Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitää ostaa, että menee viikossa 50 euroa ruokaan?

Vierailija
12.01.2016 |

Yksin asuva nuori nainen. Syö terveellisesti eikä ole ylipainoinen.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kuin ensimmäisen sivun, mutta itse pääsisin helposti 50€/viikko syöden monipuolisesti ja terveellisesti. Olen vegaani ja opiskelija ja minä syön paljon esimerkiksi papuja, linssejä ja soijatuotteita, jotka ovat halpoja. Yhdestä paketista soijapaloja, kuivatuista linsseistä tai pavuista saa jo monta ateriaa. Siihen sivuun vain kausivihanneksia jne. Ei kuulosta minun korvaani lainkaan hankalalta. Esimerkiksi peruna-papusalaatti, härkäpapurouheesta tai soijarouheesta tehty makaronilaatikko, sosekeitot linsseillä, aamupalapuuro siemenillä ja pähkinöillä, itsetehdyt linssisämpylät, päällä itsetehtyä hummusta jne. Noista söisin yksin jo viikon ihan hyvin. Lisäksi tuoretuotteet, esim kaalisalaatti, banaani, paprikaa yms tarjouksesta/hyvällä kilohinnalla ei budjettia kaada sitten millään.

Vierailija
122/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehut ja limut ovat täysin tarpeettomia, lihaa ei tarvitse ihminen joka päivä tai ainakaan kovin suuria annoksia. Vihanneksia talvella? Järjetöntä. Juustot ja leikkeleet voi myös jättää sinne kauppaan ja ostaa vain erikoistapauksissa. Ja ruokakaapit kannattaisi oikeasti syödä tyhjäksi ainakin kerran kuussa. Tai pitää puuropäivä tai kasvissosekeitto on hyvää ja halpaa kauden kasviksista. Monella on vain tavan mukaan kaapissa tavaraa, vaikka sitä ei juurikaan käytä. Mihin tarvitaan joka päivä jälkiruokia? Ei ihme, että ollaan lihavia.

Kyllä ne lihavat löytyvät niistä puuron, riisin ja uunimakkaran yms ravinnottoman halpahötön puputtajista.

Siinä taas yksi asiantuntija. Ei urheilijat piheyden takia puputa riisiä/pastaa ja puuroa kuin mielipuolet joka päivä. Uunimakkara on ehkä vähän kyseenalaista ruokaa, mutta menee se silloin tällöin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syö 4 henkilöä 400e kuussa (jos ei ole juhlia tms mihin menee enemmän rahaa).

Syödään paljon kasviksia, juureksia ja mm maitotuotteita. Leipää ei juuri ollenkaan.

Viikon sisään on ollut ruokana ainakin;

Possuwokki

Kreikkalaiset jauhelihapihvit ja uunijuurekset

Paistettu riisi ja kanapata

Nyhtöpossu salaattitacon kanssa

Kanawokki

Aamuisin syömme puuroa, lapset syö lounaan koulussa ja me aikuiset yleensä edellisen päivän ruokaa eväinä, välipalaksi rahkaa ja hedelmiä/marjoja, päivällinen jotain edellä mainituista ja illalla jugurttia/rahkaa/munakasta /joskus leipää.

Vierailija
124/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin oli viime viikolla ruokana bataattikeittoa, tofu-paprika-nuudeli-herkkusienikeittoa, broilerlaatikkoa, jauheliha-papukastiketta sekä sieni-pekonikastiketta. Kauppaan meni n. 40€. Kahdelle opiskelijalle ainakin riitti ihan helposti ja ruoka oli mielestämme hyvää.

Söittekö noita myös aamiaiseksi ja lounaaksi vai ainoastaan päivälliseksi? Minunkin kaverini kertoo, kuinka vähän hänellä menee ruokaan, mutta kuitenkin hän syö lounaan ravintolassa setelillä(itse maksaa n. 7€) ja viikonloppuisin käy vanhempiensa luona syömässä ja saa aina myös ruokakassin mukaan.

Päivälliseksi ja jonkun päivän jämät saattoivat mennä toiselle myös lounaaksi. Pakkasessa oli jäljellä vielä aiemmin ostettua leipää ja jääkaapissa juustoa, joista saatiin välipaloja. Kuivakaapissa taas kaurapuuroa. En kuitenkaan laskenut niitä nyt mukaan, koska niitä ei viikottain tarvitse ostaa. Tuohon 40€ kauppalaskuun sisältyi myös muutama jogurtti ja muroja. Normaalisti mies syö vielä 2,60€ koululounaan arkisin (joihin uppoaa hänen rahojaan n. 50€ kuussa), mutta viime viikolla oli loma. Itse taas otan kouluun evääksi edellisen päivän jämiä tai olen syömättä, riippuu onko nälkäinen olo :)

Vierailija
125/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se, onko tavoite pysyä hengissä vai nauttia elämästä.

Mutta kituuttakaahan vaan tarjousjauhelihalla, varmasti joku tulee sitten kiittämään ja silittämään päätä jossain vaiheessa, että hyvin tehty, tapu tapu.

Mitä jos sulla ole varaa muuhun? Minua ällöttävät nämä rikkiviisaat neuvot nauttia elämästä jos olettyötön tai muuten vähissä rahoissa. Ansiosidonnainen ei ole mitään puolta palkasta jota sait vaikka ihmiset niin usein kuvittelevat.  Mutta av mammoillahan onkin rahapussi kuin loputon runsaudensarvi pursuten aina viisisatasia.

Minua ilahduttaa kovasti lukea vaihteeksi ketjua, jossa pikkurahalla itsensä ruokkivat uhkuvat itsetyytyväisyyttään ja kylläisyyttään sen iänikuisen Lisää rahaa rikkailta köyhille -ulinan sijaan. Aivan mahtavaa että joku sikanauta ja uunimakkara saa teidät näin tyytyväisiksi, ettekä osaa kaivata esim mainittuja kuhafileitä lautasillenne, hyvä te!

Vierailija
126/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mehut ja limut ovat täysin tarpeettomia, lihaa ei tarvitse ihminen joka päivä tai ainakaan kovin suuria annoksia. Vihanneksia talvella? Järjetöntä. Juustot ja leikkeleet voi myös jättää sinne kauppaan ja ostaa vain erikoistapauksissa. Ja ruokakaapit kannattaisi oikeasti syödä tyhjäksi ainakin kerran kuussa. Tai pitää puuropäivä tai kasvissosekeitto on hyvää ja halpaa kauden kasviksista. Monella on vain tavan mukaan kaapissa tavaraa, vaikka sitä ei juurikaan käytä. Mihin tarvitaan joka päivä jälkiruokia? Ei ihme, että ollaan lihavia.

Kyllä ne lihavat löytyvät niistä puuron, riisin ja uunimakkaran yms ravinnottoman halpahötön puputtajista.

Siinä taas yksi asiantuntija. Ei urheilijat piheyden takia puputa riisiä/pastaa ja puuroa kuin mielipuolet joka päivä. Uunimakkara on ehkä vähän kyseenalaista ruokaa, mutta menee se silloin tällöin. 

Minun ammattiurheilija mieheni syö joka päivä mm leipää, puuroa, pastaa, riisiä, perunaa ja ihan kaikissa muodoissa. Makaronilaatikkoa, kanapastaa, wokkeja, paistoksia :)

Vierailija
127/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei (huippu-)urheilija nykyään tuollaista moskaa syö, ei todellakaan. Päivitä tietosi 90-luvulta 2010-luvulle.

Vierailija
128/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kituuttakaahan vaan tarjousjauhelihalla, varmasti joku tulee sitten kiittämään ja silittämään päätä jossain vaiheessa, että hyvin tehty, tapu tapu.

Mitä jos sulla ole varaa muuhun? Minua ällöttävät nämä rikkiviisaat neuvot nauttia elämästä jos olettyötön tai muuten vähissä rahoissa. Ansiosidonnainen ei ole mitään puolta palkasta jota sait vaikka ihmiset niin usein kuvittelevat.  Mutta av mammoillahan onkin rahapussi kuin loputon runsaudensarvi pursuten aina viisisatasia.

Minua ilahduttaa kovasti lukea vaihteeksi ketjua, jossa pikkurahalla itsensä ruokkivat uhkuvat itsetyytyväisyyttään ja kylläisyyttään sen iänikuisen Lisää rahaa rikkailta köyhille -ulinan sijaan. Aivan mahtavaa että joku sikanauta ja uunimakkara saa teidät näin tyytyväisiksi, ettekä osaa kaivata esim mainittuja kuhafileitä lautasillenne, hyvä te!

Olipa töykeä ja hölmö kommentti. Pikkurahalla itsensä ruokkiva voi myös ajoittain satsata hintaviin ruoka-aineisiin. Lisäksi hän voi edustaa ihan mitä sosiaalipoliittista kantaa ja tuloluokkaa hyvänsä. Kaiken kukkuraksi surettaa ajatuksesi siitä, että hintavampi ruoka --> laadukkaampi ruoka tai tyytyväisemmäksi tekevä ruoka.

Vierailija
129/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloudessa kaksi aikuista ja rahaa menee n. 150 e/vko ruokakauppaan. Ja syödään ihan normaalia ruokaa esim. jauhelihakastike, uunimakkara ja kanakastike. Ja kahdestaan asuminen/eläminen on halvempaa kuin yksin.

Mitääää??? Meitä kaksi aikuista myös ja viikossa menee se 30e??? Mitä ihmettä te oikeen ostatte. Itsekkin syömme uunimakkaraa, pastaa jne

Ylläri että alapeukutetaan katkerana kun itse syynätään kaikki rahat ruokakauppaan:D pitäisikö meillä muka mennä yli 50e kun muillakin menee? Ei, me pärjäämme 30e viikossa; joskus allekkin, ja syömme hyvin!

Vierailija
130/131 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa töykeä ja hölmö kommentti. Pikkurahalla itsensä ruokkiva voi myös ajoittain satsata hintaviin ruoka-aineisiin. Lisäksi hän voi edustaa ihan mitä sosiaalipoliittista kantaa ja tuloluokkaa hyvänsä. Kaiken kukkuraksi surettaa ajatuksesi siitä, että hintavampi ruoka --> laadukkaampi ruoka tai tyytyväisemmäksi tekevä ruoka.

128 vielä jatkaa. Ai että miten tyytyväiseksi tekeekään syödä itse kalastettua ahventa tai kuhaa. Viimeksi näin viime kesänä useampaan otteeseen. Eikä tyytyväisyyteen liittynyt mitenkään hintalappu kaupan kalatiskiltä.

Vierailija
131/131 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko aitten kertoa mitä syöt/ ruokailutottumuksia. T. Nuorimies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi