Ärsyttääkö sinua kaupunkiliikenteen busseissa ihmiset, jotka poistuessaan huutavat keskiovelta kuljettajalle "kiitos"?
Tämä tapa on yleistynyt viime aikoina. Minulle tulee aina jotenkin vähän sekopäisen oloinen vaikutelma näistä ihmisistä. Itselleni ei tulisi mieleenkään huudella mitään ihmiselle, joka tekee työtään joukkoliikenteen kuljetustehtävissä. Bussiin astuessani tervehdin ja se riittää minulle.
Kommentit (65)
Ei ärsytä. Ylimalkaan ärsyyntyminen vähenee, kun nukkuu ja syö hyvin ja liikkuu tarpeeksi. Suosittelen kokeilemaan.
Ei ärsytä. Kiitän itsekin, enkä ole sekopäinen. :D
Kiitäthän sä lääkäriäkin, vaikka se tekee vain työtänsä. Tai paketin toimittajaa, tai taksikuskia.
Myös bussikuskit, kommentoikaa! Ajatteletteko tällaisista "kiva, kiva" vai "vit*u, mikä urpo!"
Ainakin Jyväskylän seudulla tuo kiittäminen lähti omien havaintojeni mukaan liikkeelle nuorisosta ja levisi siitä vanhempiinkin ihmisiin. Ei se mua ärsytä, ja itsekin kiitän, jos muistan. Ei kuljettajan siihen tarvitse vastata, itse en ainakaan sitä odota. Lentokoneessa en taputa.
Tämä on näitä tapauksia että jos tämä ärsyttää niin kannattaa vakavasti tutkiskella itseään ja miettiä että miksi se ärsyttää.
Kyllä tuollainen joutava kohteliaisuus ärsyttää, kuten anteeksipyyntö, joka on wt.
Tuota lentokoneessa taputtamista en mäkää tajua,mutta mitä pahaa on kiitoksen sanomisessa? Onhan tapana kaupan kassalle tai kampaajallekin sanoa kiitos hei. Tekeväthän hekin vain työtään,mut ei tulis mieleenkään kiittämättä lähteä pois.
Enpä ole moiseen ilmiöön vielä törmännyt.
Meillä Espoossa tätä tehdään paljon ja minusta se on yksinomaan kiva tapa. Kuskia myös moikataan kyytiin tullessa.
Ei ärsytä koska sanon itsekin kiitos jos ehdin. Oletko kuullut kohteliaisuudesta? Useimmat kuskit tuntuvat olevan mielissään kun kiittää. :)
Koska kohteliaisuudesta on tullut noin paha asia?
Itse en ole Tampereelta muuttaneena pk-seutulaisena ikinä oppinut kiittämään, mutta minua se kaikessa hiljaisuudessa poistuminen toisinaan itsekin nolottaa.
Aina minä huikkaan kiitokseni kuskille, kun poistun keskiovesta.
Ei todellakaan ärsytä. Kiittaisin itsekin mutta olen niin hemmetin ujo etten ikinä kehtaisi huutaa yhtään mitään bussissa.
Itse karjaisen "VITTU!" tai "PERKELE!" ja lähden huutaen ulos.. huomattavasti sivistyneenpää toimintaa. Olen Kontulasta.
Ei ärsytä. Itse en kyllä tee niin. Miten kiittäminen voi ärsyttää ketään? Kaikenlaista veemäisyyttä ja tympeyttä on ihan tarpeeksi, minusta pieni ylimääräinen kohteliaisuus on aina plussaa.
Mieluummin tervehdin ja kiitän normaalisti, kuin kävelen ohi naama junttimaisen norsunvitulla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitäthän sä lääkäriäkin, vaikka se tekee vain työtänsä. Tai paketin toimittajaa, tai taksikuskia.
Tässäpä se ero juuri onkin. Nämä mainitsemasi esimerkit ovat henkilökohtaista palvelua. Bussin kuljettaminen, lentokoneen lentäminen tai esimerkiksi järjestysmiehenä toimiminen yleisötilaisuudessa eivät sitä ole.
Jostain syystä ärsyttää. Ehkä se on muutosvastarintaa, koska tätä tapaa ei ole aiemmin ollut. Järjellä ajateltuna työstä kiittämisessä ei ole mitään vikaa. Jossain vaiheessa busseissa oli hymypainike. Sitä painoin. Ehkäpä huutelun voi kokea jonkinlaisena häiriönä matkan aikana, tunnetusti kun busseissa kuuluu istua hiljaa eikä häiritä muita.
Täh?
Onko muka tuollaisia... ei ole totta!
Samaa porukkaa varmasti ketkä taputtavat kun lentokoneen pyörät koskettavat laskeutuessa kentän pintaa.