Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitää ostaa, että menee viikossa 50 euroa ruokaan?

Vierailija
12.01.2016 |

Yksin asuva nuori nainen. Syö terveellisesti eikä ole ylipainoinen.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin asuva nainen, eikä 50e viikossa ruokaan riitä kyllä alkuunkaan. Pääsisin takuulla halvemmalla ostamalla kaikkea hiilarihöttöä, mutta kas kun en halua syödä sellaista. Voisin kyllä tehdä ruokaa enemmän itse ja isompia satseja kerralla, mutta näin yksineläjänä ruuanlaittoon ei ole kovin suurta motivaatiota.

Vierailija
82/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin asuva nainen, eikä 50e viikossa ruokaan riitä kyllä alkuunkaan. Pääsisin takuulla halvemmalla ostamalla kaikkea hiilarihöttöä, mutta kas kun en halua syödä sellaista. Voisin kyllä tehdä ruokaa enemmän itse ja isompia satseja kerralla, mutta näin yksineläjänä ruuanlaittoon ei ole kovin suurta motivaatiota.

Hiilarihötöllä pääsis 50e/kk. Tämäkin on opiskeluaikoina testattu. Puurot, keitot ja riisit tuli tutuksi sinä kuukautena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilarihötöllä pääsis 50e/kk. Tämäkin on opiskeluaikoina testattu. Puurot, keitot ja riisit tuli tutuksi sinä kuukautena...

En väitä, ettei 50e/viikossa voisi syödä terveellisesti. On ihan oma vikani, että saan ruokaan menemään niin paljon rahaa.

Vierailija
84/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinkuilla menee ihan yhtä paljon ruokaan rahaa kaupassa kuin kaksistaan elävilläkin koska ei oo olemassa edelleenkään mitään ns. sinkkupakkauksia erikseen. Itsellä menee nyt yksinelävänä paljon enemmän ruokaan rahaa kuin sillon ku olin parisuhteessa. Mulla menee n. 70e viikossa ja syön monipuolisesti lihaa, vihanneksia, hedelmiä ja maitotuotteita. Joskus kun oikein kituuttaa niin riittää se 50e ja jos pelkkää roskaa eli eineksiä ostaa tarjouksesta, niin ehkä sitten riittää se alle 50e.

Vierailija
85/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloudessa kaksi aikuista ja rahaa menee n. 150 e/vko ruokakauppaan. Ja syödään ihan normaalia ruokaa esim. jauhelihakastike, uunimakkara ja kanakastike. Ja kahdestaan asuminen/eläminen on halvempaa kuin yksin.

Mitääää??? Meitä kaksi aikuista myös ja viikossa menee se 30e??? Mitä ihmettä te oikeen ostatte. Itsekkin syömme uunimakkaraa, pastaa jne

Joko käyvät jossain ihan hullun kalliissa kaupassa tai sitten välipalat on jotain tosi kallista: hanhenmaksapalleroita tai kaviaaria. Ei ruokakauppaan yksinkertaisesti saa kulumaan 150 euroa viikossa, jos syö jotain jauhelihakastiketta ja uunimakkaraa. Olis ihan mukava kuulla vaikka yhden ostoskerran ostokset, niin tietäisi vähän mitä muuta sieltä kaupasta on ostettu kuin ihan nuo perusruokaostokset.

Kävin äsken kaupassa, tässä ostokset: maito, omenamehu, oliiviöljy, balsamico, tee, kahvi, hunaja, friseesalaatti, rucola, tomaatti, herkkusieni, munakoiso, kesäkurpitsa, jalapeno, inkivääri, banaani, avocado, mandariini, päärynä, peruna, bataatti, kerma, ruokakerma, rahka, spaghetti, tomaattimurska ja -pyree, kuhafile 2kpl, kylmäsavulohi, pekoni, leikkelekinkku, emmental, brie, ruisleipä, vaalea leipä, talouspaperi 87€.

No tuossa on kyllä aika paljon herkkua: rucola,  omenamehu (jos jotain kalliimpaa merkkiä), herkkusieni, kuhafile, kylmäsavulohi, brie. Hyviä varmasti, mutta toisaalta jos yhdellä ostoskerralla on pajon tällaista niin eihän se ihme ole, jos ruokaan sitten menee paljon rahaa.

Ei kuhafile, herkkusienet, rucola ja omenamehu herkkuja ole vaan kunnon terveellistä ruokaa. Ainoa ns herkku oli brie.

Vierailija
86/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehut ja limut ovat täysin tarpeettomia, lihaa ei tarvitse ihminen joka päivä tai ainakaan kovin suuria annoksia. Vihanneksia talvella? Järjetöntä. Juustot ja leikkeleet voi myös jättää sinne kauppaan ja ostaa vain erikoistapauksissa. Ja ruokakaapit kannattaisi oikeasti syödä tyhjäksi ainakin kerran kuussa. Tai pitää puuropäivä tai kasvissosekeitto on hyvää ja halpaa kauden kasviksista. Monella on vain tavan mukaan kaapissa tavaraa, vaikka sitä ei juurikaan käytä. Mihin tarvitaan joka päivä jälkiruokia? Ei ihme, että ollaan lihavia.

Vierailija
87/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 50 € riittää hyvin terveellisen syömiseen ja välillä terveelliseen herkutteluunkin. Käytä tarjoukset hyväksesi, tee kahden päivän annoksia.

Katso kauppojen tarjoukset etukäteen ja suunnittele ruoat valmiiksi ennen kaupassa käyntiä.

Riittää se joten kuten kun syöt riisiä, makaronia, perunaa ja halvimpia marinadissa olevia kanoja. Naudanlihaa ei tuolla budjetilla syödä kuin jouluna.

Vierailija
88/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kanankoivet ja juurekset, todella edullista ja terveellistä ruokaa. Paisti 10e, siitä riittää moneksi päiväksi vihannesten kanssa ja jos ei hiilareita karta, niin perunoitakin saa siihen halvalla. Munakasta ja makkaraa, kyllä tuolla summalla hyvin pärjää, jos vain hieman miettii ja suunnittelee.

t. Lidl.

Vierailija
89/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. kanankoivet ja juurekset, todella edullista ja terveellistä ruokaa. Paisti 10e, siitä riittää moneksi päiväksi vihannesten kanssa ja jos ei hiilareita karta, niin perunoitakin saa siihen halvalla. Munakasta ja makkaraa, kyllä tuolla summalla hyvin pärjää, jos vain hieman miettii ja suunnittelee.

t. Lidl.

Tuo siis lihansyöjille, eli kanankoivet (alle 2e/kg Lidlissä) ja naudanpaistia saa usein alle 10e/kg (esim. S-Marketista), ja jos ei lihaa halua syödä, niin juureksia saa todella halvalla, ja niistä voi tehdä kaikenlaista herkkua juuston ja mausteiden kera, keittoja, muhennoksia, uunijuureksia. Pari pakettia seitiä, siitä kalakeitto useaksi päiväksi vihannesten kanssa, aamulla puuroa tai leipää, jos hiilarit ok, ja vaikka omena tai munakasta. Lounaaksi tai päivälliseksi joku pv pastaa ja vaikkapa nyt todella halpoja punajuuria - erinomainen, maukas ja todella halpa ruoka!

Paitsi halpoja, niin myös hyviä ja terveellisiä ruokia jaa hyvinkin tuolla 50e/hlö/vko.

Vierailija
90/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elin yksin, kävin kerran viikossa kaupassa ja ostin viikon ruuat itselleni ja koiralleni. Niihin meni n. 50 euroa LIDLissä. Jos välillä kävi muussa kaupassa, summa oli lähes kaksinkertainen. Nyt olen parisuhteessa ja summa on kaksinkertainen, tosin koiraa ei enää ole. Syömme mielestäni tosi hyvin ja monipuolisesti kotiruokaa, herkkuja ei osteta vaan leivotaan tarvittaessa itse. Suomessakin pärjää, kun valitsee ruokakaupan tarkoin (meillä LIDL), ostaa tarjouksia ja syö kotona mielellään kimpassa. Ravintolaillalliset tai sisäfileet eivät kuulu pienituloisen ihmisen elämään. Avuksi vielä luova mielikuvitus ja kesäiset marja/sieniretket.

Vierailija
91/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin alkuviikosta kassillisen hedelmiä ja vihanneksia ja näihin meni n. 25€. Lidlistä saa lihat edullisemmin. Syön yksin, teen töihin eväät ja kotona päivällisen. Viimeistään perjantaina saa olla taas kantamassa vihanneksia kotiin. Ei ehkä riitä viikoksi tuo 50€? 

Vierailija
92/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mihin tuo 50€ muka riittää kun pelkkiin pähkinöihin saattaa mennä 30€. Ja ne on vasta naposteltavia, tuohon sitten vielä oikeat ruuat päälle.

Vierailija
93/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin asuva opiskelija ja saan silti menemään viikon ruokiin n. 45 e. Haluan syödä monipuolisesti ja terveellisesti enkä elää pastalla ja nuudeleilla.

Vierailija
94/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Lidl.

Suurin osa ruokalaskusta on kuitenkin muuta kuin se päivällisen pääruoka(oletus, että syödään työpaikkalounas). Kun on ostanut maitotaloustuotteet, hedelmät, vihannekset, kahvit, öljyt, juustot, leivät, leikkeleet, jugurtit, mehut ja kaikki muut, niin sitten ne kanat, jauhelihat ja lohet ovat melkein se halvin osa laskusta.

Vierailija
95/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt. Minulla menee tuon verran kuukaudessa. Mutta olenkin opiskelija. Ja pieniruokainen.

Vierailija
96/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloudessa kaksi aikuista ja rahaa menee n. 150 e/vko ruokakauppaan. Ja syödään ihan normaalia ruokaa esim. jauhelihakastike, uunimakkara ja kanakastike. Ja kahdestaan asuminen/eläminen on halvempaa kuin yksin.

Mitääää??? Meitä kaksi aikuista myös ja viikossa menee se 30e??? Mitä ihmettä te oikeen ostatte. Itsekkin syömme uunimakkaraa, pastaa jne

Joko käyvät jossain ihan hullun kalliissa kaupassa tai sitten välipalat on jotain tosi kallista: hanhenmaksapalleroita tai kaviaaria. Ei ruokakauppaan yksinkertaisesti saa kulumaan 150 euroa viikossa, jos syö jotain jauhelihakastiketta ja uunimakkaraa. Olis ihan mukava kuulla vaikka yhden ostoskerran ostokset, niin tietäisi vähän mitä muuta sieltä kaupasta on ostettu kuin ihan nuo perusruokaostokset.

Kävin äsken kaupassa, tässä ostokset: maito, omenamehu, oliiviöljy, balsamico, tee, kahvi, hunaja, friseesalaatti, rucola, tomaatti, herkkusieni, munakoiso, kesäkurpitsa, jalapeno, inkivääri, banaani, avocado, mandariini, päärynä, peruna, bataatti, kerma, ruokakerma, rahka, spaghetti, tomaattimurska ja -pyree, kuhafile 2kpl, kylmäsavulohi, pekoni, leikkelekinkku, emmental, brie, ruisleipä, vaalea leipä, talouspaperi 87€.

No tuossa on kyllä aika paljon herkkua: rucola,  omenamehu (jos jotain kalliimpaa merkkiä), herkkusieni, kuhafile, kylmäsavulohi, brie. Hyviä varmasti, mutta toisaalta jos yhdellä ostoskerralla on pajon tällaista niin eihän se ihme ole, jos ruokaan sitten menee paljon rahaa.

Ei kuhafile, herkkusienet, rucola ja omenamehu herkkuja ole vaan kunnon terveellistä ruokaa. Ainoa ns herkku oli brie.

Totta, mutta sitten ei tarvitse ihmetellä miksi ruokalasku on iso. Jotkut nimittäin ihmettelee miksi ruokaan menee paljon rahaa vaikka syö vaan jauhelihakastiketta ja perunaa. Unohdetaan se kaikki muu siellä ostoskorissa, niin kuin tässäkin tapauksessa.

Vierailija
97/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee ruokaan rahaa noin 20€/viikko (ei paljoa enempää käytössä olisikaan, olen opiskelija).  Varmasti käytän ruokaan enemmän rahaa kunhan pääsen töihin.

esimerkki päiväni ruuasta (koitan muistella, mitä tänään söin :) ):

Aamulla: kaurapuuroa + mustikkakiisseliä + mandariini

Välipala: pari porkkanaa ja ruisleipää

Päivällinen: Wokki vihanneksia + riisiä + kanamunia

välipala: kääretorttua (en yleensä syö kääretorttua, mutta kävi vieraita eilen ja leivoin heitä ajatellen, niin jäi tällekkin päivälle) ja maapähkinöitä

Iltapala: itse leivottua ruissämpylää ja lisää sitä mustikkakiisseliä

Jotakin varmasti unohtui :) kiisseleitä syön paljon, poimin syksyllä marjoja paljon koko talveksi :)

Vierailija
98/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee ruokaan rahaa noin 20€/viikko (ei paljoa enempää käytössä olisikaan, olen opiskelija).  Varmasti käytän ruokaan enemmän rahaa kunhan pääsen töihin.

esimerkki päiväni ruuasta (koitan muistella, mitä tänään söin :) ):

Aamulla: kaurapuuroa + mustikkakiisseliä + mandariini

Välipala: pari porkkanaa ja ruisleipää

Päivällinen: Wokki vihanneksia + riisiä + kanamunia

välipala: kääretorttua (en yleensä syö kääretorttua, mutta kävi vieraita eilen ja leivoin heitä ajatellen, niin jäi tällekkin päivälle) ja maapähkinöitä

Iltapala: itse leivottua ruissämpylää ja lisää sitä mustikkakiisseliä

Jotakin varmasti unohtui :) kiisseleitä syön paljon, poimin syksyllä marjoja paljon koko talveksi :)

Lisäisin vielä, että mustikkakiisseli oli sokeritonta ja puurossa oli seassa soijarouhetta (tuomaan proteinia), ja päärynäkin tuli syötyä jossain välissä!

Vierailija
99/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitääääh! Meitä on viisihenkinen perhe ja n.60-70€/vko menee ruokaan. Käydään Lidlissä. Ollaan akateemisia ja tulot 9500€/kk brutto

Ja täällä toinen akateeminen, tosin kuusihenkinen perhe, jonka tulot ovat 25 000€/kk ja jonka ruokamenot ovat vain 23 €/vk. Silti syömme vaihtelevaa ja terveellistä ruokaa ja kasviksia ainakin kilo/pv/hlö.

Olemme myös aatelisia.

Vierailija
100/131 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Lidl.

Suurin osa ruokalaskusta on kuitenkin muuta kuin se päivällisen pääruoka(oletus, että syödään työpaikkalounas). Kun on ostanut maitotaloustuotteet, hedelmät, vihannekset, kahvit, öljyt, juustot, leivät, leikkeleet, jugurtit, mehut ja kaikki muut, niin sitten ne kanat, jauhelihat ja lohet ovat melkein se halvin osa laskusta.

Juuri näin. ne, jotka puhuvat vain jauhelihakastikkeesta ja perunasta unohtavat kaiken muun, mitä  ruokakori oikeasti sisältää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän