen vuoksi. Erityisesti näin on käynyt kilteille ja avuliaille miehille.
Av-mamma, tunnetko piston sydämessäsi? Nyt kommenttia kehiin!
Kommentit (595)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tasa-arvoinen puoliso on hyvä. Mies vain usein heittäytyy saamattomaksi ja se on naisen syy.
Perheen elättäminen on saamattomuutta? Check your privilege
Hyvin harva mies yksinään sitä perhettä nykyään elättää, herää !
Miksi et arvosta miehen panosta, joka faktojen valossa on suurempi kuin naisen? Häpeätkö salaa koska et tee tarpeeksi ja purat sen mieheen?
Minkä faktojen?
Miehet tuovat keskimäärin enemmän rahaa talouteen ja maksavat enemmän sen laskuja ja menoja. Etkö tiennyt edes tätä? Check your privilege
Kyllä mutta aika monella muullakin kuin minulla on sellainen tilanne että mieheni paremmat tulot selittyvät pitkälle ylitöillä ja pitkilläkin työmatkoilla.
Nytkin on lähdössä 3 viikon työmatkalle.
Arvaapa kuka oman kokopäivätyönsä lisäksi hoitaa lapset, kotityöt , lumityöt jne sen 3 viikon aikana. Aivan oikein minähän se olen. Ja ilman ulkopuolista apua. Miehellä on siellä matkalla illat ja viikonloput vapaat, ei tarvitse siivota, laittaa ruokaa eikä pestä vaatteita.
Minulla ei ole iltaisin tai viikonloppuna vapaata kuin vasta sitten kun lapset nukkuu.
Ja kyllä mies halusi lapsia.
Nämä työmatkat toistuu tiheään tahtiin, ei miehelläni voisi olla perhettä ilman minun tai jonkun toisen panosta.
Tämä on minulle ok, mutta teen kyllä osuuteni yhteisen elintason eteen.Miehet tekevät enemmän töitä elättääkseen perheen jonka naiset ovat halunneet ja heidän pitäisi olla kiitollisuuden velassa? Voisittehan tietysti ihan vaihtaa rooleja jos miehen elämä on teillä helppoa ja stressitöntä. Hän on ihminen, ei työjuhta.
Check your privilegeMies ei jostain syystä halua vaihtaa osia, olisiko sinulla jotain aavistusta miksi ei, jos olet mies niinkuin arvelen?
Minäkin olen ihminen enkä työjuhta, nyt olen sairauslomalla.
Elintaso on yhdessä määritelty , miehen harrastukset huomattavasti kalliimpia kuin minun.Olette yhdessä määritelleet elintason mutta mies joutuu kustantamaan tästä isomman osan etkä sinä tykkää koska hänen harrastuksensa ovat kalliimmat? Ei varmaan suostu vaihtamaan koska hän on jo nyt syytettynä vaikka tienaa enemmän jotta "yhteisesti" päätetty elintaso on mahdollista. Ajattelitko siis olla sairaslomalla lopun elämääsi, varmaan apua saisi päiväksi tai pariksi jos on kipeänä.
Check your privilegeEn aio olla sairauslomalla koko loppuelämääni, menen kyllä maanantaina töihin.
Sanoin tämän vain siksi että kun alat ihmetellä että on aikaa roikkua täällä palstalla.
Missä sanoin etten tykkää miehen kalliista harrastuksista? Tarkoitin vaan sitä että kyllä hänellekin raha maistuu että pystyy kustantamaan omat mielenkiinnon kohteensa.Hmm. Myönnän että on vaikea ottaa mitään vakavasti naiselta, joka ilmeisen auliisti osallistuu raiskauksen instituutioon, ainakin feministien mukaan: "Marriage as an institution developed from rape as a practice." Andrea Dworkin
Miksi haluat olla mukana raiskauksessa? Etkö ymmärrä, että esimerkkisi opettaa nuoret tytöt ja pojat myös raiskaamaan?
Check your privilege
Voisitteko miesasiamiehet lakata siteeramaasta noita äärifeministien jenkkisivustoja. Jenkeistä löytyy vaikka kuinka paljon miesten järjestöjä, jotka ajavat naisten ihmisoikeuksien rajoittamista ja mm. naisten äänioikeuden poistamista. Muutamat näistä järjestöistä ovat kampanjoineet näyttävästi Hillary Clintonia vastaan (mm. Motivate men)
Ja miksi pitää tuijottaa juuri Yhdysvaltoihin? Maailmassa on lukemattomia valtioita, joissa naisella ei ole ihmisarvoa eikä äänioikeutta. Yhtä fiksua olisi, että naiset vastineeksi täällä siteeraisivat vaikka Pakistanin tai Jemenin lakeja.
Naurettavaa tuo englanniksi kirjoittelu ja samojen lauseiden copypastaaminen joka ainoaan ketjuun...
Hei. Niiskuta enemmän, ehkä jotakuta sitten kiinnostaa.
"I feel that 'man-hating' is an honorable and viable political act." -- Robin Morgan, Ms. Magazine Editor.
Todella vakuuttavaa ajaa miesasiaa vähättelemällä ja haukkumalla naisia...
Tiedän ettet voi sitä ymmärtää, koska olet yhtälainen viharikollinen kuin pahimmat rasistit, mutta miehilläkin on oikeus puolustautua ja varoittaa omiaan mitä feministit haluavat tehdä heille. Eihän sinua jätetä poikalapsen kanssa ikinä yksin? Lapsimurhat ovat traagisia...
niin ovat ja lapsensa surmaa viihteenä kuvannut Touko Tarkki ja lapsensa elävältä polttanut Janne Tihinen ovat kohta taas vapaalla jalalla.
Seuraatko heidän elämänsä tapahtumia fanina?
Palattaisko alkuperäiseen joutavan trollailun sijaan? Olisiko mahdollista?
Mitä siinä artikkelissa sanottiin?
Naisesta kuoriutuu parisuhteessa kaiken päättävä kenraali, ja miehestä tulee hänen uskollinen apurinsa.
”Naiset puhuvat miehistään kuin nämä olisivat vähän vähemmän älykkäitä ihmisiä tai vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin”, sanoo Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen.
Mikä ihminen tämä Vaaranen on näin sanomaan?
Perhesosiologi VTT, erityistason ratkaisukeskeinen psykoterapeutti, parisuhdetutkija, KELA-pätevyys
Jatkoa:
Miehet eivät Vaarasen mukaan puhu naisista vastaavalla tavalla juuri koskaan.”Se koettaisiin todella omituiseksikin. Puhua nyt vähättelevästi ihmisestä, jonka kanssa elää ja jota rakastaa. Naisten suhteen puhetapaan törmää joka paikassa: ratikoissa, kahviloissa, internetin keskustelupalstoilla… Missä vain naiset puhuvat miehistään, erityisesti koulutetut naiset.”
Hänellä lienee kompetenssia sanomisiinsa.
Vaarasen mukaan tämän päivän lapsiperheissä kohtaa iltaisin kaksi työn uuvuttamaa aikuista. Väsymyksestä on tullut perustila. Ja väsyneenä ihminen on kriittinen. Niinpä nainen alkaa päsmäröidä. Dynamiikka korostuu Vaarasen mukaan erityisesti kodinhoidossa, lasten kasvattamisessa, raha-asioissa ja seksissä. Samoissa asioissa, joista parisuhteissa myös riidellään eniten.
Hän ei ole törmännyt ongelmiin harvoin:
Vaaranen on nähnyt työssään tuhansia suomalaisia pariskuntia. Miesten asemaa hän tutki jo vuonna 2004 tehdessään väitöskirjaa nuorten miesten kaahailukulttuurista. Se, että miehet kokevat itsensä parisuhteessa väheksytyiksi, on Vaarasen mukaan yleistynyt muutaman viime vuoden aikana.
Mies turhautuu, sillä hän ei päätä juuri mistään. Miehen tehtävänä on ottaa vastaan käskyjä – eikä hän siitä huolimatta useinkaan saa asiasta kiitosta, Vaaranen sanoo. Nainen puolestaan on kiukkuinen, koska kokee kantavansa liikaa vastuuta.
Onko lasten saaminen syy tuohon naisten käytöksen muuttumiseen? Miksi?
”Seurusteluajan tasa-arvoisesta parisuhteesta on ajauduttu hyvin kauas.”
”Pariterapiaan miehet tulevat kuin syytettyinä. Syytettyinä siitä, etteivät ole pystyneet täyttämään naisen kaikkia vaatimuksia.”
Sillä niitähän riittää. Erityisesti silloin, kun perheeseen tulee lapsia.
”Silloin naisen kriteerit muuttuvat. Hän alkaa haluta täydellisyyttä, esimerkiksi täydellisen siistiä kotia. Neuvottelutaidot häviävät, kun naisen kaikki huomio ja energia keskittyy lapsen eloonjäämiseen. Miksi näin käy, sitä ei tiedetä”, Vaaranen sanoo.
Ennennäkemätön täydellisyydentavoittelu on Vaarasen mukaan kolme- ja nelikymppisten naisten vitsaus, jonka hän vuonna 1961 syntyneenä tuntee hyvin vieraaksi.
”Miksi nykyajan nuoret naiset haluavat tällaista täydellisyyttä? Kenelle he haluavat näyttää? Tyttökavereilleko? Vai onko materialistisessa ajassa jotain sellaista, joka saa heidät toimimaan näin”, hän kysyy.
Miehet eivät Vaarasen mukaan janoa täydellistä elämää.
”Eivät tietenkään! En ole koko urani aikana tavannut miestä, joka valittelisi, että kotona pitäisi olla vähän täydellisempää. Putoaisin varmaan tuoliltani, jos sellaisen tapaisin.”
”Silloin naisen kriteerit muuttuvat. Hän alkaa haluta täydellisyyttä, esimerkiksi täydellisen siistiä kotia. Neuvottelutaidot häviävät, kun naisen kaikki huomio ja energia keskittyy lapsen eloonjäämiseen. Miksi näin käy, sitä ei tiedetä”, Vaaranen sanoo.
Ennennäkemätön täydellisyydentavoittelu on Vaarasen mukaan kolme- ja nelikymppisten naisten vitsaus, jonka hän vuonna 1961 syntyneenä tuntee hyvin vieraaksi.
”Miksi nykyajan nuoret naiset haluavat tällaista täydellisyyttä? Kenelle he haluavat näyttää? Tyttökavereilleko? Vai onko materialistisessa ajassa jotain sellaista, joka saa heidät toimimaan näin”, hän kysyy.
Miehet eivät Vaarasen mukaan janoa täydellistä elämää.
”Eivät tietenkään! En ole koko urani aikana tavannut miestä, joka valittelisi, että kotona pitäisi olla vähän täydellisempää. Putoaisin varmaan tuoliltani, jos sellaisen tapaisin.”
Nainen on perheen työjohtaja ja mies työläinen?
Mutta miksi mies alistuu naisen apupojaksi?
”Koska nainen on yleisesti ottaen parempi kertomaan tarpeistaan verbaalisesti. Lisäksi naisella on takanaan vankka tyttökavereiden tuki. Miehellä vastaavaa ei ole. Vaikka poikkeuksiakin on, miesporukoissa puhutaan edelleen tyypillisesti menestyksestä ja urheilusta.”
Vaarasen mielestä työnjohtaja-alainen-tyyppiseen dynamiikkaan juuttuneita pariskuntia on kuitenkin melko helppo auttaa.
”Oleellista on, että puolisot muistaisivat kuunnella toisiaan. Ja antaa kiitosta. Ihmisen kyky olla vailla kiitosta ja ihailua on rajallinen. Kannattaisi myös yrittää palauttaa mieleen ne ajat, kun seurustelu alkoi. Millaista meillä oli silloin, kun me rakastuimme?”
Lukekaa tarkasti. Tämän tapaista perhedynamiikkaa ei varmaankaan ole ainakaan palstan mammojen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tasa-arvoinen puoliso on hyvä. Mies vain usein heittäytyy saamattomaksi ja se on naisen syy.
Miksi et arvosta miehen panosta, joka faktojen valossa on suurempi kuin naisen? Häpeätkö salaa koska et tee tarpeeksi ja purat sen mieheen?
Minkä faktojen?
Miehet tuovat keskimäärin enemmän rahaa talouteen ja maksavat enemmän sen laskuja ja menoja. Etkö tiennyt edes tätä? Check your privilege
Kyllä mutta aika monella muullakin kuin minulla on sellainen tilanne että mieheni paremmat tulot selittyvät pitkälle ylitöillä ja pitkilläkin työmatkoilla.
Arvaapa kuka oman kokopäivätyönsä lisäksi hoitaa lapset, kotityöt , lumityöt jne sen 3 viikon aikana. Aivan oikein minähän se olen. Ja ilman ulkopuolista apua. Miehellä on siellä matkalla illat ja viikonloput vapaat, ei tarvitse siivota, laittaa ruokaa eikä pestä vaatteita.
Minulla ei ole iltaisin tai viikonloppuna vapaata kuin vasta sitten kun lapset nukkuu.
Nämä työmatkat toistuu tiheään tahtiin, ei miehelläni voisi olla perhettä ilman minun tai jonkun toisen panosta.
Tämä on minulle ok, mutta teen kyllä osuuteni yhteisen elintason eteen.Miehet tekevät enemmän töitä elättääkseen perheen jonka naiset ovat halunneet ja heidän pitäisi olla kiitollisuuden velassa? Voisittehan tietysti ihan vaihtaa rooleja jos miehen elämä on teillä helppoa ja stressitöntä. Hän on ihminen, ei työjuhta.
Check your privilegeMies ei jostain syystä halua vaihtaa osia, olisiko sinulla jotain aavistusta miksi ei, jos olet mies niinkuin arvelen?
Elintaso on yhdessä määritelty , miehen harrastukset huomattavasti kalliimpia kuin minun.Olette yhdessä määritelleet elintason mutta mies joutuu kustantamaan tästä isomman osan etkä sinä tykkää koska hänen harrastuksensa ovat kalliimmat? Ei varmaan suostu vaihtamaan koska hän on jo nyt syytettynä vaikka tienaa enemmän jotta "yhteisesti" päätetty elintaso on mahdollista. Ajattelitko siis olla sairaslomalla lopun elämääsi, varmaan apua saisi päiväksi tai pariksi jos on kipeänä.
Check your privilegeEn aio olla sairauslomalla koko loppuelämääni, menen kyllä maanantaina töihin.
Sanoin tämän vain siksi että kun alat ihmetellä että on aikaa roikkua täällä palstalla.
Missä sanoin etten tykkää miehen kalliista harrastuksista? Tarkoitin vaan sitä että kyllä hänellekin raha maistuu että pystyy kustantamaan omat mielenkiinnon kohteensa.Hmm. Myönnän että on vaikea ottaa mitään vakavasti naiselta, joka ilmeisen auliisti osallistuu raiskauksen instituutioon, ainakin feministien mukaan: "Marriage as an institution developed from rape as a practice." Andrea Dworkin
Miksi haluat olla mukana raiskauksessa? Etkö ymmärrä, että esimerkkisi opettaa nuoret tytöt ja pojat myös raiskaamaan?
Check your privilege
Voisitteko miesasiamiehet lakata siteeramaasta noita äärifeministien jenkkisivustoja. Jenkeistä löytyy vaikka kuinka paljon miesten järjestöjä, jotka ajavat naisten ihmisoikeuksien rajoittamista ja mm. naisten äänioikeuden poistamista. Muutamat näistä järjestöistä ovat kampanjoineet näyttävästi Hillary Clintonia vastaan (mm. Motivate men)
Ja miksi pitää tuijottaa juuri Yhdysvaltoihin? Maailmassa on lukemattomia valtioita, joissa naisella ei ole ihmisarvoa eikä äänioikeutta. Yhtä fiksua olisi, että naiset vastineeksi täällä siteeraisivat vaikka Pakistanin tai Jemenin lakeja.
Naurettavaa tuo englanniksi kirjoittelu ja samojen lauseiden copypastaaminen joka ainoaan ketjuun...
"I feel that 'man-hating' is an honorable and viable political act." -- Robin Morgan, Ms. Magazine Editor.
Tiedän ettet voi sitä ymmärtää, koska olet yhtälainen viharikollinen kuin pahimmat rasistit, mutta miehilläkin on oikeus puolustautua ja varoittaa omiaan mitä feministit haluavat tehdä heille. Eihän sinua jätetä poikalapsen kanssa ikinä yksin? Lapsimurhat ovat traagisia...
niin ovat ja lapsensa surmaa viihteenä kuvannut Touko Tarkki ja lapsensa elävältä polttanut Janne Tihinen ovat kohta taas vapaalla jalalla.
nyt menee sinultakin jo täysin lapselliseksi trollaamiseksi...lopettakaa jo jumalauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkaan että tämä ärsyttävä check your privilege-kirjoittelija on aiheesta ärsyyntynyt palstamamma ,
joka haluaa että aiheesta ei keskustella. Provoamalla saa samalla fiksujenkin miesten mielipiteet taas nollattua ja sama miesten vähättely ja mollaaminen on taas palstalla siten perusteltua.
copypastasin hänen juttujaan googlehakuun ja näkyy olevan tuolla miesasia.fi -sivustolla aivan samanlaisia miesten keskusteluja, siellä lainataan jutut ja fraasit suoraan jenkeistä.
En nyt aivan usko, että mammat sielläkin keskenään vaan trollaavat Henry Laasasen johdolla...
Palstamamma ei kykene siis esiintymään miehenä , kopioiden noita juttuja, aiheuttaakseen naisissa vastareaktion miehiä kohtaan ja miesten fiksuja mielipiteitä vaientaakseen? ; )
Sinäkin löysit tiesi miesasia.fi sivuille ; )
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset omaksuvat liian helposti muiden tapoja miettimättä itse yhtään. Onhan se monilla naisilla sellainen "perinteinen" suhtautuminen, että "hih hih, miehiä pitää vähän kouluttaa" ja "eihän ne reppanat mittään ossaa". Samassa miehet sitten hassunhauskasti jutustelee, että "pitää kysyä ensin lupa hallitukselta", niin kun tuo olisi jotenkin hauskakin asia.
Kanssakäyminen on mennyt tuollaiseksi huumorin peitolla tapahtuvaksi valtataisteluksi.
Aasiassa puolisot täydentävät toisiaan, kuin taivas ja maa. Ei ole tarvetta taistelulle. Suomessa naiset ovat selkeästi äkäisempiä ja henkisesti päällekäyvempiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole mieheni kuoleman jälkeen (kuoli syöpään 6 vuotta sitten) enää seurustellut ja kun olen näitä miesten juttuja tällä palstalla viime vuosina lueskellut, niin olen sitä mieltä, että en koskaan enää mene edes treffeille. Jos on pienikin riski joutua törmäämään livenä näihin "naisella ei ole ihmisarvoa" -tyyppeihin, niin mieluummin olen yksin loppuelämäni.
Miehesi varmaan kuoli siihen, kun joutui elämään kaltaisesi tyhmän femakon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun perusteella voi todeta, että jotkut naiset ei myönnä tai pysty näkemään omia vikojaan ja jos joku niistä mainitsee alkaa hysteerinen miesten haukkuminen ja uhriutuminen, samaan ilmiöön moni törmää myös parisuhteissa.
Mikä ajaa av-mamman tuohon käytökseen?
Se, että jos naisia kritisoidaan millään tavalla tai jopa ollaan etukäteen ylistämättä, on se naisten alistamista, naisvihaa ja aliarviointia! Miehien "vahvoina ja jaksavina" on heittäydyttävä alisteiseen koiran asemaan, muuten "tuhansia vuosia sorretut naiset" kokevat miehet hyökkävinä naisvihaajina.
Juuri näin :D Oppi on mennyt hyvin perille - poisoppiminen on vasta alussa.
Jonnet ne jaksaa jauhaa paskaa päivästä toiseen.
Tuo kuvio, jossa naisia ei saa kritisoida mitenkään, on fakta.
Lue vaikka vain tämä ketju. Naiset puolustautuvat hurjasti. Miksi he eivät voisi suhtautua sekä väitteeseen että miehiin rakentavammin?
Olen lukenut näiden muka feministien shemaamien oksettavia solvausketjuja niin paljon, etten jaksa enää yhtäkään. Sitten kun nämä pari pahinta jankkaavaa törkyturpaa on bannattu, voin osallistua.
Perusfeministi, ei siedä kovinkaan montaa vastalausetta vähäarvoisten miesorjien suusta.
""The male is a domestic animal which, if treated with firmness...can be trained to do most things." - Jilly Cooper, SCUM
Vierailija kirjoitti:
En ole mieheni kuoleman jälkeen (kuoli syöpään 6 vuotta sitten) enää seurustellut ja kun olen näitä miesten juttuja tällä palstalla viime vuosina lueskellut, niin olen sitä mieltä, että en koskaan enää mene edes treffeille. Jos on pienikin riski joutua törmäämään livenä näihin "naisella ei ole ihmisarvoa" -tyyppeihin, niin mieluummin olen yksin loppuelämäni.
"Feminism is the theory, lesbianism is the practice." -- Ti-Grace Atkinson
Vierailija kirjoitti:
Tämä on uskoon perustuvaa itsekusetusta monen naisen taholta, luullaan että muut eivät tee mitään yhteisiä asioita, vaikka ongelma on siinä että nähdään ainoastaan oma uhrautuminen ja syytetään ettei muut sitä näe.
Klassikko. Ei mitään uutta junttilassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän tuota jo markettireissulla. Naiset jäkättää ja tiuskii ja miehet seuraa alistettuina lampaina perässä.
Näettekö te oikeasti muutkin tämmöstä käytöstä kaupassa? En meinaan ole törmänny.
Check your privilege.
Tarkistin ja kyllä se siellä vielä on. Kyllä on mahtavaa olla valkoinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi varmaan kuoli siihen, kun joutui elämään kaltaisesi tyhmän femakon kanssa.
:'DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä faktojen?
Check your privilege
nyt menee sinultakin jo täysin lapselliseksi trollaamiseksi...lopettakaa jo jumalauta.
Mielestäni on syytä olla huolissaan.
"Under patriarchy, every woman's son is her potential betrayer and also the inevitable rapist or exploiter of another woman." -Andrea Dworkin
Kuka tietää milloin feministimamma päättää "korjata oman ongelmansa pois"?
Tänne voisi taas vaihteeksi tulla ympärivuorokautinen kirjautumispakko.
Naapuri tajuisi alkaa elämään vasta kun hänen mukava hymyilevä iloinen miehensä kuoli siihen asti oli täysi kusipää niin kuin täälläkin monesta näkee. Harmi vaan ettei se mies saanut koskaan viimeisinä vuosinaan mukavaa seuraa vaan valittavan akan kuolemaansa asti. Tämä herätti naapurin selkeäsi ja hän muuttui ystävälliseksi vieraita ihmisiä kohtaan kuten hänen miehensäkin oli eläessään ollut. Surullista nähdä näitä oman elämänsä pilaajia joilla on tarve pilata muidenkin elämä. M,iksi naISET?
Vierailija kirjoitti:
Tänne voisi taas vaihteeksi tulla ympärivuorokautinen kirjautumispakko.
"Sexism is NOT the fault of women - kill your fathers, not your mothers". - Robin Morgan
Tuttavapiirissä on ikävä kyllä naisia, jotka harrastavat tuota miestensä vähättelyä. He saattavat julkisesti kertoa kaikkien kuullen, mitä tyhmää tai ajattelematonta mies on tällä kertaa tehnyt. He myös nimittelevät ja nälvivät jatkuvasti. Sitä ei ole kiva kuunnella, parisuhteen ongelmat pitäisi ratkaista jotenkin muuten kuin ilkkumalla julkisesti ja nöyryyttämällä.
Jotkut naiset ilmeisesti hakevat julkisella vähättelyllä tukea siihen, että he ovat oikeassa ja mies väärässä. Naiset myös saattavat olla väsyneitä siihen, että kodin, työn ja lasten lisäksi he saattavat kantaa vastuun miehenkin hyvinvoinnista (ruokkiminen, pyykkäys, miehen päätoiminen). Monet miehet ovat kuin isoja lapsia. Mistään ei oteta vastuuta ja kotona ei osallistuta mihinkään ellei nainen selkeästi erikseen pyydä. En siis ihmettele, miksi naiset väsyvät.
Mutta joka tapauksessa pitäisi keksiä jokin muu ratkaisu ongelmiin kuin ilkeily ja vähättely julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä faktojen?
Check your privilege
Löytyyhän meiltä Suomestakin nämä Saarikosket ja Moilaset, joiden mielipiteet eivät pahimmillaan paljonkaan vaikkapa Dworkinista tai Dalysta eroa.
Ihan samoin kuin nämä Saarikosket ja Moilaset tai Dworkinit ja Dalyt ovat kaapanneet estradin maltillisemmilta feministeiltä, pieni mutta äänekäs joukko miesasiamiehiä radikaaleine mielipiteineen on se kiivaimman kritiikin kohde jonka varjolla on helppo yleistää koko homma taantumuksellisten idioottien porsasteluksi.
Johan on sovinistinen ja naisia väheksyvä kirjoitus!
Millä hiton lihaksella tuo "asiantuntija" ja varsinkaan ap niputtaa KAIKKI naiset yhteen kimppuun?
Tuollainen yleistäminen on sovinistista.
Minä väheksyn yksilöitä, jotka ovat sukupuolirooliajattelun vankeja. Siis naisia ja miehiä. Kummassakin sukupuolessa on heitä, ja sellaisille saakin naureskella. "Voi en mä voi viedä autoa katsastukseen, en mä osaa, se on miesten hommaa!" Tai "mä en vessaa siivoa, se on naisten hommaa".
Sitä paitsi, maailman sivu ovat naiset ja miehet kommentoineet mies- ja naisystäviään kavereilleen. Väestöliiton naispuolinen asiantuntija vaan ei koskaan kuule sitä, miten miehet keskenään kommentoivat naisia. Äijäporukan jutuissa sitä vasta naisille naureskellaankin!
Sinänsä on ihan totta, että kumppanin väheksyminen on typerää. Se on samaa kuin väheksyisi itseään ja omaa älyään, itsehän sen kumppanin on valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun kaverit koskaan puhu pahaa miehistään, ellei se ole aiheellista. Itselläni ei ole miestä, jota väheksyä. Enkä haluakaan, kun olen lesbo.
Anteeksi, että osallistun keskusteluun, vaikka olen mies. Itse en puhu pahaa vaimostani muille, vaikka se olisi täysin aiheellista. Tässä on kysymys toisen ihmisen kunnioittamisesta. Toisen mollaaminen vaikka vain kavereille on epäkunnioittavaa.
Mikä tässä nyt on oikein mennyt väärin, kun naiset pitävät oikeutenaan mollata (= alistaa) elämän kumppaneitaan. Jos tällainen kulttuuri valtaa koko perheen, niin silloin kenelläkään ei ole hyvä olla (lapsia mollataa, vanhempia mollataan, isiä, isoisiä, kuin muys äitejä ja isoaitejäkin mollataan). Näiillä eväin aletaan perhe-elämässä olemaan lähellä helvettiä.